Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

"MPK stosuje dewastackie metody" - dziurawe wiaty na Kolejowej - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
"MPK stosuje dewastackie metody" - dziurawe wiaty na Kolejowej
12-01-2017 00:19   Janusz Ludwiczak
Istnieją dziesiątki form montażu tablic rozkładowych, ale MPK stosuje oczywiście najbardziej primitywne i dewastackie metody – zauaważa nasz Czytelnik, którego zdaniem rozkłady jazdy zamiast na szybach wiat wieszane są na słupkach przystanków. Przy każdym zawieszaniu tabliczek w wiatach powstają nowe dziury. Na dodatek wiaty na przystanku "Kolejowa" są w dwóch kolorach - zielonym i grafitowym.

Chciałbym pokazać jaką taktykę stosuje MPK Poznań. Istnieją dziesiątki form montażu tablic rozkładowych, ale MPK stosuje oczywiście najbardziej prymitywne i dewastackie metody. Zamiast używać metalowych opasek uciskowych itp. Nawet jeśli panowie już wiercą niech robią to ciągle w tym samym miejscu a nie idiotycznie i chaotycznie. Rozkład jazdy powinien wisieć tak, aby pasażer widział czy coś nadjeżdża a nie tyłem do pojazdu – pisze do nas Maciej na Kontaktową Platformę Czytelników (24@lazarz.pl).

Nie lepiej wygląda przystanek "Rynek Łazarski" - jak po strzelaninie. Czy naprawdę nie można tego robić w mniej dewastacki sposób? Wiata to koszt ok 6-8 tys zł w tym tempie będą one wyglądać jak ser szwajcarski. Niestety estytyka w tym mieście to nadal mit. Nie wspomnę już o tragicznie wyglądającym przystanku Kolejowa. Jedna wiara szara, druga zielona – dodaje nasz Czytelnik Maciej [pis.org.].

Już w połowie października pisaliśmy, że wiaty na przystanku "Kolejowa" są w dwóch kolorach. Zgodnie z wytycznymi plastyka miejskiego elementy miejskiej infrastruktury jak słupy sieci trakcyjnej, uliczne latarnie i barierki czy wiaty przystankowe mają być koloru grafitowego. O tym czy lepsze są wiaty koloru zielonego czy grafitowego można się przekonać na przystanku "Kolejowa" na ul. Hetmańskiej. W sierpniu wiata na przystanku w kierunku ul. Głogowskiej została przemalowana z zielonego na grafitowy. Ekipy MPK, ZTM lub inne służby zajmujące się zmianą kolorystyki elementów infrastruktury miejskiej zapomniały jednak przemalować wiaty na sąsiednim przystanku, w kierunku Wildy. Więcej na ten temat w artykule: Zielony czy grafitowy? Jedną wiatę przemalowali, drugą pozostawili.

W obu sprawach skontaktowaliśmy się zarówno z MPK jak i ZTM.

Uwagi Czytelnika portalu lazarz.pl dotyczące wieszania rozkładów jazdy w starszych wiatach (które nie są wyposażone w gabloty na informację pasażerską) zostały przekazane do MPK w Poznaniu celem wdrożenia sposobów wieszania rozkładów, które mniej będą ingerowały w konstrukcje wiaty, a ich lokalizacja będzie optymalna z punktu widzenia pasażera. Docelowo zarówno rozkłady jazdy, jak i pozostałe elementy informacji pasażerskiej, będą montowane w gablotach, tak jak to jest rozwiązane np. na węźle Rondo Kaponiera. ZTM zwrócił się do właściciela wiaty zlokalizowanej na przystanku "Kolejowa" w kier. Traugutta o jej przemalowanie na kolor grafitowy, tak aby obie wiaty zlokalizowane na przeciwległych przystankach wyglądały tak samo – tłumaczy Agnieszka Smogulecka, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego.

Wiaty są sukcesywnie przemalowywane na kolor grafitowy. Zima to nie jest właściwy okres na przeprowadzanie tego typu robót. Ale zwróciliśmy się do właściciela wiaty - firmy AMS o przemalowanie wiaty, jak tylko pogoda zmieni się na tyle, że będzie można kontynuować prace malarskie. Co zaś do estetyki przystanków, trudno nie przyznać racji Czytelnikowi. Zastosowanie blachowkrętów nie dodaje wiatom urody, ale nie zawsze można korzystać z innej technologii. Akurat w tym przypadku zastosowanie obejm nie jest możliwe, ale raz wywiercone otwory wykorzystywane są do wielokrotnego użycia przy każdorazowej zmianie w organizacji komunikacji. Możemy zapewnić, że zależy nam na estetyce miasta i zawsze kiedy można, staramy się tak umieszczać rozkłady jazdy by obywało się bez ingerencji w strukturę konstrukcji – wyjaśnia Iwona Gajdzińska, rzecznik Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Poznaniu.


Jeśli mają Państwo sprawę, która wymaga naszej interwencji prosimy o sygnał na Kontaktową Platformę Czytelników: 24@lazarz.pl. Postaramy się w miarę naszych możliwości pomóc.


Fot: Maciej
Zdjęcia przesłane przez naszego Internautę na Kontaktową Platformę Czytelników: 24@lazarz.pl. Dziękujemy

ZOBACZ TAKŻE: Zielony czy grafitowy? Jedną wiatę przemalowali, drugą pozostawili

Byłeś świadkiem wypadku? Widziałeś dziurę w jezdni? Zamknęli Twój ulubiony sklep? W kranie nie ma wody? Zaginął Twój pies lub kot? Powiadom o tym mieszkańców Łazarza. Masz sprawę, która wymaga naszej interwencji? Wyślij e-mail na Kontaktową Platformę Czytelników: 24@lazarz.pl lub sms/mms: 503 420 675. Twórz razem z nami - by pomóc innym.

Komentarze (3)

13-01-2017 15:13:11
poznanianka
Dziękuje panu Maciejowi.Więcej takich gospodarnych spostrzeżeń.A pani rzecznik ZTM dobrze wie, co oznacza właściwe i bezpieczne oznaczenie niektórych miejsc.Ostrzeżenie " stopnie " są i można pomalować ( brzegi ) na zółto.Przy tych udrękach ,pytam. Dlaczego pomalowane na jezdniach pasy, ( zebry ) są śliskie. W miejscach białych. Jaka to farba.?????
13-01-2017 14:58:48
poznanianka
Zawsze przystanek tramwajowy, autobusowy był widoczny z daleka , bo pomalowany na zielono.Tramwaje też jeżdziły zielone.Komu to przeszkadzało.Natomiast słupy szare.Czy miejski plastyk nie widzi ,jak dużo potrzeba środków pieniężnych, na wiele inwestycji Uporządkowanie miasta. Chociażby murowane okrągłe z wkładami kosze do śmieci.Są małe blaszane , przyczepione na słupkach i dyndające.Okropność. Natomiast rozkłady jazdy są gdzie nie gdzie w gablotach. Wysoko powieszone .Litery i cyfry bardzo małe.Czy nikt z MPK i ZTM tego nie widzi i nie przetestował.Czy muszę mieć sokole oko i 1.9o wzrostu. A tam gdzie nie ma gablot to własna latarka.
13-01-2017 07:58:15
Hania
Pan Maciej ma racje. Takich przykladow bezmyslnosci w Poznaniu jest wiecej. Nie rozumiem dlaczego ktos z ZTM odpowiedzialny za przyjecie wykonania tych prac nie widzial tego co pan Maciej ?
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
13

gru

17:00
Szkoła Podstawowa nr 90 ul. Chociszewskiego 56
Świąteczny kiermasz charytatywny

19:00
Klub Osiedlowy "Krąg" ul. Dmowskiego 37
"W zasadzie tak" - spotkanie z satyrykiem Jackiem Fedorowiczem, który opowie m.in. o wielu komicznych sytuacjach z życia w PRL-u

14

gru

do 15-12-2019
Hala widowiskowo-sportowa Arena ul. Wyspiańskiego 33 Park Kasprowicza
Giełda Minerałów, Muszli i Wyrobów Jubilerskich

13:00
Park Kasprowicza - ogród społeczny Kolektyw Kąpielisko (przy boisku do streetballu i wybiegu dla psów)
Ptasia sobota - warsztaty edukacyjne dotyczące dokarmiania miejskich ptaków

16:00
Palmiarnia Park Wilsona
Gwiazdka w Palmiarni
w godz. 16:00-21:00

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: