Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Pierwszy niskopodłogowy tramwaj dwukierunkowy wyjechał na tory - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Pierwszy niskopodłogowy tramwaj dwukierunkowy wyjechał na tory
11-01-2017 22:34   Janusz Ludwiczak
Na ulice miasta wyjechał pierwszy Moderus Beta, który wykorzystywany będzie do obsługi linii wahadłowych. Kabiny motorniczego i drzwi dla pasażerów znajdują się bowiem po obu stronach pojazdu.

Do tej pory do obsługi "wahadeł" wykorzystywane były wagony typu GTO (GT8ZR), zwane "Helmutami", które MPK zakupiło w 2005 roku od przedsiębiorstwa komunikacyjnego we Frankfurcie.

Na trasę "jedynki" wyjechał pierwszy z 10 zakupionych od firmy Modertrans dwukierunkowy tramwaj typu Moderus Beta.

Dostawy nowych tramwajów trwają od ubiegłego roku. W sumie na przestrzeni dwóch lat, a do końca tego roku przybędzie nam 30 tramwajów niskopodłogowych. A to znaczy, że już co drugi nasz tramwaj będzie miał niską podłogę. W grudniu 2015 roku podpisaliśmy z firmą Modertrans umowę na zakup 20 niskopodłogowych tramwajów jednokierunkowych, a wiosną ubiegłego roku następną umowę – tym razem na zakup 10 niskopodłogowych tramwajów dwukierunkowych. Obydwie umowy dotyczyły Moderus Beta – wyjaśnia Wojciech Tulibacki, prezes MPK Poznań.

Tramwaje dwukierunkowe mają drzwi po obu stronach pojazdu. Kabina motorniczego znajduje się zarówno z przodu jak i z tyłu wagonu, dzięki temu tramwaje te mogą być wykorzystywane do obsługi linii wahadłowych, tzn. w trasach, gdzie nie ma pętli, szczególnie podczas remontów.

Odbiory tramwajów są wieloetapowe. W pierwszym etapie są oględziny, podczas których sprawdzamy zgodność ze specyfikacją zakupu, później odbywają się próby na terenie zajezdni, a po nich tramwaj rusza na ulice. Musi zrobić 100 km tytułem przejazdów technicznych zanim na pokład zabierze pasażerów. Gdy ten etap przejdzie pomyślnie, wyjeżdża na linie, żeby przez 14 dni odbyć testy w normalnej obsłudze eksploatacyjnej – zaznacza Marek Grzybowski, ds. technicznych MPK.


Komentarze (0)

Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
23

sty

18:00
Kościół Ewangelicko-Augsburski Łaski Bożej ul. Obozowa 5 (przy Rondzie Jeziorańskiego)
Tydzień Powszechnej Modlitwy o Jedność Chrześcijan - modlitwa centralna

25

sty

18:00
Kościół Prawosławny - Cerkiew św. Mikołaja ul. Marcelińska 20
Tydzień Powszechnej Modlitwy o Jedność Chrześcijan - modlitwa prawosławno-rzymskokatolicka

26

sty

13:00
Kościół Matki Boskiej Bolesnej ul. Głogowska 97
Koncert kolęd Chóru Męskiego Kompanii Druha Stuligrosza

01

lut

Klub Osiedlowy "Krąg" ul. Dmowskiego 37
Jubileusz 50-lecia Klubu Górskiego Grań

04

lut

do 07-02-2020
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Targi budownictwa "Budma"

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: