Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Ulice Kasprzaka, Dmowskiego, Kolejowa i inne po wprowadzeniu strefy parkowania będą jednokierunkowe? - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Ulice Kasprzaka, Dmowskiego, Kolejowa i inne po wprowadzeniu strefy parkowania będą jednokierunkowe?
22-11-2017 15:17   Janusz Ludwiczak
Chociszewskiego, Kasprzaka, Matejki, Lodowa, Śniadeckich, Łukaszewicza, Dmowskiego, Kolejowa, Ułańska mają stać się jednokierunkowe po rozszerzeniu strefy płatnego parkowania na Łazarz. Z kolei autobusy mają ulicą Kasprzaka, Matejki i Chociszewskiego jeździć "pod prąd" po specjalnym kontrapasie autobusowym. Tak zakłada koncepcja przygotowana przez Politechnikę Poznańską.

Jak już informowaliśmy wielokrotnie Strefa Płatnego Parkowania ma zostać rozszerzona na Łazarz na przełomie lat 2018 i 2019. Obejmować będzie ona obszar do granic II ramy komunikacyjnej - w obrębie ulic: Bukowska - Grunwaldzka - rondo Jeziorańskiego - Reymonta - Hetmańska - Potockiej - Kolejowa - Gąsiorowskich - Głogowska - Roosevelta - Bukowska.

Jednak na samej ulicy Kolejowej strefa płatnego parkowania pojawi się nie wcześniej niż w 2020 roku, czyli dopiero po zakończeniu przebudowy arterii.

Wraz ze strefą parkowania ma zostać wprowadzona na Łazarzu strefa Tempo 30. Ograniczenie prędkości do 30 km/h ma być na wszystkich ulicach z wyjątkiem tych stanowiących II ramę komunikacyjną i o ważnym znaczeniu komunikacyjnym, czyli: Bukowskiej, Przybyszewskiego, Reymonta, Hetmańskiej, Głogowskiej, Arciszewskeigo, Palacza, Krauthofera i Szylinga, Roosevelta. Strefa Tempo 30 będzie jednak wprowadzona na ulicach: Matejki, Kasprzaka czy Chociszewskiego.


Wiele ulic ma stać się jednokierunkowa

Politechnika Poznańska na zlecenie Zarządu Dróg Miejskich i wniosek Rady Osiedla Św. Łazarz przeprowadziła od maja do lipca badanie napełnienia miejsc postojowych oraz analizę ruchu na łazarskich ulicach w kontekście planowanego rozszerzenia Strefy Płatnego Parkowania.

W dużym uproszczeniu nasza praca polegać będzie na zidentyfikowaniu słabych stron i przy pomocy narzędzia do planowania systemu transportowego (czegoś w rodzaju symulacji ruchu) przetestujemy różne możliwe zmiany. W efekcie zarekomendujemy najbardziej korzystne rozwiązanie oraz sposób jego osiągnięcia (etapy realizacji). Wypracowane rozwiązanie będzie sprawdzone także w kontekście całego miasta – tłumaczył nam dr inż. Szymon Fierek z Wydziału Maszyn Roboczych i Transportu Politechniki Poznańskiej.

Naukowcy z Politechniki Poznańskiej przygotowali trzy warianty nowego układu transportowego na terenie Łazarz.

Politechnika zaplanowała działania zmierzające do uspokojenia ruchu i ograniczenia tranzytu samochodów przebiegających ulicami Łazarza. Założenia koncepcji - propozycje rozwiązań będą uzgadniane i weryfikowane z Zarządem Dróg Miejskich, Miejskim Inżynierem Ruchu, Oficerem Rowerowym, Zarządem Transportu Miejskiego oraz Radą Osiedla Św. Łazarz. Wypracowane rozwiązania podlegać będą konsultacjom społecznym po zakończeniu projektu – tłumaczy na łamach "Wieści Łazarskich" Maria Łazarz, przewodnicząca Zarządu Osiedla Św. Łazarz.

Niedawno łazarscy radni poznali założenia planowanych zmian. Pierwszy wariant, który jest najłagodniejszy ze wszystkich przewiduje wprowadzenie jednego kierunku ruchu na ulicy Chociszewskiego (pomiędzy Kasprzaka a Chociszewskiego), na Lodowej, Dmowskiego, Małeckiego oraz Łukaszewicza (od Granicznej Mottego). Z kolei "naostrzejszy" wariant trzeci przewiduje wprowadzenie jednego kierunku ruchu m.in. na ulicy Matejki, Kasprzaka, Śniadeckich, Kolejowej, Gąsiorowskich, Ułańskiej i wielu innych. Przejazd miałby odbywać się na tzw. "zygzag", czyli każdą przecznicą w przeciwnym kierunku.

Na niektórych ulicach już jednokierunkowych miałby zmienić się kierunek jazdy. I tak według koncepcji Politechniki ulicą Berwińskiego mielibyśmy jechać na wschód, czyli na odwrót (od Matejki do Głogowskiej), zaś ruch ulicą Wyspiańskiego odbywałby się od Głogowskiej do Matejki, czyli w kierunku zachodnim.

Ruch autobusowy ulicą Matejki i Kasprzaka odbywałby się bez zmian, po tzw. "kontrapasie autobusowym". Otrzymaliśmy pozytywną opinię z ZTM w tej sprawie – mówił dr Szymon Fierek podczas sierpniowej sesji Rady Osiedla Św. Łazarz.

Możliwe, że w przyszłości zmieniłyby się również przebiegi niektórych tras autobusów. Jak udało nam się dowiedzieć trasa linii nr 64 miałaby zostać poprowadzona przez Kasprzaka i Matejki, z kolei autobusy "93" miałyby jeździć przez Chociszewskiego i Jarochowskiego.


Mają zdecydować mieszkańcy

W sprawie planowanych zmian mają wypowiedzieć się sami mieszkańcy. 15 grudnia ruszą konsultacje społeczne w sprawie uspokojenia ruchu i zmian po rozszerzeniu Strefy Płatnego Parkowania do ulicy Przybyszewskiego, Reymonta i Hetmańskiej. Początkowo konsultacje przeprowadzane będą za pośrednictwem internetu, w styczniu zaplanowano spotkanie z mieszkańcami. W kolejnym etapie, w marcu ZDM ma zlecić projekt organizacji ruchu.

Do sprawy będziemy wracać.


R E K L A M A

Komentarze (30)

25-11-2017 12:29:07
Andrzej
Jak będzie szybko to bezpiecznie nie będzie
24-11-2017 20:57:37
M.
@Tomek, to proponuję przejdź się na Bogusławskiego, która kiedyś była ulicę dwukierunkową, nie jest specjalnie uczęszczana i wyobraź sobie na niej straż pożarną jadącą pod prąd. Serio uważasz, że tak będzie bezpiecznie i szybko?
24-11-2017 19:44:01
Andrzej
Niektóre z tych ulic np: ul Graniczna są już de facto jednokierunkowe bo nie wymijają się na nich dwa samochody. Drogi jednokierunkowe w tym wypadku uporządkują ruch i dojazd służb skróci się.
24-11-2017 16:50:50
Tomek
Ale chyba noga jechać pod prąd na sygnale...
24-11-2017 15:50:52
Negatyw
Tranzyt (choćby z Piątkowa) przez Łazarz będzie i tak. Każdy będzie wolał pokluczyć po durnych jednokierunkowych, niż stać w korkach na Reymonta i Hetmańskiej. Tak więc nie rozumiem Łazarzan zacierających ręce, gdyż "uspokojenie dzielnicy" (o które tak zabiegają) okaże się jednym wielkim smogiem z rur wydechowych aut pod ich oknami... Czy zatem jest sens wprowadzać jednokierunkową Jarochowskiego i ten cały cyrk?!
24-11-2017 12:23:07
M.
@wk35 no to Ciebie oświecę - miejsca na stacje pogotowie ratunkowego nie są wybierane losowo, ale w oparciu o wyliczenia, które szacują średni czas dojazu. Jeżeli zmienisz kierunki jazdy ulic i niejako wymusisz jeżdżenie zygzakiem po okolicy, to niestety ale czas dojazdu się wydłuży. Weźmy np. straż pożarną. Obecnie większość przejazdów w kierunku Górczyna jest realizowana przez ul. Kasprzaka. Jeżeli wygra wariant 3, to jak sądzisz, czas dojazdu nie ulegnie wydłużeniu?
24-11-2017 06:27:59
wk35
@M. Nie słyszałem, aby gdziekolwiek na świecie ograniczenie ruchu miało wpływ na czas dojazdu służb, ale na logikę: skoro najwięcej problemów z dojazdem sprawiają służbom kierowcy samochodów (zarówno jadący drogą i nie potrafiący ustąpić lub zrobić korytarza ratunkowego, jak i parkujący - tak jak ostatnio na Promyku, gdzie problem miała straż), to ograniczenie ruchu i uporządkowanie parkowania powinno mieć bardzo pozytywny wpływ na czas dojazdu służb. Więcej ulic jednokierunkowych nie ma tu znaczenia - pełno jest takich w centrum czy na Jeżycach i nie ma informacji o problemach z tego wynikających.
23-11-2017 21:17:21
M.
Ktoś tu napisał, że zmiany podniosą komfort życia mieszkańców. Jednym z elementów, które według mnie decydują o komforcie jest bezpieczeństwo. Czy osoby, które zaproponowały owe zmiany mogę pokazać symulacje pokazujące np. o ile zmieni się średni czas oczekiwania na pogotowe lub straż pożarną dla każdego z wariantów?
23-11-2017 16:46:06
Lolo
Na Kolejową koniecznie leżący policjanci żeby mariany z lubonia i komornik skrótu sobie nie robili
23-11-2017 15:18:48
amb
3 wariant wydaje sie dobrym poczatkiem ograniczania ruchu, byleby tylko nie zrobili z pozostalego miejsca jednego wielkiego parkingu...
23-11-2017 12:37:42
Szok
3 wariant to mega abstrakcja!
23-11-2017 10:34:55
ETR
Idealne zmiany:) Ceny nieruchomości w Luboniu i Komornikach znowu wzrosną w związku z dużą liczbą nowych uchodźców z Poznania. Brawo włodarze Poznania - dzięki Wam zarobimy więcej:)
23-11-2017 08:20:27
Tomcio z Łazarza
Planowanie - jak zwykle - zupełnie popaprane... Jeśli ideą naczelną ma być uspokojenie ruchu, to po kiego grzyba wprowadzać takie "wynalazki" jak jeden kierunek jazdy na niemal każdej ulicy. Dochodzi potem do takich kwiatków, jak podział Dmowskiego, czy Lodowej na 2 części, przy czym każdą ruch poprowadzony jest w różne strony, czyli jadąc np. Dmowskiego od Rynku w stronę Hetmańskiej będzie trzeba wjechać w Stablewskiego, potem w lewo w Lodową, w Potockiej i dopiero dalej... No bajka! Mieszkańcy Lodowej już zapewne przebierają nóżkami uradowani faktem zwielokrotnienia ruchu pod ich oknami. A jak w wariancie 2 i 3 dojechać od wiaduktu na Hetmańskiej na Rynek bez zwiększania ruchu na zakorkowanej Hetmańskiej i Głogowskiej? Też trzeba kluczyć... A Bogusławskiego? Co krzyżówka to zmiana kierunku jazdy... Tak samo Limanowskiego, Małeckiego, Kanałowa, Niegolewskich... Ale żeby choć zachowano dotychczasowe kierunki jazdy - to nie, po co... Wprowadzimy trochę atrakcji zmieniając wieloletnie przyzwyczajenia mieszkańców, pod kątem których już dokonano (średnio trafionych tak na marginesie) inwestycji w przebudowę pod kątem rowerowej mafii, a po wprowadzeniu zmian całość jest do wyrzucenia... Tak - NA ŚMIETNIK, łącznie z miniaturowymi znakami drogowymi. Co więcej - jaki jest sens planowania zmian w ruchu w obrębie choćby samego Rynku Łazarskiego, jeśli za kilka miesięcy ma się zacząć przebudowa, która ma zupełnie odmienić oblicze tego rejonu - i także zmienić dotychczas przyjęte kierunki ruchu... Czy na prawdę w tym mieście (podobno tak dobrze zorganizowane z natury poznaniaków) nie można pomyśleć i zaplanować tego ciut dalej niż do czubka własnego nosa, ew. najbliższej krzyżówki mając na myśli najbliższych kilka miesięcy? Nie dość, że szkoda powtarzanych co jakiś czas prac budowlano-drogowych, to jeszcze non stop wywalana jest spora kasa (bo za darmo panowie dochtorowie z polibudy tego nie robią - nikt by nie zrobił) na badania ruchu i planowanie...
22-11-2017 23:27:30
Ksenia
Ciekawe, kto zlecił przygotowanie tych "projektów" i kto za nie zapłacił...
22-11-2017 22:15:21
Albin
W1 jest całkiem 'dorzeczny'. Nie jest rewolucyjny, uspakaja ruch, gdzie trzeba. Pozostałem to jakaś kpina - odwracanie kierunków na wielu ulicach, kontrapas dla autobusu? Ten kto to projektował, chyba w życiu po Łazarzu nie jeździł i kierował się zasadą 'wszystko na opak, ale będą jaja'. Po jaką cholerę rezerwować cały pas dla autobusu jadącego co 20 minut? Czekamy na te konsultacje, oby nie były tylko fasadowe.
22-11-2017 20:40:12
Tomek
Na pewno wszystkie opcje należy porządnie przemyśleć. Grunt, że ma się zmienić oblicze naszej dzielnicy.
22-11-2017 20:14:35
Negatyw
@ wk35: Jeszcze trochę i wydasz moją biografię...??!! :-) A swoją drogą, pomysły w większości chore w tych projektach. Wszystko po to, aby mieszkańcy na dziko parkowali swoje blachosmrody, no i pod pedałowców. Podoba mi się jedynie pomysł z 93.
22-11-2017 19:50:51
Rodowity Poznańczyk
Co do decydowania mieszkańców to jakoś sobie nie przypominam by ktokolwiek pytał mnie czy jestem za likwidacją połowy miejsc parkingowych w okolicy, z uzyskanych przeze mnie informacji wynika że grupa bardzo starszych pań z towarzystwa wzajemnej adoracji, które chciały by Łazarz wyglądał jak w latach 50tych czy 60tych, tylko wtedy na Chocisza było parkowanych codziennie 5 samochodów na krzyż, stworzyły projekt i uzyskały akceptację, a informacje o nim były dostępne wąskiemu gronu osób. One które nie mają prawa jazdy, samochodu i potrzeby dojeżdżania, nam młodym ustawiły życie, teraz my młodzi codziennie po pracy zamiast do rodziny walczymy o miejsce kradnąc je innym dwie ulice dalej, albo parkujemy na ulicy i mamy stres czy nikt nam garażu z aut nie zrobi jak ten napity dwa lata temu w sylwestra. Dlaczego w tym kraju zamiast małymi krokami coś polepszać to albo nie robi się nic (przynajmniej 40 lat nie remontowano bruku na Chocisza) albo totalną rewolucję (czyli propozycje w powyższym artykyle). Czy my zawsze musimy odkrywać Amerykę na nowo?
22-11-2017 19:41:47
mieszkaniec
warian nr 3 to kpina : )
22-11-2017 19:34:05
Rodowity Poznańczyk
Wariant 1, żeby dojechać do domu na Chociszewskiego będę musiał stać w korku na Hetmańskiej, żeby skręcić w Szymborską, a następnie w Chocisza w Kierunku Jarochowskiego. Codziennie po pracy wracając z Rokietnicy będę musiał z Grochowskiej pojechać prosto w Hetmańską, następnie albo złamać przepis i zawrócić w Hetmańską na wysokości Kasprzaka albo nawrócić na światłach na Dmowskiego!!!!!!!! Jak dla mnie jedyny rozsądny projekt dla Chociszewskiego to ostatnie zdjęcie czyli ostatni projekt Pana Ludwiczaka, Chociszewskiego na odcinku od Kasprzaka do Jarochowskiego jako jednokierunkowa uniemożliwi objeżdżanie korka na Hetmańskiej przez Chocisza, a samym mieszkańcom nie specjalnie utrudnia ruch.
22-11-2017 19:23:36
Rodowity Poznańczyk
Mieszkam na Chociszewskiego i jak dla mnie wystarczy że MPK zmieni trasę dla autobusu 64 który dewastuje zabytkowy bruk na Chociszewskiego. Ulica jest teraz tak nierówna że mozna tu testować auta terenowe, a osobowe haczą podwoziem i nikogo to nie obchodzi, chcecie uspokajać ruch to wywalcie te autobusy, jak jedzie autobus to przez 15 sekund nie słyszę telewizora, latem kurzy się jak na wsi. Od jakiegoś czasu jest na Chocisza ustawiona 30tka i nawet MPK jeździ szybciej, wystarczy jadąc tym autobusem spojrzeć na licznik kierowcy. Chcą mi utrudniać życie nieżyciowymi projektami, jakąś droga jednokierunkową, strefą parkowania, a ja jestem jakimś obywatelem gorszego sortu że można mi kłody pod nogi rzucać? wystarczy już że zlikwidowali mi połowę miejsc parkingowych, a w przeciwieństwie do Jaśkowiaka nie wyobrażam sobie dojeżdżać 30km do pracy w jedną stronę rowerem. Żeby nie było sam pisałem do ZDM i wnioskowałem o spowolnienie ruchu na Chocieszewskiego, otrzymałem nawet pozytywną odpowiedź, w której obiecano obniżenie prędkości i wykonanie szykan utrudniających ruch ale pewnie nie było to po myśli MPK i obniżono tylko prędkość, szykany nie dla busów, busy mogą niszczyć miasto i ludziom życie. Jak dla mnie jedynym naszym problemem na Chociszewskiego jest autobus linii 64, pierwszy przed godziną 5 ostatni grubo po 22 godzinie, w szczycie jeżdżą co 7 min. Jeżeli zrobią strefę parkowania i drogę jednokierunkową będę dochodzić odszkodowania za spadek wartości mieszkania. Nikt ode mnie nie kupi lokalu gdzie w okolicy nie ma jak zaparkować samochodu.
22-11-2017 19:15:26
Maciej
Nareszcie przestaniemy być skrótem!
22-11-2017 17:50:23
Andrzej
Nareszcie !!
22-11-2017 17:33:23
Mieszkaniec Hetmańskiej
Wreszcie! Będzie można normalnie spacerować po Kasprzaka czy Chociszewskiego. To jest węzeł autostradowy teraz! Uważam, że W1 jest optymalny.
22-11-2017 17:06:08
Mieszkaniec
3 wariant to żart na prima aprilis ? - to znacznie przed czasem :)
22-11-2017 16:56:50
Amicus
W tym roku na prima aprilis Redakcja przygotowała podobny projekt... Tym razem w kalendarzu jest 22 listopada i krzty w tym żartu... niestety
22-11-2017 16:55:46
kaśka
Chyba kogoś tu powaliło.... Jeszcze Glogowską zróbcie jednokierunkowa koniecznie z kontrapasem tramwajowym
22-11-2017 16:20:37
Magda
Mimo że mam samochód to się cieszę i popieram zmiany. Kasprzaka od dawna jest za głośna, zbyt zanieczyszczona i ruchliwa, przyda się uspokojenie ruchu. Nareszcie! :)
22-11-2017 16:11:21
Tomek
Wreszcie!
22-11-2017 15:49:56
wk35
Wreszcie porządna koncepcja ograniczenia ruchu i poprawy życia mieszkańców! Mam nadzieję, że mimo kwitu różnych "Negatywów", który się tutaj rozpęta, większość z tych nowoczesnych rozwiązań pojawi się i Łazarz odżyje.
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
04

kwi

do 07-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Poznań Motor Show" - targi motoryzacyjne
TTM - Targi Techniki Motoryzacyjnej

07

kwi

Poznań * Łazarz
Wybory samorządowe

12

kwi

do 14-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Poznań Run Expo" - targi sportowe: bieg | aktywność | motywacja

14

kwi

Poznań * Łazarz
16. Poznań Półmaraton

20

kwi

11:00
Młodzieżowy Dom Kultury nr 3 ul. Jarochowskiego 1
Konkurs Piosenki Przedszkolnej

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: