Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Wiosną na Głogowskiej mają pojawić się azyle dla pieszych, w wakacje ulica będzie zwężona {► FILM} - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Wiosną na Głogowskiej mają pojawić się azyle dla pieszych, w wakacje ulica będzie zwężona {► FILM}
10-03-2020 00:51   Janusz Ludwiczak
Pod koniec lutego na ulicy Głogowskiej wprowadzono ograniczenie prędkości do 40 km/h.
– Wiosną, przy okazji remontu Rynku Łazarskiego pojawią się azyle dla pieszych, a w wakacje Głogowska pomiędzy Parkiem Wilsona a Hetmańską zostanie zwężona do jednego pasa ruchu – zapowiedział wiceprezydent Mariusz Wiśniewski.

Ograniczenie prędkości do 40 km/h wprowadzono pod koniec lutego w rejonie przejść dla pieszych i skrzyżowań na odcinku od Hetmańskiej do Gąsiorowskich, a w kierunku przeciwnym od Śniadeckich do Chociszewskiego.

To jednak nie koniec zmian na głównej arterii Łazarza.

– Niewykluczone, że jeszcze późną wiosną przy okazji remontu Rynku Łazarskiego pojawią się w tym rejonie azyle dla pieszych. W wakacje na odcinku śródmiejskim Głogowskiej zostaną wprowadzone zmiany poprzez nową organizację ruchu. Układ od Mostu Dworcowego do Berwińskiego pozostanie bez zmian. Podejmując decyzję o utrzymaniu dwóch pasów na tym odcinku (w kierunku Górczyna), będziemy zmuszeni w ciągu kilku lat go przebudować, przesuwając torowisko na wschód. Prawdopodobnie powstanie lewoskręt do Dworca Zachodniego, przynajmniej dla taksówek, o co wnioskowali taksówkarze – zapowiedział na łamach "Głosu Wielkopolskiego" Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania.

W ubiegłym roku Zarząd Dróg Miejskich zlecił firmie Siemens opracowanie wariantów analiz zmian organizacji ruchu dla całego śródmiejskiego odcinka ul. Głogowskiej i dostosowania jej do parametrów bezpieczeństwa oraz przepisów. Pojawią się azyle dla pieszych, wyznaczone zostaną miejsca postoju dla dostawców oraz elementy wymuszające ograniczenie prędkości. W dalszym etapie powiększony zostanie przystanek tramwajowy przy Rynku Łazarskim.

– Od kwietnia zeszłego roku firma Siemens badała natężenie ruchu w różnym okresie - zarówno w dni szkolne, w dni targowe, ale również w wakacje i w dni targowe. Chcemy stworzyć szersze azyle dla pieszych, zwłaszcza w rejonie Rynku Łazarskiego. Wprowadzimy ograniczenie prędkości do 40 km/h. Nie chcemy dyskryminować kierowców, ale chodzi o bezpieczeństwo. Dane przedstawione przez policję, pokazujące wzrost popełnianych wykroczeń przez kierowców, szczególnie wobec pieszych, są porażające – zaznacza wiceprezydent Mariusz Wiśniewski.

Jak poinformował "Głos Wielkopolski" badania zostały przeprowadzone na blisko 3-kilometrowym odcinku ulicy Głogowskiej – od Mostu Dworcowego do Ściegiennego. Z przeprowadzonych badań wynika, że w godzinach szczytu ulicą Głogowską przemieszcza się 1215 pojazdów. Z kolei w okresie wiosenno-letnim z głównej arterii Łazarza korzystało średnio 14 rowerzystów w ciągu godziny.

– Ponad ⅓, około 400 samochodów kieruje się w Berwińskiego. Ta skala mnie zaskoczyła. Wiedziałem, że jest ich dużo, ale nie zdawałem sobie sprawy, że aż tyle – mówi "Głosowi Wielkopolskiemu" Krzysztof Olejniczak, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich.

Na Głogowskiej oprócz azyli dla pieszych ma pojawić się również droga rowerowa.


R E K L A M A

Komentarze (7)

12-03-2020 12:18:56
M.
Mnie dziwi, że p. Olejniczaka dziwi natężenie ruchu na Berwińskiego. Jakieś 2 lata temu ZDM prezentował koncepcje zmian organizacji ruchu na Łazarzu, gdzie forsowano zmianę kierunku na Berwińskiego. Czyżby nikt przedtem nie wykonał stosownych analiz? Na filmie widzimy samochód skręcający w lewo z Głogowskiej w Śniadeckich stojący na torowisku. To wcale nie będzie spowalniało ruchu tramwajowego... I na koniec, jak ta koncepcja ma się do wydłużenia przystanków tramwajowych (miasto planuje zakup dłuższego taboru, który będzie obsługiwał PST m.in. na linii 14), zmiany lokalizacji przystanków w okolicy Parku Wilsona (przystanki dla obu kierunkow mają być na tej samej wysokości ulicy, czyli z doświadczenia wiadomo, że przejście przez Głogowską w tym miejscu się wydłuży) oraz pojawienia się sporej liczby nowych mieszkań na Śniadeckich oraz Matejki (obecnie tereny MTP)?
12-03-2020 09:10:19
M.M.
Chcę widzieć co będzie się działo na brukowanej Kolejowej.......?
10-03-2020 23:12:20
toms
@Ania: Kobieto Ty masz jakiś problem z samochodami? Obyś kiedys zwlaszcza na starosc tego auta nie potrzebowala.
10-03-2020 10:56:03
Ania
Miasto powinno tak zwężyć ulice robiąc ruch wahadłowy 1 nitką, żeby ludzi się odechciało jeździć kopcącymi maszynkami niosącymi śmierć!
10-03-2020 09:04:12
no i tego...
Nawet na filmiku z symulacji komputerowej widać, że pomysł na udrożnienie Głogowskiej poprzez jej zwężenie po prostu nie zadziała - korki jak były, tak będą, tylko większe... Szczególnie widać to od pod koniec, w rejonie Mostu Dworcowego. A swoją drogą - co to za animacja, że nawet w tak wyidealizowanych warunkach dochodzi do wypadków? Nie chciało mi się liczyć ich wszystkich. Czyżby to jakiś znak?
10-03-2020 08:53:36
czytam głos
– Gdyby były dwa pasy ruchu od mostu Dworcowego do wyjazdu PST, a potem jeden, to nawet przy utrzymaniu dwóch pasów w kierunku centrum auta stałyby w korku tak w kierunku Górczyna, jak i w stronę centrum. Samochody zjeżdżające z mostu na Głogowską zablokowałyby skrzyżowanie. To doprowadziłoby do Armagedonu Podobnie jest z obłożeniem tramwajów na Głogowskiej. Ruch pasażerski przyrasta od Górczyna, a na wysokości parku Wilsona w pojazdach MPK jest drugie tyle ludzi, co na początku. – Odcinek park Wilsona – most Dworcowy jest kluczowy, bardzo obciążony samochodami i pasażerami komunikacji miejskie
10-03-2020 07:04:41
love
To możemy być pewni, że w Berwińskiego skręcać będzie teraz co drugie auto, a nie co trzecie. Brawo! Będzie bezpieczniej na Głogowskiej i mniej bezpiecznie na Kasprzaka.
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
04

kwi

do 07-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Poznań Motor Show" - targi motoryzacyjne
TTM - Targi Techniki Motoryzacyjnej

07

kwi

Poznań * Łazarz
Wybory samorządowe

12

kwi

do 14-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Poznań Run Expo" - targi sportowe: bieg | aktywność | motywacja

14

kwi

Poznań * Łazarz
16. Poznań Półmaraton

20

kwi

11:00
Młodzieżowy Dom Kultury nr 3 ul. Jarochowskiego 1
Konkurs Piosenki Przedszkolnej

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: