Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Wiosną na Głogowskiej mają pojawić się azyle dla pieszych, w wakacje ulica będzie zwężona {► FILM} - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Wiosną na Głogowskiej mają pojawić się azyle dla pieszych, w wakacje ulica będzie zwężona {► FILM}
10-03-2020 00:51   Janusz Ludwiczak
Pod koniec lutego na ulicy Głogowskiej wprowadzono ograniczenie prędkości do 40 km/h.
– Wiosną, przy okazji remontu Rynku Łazarskiego pojawią się azyle dla pieszych, a w wakacje Głogowska pomiędzy Parkiem Wilsona a Hetmańską zostanie zwężona do jednego pasa ruchu – zapowiedział wiceprezydent Mariusz Wiśniewski.

Ograniczenie prędkości do 40 km/h wprowadzono pod koniec lutego w rejonie przejść dla pieszych i skrzyżowań na odcinku od Hetmańskiej do Gąsiorowskich, a w kierunku przeciwnym od Śniadeckich do Chociszewskiego.

To jednak nie koniec zmian na głównej arterii Łazarza.

– Niewykluczone, że jeszcze późną wiosną przy okazji remontu Rynku Łazarskiego pojawią się w tym rejonie azyle dla pieszych. W wakacje na odcinku śródmiejskim Głogowskiej zostaną wprowadzone zmiany poprzez nową organizację ruchu. Układ od Mostu Dworcowego do Berwińskiego pozostanie bez zmian. Podejmując decyzję o utrzymaniu dwóch pasów na tym odcinku (w kierunku Górczyna), będziemy zmuszeni w ciągu kilku lat go przebudować, przesuwając torowisko na wschód. Prawdopodobnie powstanie lewoskręt do Dworca Zachodniego, przynajmniej dla taksówek, o co wnioskowali taksówkarze – zapowiedział na łamach "Głosu Wielkopolskiego" Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania.

W ubiegłym roku Zarząd Dróg Miejskich zlecił firmie Siemens opracowanie wariantów analiz zmian organizacji ruchu dla całego śródmiejskiego odcinka ul. Głogowskiej i dostosowania jej do parametrów bezpieczeństwa oraz przepisów. Pojawią się azyle dla pieszych, wyznaczone zostaną miejsca postoju dla dostawców oraz elementy wymuszające ograniczenie prędkości. W dalszym etapie powiększony zostanie przystanek tramwajowy przy Rynku Łazarskim.

– Od kwietnia zeszłego roku firma Siemens badała natężenie ruchu w różnym okresie - zarówno w dni szkolne, w dni targowe, ale również w wakacje i w dni targowe. Chcemy stworzyć szersze azyle dla pieszych, zwłaszcza w rejonie Rynku Łazarskiego. Wprowadzimy ograniczenie prędkości do 40 km/h. Nie chcemy dyskryminować kierowców, ale chodzi o bezpieczeństwo. Dane przedstawione przez policję, pokazujące wzrost popełnianych wykroczeń przez kierowców, szczególnie wobec pieszych, są porażające – zaznacza wiceprezydent Mariusz Wiśniewski.

Jak poinformował "Głos Wielkopolski" badania zostały przeprowadzone na blisko 3-kilometrowym odcinku ulicy Głogowskiej – od Mostu Dworcowego do Ściegiennego. Z przeprowadzonych badań wynika, że w godzinach szczytu ulicą Głogowską przemieszcza się 1215 pojazdów. Z kolei w okresie wiosenno-letnim z głównej arterii Łazarza korzystało średnio 14 rowerzystów w ciągu godziny.

– Ponad ⅓, około 400 samochodów kieruje się w Berwińskiego. Ta skala mnie zaskoczyła. Wiedziałem, że jest ich dużo, ale nie zdawałem sobie sprawy, że aż tyle – mówi "Głosowi Wielkopolskiemu" Krzysztof Olejniczak, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich.

Na Głogowskiej oprócz azyli dla pieszych ma pojawić się również droga rowerowa.


Komentarze (7)

12-03-2020 12:18:56
M.
Mnie dziwi, że p. Olejniczaka dziwi natężenie ruchu na Berwińskiego. Jakieś 2 lata temu ZDM prezentował koncepcje zmian organizacji ruchu na Łazarzu, gdzie forsowano zmianę kierunku na Berwińskiego. Czyżby nikt przedtem nie wykonał stosownych analiz? Na filmie widzimy samochód skręcający w lewo z Głogowskiej w Śniadeckich stojący na torowisku. To wcale nie będzie spowalniało ruchu tramwajowego... I na koniec, jak ta koncepcja ma się do wydłużenia przystanków tramwajowych (miasto planuje zakup dłuższego taboru, który będzie obsługiwał PST m.in. na linii 14), zmiany lokalizacji przystanków w okolicy Parku Wilsona (przystanki dla obu kierunkow mają być na tej samej wysokości ulicy, czyli z doświadczenia wiadomo, że przejście przez Głogowską w tym miejscu się wydłuży) oraz pojawienia się sporej liczby nowych mieszkań na Śniadeckich oraz Matejki (obecnie tereny MTP)?
12-03-2020 09:10:19
M.M.
Chcę widzieć co będzie się działo na brukowanej Kolejowej.......?
10-03-2020 23:12:20
toms
@Ania: Kobieto Ty masz jakiś problem z samochodami? Obyś kiedys zwlaszcza na starosc tego auta nie potrzebowala.
10-03-2020 10:56:03
Ania
Miasto powinno tak zwężyć ulice robiąc ruch wahadłowy 1 nitką, żeby ludzi się odechciało jeździć kopcącymi maszynkami niosącymi śmierć!
10-03-2020 09:04:12
no i tego...
Nawet na filmiku z symulacji komputerowej widać, że pomysł na udrożnienie Głogowskiej poprzez jej zwężenie po prostu nie zadziała - korki jak były, tak będą, tylko większe... Szczególnie widać to od pod koniec, w rejonie Mostu Dworcowego. A swoją drogą - co to za animacja, że nawet w tak wyidealizowanych warunkach dochodzi do wypadków? Nie chciało mi się liczyć ich wszystkich. Czyżby to jakiś znak?
10-03-2020 08:53:36
czytam głos
– Gdyby były dwa pasy ruchu od mostu Dworcowego do wyjazdu PST, a potem jeden, to nawet przy utrzymaniu dwóch pasów w kierunku centrum auta stałyby w korku tak w kierunku Górczyna, jak i w stronę centrum. Samochody zjeżdżające z mostu na Głogowską zablokowałyby skrzyżowanie. To doprowadziłoby do Armagedonu Podobnie jest z obłożeniem tramwajów na Głogowskiej. Ruch pasażerski przyrasta od Górczyna, a na wysokości parku Wilsona w pojazdach MPK jest drugie tyle ludzi, co na początku. – Odcinek park Wilsona – most Dworcowy jest kluczowy, bardzo obciążony samochodami i pasażerami komunikacji miejskie
10-03-2020 07:04:41
love
To możemy być pewni, że w Berwińskiego skręcać będzie teraz co drugie auto, a nie co trzecie. Brawo! Będzie bezpieczniej na Głogowskiej i mniej bezpiecznie na Kasprzaka.

Dodaj swój komentarz

Nick: (max. 40znaków)

Treść komentarza (maksymalnie 1500 znaków):

Pozostało znaków: 1500

Wpisz kod z obrazka: (cyfry i litery a-f)

REGULAMIN:
Publikowane komentarze odzwierciedlają osobiste poglądy ich autorów, którzy ponoszą wyłączną odpowiedzialność za ich treść. Wpisy naruszające polskie prawo, dobra innych osób, zawierające słowa powszechnie uznane za wulgarne oraz nie związane bezpośrednio z komentowanym tekstem będą kasowane. Niedopuszczalne jest również zamieszczanie w treści komentarzy linków do innych stron internetowych, reklam oraz danych osobowych i adresowych osób prywatnych i firm. Komentarze ukazują się na stronie po akceptacji przez moderatora, co nie zwalnia ich autorów od odpowiedzialności za wygłaszane treści.
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
25

wrz

18:00
Klub Osiedlowy "Krąg" ul. Dmowskiego 37
"Paris, Paris" - recital piosenek francuskich w wykonaniu Dominiki Dobrosielskiej i Piotra Wizy

26

wrz

do 27-09-2020
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Targ żywności regionalnej i ekologicznej
Targi mieszkań i domów
Jesienny targ ogrodniczy

27

wrz

18:00
Kościół Ewangelicko-Augsburski Łaski Bożej ul. Obozowa 5 (przy Rondzie Jeziorańskiego)
Festiwal The September Concert
- koncert "U Vivaldiego"

28

wrz

do 01-10-2020
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Targi Polagra

18:00
Ogród Łazarz, ul. Potockiej 39/41 (między blokami)
"Wrzesień z zumbą w Ogrodzie Łazarz"- bezpłatne zajęcia fitnessowe dla każdego komu w duszy gra, a zdrowie pozwala! Zajęcia poprowadzi Klaudia Nierychlewska

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: