Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Gotowa jest już konstrukcja tunelu podziemnego do nowego peronu - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Gotowa jest już konstrukcja tunelu podziemnego do nowego peronu
19-07-2020 09:30   Janusz Ludwiczak
Postępują prace przy budowie przejścia podziemnego i nowego peronu 3a, który pasażerom umożliwi również dostanie się na dworzec autobusowy PKS.

Budowa nowego peronu 3a wraz z tunelem podziemnym w kierunku dworca autobusowego PKS rozpoczęto we wrześniu. Powstała już konstrukcja tunelu.

– Inwestycja przebiega zgodnie z harmonogramem. Rozbudowywana o ponad 200 metrów część przejścia powstaje po wschodniej stronie stacji, w kierunku Wildy. Prace przy nowym obiekcie są właściwie zabezpieczone. Z budowy wyjechało prawie 900 wywrotek ziemi. Do prac wykorzystano ok. 55 „gruszek” betonu – wyjaśnia rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe w Poznaniu.

Dodatkowy peron 3a będzie mieć 417 metrów długości i ponad 10 m szerokości.

– Nowy peron, przy rosnącej liczbie pasażerów, umożliwi zwiększanie liczby połączeń na jednej z największych stacji w Polsce. Dodatkowy dwukrawędziowy peron – 3a, będzie między peronem nr 3 i budynkiem centrum handlowego. Czterystumetrowy peron będzie zadaszony. Dogodny dostęp do pociągów wszystkim pasażerom zapewnią ruchome schody oraz windy. Podróże ułatwi dobre oznakowanie oraz systemem dynamicznej informacji pasażerskiej. Sprawny ruch pociągów zapewni przebudowany układ torów. Wykonawca zabudował ok. 1 km toru oraz 10 z 16 nowych rozjazdów, które umożliwiają przejazd pociągów z toru na tor – zaznacza Radosław Śledzisńki z Polskich Linii Kolejowych.

Inwestycja, która będzie kosztować 97,2 mln zł netto jest realizowana ze środków budżetowych. Prace przeprowadzi wyłoniona w przetargu spółka Colas Rail Polska w ramach projektu "Dobudowa peronu na stacji Poznań Główny wraz z przebudową przejścia podziemnego". Według zapewnień wojewody i kolei prace mają zakończyć się do marca 2022 roku.

Rozbudowane przejście podziemne w liczbach:
• Długość: 205 m (łączna długość przejścia podziemnego po rozbudowie: 363 m)
• Szerokość: 6 m
• Wysokość: 2,7 m

Nowy peron 3a w liczbach:
• Długość: 417 m
• Szerokość: 10,7 m
• Wysokość: 76 cm


Komentarze (0)

Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
24

maj

18:00
Galeria Ego ul. Wyspiańskiego 41/3
"Żółty po raz ostatni" - wernisaż wystawy Ewy Kuryluk

19:00
Kościół Matki Boskiej Bolesnej ul. Głogowska 97
Srebrny Jubileusz Kapłaństwa ks. dyr. Piotra Kusia

27

maj

17:00
Klub Osiedlowy "Krąg" ul. Dmowskiego 37
Legendy poznańskie - impreza dla dzieci

31

maj

do 03-06-2022
Międzynarodowe Targi Poznańskie
ITM - Innowacje, Technologie, Maszyny
"Modernlog 2022" - Targi Logistyki Magazynowania i Transportu

09

cze

do 14-06-2022
Łazarz
32. DNI ŁAZARZA

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: