Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Ma blisko pół kilometra długości i jego budowa kosztowała w sumie 111,6 mln zł - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Ma blisko pół kilometra długości i jego budowa kosztowała w sumie 111,6 mln zł
23-12-2022 03:45   Janusz Ludwiczak
Po trzech latach budowy w końcu udostępniono dla pasażerów nowy peron na dworcu Poznań Główny.

Budowa nowego peronu wraz z tunelem (przedłużeniem przejścia podziemnego) rozpoczęła się jesienią 2019 roku.

– Podróżni zyskają więcej dogodnych połączeń na stacji Poznań Główny. Obiekt, umożliwi wygodne wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Oczekiwany komfort zapewni zadaszenie. Przygotowano m.in. ławki, jasne oświetlenie i elektroniczne tablice z informacjami o przyjazdach i odjazdach. Dogodny dostęp do dodatkowego peronu, także dla osób mających trudności z poruszaniem się, zapewni pięć wind, prowadzących m.in. do przejścia podziemnego, budynku dworca i Mostu Dworcowego oraz ruchome schody, z wyjściem w pobliżu kas biletowych. Niewidomym podróżnym komunikację ułatwią ścieżki naprowadzające z wypukłą fakturą na antypoślizgowej nawierzchni – wyjaśnia Radosław Śledziński, rzecznik prasowy spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.

Nowy peron ma w sumie 417 metrów długości i 10m7 m szerokości. Mogą przy nim zatrzymywać się pociągi Pendolino i Kolei Dużych Prędkości, jednak na razie to tylko teoria.

Póki co odjeżdżają z niego pociągi m.in. Gdyni, Krakowa, Warszawy, Olsztyna, Torunia, Inowrocławia czy lokalne do Gołańczy, Wągrowca, Gniezna, Kłodawy, Kępna czy Ostrowa Wlkp.

– Dla sprawnej obsługi większej liczby składów przebudowany został układ torów – na ok. 3,5 km odcinku ułożono nową nawierzchnię kolejową, zamontowano nowoczesne urządzenia sterowania ruchem, m.in. kilkanaście rozjazdów, które umożliwią sprawną zmianę toru jazdy – zaznacza Radosław Śledziński z PKP Polskie Linie Kolejowe.

Inwestycja miała być pierwotnie ukończona w marcu, jednak dopiero od września wraz ze zmianą numeracji peronów oddano do użytku 230-metrowy tunel, który połączył wszystkie perony i umożliwia również dostanie się z Dworca Zachodniego w rejon ulicy Składowej. Co ciekawe przejście podziemne prowadzi równolegle wzdłuż nowego peronu nr 1.

Budowa peronu wraz z przejściem podziemnym kosztowała w sumie 111,6 mln zł i została sfinansowana ze środków kolei i państwa.

W ramach inwestycji wywieziono z budowy 1000 wywrotek ziemi, zużyto 45 ton stali do uzbrojenia, a materiał budowlany przywiozło 120 betoniarek.


Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
09

sie

16:30
Park Wilsona
XXIV Światowy Przegląd Folkloru INTEGRACJE - Warsztaty haftu koralikowego

18:00
Park Wilsona Muszla Koncertowa
Koncert inauguracyjny "Biesiada Ludowa" - XXIV Światowy Przegląd Folkloru INTEGRACJE 2024

10

wrz

do 13-09-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Drema" - Międzynarodowe Targi Maszyn, Narzędzi i Komponentów dla Przemysłu Drzewnego i Meblarskiego

20

wrz

do 22-09-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Retro Motor Show" - Targi Pojazdów Zabytkowych

25

wrz

do 27-09-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Targi "Polagra"
Targi "Smaki Regionów"

[ wszystkie ]

Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: