Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Pogrzeb Pary Prezydenckiej w niedzielę na Wawelu. Polacy podzieleni - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Pogrzeb Pary Prezydenckiej w niedzielę na Wawelu. Polacy podzieleni
14-04-2010 01:17   Janusz Ludwiczak
Pogrzeb Lecha i Marii Kaczyńskich odbędzie się w niedzielę. Para Prezydencka ma zostać pochowana w krypcie na Wawelu. W uroczystościach pogrzebowych mają uczestniczyć m.in. Prezydenci USA, Francji, Niemiec, Rosji, Czech, Litwy, Estonii, kanclerz Niemiec, przedstawiciele Unii Europejskiej i NATO.

Pogrzeb Lecha i Marii Kaczyńskich odbędzie się w niedzielę. Para Prezydenta ma zostać pochowana w krypcie na Wawelu. Dzień wcześniej, w Warszawie na Placu Piłsudskiego odbędą się uroczystości pogrzebowe. Ciała pozostałych ofiar zmarłych w sobotniej katastrofie lotniczej pod Smoleńskiej będą wystawione w hali Torwar w Warszawie.

W uroczystościach pogrzebowych mają uczestniczyć m.in. Prezydent USA Barack Obama, kanclerz Niemiec Angela Merkel wraz z Prezydentem Niemiec Horstem Koehler, Prezydentem Francji Nicolas Sarkozy, Prezydent Czech Vaclav Klaus oraz Prezydenci Litwy, Estonii i przedstawiciele UE oraz NATO.

Uroczystości pogrzebowe Lecha i Marii Kaczyńskich mają rozpocząć się w niedzielę o godz. 14:00 mszą święta w Kościele Mariackim. Po niej przejść ma kondukt żałobny, a Para Prezydencka ma zostać pochowana na Wawelu, w krypcie, gdzie spoczywa Marszałek Piłsudski.

Ostatecznie decyzja zapadła, że tym miejscem najbardziej godnym jest Wawel, żeby tam spoczął razem z tymi, którzy się zasłużyli dla dobra naszej ojczyzny: od królów - po bohaterów, wodzów. Ta decyzja powinna nas wszystkich łączyć. Śmierć bohaterska nie powinna nas dzielić. Zostawmy partie, ugrupowania wyznaniowe. Jednoczmy się - powiedział kardynał Stanisław Dziwisz podczas wtorkowej konferencji.
Zmarł w warunkach wyjątkowych, po bohatersku można by powiedzieć, bo leciał do Katynia, by oddać w imieniu całego społeczeństwa hołd męczennikom. - dodał kardynał Dziwisz.

Polacy są jednak podzieleni w sprawie pochówku Lecha i Marii Kaczyńskich na Wawelu. We wtorek o godz. 20 zorganizowano protest pod krakowską kurią, na który przyszło około 500 osób. Protest ma zostać powtórzony w środę o 20:00.
Na portalach społecznościowych - m.in. na facebook-u powstały już grupy sprzeciwiające się pochówkowi Pary Prezydenckiej na Wawelu: "NIE dla pochowania Kaczyńskich na Wawelu" (ponad 23,5 tys. użytkowników na godz. 1:00), "NIE dla pochówku Kaczyńskiego na Wawelu" (ponad 4 tys. użytkowników na godz. 1:00), "Powązki a nie Wawel" (prawie 4,5 tys. użytkowników na godz. 1:00).

Na Wawelu spoczywają m.in. król Jan III Sobieski, król Stefan Batory, rodzina króla Władysława IV Wazy, król Zygmunt II August, król Zygmunt I Stary, Książe Józef Poniatowski, Tadeusz Kościuszko, Juliusz Słowacki, Adam Mickiewicz, Cyprian Kamil Norwid, gen. Władysław Sikorski, Marszałek Józef Piłsudski.


R E K L A M A

Komentarze (54)

21-04-2010 08:58:46
max
Jak widać pochówki zawsze dzieliły, ale to już przesada, żeby Kapucyni przenieśli Ojca Pio do złotej krypty ze 130 kg złota: http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80277,7794420,Swiety_ojciec_Pio_w_zlotej_krypcie.html. Jak widać duchowni żyją we własnym skąpym i chciwym świecie. Już wiemy o co im chodzi.
20-04-2010 00:20:21
Karol z Chicago
Może ptysiu zamiast mówić mi co mam robić zajmij się swoimi sprawami dobrze i spójrz wpierw na siebie. Chyba nie przystoi to, na chrześcijańską postawę. Po za tym możliwe, że niedługo opuszczę Chicago, bo wiele nie różni się od Polski, a nie po to emigrowałem stąd kilka lat temu, niestety wylądowałem tu przypadkiem. Ale tak jak mówiłem stan mogę zmienić zawsze, Wam współczuję, bo nie będzie teraz za ciekawie w Polsce. No, ale odbiegliśmy od tematu. Widzę, że już się zaczęło. Jakoś spadło zainteresowanie. Tylko 300 osób było rano na Wawelu? Widzę, że manifestacja za Kaczyńskim prysła. Tak myślałem, że od wtorku krypty będą już czynne w godzinach otwarcia muzeum i będą płatne. Czekamy teraz tylko do zmiany cennika, do 25 złotych.
19-04-2010 12:45:12
r.
Nie utoższamiajmy Polonii amerykańskiej z tą katolicko-narodową konserwą spod znaku Kongresu Polonii Amerykańskiej, antysemicką i głosującą w 80% na PiS. To jest właśnie obrzydliwe w tym nurcie, że ktokolwiek ośmieli się mieć inne zdanie niż jedynie słusznie, jest odsądzany od czci i wiary, a jego patriotyzm kwestionowany. A to nieprawda, można być patriotą i nie zgadzać się z wizją Polski jaką prezentował były prezydent i jego poplecznicy. Polska jest na tyle wielka, że mieści różne poglądy, które można popierać lub zwalczać ale nikt nie ma prawa odmawiać Polakom ich własnego sposobu miłości Ojczyzny. Sporo ludzi nie popierało Kaczyńskiego właśnie za sposób w jaki dzielił obywateli i jego tragiczna śmierć nic nie zmienia. Dla jednych będzie męczennikiem dla innych nieszczęsną ofiarą własnego przerostu ambicji (a może ambicji brata). Wielkość człowieka manifestuje się wtedy, kiedy jego postać choćby kontrowersyjna jest jednak w miarę powszechnym autorytetem. Czy był nim Kaczyński, osądźcie sami.
19-04-2010 11:55:25
ptyś
Karolu, powinieneś być razem z Polonią w Chicago, a nie wygadywać takie rzeczy. Wstydziłbyś się. Nie wiem czy widziałeś w TVN24 jak potrafiła zjednoczyć się Polonia ze sobą w tych chwilach i okazać hołd?
19-04-2010 09:57:18
qaf
W ostatnich dniach zobaczyliśmy kto tak naprawdę głosował na Kaczyńskiego. Wczoraj tylko 150 tys. ludzi w Krakowie, z czego na Błoniach 40 tys. i w Łagiewnikach 10 tysięcy? Co to jest. Na Papieżu było grubo ponad milion. A na samym pl.Mickiewicza 2 tys.ludzi? Na mszy w dniu pogrzebu Jana Pawła II ludzie stali prawie aż na Kaponierze, wzdłuż Św.Marcina, przy Operze i aż do Alfy.
19-04-2010 02:01:52
Karol z Chicago
W trakcie żałoby próbowałem się powstrzymać, bo potem byłoby, że nie szanuje przymusowej żałoby narodowej. Tak naprawdę żałobę ma się w sercu i każdy powinien sam ubolewać w smutku, a nie robić wszystko na pokaz. To była jednym słowem szopka. Najbardziej ubolewam z zachowania niektórych mediów zwłaszcza TVN. Tak najeżdzali na Kaczyńskiego, a teraz zrobili z niego króla. Jest to fałszywe. No ale teraz się zacznie. Wejście do krypty po 25 złotych zapewne, czynne tak jak muzeum, od 9 do 17, bez niedziel. No, ale skończył się Jan Paweł II, to teraz będzie bożek Kaczyński, a naprawdę większość zapomniała jakim był beznadziejnym prezydentem. Skoro jest to KRYPTA KATYńSKA powinno spoczywać tam WSZYSTKIE 96 OFIAR KATASTROFY. Najbardziej ubolewające jest to, że polskie media nic nie powiedziały o Chinach, gdzie wskutek trzęsienia ziemii zmarło już prawie 1400 osób!!! To jest tak naprawdę tragedia. Gdyby Kaczyński nie pchał się na siłę pewnie nie doszłoby do tej tragedii. Do myślenia niech da Wam to, że uroczystości zaczynały się o 9:10, a tragedia zdarzyła się o 8:56. Znamy upór Kaczyńskiego z samolotami w Iraku czy w Gruzji, gdzie była wojna. No, ale jasne Kaczyński musiał: już dalej, lądujemy, natychmiast bo się spóźnimy!!! Czym niby zasłużył, żeby był pochowany wśród króli??? To był zwykły urzędnik! Współczuję tylko miastu Kraków, tych kolejek, pielgrzymek. No, ale cóż jak nie Częstochowa, jak nie Watykan, to teraz przez najbliższe dni celem pielgrzymek będzie Wawel. Dziwisz nawet sobie nie zdaje pojęcia co najlepszego zrobił. Przekona się na własnej skórze. Jak dobrze, że Poznań nie ma takich problemów. Ale wiadomo spór Warszawa & Kraków było zawsze. No, piosenka "Nie przenoście nam stolicy do Krakowa" nabierze na wadze. Całe szczęście, że mieszkam w USA. Co prawda w Chicago nie będzie robić się teraz dobrze, ale zawsze mogę zmienić stan. A ja Wam współczuje. PiS wróci znów do władzy, a Jarosław Kaczyński będzie prezydentem. Zacznie odradzać się "wielki" patriotyzm. Z resztą jak mówił Prymas Muszyński "Bóg honor, ojczyzna". Jeszcze będziecie chcieli wyjść z Unii Europejskiej, bo nei pojawiła się na pogrzebie, bo Europa nie przyjechałą. Teraz wielkimi przyjaciółmi będą Ruski. Zamiast iść na Zachód Polska będzie cofać się na Wschód. Brawo!!! A PiS i Jarosław Kaczyński wrócą do władzy. Ktoś musi przecież trzymać patriotyzm, ktoś musi kontynuować dzieło bliźniaka, ktoś musi być następcą "męczennika". Jak dobrze, że nie zamierzam wrócić do Polski, bo nie będzie tam ciekawie w najbliższych miesiącach. Polska podzieli się jak nigdy dotąd. Będzie tylko PiS+zwolennicy Kaczyńskiego i PO+Tusk. Pyskówka to się dopiero zacznie, tak jak ogromne podziały. Współczuję Wam, współczuję.
18-04-2010 06:49:15
ptyś
Taka była wola rodziny, bliskich uszanujcie ją. Kardynał Stanisław Dziwisz tylko zaproponował to miejsce. Może jak dziś będziecie oglądać ostatnie pożegnanie Prezydenta to może zrozumiecie, że była to dobra decyzja. Prezydent Lech Kaczyński wraz z małżonką i 94 osobami na pokładzie samolotu zginęli tragicznie, będąc na służbie, wybierając się ku uczczenia ofiar 70.rocznicy mordu katyńskiego. Niestety sam stał się ofiarą Katynia.
18-04-2010 01:01:02
Karol z Chicago
Zgadzam się z antymohoerem. Święta racja. Gdyby pogrzeb był w Warszawie i wulkan w Islandii by poczekał i Obama z wieloma innymi głowami by przyjechali. A tak co... Na szczęście już jutro o północy wszystko wraca do normy... w końcu. Ile można
18-04-2010 00:20:03
max
Ciekawe: http://www.joemonster.org/filmy/24111/Damianero_o_zalobie. Do przemyślenia, ja się zgadzam w 90%.
18-04-2010 00:14:40
antymoher
Oglądając obrazki z katedry warszawskiej pomyślałem sobie, że to by było najwłaściwsze miejsce dla pochówku pary prezydenckiej. Trzeba było myśleć, a nie rozbijać żałobę Polaków. Ale część środowisk na siłę forsuje Wawel bo chce z byłego prezydenta zrobić męczennika swojej sprawy. Jednak wydaje się, że ich pycha została ukarana. Z wielkiego zjazdu głów państw zostanie małe zgromadzenie najbliższych sąsiadów Polski i to pewnie bez Niemiec. Zadziwiający pech, porażka taka jak i cała prezydentura Kaczyńskiego.
17-04-2010 22:14:36
Lucyna
Nie ma wątpliwości. Była to tragedia. Jednak zgadzam się z większością przedmówców. Lech Kaczyński nie zasługuje, by być pochowany na Wawelu. Ptyś prosze powiedzi mi co takiego zrobił prezydent? Proszę, wymień mi 10 największych sukcesów Kaczyńskiego w ciągu niecałej 5-letniej kadencji. Gdzie Kaczyński do króli. Zobaczmy na zasługi i poczynania króli, a na Prezydenta Kaczyńskiego. Wetował większość ustaw, jakie cyrki robi w UE. Zgadzam się z werą. Kaczyński nie chciał Honorowego Obywatela Krakowa więc nie to da do myślenia. Lech Kaczyński był związany z Warszawą, której był prezydentem. Tak wybudował Muzeum Powstania Warszawskiego. Jestem tylko ciekawa jak długo potrwa to wielkie zjednoczenie Polaków. A wielki patriotyzm, który niby teraz trwa pokażemy tak naprawdę 1, 2 i 3 maja. Ciekawe czy większość Polaków wie, co przypada 2 maja. Dla niezorientowanych - święto flagi.
17-04-2010 15:42:11
max
Oczywiście miałem na myśli Waszą dyskusję, która w zasadzie zamienia się w pyskówkę i kłótnie.
17-04-2010 15:41:09
max
No i tyle pozostało z żałoby, choć jeszcze się nie skończyła...
17-04-2010 12:50:51
antymoher
Jest i było w Polsce wielu ludzi, których biografia była jeśli nie lepsza, to przynajmniej równie dobra jak Kaczyńskiego. I dla nich nikt Wawelu nie proponował. Kaczyńskiego będziemy oceniać po tym głównie, jakim był prezydentem, skoro to był koronny argument za pochówkiem na Wawelu. A prezydentem był beznadziejnym zarówno w wymiarze wizerunkowym jak i poglądów, które głosił. I od tego nie uciekniemy, to nie był prezydent na miarę nowoczesnej Polski.
17-04-2010 09:32:46
ptyś
Ja proponuję, żebyś najpierw sprawdził biografię Prezydenta Lecha Kaczyńskiego, i potem porozmawiamy jakie zasługi miał Pan Prezydent i czy zasługuje na Wawel.
16-04-2010 23:58:13
antymoher
A ja bym radził - nie mieszajmy do tego boga. Mówimy o zasługach człowieka, konkretnego człowieka, Kaczyńskiego. I tylko to powinno być brane pod uwagę, by uznać czy jest godny Wawelu czy nie. Żadna tam wola rodziny (każdy by chciał a przecież nie może) ani tym bardziej matactwa kleru. Ten kraj nie jest własnością garstki oszołomów którzy będą dyktować innym co jest patriotyczne a co nie. I jeszcze okraszać to religijnym zadęciem. Ohyda.
16-04-2010 22:28:57
ptyś
Zostawcie Jarosława Kaczyńskiego w spokoju! Opłakuje śmierć brata. Spieszmy się kochać ludzi tak szybko odchodzą. Ale cóż wypisujcie sobie co chcecie i tak Was Bóg rozliczy.
16-04-2010 22:12:50
~
PRZEDRUK Z ONETU: Pomysł PiS: obowiązkowa wycieczka do Katynia Posłowie Prawa i Sprawiedliwości wystąpią do minister edukacji z wnioskiem o wpisanie do programu nauczania obowiązkowych wycieczek szkolnych między innymi do Katynia i na Wawel - informuje radio TOK FM. - Jeżeli chcemy być prawdziwymi Polakami i przekazać naszym dzieciom wartości, za które ginęli nasi patrioci, to musimy zapewnić im minimum historycznej edukacji - przekonuje w rozmowie z TOK FM poseł Stanisław Pięta. Jego zdaniem, teraz po tragicznej śmierci prezydenta w Smoleńsku, jest doskonały czas na to, aby "u młodych ludzi odbudować poczucie dumy, że są Polakami i odważnym narodem". Prośba w formie interpelacji poselskiej ma zostać wysłana do Katarzyny Hall jeszcze w tym miesiącu. Posłowie wnioskować będą też o obowiązkowe wycieczki na Wawel oraz do Muzeum Auschwitz - Birkenau i Muzeum Powstania Warszawskiego.
16-04-2010 21:50:00
madzia
Obyś nie wykrakał.
16-04-2010 19:37:12
max
Założę się, że w przyszłym tygodniu Jarosław Kaczyński ogłosi, że będzie startował w wyborach. Popatrzmy realnie - kogo niby ma wystawić teraz PiS w wyborach? Ziobro? Gilowską? Nie, prezes Jarek do tego nie doprowadzi, to jest jego PiS i on jest wodzem. Wygra tym, że jest bliźniakiem Lecha Kaczyńskiego, będzie się promował, że będzie kontynuował dzieło patriotyczne brata. Zobaczycie, jeszcze wspomnicie moje słowa. Najgorsze jest to, że 4 lipca jest II tura, a wtedy są wakacje i wyjadą też młodzi i studenci. Z resztą pewnie nie będzie drugiej tury. Już wycofali się Nałęcz, Dorn i Jurek, a Lewica też nie mając kandydata poprze PiS. Dorn już poparł PiS. Piękna przyszłość czeka Polskę.
16-04-2010 19:08:43
Johnny Braco
max piszesz że Jarosław Kaczyński będzie prezydentem i wiesz co Ci powiem, że ja również tak uważam.
16-04-2010 13:27:13
max
Mam nadzieję, że Obama, Sarkozy i inni nie przylecą. Ten pył wulkaniczny z Islandii to kara boska za Wawel. A swoją drogą Marcin ma rację - to pogrzeb polityków, nie rodaków. Tak wszystkie głowy w tym Obama, Sarkozy, Merkelowa, Miedwiediew wielce szanowali Kaczyńskiego, a teraz przyjeżdżają go opłakiwać i żegnać. Jest to hipokryzja. Ale coż, co się nie robi dla wizerunku i pijaru. W końcu wpiszą się też do podręczników i encyklopedii. Tak samo nie zrozumiałe są dla mnie kolejki pod Pałacem Prezydenckim. Podobno tylko 25%, czyli 1/4 była zwolennikami Kaczyńskiego. Teraz widać, kto tak naprawdę na niego głosował. No cóż, ale teraz szykuje się jego następca - brat bliźniak. Jeszcze wspomnicie moje słowa, że Jarosław Kaczyński będzie prezydentem. Widać po nastrojach, po upamiętnianiu wszystkim imienia Kaczyńskiego - mostem w Bydgoszczy, honorowymi obywatelami miast z pewnością będziemy mieli Prezydent RP - Jarosław Kaczyński. Czas pakować walizki.
16-04-2010 11:54:51
r.
W czasach kiedy chowano królów na Wawelu nie liczyły się zasługi tylko sam fakt bycia monarchą. Ale od pewnego czasu wielcy Polacy byli chowani tam za to, co w życiu dla Polski uczynili. Z całym szacunkiem, ale bilans Kaczyńskiego wypada śmiesznie słabo w porównaniu z takim Piłsudskim. Wypada znać proporcje. Ci co na siłę pchają Kaczyńskich na Wawel niszczą narodową świętość. I mam nadzieję za to zapłacą w najbliższych wyborach. A kościół znów utraci część autorytetu, którego wśród myślących ludzi nie ma już zbyt wiele.
16-04-2010 11:17:07
ptyś
Królowie też nie byli święci i też spoczywają na Wawelu. Królowie także byli władcami, dlaczego więc Prezydent Lech Kaczyński, który był władcą nie może spoczywać w tak zasłużonym miejscu, obok Ziemi Katyńskiej, która zabrała go do siebie. Dziś już nie ma królów i ich nie będzie. Niestety to nie Hiszpania i Wielka Brytania. Kogo tam więc mamy nie pochować jak prezydenta.
16-04-2010 02:09:19
Karol z Chicago
Tak czytam Wasze komentarze i nie spodziewałem się aż takiego echa. Widać, że sprawa pochówku podzieliła nawet czytelników tego portalu. Widzę jednak, że na 29 komentarzy zdecydowana większość podziela moje zdanie.
16-04-2010 00:32:23
max
To, że był patriotą jeszcze niczego nie usprawiedliwia. Skoro tak rozumujesz, to pochowajmy wszystkie 96 ofiar na Wawelu. Pochowajmy tam Prezydenta Koczorowskiego, Janusza Kochanowskiego, Macieja Płażyńskiego, Krystynę Bochenek i wielu innych. W końcu też zginęli tragicznie w Katyniu.
15-04-2010 22:29:22
ptyś
Jak to czym? Był to wielki prezydent, patriota. Zginął tragicznie na służbie. Zginął w przeklętej ziemi katyńskiej.
15-04-2010 16:13:20
r.
A czym takim się niby zasłużył? Wetem, kłótniami, obrażaniem się na świat? A może uporem w promowaniu sprawy PiSu i swojego brata? Jeśli to ma być przepustka na Wawel to naprawdę nie warto żyć w takim kraju. Ten człowiek pasowałby może do XIX wieku ale w XXI był anachronizmem. Dość magicznego myślenia, pustych symboli, martyrologii na siłę. Prawdziwe życie nie na tym polega.
15-04-2010 14:33:02
ptyś
Prezydent RP Lech Kaczyński zasługuje, by być pochowany na królewskim Wawelu.
15-04-2010 13:17:49
Marcin
W tym wszystkim najbardziej smutne jest, że do teraz nic o tragedii nie wie matka Lecha Kaczyńskiego. Może ona wiedziałaby, gdzie pochować syna. Może zostawił jej testament. Jak mogli jej nic nie powiedzieć o tym, że syn nie żyje!!!! Dobrze też powiedział Bartoszewski: "Ktoś spytał wnuczkę Marszałka Piłsudskiego co o tym myśli"???? To niestety nie będzie pogrzeb Polaków, to będzie pogrzeb polityków i całej elitki, z PiSem na czele.
15-04-2010 01:24:55
BMK
Tylko i wyłącznie Warszawa. To jest rodzinne miasto i to dla niego zrobił tyle dobrego, a nie dla Krakowa. Jestem w połowie krakusem choć urodzonym w Poznaniu i zdecydowanie mówię NIE. Szkoda tylko, że i tak już po fakcie. Nasze komentarze czy nawet akcje jak ta na pl. Wolności już nie nie zmienią.
15-04-2010 00:36:14
Marek
W poniedziałek nikomu się jeszcze nie śniło, że będzie to Wawel. Mówiło się tylko o Powązkach, Świątyni Opatrzności Bożej lub Katedrze Św.Jana. I niech tak pozostanie. NIE NA WAWELU!!!
14-04-2010 23:24:22
grażynka
To nie jest odpowiednie miejsce!!! Nie dla takiej osoby!!! To, że zginął tragicznie tego nie usprawiedliwia. Dziś w Chinach zginęło 400 osób w trzęsieniu ziemii, też ich pochowajmy na Wawelu, bo zginęli tragicznie.
14-04-2010 23:01:55
henio
A ja zupełnie z innej rury: bardzo ładne zdjęcia co niektóre, zwłaszcza te z nocną iluminacją.
14-04-2010 22:35:18
Matka Polka
Miałam nadzieję na odnowę życia politycznego i polepszenie relacji między ludzmi. Niestety niefortunna i zła decyzja, zaspokajająca chore ambicje maluczkich myślących,że są wielcy zniszczyła marzenia wielu ludzi. Miejsce Prezydenta i jego ukochanej Marylki jest w Warszawie. Tu są ich bliscy/ nie tylko rodzina, tu jest ukochane dzieło Prezydenta Muzeum Powstania, jego dzielnica dzieciństwa. Zwykłych ludzi pozbawiono możliwości zapalenia znicza na grobie Pierwszej Pary. Zapomniano, że Kraków daleko i za wejście do Grobów trzeba płacić i to niemało / średnio 12,- zł / Wielka szkoda że kolejny raz zniszczyliśmy szansę na poprawienie Polski i wielkie Ego zniszczyło żal i smutek..
14-04-2010 22:12:16
pati
W żadnym wypadku!!! Wawel jest dla króli!!!
14-04-2010 22:10:47
ARS
Każdy, kto ma jakieś poglądy polityczne, nie podziela poglądów "konkurencji". Rozumiem więc, że nie każdy MA takie samo zdanie i w tej sprawie, ale decyzja została podjęta i dyskusje na trumną są NIE-NA-MIEJSCU!
14-04-2010 21:35:06
Rusio
TAK WIELKI CZŁOWIEK TYLKO NA WAWELU!
14-04-2010 19:02:44
madzia
Skoro na Wawelu mają spoczywać prezydenci to rozumiem, że Jaruzelski też tam spocznie.
14-04-2010 17:34:15
r.
Wola rodziny jest ważna, choć moim zdaniem świadczy o megalomanii. Ale Wawel to jedno ze świętych miejsc Polski. Śmierć, nawet najtragiczniejsza nie daje przepustki do wielkości, na to trzeba sobie całym życiem zapracować. Jeśli ktoś chciałby porównywać zasługi dla Polski Marszałka Piłsudskiego z tym co reprezentował Kaczyński to albo jest głupi albo ślepy albo naprawdę nie rozumie o co w tym wszystkim chodzi. Kubeł zimnej wody na głowę drodzy Państwo i zastanówcie się co robicie. Chyba że chodzi o całkowite unurzanie w błocie ostatnich świętości.
14-04-2010 17:26:03
antek
Wstydźcie się. Prezydent zmarł tragicznie. Taka była wola rodziny i bliskich. Uszanujmy to.
14-04-2010 17:01:14
wera
Prezydent Lech Kaczyński nie chciał tytułu Honorowego Obywatela Krakowa, niech więc to da do myślenia.
14-04-2010 16:57:22
dero
Nie przenoście nam stolicy do Krakowa...
14-04-2010 16:09:58
max
Johnny Braco nie zmienią. Przecież Dziwisz wie najlepiej. Wolę nie mysleć jak zapcha się Kraków, który nie jest przygotowany. Tam będą setki głów i ważnych oraz tysiące ludzi, którzy przyjadą setkami autokarów. Pociągi się zapchają. Samo miasto naprawdę się zarkorkuje to mało powiedziane.
14-04-2010 15:52:27
antymoher
I znów wychodzi, że Polska jest własnością garstki oszołomów w duchownych kieckach. Dziwisz nie upadł na głowę, on dobrze wie co robi. Czuję obrzydzenie na myśl o Polakach dla których ważniejsze jest dobro kościoła od dobra Ojczyzny. O takim drobiazgu jak spytanie o zdanie rodaków nikt nawet nie pomyślał. Bo i po co, niech żyje katolicki zaścianek im. Kaczyńskich.
14-04-2010 15:34:35
Johnny Braco
Gdy o tym usłyszałem to się od razu za głowę chwyciłem. Normalnie jak szopka. Jestem kompletnie przeciwny pochówkowi na Wawelu. Tak jak już kilka osób napisało historia osądzi, ale jak dla mnie to jest kompletny absurd. Mam nadzieję, że ostatecznie zmienią zdanie, hmm zobaczymy.
14-04-2010 13:29:55
pyruś
Podobno dziś o 20:00 na pl. Wolności organizowany jest protest. Zgadzam się z wami. Uważam, że jest to zbyt wczesna i nieprzemyślana decyzja. No chyba, że Dziwisz z jedną połową Polski chce zrobić z Kaczyńskiego króla. Lech Kaczyński był związani z Warszawą. Tam spoczywają prezydenci. Lech Kaczyński był też prezydentem Warszawy. Sama stolica jest oburzona, dlaczego Prezydent nie spocznie w Warszawie.
14-04-2010 12:35:54
max
Proszę podać mi kilka powodów, dlaczego ś.p. Lech Kaczyński ma zostać pochowany wśród gorów i rodzin Królewskich oraz wybitnych wieszczy?
14-04-2010 11:31:05
madzia
Kaczyńscy nie zasługują na Wawel. Gdzie im do Jana III Sobieskiego czy Stefana Batorego. No cóż, Dziwisz wie lepiej. Historia i czas osądzi tą decyzję.
14-04-2010 07:46:24
Italik
Czułem, iz ta decyzja będzie kontrowersyjna, ale odwróce troche tę sprawę, czy Piłsudski zasłużył na to by spocząć na Wawelu? obecnie każdy prawie powie iż" owszem", a jednak w 1935 też nie było to takie jednoznaczne i to szczególnie dla ówczenego metropolity krakowskiego.Historia osądzi.
14-04-2010 06:00:55
nauczyciel
To zbyt pochopna decyzja. Jak powiedział prof. Tomasz Nałęcz: "Ten wybór osądzi historia. Odpowiedzialność przed historią bierze na siebie rodzina." Ten wybór już podzielił Polaków. Czy naprawdę Para Prezydencka nie mogła zostać pochowana w warszawskiej Katedrze Św.Jana, gdzie spoczywa też tragicznie zmarły Prezydent Narutowicz??? Co o nas powiedzą za 10, 20, 50 lat? Będą pukać się w czoło. Naprawdę nie jest za późno. Katastrofa lotnicza to jeszcze nie powód, by prezydenta pochować na Wawelu. Skoro tak, to pochowajmy na Wawelu pozostałe 94 osoby. Prezydenta należy pochować w Warszawie, z którą był zżyty, Był w końcu Prezydentem Warszawy. Kaczyńskich nie można pochować na Powązkach, w Katedrze Świętego Jana lub w Świątyni Opatrzności Bożej? Cóż niestety kościół jak zawsze wie najlepiej i niestety podzielił Polaków. Szkoda, że ks. Jan Twardowski mimo iż chciał spoczywać w Krakowie spoczywa w Świątyni Opatrzności Bożej i pewnie przewraca się w grobie.
14-04-2010 05:39:57
pyrek
Czy nie można na razie pochować Lecha i Marii Kaczyńskich na Powązkach, a za kilka lat jeśli historia pokaże, że będzie taka potrzeba ekshumować zwłoki na Wawel? Na razie jest to za wcześnie, aby pochować Lecha Kaczyńskiego wraz z małżonką na Wawelu, za wysokie progi na dzień dzisiejszy.
14-04-2010 04:45:37
motorniczy
No nie, Kaczyńscy na Wawelu. Niech zrobią z niego jeszcze Króla. Teraz wielce aniołek, a pół roku temu co? Nie rozumiem zachowania fałszywego TVN i niektórych innych mediów. Klasę jeszcze trzyma TOK FM i Wyborcza. Co takiego zrobił Kaczyński, że ma być pochowany na Wawelu? Raczej napsuł wiele w Polsce, na rzecz Gruzji naprzykrzył nam stosunki z Rosją. Zawsze się wpychał, a co ze szczytami unijnymi? Wszyscy mieli go dość, a teraz co nagle przyjeżdża Sarkozy, Merkelowa i Obama. Nie ma co, hipokryzja i zakłamanie większości nie zna granic. Może od razu zacznijcie wołać: Święty Lech Kaczyński.
14-04-2010 03:36:56
Karol z Chicago
Z całym szacunkiem, ale Para Prezydencka powinna zostać pochowana w alei zasłużonych na Powązkach, jak pierwotnie chciała córka. Co Dziwisz chce na tym zsyskać?????
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
23

kwi

do 25-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Międzynarodowe Targi Energetyki
"GreenPower" - Międzynarodowe Targi Energii Odnawialnej
"Instalacje" - Międzynarodowe Targi Instalacyjne
"Sawo" - Międzynarodowe Targi Ochrony Pracy, Pożarn

12

maj

Łazarz
Wybory osiedlowe - wybory do Rady Osiedla Św. Łazarz
w godz. 7:00-21:00

25

maj

Park Wilsona
Kiermasz "Zielony Poznań"

04

cze

do 07-06-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
ITM - Innowacje, Technologie, Maszyny
Nauka dla gospodarki
"Modernlog" - Targi Logistyki Magazynowania i Transportu

09

cze

Polska * Poznań * Łazarz
Wybory do Parlamentu Europejskiego

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: