Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Przystanek "Głogowska/Hetmańska" przed i za skrzyżowaniem? - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Przystanek "Głogowska/Hetmańska" przed i za skrzyżowaniem?
12-08-2010 01:26   Janusz Ludwiczak
Przystanek tramwajowy "Głogowska/Hetmańska" przy skrzyżowaniu z ul. Kasprzaka służy jako przystanek dla bimb zjeżdżających do zajezdni oraz kursujących objazdami. Nasza Czytelniczka proponuje, aby tramwaje linii nr 1 i 7 normalnie zatrzymywały się na tym przystanku, dzięki czemu przesiadka na autobus linii 79 byłaby łatwiejsza i wygodniejsza.

"Dlaczego tramwaje linii 1 i 7 na stałe nie mogą zatrzymywać się na przystanku Głogowska/Hetmańska przy Kasprzaka? Dzięki temu miałabym ułatwioną przesiadkę na autobus 79. Pasażerowie mogliby wysiadać z tramwaju nie czekając na światłach." - pisze w mailu na adres redakcji portalu nasza Czytelniczka Kasia G.

Przystanek tramwajowy "Głogowska/Hetmańska" przy skrzyżowaniu z ul. Kasprzaka na co dzień służy jako przystanek dla tramwajów, które zjeżdżają do zajezdni przy Głogowskiej, o czym informują tabliczki informacyjne:
"Przystanek tylko dla tramwajów zjeżdżających/wyjeżdżających do/z zajezdni Głogowska".

Oprócz tego przystanek ten czynny jest, gdy tramwaje kursują objazdami. Tak było chociażby ostatnio przy awarii wodociągowej na ulicy Głogowskiej. Wtedy tramwaje linii nr 5, 8 i 14 kursowały objazdem przez Grunwaldzką, Rondo Jeziorańskiego, Reymonta i Hetmańską, a przed skrętem do i z Górczyna zatrzymywały się właśnie na przystanku przy Kasprzaka.

Niekiedy, na tym przystanku zatrzymywały się także tramwaje linii nr 1 i 7, ale tylko niektóre. Dzięki temu pasażerowie mogli przesiąść się bezpośrednio np. z "piątki" na "jedynkę" na tym samym przystanku i dalej kontynuować podróż, a także mogli dokonać łatwiejszej przesiadki na autobus linii nr 79 i nie musieli "obiegać" w koło skrzyżowania Głogowskiej i Hetmańskiej, co pisała już w mailu do nas nasza Internautka, p.Kasia.

Jak się okazuje są w Poznaniu miejsca, gdzie tramwaj zatrzymuje się aż dwukrotnie na przystanku - przed i za skrzyżowaniem. Przykładem mogą być przystanki: "Rondo Starołęka", "Rondo Rataje", "Rondo Śródka" czy chociażby przystanki na węźle "Kórnicka", gdzie tramwaje linii nr 1, 4, 6, 7, 11 i 17 zatrzymują się przed i za skrzyżowaniem trasy Kórnickiej z i Jana Pawła II.

MPK uważa, że nie ma możliwości, aby tramwaje linii nr 1 i 7 zatrzymywały się przed i za skrzyżowaniem ulic Głogowskiej i Hetmańskiej:
Tramwaje tych linii nie zatrzymują się na tym przystanku bo znacznie wydłużyłoby to czas podróży (co jest ważne dla pasażerów korzystających z biletów czasowych). System sygnalizacji świetlnej jest tak ustawiony, że tramwaj praktycznie bez zatrzymywania się przejeżdża przez skrzyżowanie. Gdyby zatrzymywał się na tym przystanku musiałby czekać na załączenie się światła. Z Rondami to co innego, tam odległości są znacznie większe. Pasażerce możemy doradzić przesiadkę do autobusu 79 z przystanku przy Arciszewskiego - powiedziała Iwona Gajdzińska, rzecznik prasowy MPK Poznań Sp. z o.o.

Zdarza się jednak, że "jedynka" i "siódemka" często czekają na światłach przy skrzyżowaniu Głogowskiej i Hetmańskiej jadąc na Rataje czy przed skrzyżowaniem Hetmańskiej i Kasprzaka jadąc w stronę Ronda Jeziorańskiego.

Jest jednak przykład linii tramwajowej, która dwukrotnie zatrzymuje się na przystanku "Głogowska/Hetmańska". "Osiemnastka", która jedzie z Ogrodów najpierw zatrzymuje się na przystanku, na ulicy Głogowskiej, w kierunku Górczyna, a po skręcie w lewo ponownie zabiera pasażerów, z przystanku na ulicy Hetmańskiej, w kierunku Wildy. Tak samo jest w przeciwną stronę.

Jeśli więc tramwaje linii nr 1 i 7 nie mogą zatrzymywać się przed i za skrzyżowaniem ulic Głogowskiej i Hetmańskiej to jest jeszcze inne rozwiązanie. Bimby mogłyby zatrzymywać się tylko na przystanku przy Kasprzaka (przed krzyżówką z Głogowską). Wtedy przystanek na ulicy Hetmańskiej, za skrzyżowaniem z Głogowską w kierunku Rataj mógłby zostać zawieszony.
Tramwaje nie musiałby więc czekać najpierw na "zielone" światło, a potem po zjeździe z krzyżowania zabierać pasażerów. Dwukrotnie nie musiałby się też zatrzymywać tramwaje linii nr 18.

Najlepszym przykładem jest przystanek przy węźle "Traugutta" (przy skrzyżowaniu Hetmańskiej i 28 Czerwca 1956) czy przystanek "Krauthofera" (przy skrzyżowaniu Głogowskiej z Palacza). Przystanek został w tym przypadkach zlokalizowany przed skrzyżowaniem, dzięki czemu tramwaj może równocześnie zabierać pasażerów z przystanku i czekać na zielone (otwarte) światło.

Nasuwa się jeszcze jedno pytanie. Skoro przystanek przy Kasprzaka jest tylko dla tramwajów zjeżdżających do zajezdni na Głogowskiej i z niej wyjeżdżającej (choć jeszcze nie zdarzyło się, że tramwaj zabrał stąd pasażerów) to po co znajdują się tutaj wiaty przystankowe. Mogłyby one zapewnić schronienie przed deszczem dla pasażerów w bardziej potrzebnych miejscach - np. na przystanku "Szymborska" (dla autobusów linii 64) czy "Dmowskiego" (bus 79).

A co Państwo sądzą o tej sprawie i pomyśle naszej Czytelniczki, p. Kasi? Czy tramwaje linii nr 1 i 7 powinny zatrzymywać się na przystanku "Głogowska/Hetmańska", przy Kasprzaka, który jest przystankiem zjazdowym do zajezdni?


Komentarze (24)

03-09-2010 09:33:23
Anna
Tarmwaje nr 1 i 7 powinny zatrzymywać się na przystanku przed skrzyżowaniem. I tak stoją tam czekając na zielone światło.
14-08-2010 19:04:56
tomay
Przystanek powinien być przed skrzyżowaniem, bo tramwaj i tak czeka tu na światłach.
13-08-2010 13:07:03
monia
Naprawdę nie rozumiem MPK, ale pewnie, lepiej żeby był ślepy przystanek, na którym znajdują się wiaty, z których nikt nie korzysta. Jaka jest logika MPK. Po co te wiaty tu się znajdują? Jeśli jest przystanek zjazdowy do zajezdni to ludzie na nim wysiadają i raczej nie będą czekać pod wiatą. Osobiście też nie widziałam, aby tramwaj, który wyjeżdża z zajezdni zatrymywał się na przystanku przy Kasprzaka. No, ale co się dziwić, skoro jak pisze mimoza dalej na przystanku wisi komunikat o zmianach tras tramwajów 5-6.09.2009. A skoro mowa o samym przystanku, oczywiście, że tramwaje 1 i 7 POWINNY SIę TUTAJ ZATRZYMYWAć!!!
12-08-2010 19:47:40
kaśka
No właśnie, czy wiadomo coś jak skończyło się śledztwo w sprawie znalezionych na ulicy mandatów i dokumentów MPK?
12-08-2010 16:33:42
mimoza
Ja nie rozumiem jednego. Gdy zamknięta jest Głogowska na tym przystanku zatrzymuje się nie tylko 5, 8 i 14, ale także jedynka i siódemka. Co to więc za problem, aby przystanek ten był czynny na stałe? A na zdjęciu widzę, że dalej wisi rozpiska o zamknięciu Głogowskiej w dniach 5-6 września. Przez rok tego nie zdjęli???? No chyba, że 5 i 6 września 5, 8 i 14 znów będą jeździć objazdem, ale przepraszam w tym roku 5 i 6 nie przypadają w sobote i niedziele. Widać, jaki mamy BURDEL w MPK. A przy okazji czy wyjaśniła się sprawa mandatów znalezionych w zaroślach pod siedzibą MPK?: http://www.lazarz.pl/?menu=2&NR=1252
12-08-2010 16:13:42
REDAKCJA
Forum cieszyło się małym zainteresowaniem i na razie nie będzie przywrócone. Po za tym było spamowane. Zachęcam do dyskusji w komentarzach, a sprawami którymi miałaby zająć się redakcja - pisząc maila na 24@lazarz.pl. Pozdrawiam.
12-08-2010 16:11:14
ptyś
Widać, że MPK ma nas w d....
12-08-2010 15:56:15
Sławek
Ja pętelką nazywam właśnie tą nawrotkę na Dworcowy przez Głogowską. Parę znanych mi stowarzyszeń wysłało uwagę do ZDM o poszerzeniu przystanku przy Dworcowym, niestety z tego co rozumiem mapki ZDM to poszerzony będzie tylko ten w kierunku centrum. Dyskusja jest potrzebna moim zdaniem, ja lubie poznawać opinię innych, modyfikować swoje lub do swoich przekonywać. Ponawiam prośbę do redaktora o powrót forum bo zgadzam się, że tematu się nie trzymamy, a tak miałbym możliwość założyć osobny wątek
12-08-2010 15:44:14
JB
Jaka pętelka? 12 będzie jechała po wydłużonej trasie szybkiego tramwaju, wjeżdża na dawny peron 7 - dworzec zachodni i skręca w głogowską, dalej w most dworcowy i po stałej trasie na starołękę. A zdecydowanie bezpieczniej będzie przesiaść się na Głogowskiej, przy Dworcu Zachodnim, niż na Moście Dworcowym. Tam nie wiele brakuje, by doszło do wypadku. Przystanek ten jest za ciasny, za dużo tramwajów i światła. Przy Zachodnim przesiadasz się wysiadając i wsiadając na tym samym przystanku. Nasza dyskusja na ten temat jest jedna zbyteczna. Póki co nawet nie zaczęła się budowa nowej trasy, więc wrócmy do Głogowskiej/Hetmańskiej.
12-08-2010 15:38:31
Sławek
Tyle, że po zmianie trasy 12 zostaniesz z 6 i 11 do przesiadki na 1 przystanku, albo wyborem na czekanie na 12 przy Dworcowym. Nie wiem czy wozi powietrze, ale jak tak to obecnie robi to 18, której trasa dubluje się tak samo obecnie z 14, ja moje propozycja 12. Jeżeli tą 12 jeździ taka kupa wiary, to jestem ciekaw czy z tą pętelką będzie się z Piątkowa szybciej jechać na Rataje niż po obecnej trasie. Dlatego szukam innych rozwiązań
12-08-2010 15:21:52
qaf
Ale tak masz dziś - jedziesz 5,8,14 i przesiadasz się na moście dworcowym na 6,11,12. Bez sensu jest po prowadzenie 12-tki przez glogowska i hetmanska, po pierwsze dubluje sie z 14-tką, po drugie do ronda starołęka wozi powietrze. Jechałeś kiedyś 12-tką? Widziałeś, jakie tłumy korzystają z tego tramwaju? Łączy on Piątkowo z Ratajem, ułatwia dojazd do dw.pkp. dw.pks, Starego Browaru czy na Rondo Rataje. Zaś wracając do dyskusji, skoro pani Gajdzińska twierdzi, że tramwaj nie zatrzymuej się na przystanku, bo znacznie wydlużyłoby to czas przejazdu to proponuję, aby 18-tka nie zatrzymywała się na przystanku na ul. Głogowskiej . Tak samo w przypadku przystanku przed skrzyżowaniem z 28 czerwca, bo tam także "System sygnalizacji świetlnej jest tak ustawiony, że tramwaj praktycznie bez zatrzymywania się przejeżdża przez skrzyżowanie." Zamiast na Traugutta tramwaje mogą zatrzmywac się przecież na Rolnej, bo system sygnalizacji jest tak ustawiony, że tramwaj bez zatrzymywania przejeżdża przez skrzyżowanie. Szkoda też, że niejednokrotnie jadąc tramwajem do centrum stoję przy Bałtyku i potem przed samą Kaponierą. Absurd, co predzi pani rzecznik.
12-08-2010 14:54:05
Sławek
no oddalami się od przystanku Głogowska/Hetmańska:) ale przeczytaj jeszcze raz, że właśnie proponuję zmianę trasy 18. Właśnie dlatego że 6 i 11 są przy moście ta tam właśnie wysiądę chcąc jechać na rataje, zamiast przy zachodnim czekać na 12 bo mam 2x więcej szansy na przesiadkę.
12-08-2010 14:47:15
JB
ale 6 i 11 masz dopiero z przystanku przy moscie dworcowym. jak chcesz poprowadzic 18 skoro ona jedzie z ogrodow przez hetmanska na staroleke? wydaje mi sie, ze odbeiglismy jednak troche od dyskusji.
12-08-2010 14:43:54
Sławek
Wydaje mi się, że rozpisałem to że widać że się nie dublują(ale daj znać co nie jasne: 12 zamiast pętelki jedzie od zachodniego jak obecnie 18, a 18 na Dworcowym skręca i jedzie na rataje). Wiara co chciałaby jechać w kierunku browaru miałaby 18, 11, 6 i krócej by czekali na przesiadkę, niż przy opcji łapania 12 na pętelce.
12-08-2010 14:27:21
JB
to co zrobisz z pasazerami 12 ktorzy chca dotrzec do Starego Browaru i dworca na Rondzie Rataje? jaki jest sens dublowania linii 12 z 18?
12-08-2010 14:22:15
Sławek
Przesiadanie się na tych wąziutkich przystankach to ciężka orka, zwłaszcza przy dworcu gdzie wiara ma ze sobą toboły. Jeden tramwaj do przesiadki to moim zdaniem za mało. Ta pętelka 12 średnio do mnie przemawia. Puściłbym ją na Głogowską i dalej jak 18, a 18 z Roosevelta skręcałaby w Dworcowy i jechała ja 12. Dalej dodatkowe usprawnienie komunikacji dla Łazarza widzę w momencie zbudowania łuku z Towarowej w prawo w Św Marcin i puszczenia przez Dworcowy, Towarowa, Św Marcin, Gwarna i dalej swoją trasą 8mki - bo jak mam się kisić w korkach przy Dworcowym Roosevelta, Kaponiera to czasami wolę iść pieszo do np. wieżowca UE, przynajmniej wiem dokładnie ile mi to zajmie. Warto popatrzeć na sukces z placem zabaw i zdać sobie sprawę, że władza Śródmieście zapuszcza i tylko zebranie się do kupy i wołanie o swoje jest szansą. Taka np. dolna Głogowska była priorytetem do wybudowania w 1994 i co? RG woli walić wiadukty, które poczekają na włączenie do forsowanej III ramy może za 10 lat, a może i nigdy. Rozwiązania komunikacyjne prowadzą, że taki Łazarz to jedna wielka trasa przelotowa + walka o miejsce parkingowe pomiędzy mieszkańcami, a pracownikami np. takiego wysypu banków.
12-08-2010 14:07:24
JB
A po co ci tramwaj 14/12 przez most dworcowy, skoro za chwilę pestka będzie przedłużona do dworca zachodniego, a 12 pojedzie przez głogowską i skreci w most dworcowy. bedziesz mogl przesiasc sie na dworcu zachodnim. Poznaniak dobrze zauwazyl, ze przystanek za skrzyzowaniem jest bezpieczniejszy.
12-08-2010 13:05:50
TOMI
Przystanek przed Glogowską na pewno jest potrzebny - ale jestem ciekawy czy po interwencji paru osób MPK to zmieni - bo przykładem głuchoty i głupoty ze strony MPK jest lekceważenie prośb wielu tysięcy pasażerów !!! i to od wielu lat, którzy walczą o przywrócenie bardzo potrzebnej linii dawnej trasy 14/12 na swojej dawnej trasie.
12-08-2010 12:28:40
pyruś
Sławek ma racje - dlaczego nie powstało przejście dla pieszych na ulicy Głogowskiej, po stronie Górczyna przy okazji remontu skrzyżowania w 2006 roku????
12-08-2010 12:27:50
pyruś
Nie rozumiem tłumaczenia MPK. Tramwaje i tak stoją na tym zjazdowym przystanku na światłach, więc skoro stoją wiaty, przystanek był gotowy, to czemu nie mogą one się tutaj zatrzymywać? Skoro 18-tka zatrzymuje się na obu przystankach i na Głogowskiej i na Hetmańskiej, to co za filoofia aby 1 i 7 zatrzymywały się na tym przystanku zjazdowym do zajezdni? A tak jak slusznie zauważył pan red. Przystanek już za skrzyżowaniem może zostać zawieszony, a jego funkcję przejołby ten zjazdowy do zajezdni.
12-08-2010 11:43:55
qaf
Pani Gajdzińska jak zawsze szczerzy się i wali głupoty. Niech sobie raz wsiądzie na Rondzie Jana Nowaka-Jeziorańskiego i pojedzie do Traugtta i niech sobie policzy ile razy tramwaj stoi na światłach. Nie jednokrotnie jak jadę 7mką, to stoi ona i przed Kasprzaka i przed Głogowską. Tramwaj stoi też dość często przed Dmowskiego. Sformułowanie Gajdzińskiej: System sygnalizacji świetlnej jest tak ustawiony, że tramwaj praktycznie bez zatrzymywania się przejeżdża przez skrzyżowanie jest dla mnie po prostu śmieszne.
12-08-2010 11:09:25
Michał
Zgadzam się ze Sławkiem. Codziennie kursuję tramwajem nr 1 i zawsze zatrzymuje się na tych światłach. Panowie z MPK chyba nie jedzą tramwajami...
12-08-2010 09:11:49
Slawek
"System sygnalizacji świetlnej jest tak ustawiony, że tramwaj praktycznie bez zatrzymywania się przejeżdża przez skrzyżowanie" Zawsze jak wypowiada się ktoś z ZDM, ZTM, MPK mam wrażenie że żyję w innym matriksie. Albo mam pecha, że bimba startując z Arciszewskiego nie może dostać zielonego na Głogowska/Hetmańska, z resztą później na Dmowskiego też często podziwiam widoki. Ważniejsze jest moim zdaniem w tym rejonie zrobienie przejścia przez Głogowską, od strony Górczyna i przeniesienie przystanku za skrzyżowanie (w kierunku Dmowskiego). Odnośnie świateł to najfajniejsze są te przy rynku Łazarskim, tramwaj rusza, przejeżdża swoją długość i staje na Niegolewskich...Do momentu kiedy przy biurowcach MPK będzie stało tyle aut, dopóki będę przekonany, że oni sami nie wierzą w swoje usługi.
12-08-2010 07:21:51
Poznaniak
Przystanek zawsze powinien byc za skrzyżowaniem tak jest poprostu bepieczniej
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
08

sie

11:00
Park Kasprowicza (boisko do street workoutu)
Bezpłatne zajęcia sportowe z trenerami

12

sie

18:00
Park Kasprowicza (boisko do street workoutu)
Bezpłatne zajęcia sportowe z trenerami

19

sie

18:00
Park Kasprowicza (boisko do street workoutu)
Bezpłatne zajęcia sportowe z trenerami

22

sie

tymczasowe targowisko Rynek Łazarski (boisko Zespołu Szkół Muzycznych)
Ekotargowisko - warsztaty tworzenia doniczek z materiałów recyklingowych. Uczestnicy spotkania będą mogli zabrać do domu wykonaną doniczkę wraz z nasionami, by stworzyć swój własny zielnik

do 23-08-2020
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Instal Moto Expo" - Zjazd pojazdów branżowych

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: