Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

"To duże utrudnienie dla seniorów oraz osób z wózkami" – radna pisze do prezydenta ws. skrócenia 13" - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
"To duże utrudnienie dla seniorów oraz osób z wózkami" – radna pisze do prezydenta ws. skrócenia 13"
03-10-2017 21:53   Janusz Ludwiczak
Od września "trzynastka" dojeżdża tylko do Placu Wielkopolskiego. Zdaniem radnej Dominiki Król to duże utrudnienie zwłaszcza dla seniorów oraz osób z wózkami, którzy by dojechać np. z Rataj na Łazarz i Grunwald muszą dokonywać przesiadek.

3 września rozpoczęła się przebudowa ulicy Święty Marcin. Tym samym swoją trasę zmieniły tramwaje linii nr 13, które dojeżdżają tylko do Placu Wielkopolskiego (przez Grunwaldzką, Kaponierę, Most Uniwersytecki, Gwarną, Mielżyńskiego, Pl. Cyryla Ratajskiego i 23 Lutego). Radna PO Dominika Król zauważa, że zmiana ta spowodowała utrudnienia dla pasażerów, którzy nie mogą dojechać z Rataj na Targi, Łazarz (północną część) i Grunwald.

Mieszkańcy regularnie korzystający z przejazdów tramwajem linii numer 13 zwrócili się do mnie z prośbą o to by trasa choć w jedną stronę przebiegała tak samo jak przed rozpoczęciem remontu ulicy Św. Marcin. Tramwaje linii nr 5 i 16 zmieniły trasy w jednym kierunku, w drugą stronę ich trasy pozostały niezmienione gdyż ulica Podgórna, Marcinkowskiego, 27 Grudnia pozostają przejezdne. Natomiast trasa tramwaju numer 13 została zmieniona w obu kierunkach. Jest to dodatkowa uciążliwość dla korzystających z niej mieszkańców. Dodatkowo trasa tramwaju nr 13 została skrócona zmuszając pasażerów odbywających dłuższą podróż do przesiadki. Jest to duże utrudnienie zwłaszcza dla seniorów oraz osób z wózkami – pisze w interpelacji do prezydenta Poznania Dominika Król, Radna Miasta Poznania z PO.

Uprzejmie proszę o rozpatrzenie możliwości zmiany trasy tramwaju numer 13 na analogicznych zasadach jak zrobiono to dla linii nr 5 i 16. Uważam, że wyjście naprzeciw potrzebom pasażerów będzie zgodne z polityką miasta w zakresie propagowania komunikacji publicznej – dodaje radna Dominika Król.

Interpelacja radnej trafiła do prezydenta Jacka Jaśkowiaka podczas sesji, która odbyła się 26 września. Władze miasta mają trzy tygodnie na odpowiedź.

Dodajmy, że to nie jedyne utrudnienie dla pasażerów. Od września można bezpośrednio dojechać z ul. Głogowskiej) na dworzec Poznań Główny, pod Browar i w okolice AWF. Jednak "piątką" z Półwiejskiej na Łazarz juz nie dojedziemy, o czym więcej w artykule: "5-tką" dojedziemy z Łazarza pod Browar, ale już nie wrócimy.


Jeśli mają Państwo sprawę, która wymaga naszej interwencji prosimy o sygnał na Kontaktową Platformę Czytelników: 24@lazarz.pl. Postaramy się w miarę naszych możliwości pomóc.


R E K L A M A

Od 3 września "trzynastka" dojeżdża tylko do Placu Wielkopolskiego
Fot: Roman Modrzyński

ZOBACZ TAKŻE: "5-tką" dojedziemy z Łazarza pod Browar, ale już nie wrócimy

Byłeś świadkiem wypadku? Widziałeś dziurę w jezdni? Zamknęli Twój ulubiony sklep? W kranie nie ma wody? Zaginął Twój pies lub kot? Powiadom o tym mieszkańców Łazarza. Masz sprawę, która wymaga naszej interwencji? Wyślij e-mail na Kontaktową Platformę Czytelników: 24@lazarz.pl lub sms/mms: 503 420 675. Twórz razem z nami - by pomóc innym.

Komentarze (7)

08-10-2017 15:07:44
fankomunikacji
Pan Mich - masz racje. Mieszkancy, radni muszą się nauczyć ,żeby komunikacja funkcjonowała sprawnie i szybko to lepiej mieć 18 linii tramwajowych co 10 minut niż mieć 25 -30 linii tramwajowych z częstotliwością co 20/30 minut. Nie tylko Łazarz i Grunwald mają ten problem. Ile już można słuchać ,że Górczyn / Łazarz nie ma bezpośredniego tramwaju pod browar , równocześnie taki sam problem ma wiara z Piątkowa , Winograd ,Sołacza, którym marzy się bezpośrednie połączenie na Śródkę, Termy czy Miłlostowo ( natomiast Łazarz takie bezpośrednie połączenie posiada). 5 nie puszczą na stałe przez Królowej Jadwigi, bo Górny Taras Rataj (Żegrze, Orła Białego) chce mieć bezpośrednie połączenie z Polibudą ,Starym Rynkiem. Do tego od dawien dawna 5 jeździ przez ścisłe centrum. Nie da się dostosować komunikacji w 100 % do każdego mieszkańca (nie wszędzie dojedziemy jednym autobusem / jednym tramwajem -tak było i tak nadal będzie). Poza tym żyjemy w XXI wieku ,mamy dostęp do wielu mobilnych aplikacji ( np. Jak dojade - który wyznacza z punktu A do punktu B). Poza tym dojazd z Górczyna / łazarza pod Browar się i tak poprawił ,można dojechać 5 lub 8 do Dw. Zachodniego i można się przesiąść na 12 na tym samym przystanku (nie trzeba jak na Moście dworcowym przebiegać na drugą stronę. MOŻE ZTM powinien puścić 12 (przecież jedzie po mega uczęszczanej PST) w godzinach szczytu co 5 minut , a w weekendy 10 minuty oraz do tego rozkład 12 synchronizować z rozkładem 5 i 8 ( 5 , 8 naprzemiennie co 5 /10 min podjeżdżają na dw. Zachodni ,a minutę po 5 /8 podjeżdża 12). Trójka jeżdząca z Wilczaka na około przez Śródkę, rataje na Górczyn to była porażka (nie dość że rzadko jeździła to jeszcze wiecznie się spóźniała - nawet statystyki pokazały że to byłą najbardziej spóźnialska linia tramwajowa).
05-10-2017 09:24:54
Mich
Myślę, że odpowiedź będzie negatywna, z prostej przyczyny: na Marcinkowskiego wycofuje linia 23. Gdyby kursowało ta trasą zbyt dużo linii zwykłych, 23 by je blokowała i musiałyby czekać na Podgórnej, która w dodatku jest podjazdem. Podejrzewam, że już teraz 5 lub 16 czekają za 23. Bez urazy, ale chciąłbym, żeby radni takie rzeczy wiedzieli - żeby ogólnie mieli wiedzę o szczegółach funkcjonowania komunikacji. "Ludzie muszą dokonywać przesiadek" nie jest argumentem - inaczej wracamy do układu kilkudziesięciu linii łączących każdą pętlę z każdą. To przesiadki powinny być ułatwiane, a nie likwidowane.
05-10-2017 06:50:55
Rompel
No właśnie . Kiedyś były stare eNy tzw trumny i ludzie sobie radzili z wysokimi stopniami a teraz wszyscy tylko narzekać potrafią!!!
04-10-2017 11:38:49
Przemo
15-stka nie będzie jeździć do Junikowa bo kursuje zbyt często w stosunku do przepustowości pętli.
04-10-2017 07:35:53
eswu
@ad Jak tak widzisz postęp i dostęp do jego zdobyczy, to sam cofnij się te 20-30 lat i najpierw wyrzuć smartfona a potem zasiądź przed pecetem rocznik 1987 i pisz dalej genialne komentarze.
03-10-2017 22:43:41
as
Znowu problem osób starszych i osób z wózkami... A ja mam pytanie jak radzili sobie ci ludzie 20-30 lat temu?? Nie bylo niskopodlogowych tramwajow, przystankow wiedenskich, wind i jakos ci ludzie dawali sobie rade. Czy naprawde teraz ludzie sa tak zacofani??
03-10-2017 22:06:23
Negatyw
Przede wszystkim 15tka, powinna dojeżdżać do Junikowa (!!!!!).
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
26

wrz

18:00
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Spotkanie konsultacyjne ws. zagospodarowania terenu Wolnych Torów
Sala Zielona, Hol Wschodni MTP

27

wrz

10:00
Inkubator Kultury Pireus ul. Głogowska 35
Łazarz walczy z jesienną chandrą
- gimnastyka z elementami jogi

17:00
Klub Osiedlowy "Krąg" ul. Dmowskiego 37
Koncert pt."Od Niemena do Engelberta" w ramach projektu "W Artystycznym Kręgu" dla Aktywnych 60+

28

wrz

16:00
Ogród Łazarz, ul. Potockiej 39/41 (między blokami)
Morze Za Blokiem - piknij sąsiedzki

19:00
Hala widowiskowo-sportowa Arena ul. Wyspiańskiego 33 Park Kasprowicza
Ostatnia Biesiada - Zbigniew Górny

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: