Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Gotowa jest koncepcja przebudowy Kolejowej. Inwestycja ruszy w przyszłym roku? - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Gotowa jest koncepcja przebudowy Kolejowej. Inwestycja ruszy w przyszłym roku?
04-02-2020 00:01   Janusz Ludwiczak
Likwidacja prawoskrętu i zmniejszenie promieniu łuku na skrzyżowaniu Potockiej i Kolejowej, nasadzenie więcej drzew – w koncepcji przebudowy ulicy Kolejowej uwzględniono postulaty mieszkańców. Inwestycja miałaby się rozpocząć w przyszłym roku. Na ten cel zarezerwowano w budżecie blisko 9 mln zł.

Jak już informowaliśmy od 25 listopada do 8 grudnia 2019 r. odbywały się konsultacje społeczne dotyczące koncepcji przebudowy ulicy Kolejowej. W sumie do ZDM wpłynęło 41 uwag od mieszkańców (14 drogą listowną, 27 za pośrednictwem e-mail) z 57 propozycjami zmian.

– Mieszkańcy najczęściej zwracali uwagę na kwestie poprowadzenia ul. Kolejową linii autobusowej, poprawy bezpieczeństwa na skrzyżowaniu z ul. Klaudyny Potockiej i dodatkowego spowolnienia ruchu. Postulowano również zwiększenie nasadzeń zieleni oraz wykorzystanie przy przebudowie istniejących płyt granitowych i kostki brukowej. Wszystkie przesłane propozycje zostały przeanalizowane przez projektantów, wydział merytoryczny ZDM odpowiedzialny za przygotowanie inwestycji, a także skonsultowane z Radą Osiedla Św. Łazarz. W wyniku tych analiz zdecydowano o uwzględnieniu w ostatecznej wersji koncepcji następujących zmian – informuje Zarząd Dróg Miejskich.

Cześć mieszkańców postulowała wybudowanie ronda lub sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulic Kolejowej i Potockiej.

– Odpowiadając na ten postulat zdecydowano o zwężeniu wlotu skrzyżowania od strony ul. Hetmańskiej do jednego pasa ruchu – zlikwidowany zostanie prawoskręt w ul. Kolejową (zastąpi go zieleń). Ponadto promień łuku ul. Kolejowej zostanie zmniejszony z obecnych 30m do 12m, co wymusi na kierowcach wolniejszą i ostrożniejszą jazdę. Wprowadzono również wyniesienie przejść dla pieszych przez ul. Potockiej i ul. Kolejową – wyjaśnia ZDM.

W koncepcji przebudowy ul. Kolejowej uwzględniono nadal poprowadzenie linii autobusowej.

– Zarezerwowano teren pod platformy przystankowe – zostały one wyznaczone na obu końcach oraz po środku planowanego do przebudowy odcinka ul. Kolejowej – i zaprojektowano krawężniki o wysokości odpowiedniej dla przystanków. Dzięki temu przy wprowadzeniu linii autobusowej nie będzie konieczna kolejna przebudowa. Rozwiązanie to było kontestowane przez część mieszkańców, obawiających się hałasu i wzrostu natężenia ruchu autobusów. Należy podkreślić, że jeżeli w przyszłości ul. Kolejową poprowadzona zostanie linia autobusowa, to nie będzie ona obsługiwana przez „pełnowymiarowe” autobusy, ale mikrobusy o gabarytach zbliżonych do samochodu dostawczego. Potwierdza to choćby zaprojektowanie powierzchni wyniesionych (przejścia dla pieszych i skrzyżowania), których nie buduje się na ulicach obsługiwanych przez autobusy komunikacji publicznej. W związku z tym zdecydowano o utrzymaniu w koncepcji elementów i parametrów umożliwiających w przyszłości wyznaczenie na ul. Kolejowej linii mikrobusowej – objaśnia ZDM.

Ponadto na wysokości hotelu Moderno oraz przy skrzyżowaniu z Gąsiorowskich pojawiają się wyniesione przejścia dla pieszych. Projektanci uwzględnili również postulat o nasadzeniu dodatkowych drzew.

Przebudowa ulicy Kolejowej ma ruszyć w przyszłym roku. Do tego czasu ma być gotowy projekt budowlany i wykonawczy.

– Mamy zarezerwowane w budżecie 8 934 000 zł. Kolejnym argumentem jest gotowy harmonogram inwestycji oraz porozumienie z miejskimi jednostkami. Mam opinię pani konserwator, która zgadza się na usunięcie kostki brukowej z jezdni. Ze względu na historyczny charakter ulicy kostka ta zostanie zachowana, ale pojawi się pod miejscami parkingowymi oraz do bram - na tzw. zjazdach – przekonuje Piotr Libicki, wicedyrektor Zarządu Dróg Miejskich.


R E K L A M A

Wiz: ZDM

Komentarze (1)

05-02-2020 20:11:55
Cru
Jaja jak przy konsultacjach z rondem Rataje. Po co pytać mieszkańców skoro i tak zrobią swoje.... Mieszkańcy chcieli u zbiegu ulic rondo dostali jednokierunkowa. Byłoby i bezpiecznie i płynnie. Paralizujcie dalej to miasto...
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
04

kwi

do 07-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Poznań Motor Show" - targi motoryzacyjne
TTM - Targi Techniki Motoryzacyjnej

07

kwi

Poznań * Łazarz
Wybory samorządowe

12

kwi

do 14-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Poznań Run Expo" - targi sportowe: bieg | aktywność | motywacja

14

kwi

Poznań * Łazarz
16. Poznań Półmaraton

20

kwi

11:00
Młodzieżowy Dom Kultury nr 3 ul. Jarochowskiego 1
Konkurs Piosenki Przedszkolnej

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: