Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

"Nie-boska Głogowska" - publiczny "sąd nad ulicą". Będzie debata o przyszłości głównej ulicy Łazarza - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
"Nie-boska Głogowska" - publiczny "sąd nad ulicą". Będzie debata o przyszłości głównej ulicy Łazarza
11-06-2018 10:41   Janusz Ludwiczak
Czy ulica Głogowska powinna być zwężona? Czy główna ulica Łazarza będzie znów arterią handlową? W środę w dawnym Mc Donald`s odbędzie się otwarta debata "Nie-boska Głogowska" na temat przyszłości głównej ulicy Łazarza.

Grupa społeczników, miejskich aktywistów i części mieszkańców chce, by zmienił się charakter ulicy Głogowskiej. Inicjatorzy akcji "Nowa Głogowska nas połączy" w styczniu zebrali ponad półtora tysiąca podpisów pod petycją, którą przekazali władzom Poznania. We wrześniu oraz w minioną środę, tuż przed długim weekendem przedstawiciele Stowarzyszenia Urbanator wraz z grupą Mobilny Poznań, Lepszy Poznań, SIW Poznaniacy oraz grupą aktywistów miejskich zwęzili na kilka godzin ulicę Głogowską na wysokości Rynku Łazarskiego. Społecznicy przekonują, że główną arterię Łazarza trzeba zwęzić do jednego pasa ruchu. Ich zdaniem, dzięki wprowadzeniu takich rozwiązań na główną arterię Łazarza powróci zieleń, a także upłynniony zostanie ruch, poprawi się bezpieczeństwo, zmniejszy się hałas.

W środę, 13 czerwca w dawnym Mc Donald`s niedaleko Dworca Zachodniego odbędzie się otwarta debata "Nie-boska Głogowska" na temat przyszłości głównej arterii Łazarza.

– Głogowska to jedna z najważniejszych ulic Poznania. Niegdyś tętniący życiem trakt handlowy, dziś pełni przede wszystkim funkcję transportową. Podczas dyskusji skupimy się na jej śródmiejskiej części, to bowiem właśnie ten fragment Głogowskiej ma największy potencjał miastotwórczy. Celem debaty będzie swego rodzaju publiczny "sąd nad ulicą" oparty o twarde dane, relacje historyczne i opinie specjalistów zaprezentowane w syntetycznej formie na początku spotkania. W dyskusji wezmą udział przedstawiciele różnych środowisk, mających wpływ na funkcjonowanie miasta – zapowiada Jakub Głaz, jeden z moderatorów debaty, krytyk architektury.

– Na bazie wielowarstwowej, a jednocześnie obiektywnej oceny ulicy Głogowskiej chcemy wskazać jej słabe i silne strony. Następnie, poprzez otwartą dyskusję z mieszkańcami postaramy się odpowiedzieć na podstawowe pytanie - czy ulica Głogowska wymaga zmian, a jeżeli tak, to jakich? Wnioski z debaty zostaną spisane, a następnie upublicznione i przekazane odpowiednim decydentom. Stanowić będą one również bazę do ewentualnej organizacji warsztatów, podczas których wypracowane będą konkretne rozwiązania dla ulicy Głogowskiej – dodaje Jakub Głaz.

Udział w debacie potwierdzili już: Łukasz Mikuła - przewodniczący Komisji Polityki Przestrzennej Rady Miasta, dr Michał Beim, ekspert ds. komunikacji z Instytutu Sobieskiego i Włodzimierz Nowak - jeden z inicjatorów zwężenia ul. Głogowskiej.

Debata odbędzie się w środę, 13 czerwca o godz. 17:30 w dawnym Mc Donald`s (Wejście Południowe MTP) przy ul. Głogowskiej 16.


Komentarze (11)

13-06-2018 14:12:19
ania
Glogowska bardzo ZDZIADZIAŁA, to poznanskie wyrazenie znaczy zeszla na psy. Kiedys bylo fajnie, naprawde ale teraz to tor wyscigowy i tez totalny brak kultury przechodniow, nie tylko na Glogowskiej ale wszedzie, ida tacy w 3ke-4ke zajmuja caly chodnik, ja musze sie usuwac wielkiemu panstwu, nie ma znaczenia wiek. Wiele razy jestem , trącana/szturchana/ lekko uderzana w ramie czy reke przez takich "kulturalnych" bo nie posuna sie o 5 cm. Na Glogowskiej nie slychac wlasnych mysli - "Autor" ma racje, halas straszny i brud ! Kiedys byl Miejski Zaklad Oczyszczania Miasta w starych czasach Poznan byl CZYSTY, polewaczki jezdzily od wiosny do zimy, dozorcy zamiatali codziennie chodniki, zmywali w razie potrzeby. Co sie stalo ??? Wedlug mnie, kiepskie wykonywanie swoich obowiazkow a takze oszczedzanie UM na podstawowych obowiazkach wzgledem miasta. Nie ma takze odpowiedzialnosci osobowej za zle wykonywane obowiazki. NIE moze byc zarzadzanie miastem ZZA BIURKA a tak sie dzieje niestety, wszystko przez telefon. Nawet gdybym chciala wydac pieniadze na Glogowskiej to przepraszam gdzie mam isc ? do obuwniczego ? do lombardu ? do rzeznika ? na obiad za 12 zl ? do sklepu a alkoholem ? do piekarni/ciastkarni ? Nie ma nic gdzie czlowiek chcialby wrocic z przyjemnoscia.
12-06-2018 23:26:08
Autor
Bo właśnie zrobiliby cos z tym halasem bo zeby przez zamkniete okno nie bylo slychac wlasnych mysli w domu halas nie do zniesienia mury sie trzesa jak przejezdza tramwaj poprostu nie da sie usiedziec w dzien w domu. Poprostu tragedia a czynsz w górę za co ja sie pytam.
06-06-2018 07:29:24
poznanianka
Nie będę pisać kto co zrobił ,bo to z takiej a nie innej opcji polit.Mnie interesuje meritum sprawy.Po pierwsze słusznie zauważyli piszący, niech głównie bedzie usłyszany głos mieszkańcow Głogowskiej ,Lazarza.Mieszkańcy wymienieni ,co dziennie jeżdzą albo przemieszczają się tą ulicą.Tu skupia się niebezpieczeństwo komunikacyjne , hałas , gdzie decydenci powinni to głównie wziąść pod uwagę.Oby mieszkańcy przybyli ci tam mieszkający na spotkanie.Brakuje mi obecności pani Lidii Lady.A może o Głogowskiej będziemy mówili ( zbierali się ), zmieniali plany jak przy przebudowie Kolejowej.????? Przepraszam ,może zbaczam z tematu.Ale zobaczyłam estetyczne ,łatwe w utrzymania czystości betonowe kosze na smieci , zamiast małych puszek wiszących na palikach.Mobilizuje do wrzucania papierków , mniej smieci na chodnikach .Brawo.
05-06-2018 20:08:03
RowerowyJohny
Zakazać wjazdu pojazdom do miasta i koniec! Będzie bezpieczniej i zdrowiej. Tylko pojazdy uprzywilejowany i rowery
05-06-2018 15:50:19
paramido
Zmiany zajdą prędzej czy później - raczej prędzej, bo społeczeństwo zmienia się coraz szybciej. Teraz niestety wystarczy „przeczekać” do wypadku śmiertelnego na Głogowskiej, który niechybnie się wydarzy. Wówczas wyleje się czara, która może zmyć również tych wszystkich decydentów i radnych. Trzeba się modlić, żeby nie padło na nikogo z nas czy naszych bliskich...
05-06-2018 14:44:52
Arirahna
Kolejny kretyński pomysł, jak kontr-ruch rowerowy na jednokierunkowych. Sam jestem rowerzystą, lecz bardzo rzadko korzystam z tego "udogodnienia" gdyż jest to po prostu niebezpieczne. Zarówno dla mnie jako rowerzysty, ponieważ parkujące samochody znacznie utrudniają mi jazdę "pod prąd", jak i dla kierowców, gdyż często po prostu mogą nie zauważyć skręcając rowerzysty jadącego z przeciwka. Zwężenie ul. Głogowskiej do jednego pasa spowoduje o wiele większe korki. Już mamy problemy przez zakaz lewoskrętów. ale jeszcze to mogę zrozumieć. Kierowcy notorycznie wjeżdżali na tory i utrudniali ruch tramwajowy. Ludzie piszecie o tym, że kiedyś Głogowska była bardziej handlowa. To po co sprzedaliście te wszystkie miejsca bankom? Poza tym kiedyś było o wiele mniej samochodów niż mamy teraz. Zamiast zajmować się takimi bzdurami, lepiej byście się wzięli za remonty nawierzchni. Jarochowskiego, Limanowskiego, Wyspiańskiego, Niegolewskich, aż proszą się o wymianę nawierzchni, gdyż dziura jest tam na dziurze. I nie walnięcie krowiego placka i przyklepanie go łopatą, ale solidną zmianę od gruntu.
05-06-2018 13:37:39
czytamtytuły
Przypełzłe kundle kcoom tańszych miejscówek bo wynajem na Głogowskiej przerasta możliwości finansowe kmiotków?
05-06-2018 13:32:14
eka z małeki
-a jaką propozycję ma osoba chcąca zmienić herb miasteczka???Może być ciekawa,no to niecierpliwie czekam na konstruktywne i przemyślenia a także plany i zalecenia tej osoby podobno radnego czy jakoś taaaaam???? eka
05-06-2018 13:00:29
Karola
Kolejne wnioski spisane i przekazane decydentom :) Trochę wyważanie otwartych drzwi - na przełomie roku na stronie ZDM wisiał - w ramach konsultacji - cały pakiet wniosków dla Łazarza, w tym dla ulicy Głogowskiej. Przygotowany - na zlecenie tegoż ZDM - przez ekspertów z Politechniki. Przypomnijmy - eksperci z Politechniki przedstawili do konsultacji 3 warianty organizacji ruchu dla Łazarza. Część opracowania wprost odnosi się do Głogowskiej. I cóż tam można było przeczytać? "należy w każdym z wariantów wyeliminować możliwość lewoskrętów w ul. Berlińskiego i ul. Śniadeckich, jak również wprowadzić zwężenie ul. Głogowskiej do jednego pasa w kierunku północnym i południowym dla ruchu kołowego. Celem tego działania jest przede wszystkim poprawienie obsługi komunikacją zbiorową, która może stanowić alternatywę dla podróży tranzytowych z południowej części aglomeracji 100 (zwłaszcza po otwarciu parkingu P&R na Górczynie). Jednocześnie należy nadmienić, nie wyklucza się całkowicie lewoskrętów wzdłuż ulicy Głogowskiej. Jednakże musi to być poprzedzone dokładniejszą analizą,"
05-06-2018 11:01:26
as
Jakub Glaz-dziennikarz gazety wyborczej i wszystko jasne, lewackie myslenie majace na celu zasyfic caly krajobraz sciezkami rowerowomi, a najlepiej byloby gdyby byly one w kolorze teczy...Zajmijcie sie lewacy ul Sw.Marcin. Tam tez kiedys bylo zycie, niestety wladze waszego teczowego Jacusia spowodowaly ze poznan sie tak wyludnil, ze trzeba zmniejszac liczbe radnych w UM. Ale widze ze jest oczywiscie i wsrod debatujacych czlowiek nie majacy nic wspolnego z Glogowska czyli p.Nowak. To tak jakby mnie interesowalo co dzieje sie np. na ul.Świt czy na Swobodzie. Czlowieku zajmij sie swoja dzielnica, mieszkasz gdzie mieszkasz to zajmij sie dziurami na Grochowskiej i chaszczami na ogrodkach dzialkowych dookola krzyzowki Hetmanskiej i Arciszewskiego.
05-06-2018 10:47:02
x
"Relacje historyczne" - nie ma porównania z dawną Głogowską. Zniknęły całe gromady mieszkańców, którzy musieli opuścić kamienice, zniknęły małe sklepy z charakterem. Wielu ludziom ulica kojarzy się tylko z odwiedzinami w banku. Nowi mieszkańcy ulicy i okolic obsesyjnie dążą do zmian, bo nic ich z tą ulicą ani z tą dzielnicą nie łączy, oprócz adresu.

Dodaj swój komentarz

Nick: (max. 40znaków)

Treść komentarza (maksymalnie 1500 znaków):

Pozostało znaków: 1500

Wpisz kod z obrazka: (cyfry i litery a-f)

REGULAMIN:
Publikowane komentarze odzwierciedlają osobiste poglądy ich autorów, którzy ponoszą wyłączną odpowiedzialność za ich treść. Wpisy naruszające polskie prawo, dobra innych osób, zawierające słowa powszechnie uznane za wulgarne oraz nie związane bezpośrednio z komentowanym tekstem będą kasowane. Niedopuszczalne jest również zamieszczanie w treści komentarzy linków do innych stron internetowych, reklam oraz danych osobowych i adresowych osób prywatnych i firm. Komentarze ukazują się na stronie po akceptacji przez moderatora, co nie zwalnia ich autorów od odpowiedzialności za wygłaszane treści.
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
22

sie

Zajezdnia tramwajowa MPK ul. Głogowska 131/133
Zwiedzanie Muzeum Komunikacji
w godz. 15:00-18:00, wstęp wolny
► więcej szczegołów

23

sie

19:00
Kino w bramie ul. Matejki 46
"LEGO® Batman" - projekcja filmu w bramie kamienicy przy ul. Matejki 46

21:00
Międzynarodowe Targi Poznańskie
„La La Land” - plenerowe kino letnie na Targach
wstęp wolny

24

sie

do 25-08-2018
Zajezdnia tramwajowa MPK ul. Głogowska 131/133
Akcja honorowego poboru krwi
godz. 8:00-13:00

25

sie

do 26-05-2018
Park Wilsona
VI Dni Twierdzy Poznań
- zwiedzanie schronu przeciwlotniczego pod Parkiem Wilsona oraz schronu w gmachu Radia Poznań (Merkury)

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: