Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Nad peronami 4, 5 i 6 pojawi się szklana wiata, a tunel z Dworca Zachodniego zostanie przedłużony - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Nad peronami 4, 5 i 6 pojawi się szklana wiata, a tunel z Dworca Zachodniego zostanie przedłużony
18-10-2016 00:53   Janusz Ludwiczak
Do 2018 roku perony 4, 5 i 6 zostaną pokryte stalowo-szklanym dachem, a tunel prowadzący z Dworca Zachodniego zostanie przedłużony pod centrum handlowym City Center w rejon ul. Wolne Tory i ks.Wujka – zapowiedzieli w poniedziałek poseł PiS Tadeusz Dziuba i poznański radny Adam Pawlik, którzy weszli w skład zespołu ds. dworca Poznań Główny.

Władze Poznania od początku orientowały się jakie inwestycje będą prowadzone na terenie naszego dworca kolejowego i akceptowały ich niefunkcjonalność z punktu widzenia potrzeb naszego węzła przesiadkowego, drugiego w Polsce co do liczby obsługiwanych pasażerów. Ilustracją tego stanu rzeczy może być choćby list intencyjny podpisany przez prezydenta miasta w 2015 r., w którym władze Poznania godzą się na prywatyzację nie tylko terenów kolejowych, ale też na podporządkowanie organizacji ruchu na ul. Dworcowej potrzebom komercyjnym. List ten ponadto potwierdza brak zainteresowania władz miasta przedłużeniem tunelu pod peronami oraz przykryciem peronów 4-6 dla ochrony pasażerów – wyjaśnia Adam Pawlik, poznański radny PiS.

W tym stanie rzeczy, po spotkaniu z ministrem finansów, posłów PiS i radnych Poznania z tej formacji z inicjatywy radnego Adama Pawlika i mojej, za aprobatą zarządu PKP S. A., powołany został zespół roboczy dla rozpoznania możliwości przedłużenia tunelu i przykrycia otwartych peronów. W pracach tego zespołu udział brali m. in. przedstawiciele Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji oraz Stowarzyszenia Architektów Polskich, a nadto dr Michał Beim, członek zarządu PKP S. A. – dodaje Tadeusz Dziuba, poseł PiS.

Przedstawiciele Prawa i Sprawiedliwości zapowiedzieli w poniedziałek, że w ciągu dwóch lat przedłużony zostanie tunel z peronu 3 pod galerię handlową Poznań City Center na Wolne Tory, tak by podróżni mieli krótszą drogę na dworzec autobusowy PKS, do centrum miasta oraz na przystanek tramwajowy na ul. Matyi.

Pojawi się zadaszenie nad peronami 4, 5 i 6. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, dach pojawi się już w przyszłym roku. Będzie to konstrukcja stalowo-szklana, podobna do "chlebaka", nawiązująca do tego, co jest teraz nad przystankiem "Pestki" przy Dworcu Zachodnim – przekonuje Adam Pawlik, radny miasta Poznania.

Ponadto przedłużony ma zostać peron 5 i 6, co ma pozwolić na zwiększenie liczby pociągów obsługiwanych przez dworzec Poznań Główny. W planach jest również budowa dodatkowych torów za peronem 3.


R E K L A M A

Komentarze (10)

20-10-2016 08:44:31
Negatyw
Czyli Junikowo 2...
18-10-2016 20:34:52
x
To znowu następne pół chlebaka? Czy brzuch wieloryba.
18-10-2016 16:51:33
Amicus
...i wniosek stąd, że odpowiednimi sposobami trzeba ludzi zachęcić do pozytywnego działania, ale do tego trzeba mieć głowę... Czy zatem ten architektoniczny syf i bałagan jest w stanie do czegoś zachęcić, ot choćby do chwili zachwytu nad poznańskim dworcem? Daleko nie szukać - przykład z Wrocławia... i tyle w temacie.
18-10-2016 15:01:55
poznanianka
I jak tu nie napisać ,że ludzie umieją patrzeć , a przede wszystkim myśleć i liczyć. Są skłonni dyskutować , testować , wybrać kompromis , a l e muszą wiedzieć i być przekonani c z e mu takie działanie czy inwestycja ma służyć. P r z y k ł a d : segregowanie śmieci . Była segregacja , a śmieci były odbierane jednym samochodem.Miałam segregacje w przysłowiowym nosie.Teraz odbywa się wywóz wg segregacji , a jeszcze wiem ,że cena opłaty jest niższa .I też bardzo ważne p o z y s k i w a n i e surowców. Mozna, można.,Mieszkańcy , znacznia ich liczba sami się pilnują i już nie ciężko w domu segregować własne śmieci.
18-10-2016 14:55:04
Sulphur
Mówimy o wiacie o peronach 4, 5, 6. Pytanie powinno się pojawić jakie są plany dotyczące starego dworca. Cały czas będziemy mieli do czynienia z rewitalizacją i przywróceniem jego pierwotnej formy? A niech budują już to szkaradzieństwo stalowe. Coś w stylu - jak chlebak jest brzydki to tak samo musi być brzydka wiata... Trochę chore ustępstwo.
18-10-2016 13:30:33
Amicus
Ten dworzec to totalny architektoniczny miks i w tym kierunku dalej to brnie. Pomijam już całkowicie jego funkcjonalność i zastosowanie - dla konsumpcji a nie podróżowania. Przeszklone wnętrza, nowoczesne zadaszenia "znakomicie" uzupełniają się ze starymi (nawet niewiadomo jak odnowionymi) wiatami, przejściem podziemnym z Zachodniego, czy w tej chwili bezużytecznym i straszącym odrapaną barwą szarości poprzednim budynkiem dworca. Szkoda, że to na przykładzie naszego Poznania inni mogą uczyć się na błędach...
18-10-2016 11:20:29
dziadek
Czy ktoś siedział za dworzec ,kaponiere albo inne tego rodzaju inwestycje -nie ma winnych wszystko jest okej W grobach przewracają sie poprzedni włodarze miast Co zrobiono z Królewskiego miast Poznani (tak brzmi pełna nazwa )a teraz do tych lubiących angielszczyznę Country village Poznań czyli dziura zabita dechami z dziurawymi i krzywymi ulicami A co do inwestycji to tak jak sie ma syfa i pudrem leczy
18-10-2016 09:57:08
mk35
Tunel nie będzie przedłużony aż do Wolnych Torów, a tylko do galerii handlowej, czyli wejście do niego będzie w środku PCC. Jak napisano w komunikacie: "Pasażerowie będą mogli przejść przez specjalnie wydzieloną przestrzeń galerii i dostać się do przystanków autobusowych przed budynkiem. Ze względów prawnych tunelu nie da się poprowadzić pod galerią handlową." Wraz z rezygnacją z budowy kładki niestety zakonserwuje to niefunkcjonalny układ dworca, który wymusza wielokrotną zmianę poziomów (zwłaszcza dla osób wchodzących od strony wschodniej i chcących się dostać na perony 4-6). Kolejne dwie wady przedstawionej koncepcji to likwidacja toru przy peronie 6 (irracjonalna wobec planowanego zwiększenia ruchu i rozbudowy kolei aglomeracyjnej) oraz pozostawienie starych wiat.
18-10-2016 09:02:58
poznanianka
Ten dworzec to z a k a l e c .Co to się stało w Poznaniu ,że aż dwa z a k a l c e mamy.??? Dworzec będziemy budować , przebudowywać jeszcze kilka lat .Mówiąc delikatnie , dawne władze i dawni urzędnicy PKP to ekipy , z których nie należy brać przykładu Tam nikt się nie odnajdzie .Ani teraz , ani w czasie i po przebudowie. M o ż n a dostać kręćka. Ja tylko idę z dworca odebrać mojego ukochanego jak przyjeżdza do Poznania Zal mi go żeby się nie błąkał i nóg nie utracił a nie daj Boże zatrzymał sie na zakupach w galerii. .A K a p o n i e r a . Dobrze ,że w ogóle nie trzasnęła w nią bomba.Teraz otworzą galerie Posnania.Będzie jeszcze weselej.Brak odpowiedzialnych. Proponuje wycieczkę b y ł y m decydentom po z n a n y c h już miejscach i w i e l u galeriach.
18-10-2016 08:40:23
Amicus
Dwa dachy nad peronami... Na pewno podróżnym woda na głowę padać nie będzie :)
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
04

kwi

do 07-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Poznań Motor Show" - targi motoryzacyjne
TTM - Targi Techniki Motoryzacyjnej

07

kwi

Poznań * Łazarz
Wybory samorządowe

12

kwi

do 14-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Poznań Run Expo" - targi sportowe: bieg | aktywność | motywacja

14

kwi

Poznań * Łazarz
16. Poznań Półmaraton

20

kwi

11:00
Młodzieżowy Dom Kultury nr 3 ul. Jarochowskiego 1
Konkurs Piosenki Przedszkolnej

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: