Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Tunel o szerokości 10 m dla samochodów i zielony most dla pieszych mają połączyć Wildę i Łazarz - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Tunel o szerokości 10 m dla samochodów i zielony most dla pieszych mają połączyć Wildę i Łazarz
11-04-2017 11:03   redakcja, Urząd Miasta Poznania
Pomiędzy Wildą a Łazarzem mamy poruszać się nie tylko przez Most Dworcowy lub tunelem w ciągu ulicy Hetmańskiej pod trasą kolejową na Wrocław. Obie dzielnice ma połączyć tunel pod torami kolejowymi dla samochodów oraz zielony most dla pieszych i rowerzystów - to założenia do projektu planu miejscowego "Wolne Tory".

W miniony czwartek odbył się pierwszy etap konsultacji społecznych w sprawie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Wolnych Torów.

Przypomnijmy. 14 marca poznańscy radni podjęli uchwałę w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego "Wolne Tory", czyli obszaru o powierzchni ok. 118 hektarów, położonego pomiędzy Wildą, Łazarzem a dworcem Poznań Główny i ulicą Hetmańską.

Planiści z Miejskiej Pracowni Urbanistycznej podczas pierwszego spotkania konsultacyjnego przedstawili założenia dla planu miejscowego. Jednym z nich jest połączenie Wildy i Łazarza tunelem dla samochodów i autobusów, który ma mieć 10 metrów szerokości. Tunel miałby powstać na wysokości ulicy Calliera i Granicznej.

Z kolei ruch pieszych i rowerowy miałby zostać połączony zielonym mostem. Łącznik miałby powstać nad torami kolejowymi, na wysokości ulicy Kanałowej. Ponadto na Łazarzu miałaby powstać ulica Dolna Głogowska, pomiędzy ulicą Kolejową a torami kolejowymi, która miałby odciążyć ulicę Głogowską. Miejscy urbaniści uwzględnili również przedłużenie ul. Sikorskiego, które kładką łączyłoby Wildę z Łazarzem, a także zachowanie obiektów, które wskazał konserwator zabytków - m.in. lokomotywownię wachlarzową.

Radni Komisji Polityki Przestrzennej i Komisji Rewitalizacji Rady Miasta Poznania chcą, by projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla Wolnych Torów był oparty na rozwiązaniach urbanistycznych wynikających z prac koncepcyjnych nagrodzonych i wyróżnionych w konkursie na koncepcję urbanistyczną dla tego rejonu miasta, który zorganizowało PKP.

Do 5 maja można składać wnioski dotyczące projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Można je składać pisemnie do Miejskiej Pracowni Urbanistycznej - ul. Prusa 3.

Następnie projekt zostanie wyłożony do publicznego wglądu, przeprowadzona zostanie publiczna dyskusja nad zawartymi w nim rozwiązaniami i będzie możliwość wnoszenia do niego szczegółowych uwag. Całościowa koncepcja zagospodarowania terenu Wolnych Torów ma być gotowa w październiku.


R E K L A M A

Komentarze (0)

Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
04

kwi

do 07-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Poznań Motor Show" - targi motoryzacyjne
TTM - Targi Techniki Motoryzacyjnej

07

kwi

Poznań * Łazarz
Wybory samorządowe

12

kwi

do 14-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Poznań Run Expo" - targi sportowe: bieg | aktywność | motywacja

14

kwi

Poznań * Łazarz
16. Poznań Półmaraton

20

kwi

11:00
Młodzieżowy Dom Kultury nr 3 ul. Jarochowskiego 1
Konkurs Piosenki Przedszkolnej

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: