Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

W przyszłym roku strefa płatnego parkowania rozszerzana będzie na Łazarz - już od Bukowskiej - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
W przyszłym roku strefa płatnego parkowania rozszerzana będzie na Łazarz - już od Bukowskiej
18-07-2018 00:29   Janusz Ludwiczak
Jednokierunkowe ulice: Dmowskiego, Lodowa, Łukaszewicza, Polna, Marcelińska, Ułańska czy Jarochowskiego – to założenia projektu strefy płatnego parkowania, która w przyszłym roku będzie rozszerzana na Łazarz i obejmować będzie obszar w obrębie ulic Hetmańskiej, Przybyszewskiego i Bukowskiej po tory kolejowe, równolegle do ulicy Kolejowej. ZDM rozstrzygnął właśnie przetarg na opracowanie projektu organizacji ruchu oraz parkowania z uwzględnieniem posadowienia automatów parkingowych.

Spółka Dap Virtual Projekt za ponad 137 tys. zł opracuje projekt organizacji ruchu oraz parkowania na obszarze Łazarza. Zarząd Dróg Miejskich rozstrzygnął przetarg na opracowanie projektu organizacji ruchu po wprowadzeniu Strefy Płatnego Parkowania. Wykonawca zrealizuje również projekt parkowania wraz z uwzględnieniem posadowienia automatów parkingowych.

– Obecnie trwają prace nad projektem Strefy Płatnego Parkowania na Łazarzu. Dokumentacja projektowa będzie gotowa do końca 2018 roku, a jej wdrożenie zaplanowano na lata 2019 – 2021. W wyniku przeprowadzonych konsultacji społecznych zdecydowano o wdrożeniu w ramach tego projektu wariantu 1 "Koncepcji uspokojenia ruchu na os. Św. Łazarz" – tłumaczy Tomasz Majchrzak z Zarządu Dróg Miejskich.

Strefa Płatnego Parkowania będzie obejmować obszar w obrębie ulic: Bukowska – tory kolejowe – Hetmańska – Reymonta – rondo Jeziorańskiego – Przybyszewskiego. Uwzględniono uwagi Rady Osiedla Św. Łazarz, które zakładały rozszerzenie strefy o obszar w obrębie ulic: Bukowskiej, Przybyszewskiego i Grunwaldzkiej (czyli ulice: Niecałą, Białą, Wojskową, Rokietnicką, Polną, Zakątek, Szylinga, Bukowską i Przybyszewskiego).

– Otrzymaliśmy sygnały od mieszkańców, którzy mówią, że są jednym wielkim parkingiem dla szpitala i Uniwersytetu Medycznego – mówiła podczas styczniowej sesji Maria Łazarz, przewodnicząca Zarządu, Rada Osiedla Św. Łazarz.

Co ciekawe strefa płatnego parkowania nie obejmie południowej części dzielnicy, czyli terenów za ulicą Hetmańską.

– Miasto nie zgadza się na rozszerzenie strefy poza II ramę komunikacyjną. Również Rada Osiedla Górczyn nie chce, by strefa sięgała aż do ulicy Palacza. Na Hetmańskiej nie możemy zabrać jednego pasa na parkowanie. Jakieś rozwiązania zostaną wprowadzone – Filip Olszak, przewodniczący Rady Osiedla Św. Łazarz.

Nowy projekt Strefy Płatnego Parkowania na Łazarzu zakłada, że ulice: Polna, Marcelińska (od Ziętary do Polnej), Ułańska, Lodowa, Dmowskiego, Łukaszewicza, Graniczna, Stablewskiego (na całej długości) czy Potockiej będą jednokierunkowe. Podczas ostatniej, czerwcowej sesji Rada Osiedla Św. Łazarz podjęła uchwałę w sprawie zaopiniowania koncepcji organizacji ruchu.

Niestety nie otrzymaliśmy projektu rozszerzenia Strefy Płatnego Parkowania, dlatego prezentujemy go w formie zdjęcia z ostatniej, czerwcowej sesji Rady Osiedla Św. Łazarz

Jak czytamy w uchwale:

Rada Osiedla proponuje następujące zmiany w organizacji ruchu na terenie planowanej Strefy Płatnego Parkowania i Strefy Tempo 30 na Łazarzu:

  • Wprowadzenie ruchu jednokierunkowego na ul. Klaudyny Potockiej, na odcinkach od ul. Głogowskiej do ul. Lodowej oraz od ul. Dmowskiego do ul. Łukaszewicza (w kierunku wschodnim).
    Biorąc pod uwagę, iż, wg przedstawionego projektu, ul. Klaudyny Potockiej, na odcinku od ul. Lodowej do ul. Dmowskiego ma być ulicą jednokierunkową, utrzymywanie w/w odcinków jako dwukierunkowych jest niezasadne.
    Proponowana zmiana ma na celu przeniesienie miejsc parkingowych na zwolnioną jezdnię. Dzięki takiemu posunięciu pozbędziemy się samochodów parkujących na wąskim chodniku na odcinku od ul. Głogowskiej do ul. Lodowej. Obecne parkowanie powoduje, że dla pieszych pozostaje wąski pasek chodnika, często mniejszy niż wymagane minimum 1,5 m. Parkowanie na jezdni na odcinku od ul. Dmowskiego do ul. Łukaszewicza pozwoli natomiast usunąć samochody z pasa zieleni wzdłuż ogródków działkowych, dzięki czemu odzyskany teren będzie można przeznaczyć w przyszłości, na pewnych odcinkach, na chodnik lub pas zieleni. Nadmienić należy, iż w przypadku niewykonania tej modyfikacji nie uda się wyznaczyć miejsc parkingowych zgodnych ze standardem SPP po południowej stronie ul. Klaudyny Potockiej (z uwagi na wąski chodnik lub parkowanie samochodów na klepisku), co spowoduje znaczną redukcję liczby miejsc parkingowych i w efekcie negatywnie wpłynie na odbiór społeczny wprowadzanej zmiany.
    Podkreślić należy, że proponowana powyżej modyfikacja nie utworzy nowego kanału tranzytowego. Poza tym, planowane jest równolegle wprowadzenie w ramach Strefy Tempo 30 innych działań mających zniechęcać kierowców spoza Łazarza do wjazdu do strefy, np. wyniesień na jezdni i zwężania ulic w rejonie skrzyżowań. Wprowadzanie parkowania równoległego na zwolnionym pasie jezdni umożliwi ponadto wprowadzenie parkowania naprzemiennie (na odcinku od ul. Głogowskiej do ul. Lodowej po stronie południowej, na odcinku od ul. Lodowej do ul. Dmowskiego po stronie północnej, na odcinku od ul. Dmowskiego do ul. Łukaszewicza ponownie po stronie południowej), co dodatkowo powodować będzie konieczność zwolnienia w rejonie skrzyżowań. Można również w tym kontekście przeanalizować pozostawienie sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulic Potockiej i Dmowskiego.
  • Odwrócenie kierunku ruchu na ul. Stablewskiego, na odcinku od ul. Łukaszewicza do ul. Dmowskiego, w kierunku zachodnim
    Proponowana zmiana nie spowoduje naszym zdaniem utworzenia atrakcyjnej alternatywy dla ul. Hetmańskiej, z powodów o których piszemy powyżej oraz z uwagi na fakt, iż wąskim gardłem jest w tym wypadku skrzyżowanie ul. Stablewskiego z ul. Głogowską, na którym możliwość przejazdu zbyt wielu pojazdów na jednej zmianie świateł jest znacznie utrudniona.
  • Wprowadzenie ruchu jednokierunkowego w kierunku zachodnim na ul. Chociszewskiego, na odcinku od ul. Głogowskiej do ul. Kasprzaka, podyktowane koniecznością ucywilizowania parkowania oraz małym znaczeniem ruchu w kierunku przeciwnym
    Można również rozważyć opracowanie wariantu „1a” zawierającego więcej dalej idących rozwiązań, gotowego do wprowadzenia, jeżeli efekty uspokojenia ruchu w obecnie procedowanym wariancie pierwszym byłyby niezadowalające. Taki wariant mógłby być rozpatrywany podczas projektowania strefy, po to, by w przyszłości można było go wprowadzić tylko zmieniając znaki, bez konieczności przebudowywania infrastruktury.


Komentarze (5)

18-07-2018 15:53:15
...
Kogoś poniosła fantazja z tymi jednokierunkowymi ulicami! Dmowskiego, która jest alternatywą dla Głogowskiej. Wystarczy dać strefę 30 i tyle. Lepiej zajmijcie się zapomniana Kolejową, tam ulica błaga o litość.
18-07-2018 09:52:57
Esse
Tempo 30 na Łazarzu? To bardzo dobra informacja! W końcu poruszanie się po tej zapomnianej przez Boga i cywilizację dzielnicy będzie nieco płynniejsze. Wypadałoby też połatać wszystkie drogi, bo przypominają głęboką rosyjską prowincję...
18-07-2018 08:00:29
Mieszkaniec ulicy Kolejowej
Zgodnie z zapowiedziami remont ulicy Kolejowej miał być realizowany razem z planami rozbudowy strefy płatnego parkowania na Łazarz, a o tym cisza. Pieniądze były zarezerwowane - 9 mln. - i Co dalej ????? PAMIĘTAMY !!!!!
18-07-2018 07:54:27
Zenon Pedlewski
w koncu, dlaczego tylo my mieszkancy jezyc mamy placic za parkowanie pod wlasnym domem, powinna strefa caly poznan byc i wtedy bylo by uczciwie
18-07-2018 00:58:49
as
Bedzie bedzie, tak jak remont na Kolejowej, remont na Rynku Łazarskim, czy jak corocznie przycinane badyle przed pomnikiem Witaszka przy SP nr.9. Na tej dzielnicy nic nie jest robione zgodnie z terminem. Tylko sebixy codziennie wystaja w bramach, wg tego mozna zegarki regulowac..

Dodaj swój komentarz

Nick: (max. 40znaków)

Treść komentarza (maksymalnie 1500 znaków):

Pozostało znaków: 1500

Wpisz kod z obrazka: (cyfry i litery a-f)

REGULAMIN:
Publikowane komentarze odzwierciedlają osobiste poglądy ich autorów, którzy ponoszą wyłączną odpowiedzialność za ich treść. Wpisy naruszające polskie prawo, dobra innych osób, zawierające słowa powszechnie uznane za wulgarne oraz nie związane bezpośrednio z komentowanym tekstem będą kasowane. Niedopuszczalne jest również zamieszczanie w treści komentarzy linków do innych stron internetowych, reklam oraz danych osobowych i adresowych osób prywatnych i firm. Komentarze ukazują się na stronie po akceptacji przez moderatora, co nie zwalnia ich autorów od odpowiedzialności za wygłaszane treści.
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
12

gru

17:30
Szkoła Podstawowa nr 26 ul. Berwińskiego 2/4
XLII sesja (uroczysta) Rady Osiedla Św. Łazarz
► porządek obrad

13

gru

19:00
Galeria Muzalewska ul. Głogowska 29/3 m.6
Wernisaż wystawy "Gry wojenne" Włodzimierza Pawlaka

14

gru

Rynek Łazarski
Kiermasz ozdób świątecznych
Pierniki i muzyka - zaprasza Szkoła Podstawowa nr 9
w godz. 11:00-13:00

19:30
Klub Osiedlowy "Krąg" ul. Dmowskiego 37
"Harcerze z Poznańskiej Czarnej Trzynastki w historii Miasta Poznania" - wernisaż wystawy

15

gru

do 16-12-2018
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Ogólnopolska Giełda Minerałów, Muszli i Wyrobów Jubilerskich
pawilon 2

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: