Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Zwęzili Głogowską – chcą by główna arteria Łazarza była jednopasmowa - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Zwęzili Głogowską – chcą by główna arteria Łazarza była jednopasmowa
17-09-2017 21:36   Janusz Ludwiczak
Tylko jeden pas ruchu, ograniczenie prędkości do 30 km/h i wyłączone sygnalizacje świetlne. Aktywiści miejscy wraz z kilkoma stowarzyszeniami zorganizowali w sobotę akcję "NOWA Głogowska, która nas łączy". Ich zdaniem dzięki wprowadzeniu takich rozwiązań na główną arterię Łazarza powróci zieleń, a także upłynniony zostanie ruch, poprawi się bezpieczeństwo, a także zmniejszy się hałas. Zyskać mają również piesi.

Przedstawiciele Stowarzyszenia Urbanator wraz z grupą Mobilny Poznań, Lepszy Poznań, SIW Poznaniacy oraz grupą aktywistów miejskich zwęzili w sobotę ulicę Głogowską na wysokości Rynku Łazarskiego. Społecznicy przekonują, że główną arterię Łazarza trzeba zwęzić do jednego pasa ruchu.

Nasza akcja miała na celu sprawdzenie jak wychodzą teorie naukowe w praktyce. Eksperci Politechniki twierdzą, że większym problemem dla przepustowości są światła, które mają niekorzystny układ, gdyż nie można osobno wyregulować przejścia przez torowiska i osobno przez jezdnię, tylko musi być osobny cykl świateł. Sygnalizacje stanowią większą przeszkodę dla przepustowości niż likwidacja jednego pasa. Likwidacja jednego pasa i stworzenie azylu pomiędzy torowiskiem a jezdnią poprawi ruch samochodowy – mówi w rozmowie z portalem lazarz.pl aktywista miejski Włodzimierz Nowak ze Stowarzyszenia Urbanator.

Ulica Głogowska miałaby być jednopasmowa, bez sygnalizacji świetlnej, z wyjątkiem skrzyżowania z ulicą Hetmańską. Przy głównej arterii Łazarza miałaby pojawić się zieleń.

Korzyści jest więcej. Nie tylko upłynniamy ruch samochodowy. Zyskają piesi, którzy nie będą musieli długo czekać na światłach, aby przejść na drugą stronę ulicy. Skupienie ruchu samochodów na jednym pasie pozwoli wyłączyć sygnalizacje świetlne, stworzyć azyle dla pieszych między pasem samochodów i torowiskiem tramwajów, co zapewni bezpieczeństwo, samochody pojadą esowanym torem jazdy co sprawi, że pojadą wolniej, parkowanie na jezdni zwolni wąski pas na drogę rowerową, a ruch samochodowy choć na jednym pasie to poza szczytem przejedzie nawet szybciej, niż dzisiaj dzięki wyłączonym sygnalizacjom – przekonuje Włodzimierz Nowak, Stowarzyszenie Urbanator.

Inżynierowie z Politechniki wyliczyli, że likwidacja świateł upłynnia ruch samochodów. Auta pojadą wolniej, ale nie będą zatrzymywane przez światła, co spowoduje, że kierowcy szybciej dotrą do celu. Przybędzie również miejsc postojowych od Dworca Zachodniego do Hetmańskiej. Głogowska została przemieniona w "ściek komunikacyjny". Głogowska to miejsce, z którego każdy chce się jak najszybciej oddalić. Jak ma żyć handel w takim otoczeniu? Jak ludzie mają chcieć się spotykać na Głogowskiej? Nasza inicjatywa polega na przywróceniu podstawowego ładu w przestrzeni – twierdzą pomysłodawcy.

Aktywiści przekonują również, że zmiany nie przyczynią się do zwiększenia ruchu na równoległych ulicach: Kasprzaka i Małeckiego. Jak wskazują dzięki azylom dla pieszych będzie można przywrócić skręty w lewo, więc nie będzie powodu, by jechać bocznymi ulicami.

Podczas sobotniej akcji organizatorzy zbierali również podpisy od mieszkańców w sprawie wprowadzenia zmian na Głogowskiej. Petycja ma trafić do prezydenta Poznania.

Jestem za uspokojeniem ruchu na ulicy Głogowską, poprawą bezpieczeństwa pieszych. Pisałam do ZDM o zmianę cyklu świateł, jednak to co obiecuje się ludziom jest nierealne. Na Głogowskiej nie będzie dużych drzew bo infrastruktura podziemna nie pozwala na to. Mogą być mniejsze rośliny, może donice. Nie będzie nowych lewoskrętów bo to wynika ze strategii Miasta. Wczoraj po zwężeniu fragmentu ulicy pojawiło się więcej samochodów na Kasprzaka i Jarochowskiego. Najpierw poczekałabym do powstania parkingu park&ride na Górczynie, co mam nadzieję spowoduje zatrzymanie wielu samochodów i zachęci do korzystania z komunikacji zbiorowej – komentuje Maria Łazarz, przewodnicząca Zarządu Osiedla Święty Łazarz.


Aktualności
Niezapominajka
22

sty

17:00
Kościół Prawosławny - Cerkiew św. Mikołaja ul. Marcelińska 20
Tydzień Modlitw o Jedność Chrześcijan - nabożeństwo ekumeniczne

23

sty

18:00
Kościół Ewangelicko-Augsburski Łaski Bożej ul. Obozowa 5 (przy Rondzie Jeziorańskiego)
Tydzień Modlitwo Jedność Chrześcijan - nabożeństwo centralne, kazanie wygłosi abp. Stanisław Gądecki

24

sty

do 25-01-2025
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Agro Premiery

26

sty

Polska * Poznań * Łazarz
33. finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy - "dla onkologii i hematologii dziecięcej"

11

lut

do 14-02-2025
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Budma" - Międzynarodowe Targi Budownictwa i Architektury

[ wszystkie ]

Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: