Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

"Zielone strzałki" na Głogowskiej sposobem na skrócenie przejazdu i zmniejszenie hałasu? - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
"Zielone strzałki" na Głogowskiej sposobem na skrócenie przejazdu i zmniejszenie hałasu?
01-08-2016 07:37   Janusz Ludwiczak
Radny Tomasz Wierzbicki zaproponował wprowadzenie zmiany organizacji ruchu na ul. Głogowskiej, która polegać miałaby na dodanie "zielonych strzałek" na skrzyżowaniu z ulicami: Wyspiańskiego, Niegolewskich, Potockiej i Stablewskiego. – Dodanie "zielonych strzałek" umożliwiających skręt w prawo i wjazd na ul. Głogowską pozwoliłoby na skrócenie czasu oczekiwania pojazdów na ulicach lokalnych, co przyczyniłoby się do zmniejszenia hałasu oraz emisji spalin na tych ulicach – postuluje radny Tomasz Wierzbicki.

Tomasz Wierzbicki, Radny Miasta Poznania zwrócił się do prezydenta Poznania z prośbą o rozważenie zmiany organizacji ruchu na ulicach dojazdowych do ul. Głogowskiej. I tak na skrzyżowaniu z ulicą Wyspiańskiego miałaby zostać dodana "zielona strzałka" do skrętu w prawo oraz zmieniony miałby zostać układ pasów (lewy pas do skrętu w lewo oraz do jazdy na wprost, prawy pas do skrętu w prawo).

Przy obecnym układzie przy zielonym sygnale samochody skręcające w prawo w ul. Głogowską muszą przepuścić pieszych przechodzących przez przejście dla pieszych przez ul. Głogowską i blokują pojazdy, które chcą jechać na wprost. Ponadto samochody skręcające w prawo mogłyby zjechać ze skrzyżowania w przypadku braku pieszych na przejściu przez ul. Wyspiańskiego oraz samochodów na ul. Głogowskiej – uważa Tomasz Wierzbicki, Radny Miasta Poznania z Prawa do Miasta.

"Zielone strzałki" miałby pojawić się również na skrzyżowaniu z ul. Niegolewskich, Potockiej i Stablewskiego.

Wnioskowałem przede wszystkim o zamontowanie "zielonych strzałek" na ulicach dojazdowych do ul. Głogowskiej, aby kierowcy skręcający w prawo w tę ulicę mogli szybciej pokonać te skrzyżowania. W godzinach popołudniowych na takich ulicach jak Wyspiańskiego czy Niegolewskich tworzą się spore zatory, a znaczna część kierowców chce skręcić w prawo w ul. Głogowską. Dodanie "zielonych strzałek" umożliwiających skręt w prawo i wjazd na ul. Głogowską pozwoliłoby na skrócenie czasu – wyjaśnia radny Tomasz Wierzbicki.

Zdaniem wiceprezydenta Poznania nie ma możliwości wprowadzenie "zielonych strzałek" na Głogowskiej.

Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. obecnie obowiązujące przepisy dopuszczają realizację sygnału dopuszczającego ruch wskazany strzałką jedynie z przejściem dla pieszych. Oznacza to, że nie może być ona dopuszczona z żadną kolizyjną grupą kołową, rowerową czy tramwajową. Na wszystkich podanych w zapytaniu Pana Radnego skrzyżowaniach wzdłuż ulicy Głogowskiej warunki te nie są spełnione, a strzałki skrętu warunkowego, w myśl obowiązujących przepisów, nie miałyby się kiedy załączyć – odpowiada na interpelację Maciej Wudarski, zastępca prezydenta Poznania.

Obecnie obowiązująca organizacja ruchu na wlocie ul. Wyspiańskiego w ul. Głogowską ma na celu poprawę warunków ruchowych komunikacji publicznej (linia autobusowa nr 45), zgodnie z obowiązującą polityką Miasta Poznania. Proponowana przez Pana Radnego zmiana pasów zwiększyłaby natężenie ruchu na pasie do skrętu w lewo, co znacząco wydłużyłoby czas przejazdu autobusów z ul. Wyspiańskiego. W związku z powyższym w ocenie Zarządu Dróg Miejskich oraz Miejskiego Inżyniera Ruchu nie ma możliwości wprowadzenia proponowanych rozwiązań – dodaje wiceprezydent Maciej Wudarski.


Komentarze (9)

02-08-2016 04:32:05
Pic
Do mkw - to wnioskuję o likwidację wszystkich lewoskretow i nawrotek w całym mieście, tam gdzie jedzie bimba. Np na Grunwaldzkiej, Wierzbiecicach, Dąbrowskiego itd, ale będzie jazda.A tak na marginesie najlepiej zakazać ruchu samochodowego w całym.
01-08-2016 20:33:16
dada
Dobry pomysł ma gościu. Jak najwięcej zielonych strzałek powinno być żeby zmniejszyć korki.
01-08-2016 19:07:48
f
Bzdura! Żadnych ułatwień dla kierowców! Niech czekają jak niechca MPK jeździć!
01-08-2016 19:04:47
mk35
@pic - przywrócenie lewoskrętów spowodowałoby blokowanie tramwaju przez samochody czekające (nieprawidłowo!) na torowisku na możliwość skrętu, tak jak to się często dzieje właśnie przy Berwińskiego czy Śniadeckich. @morlock - puszczenie busa 45 do Matejki/Niegolewskich tylko wydłużenie jego jazdy. Po co? Najwyższa pora Panie i Panowie zrozumieć, że to nie samochód jest najważniejszy w mieście, szczególnie w takim śródmieściu, jak Łazarz.
01-08-2016 16:11:29
allkiller
A co jeśli "władze" Poznania już są tak indolentne że puszczają temat w sieć licząc na darmowe rozwiązanie od postujących? Strach się bać. Rządziłby wtedy net czyli totalna indolencja "władz"?
01-08-2016 16:00:40
morlock
Do @M dodam tylko że znowu jakiś cebul popaprał sygnalizację na krzyżówce Kasprzok/Matejkiego/Niedolewskich. Kiedyś już pytałem: jakiemu burasowi pasowała zmiana organizacji świateł z zielonego, DOMYŚLNEGO, na kierunku Matej/Kosprzak na "automat". A w temacie - zielone strzałki przy Niegolewskich, Wyspiańskiego/Głogowska - korki zwyczajnie przeniosą się na Głogowską pod Hetmańską (szkoda że "kablówa" wykopsała kamerkę). Korki się przeniosą na główniejszą arterię, może raczej "arterię". Bus 45 można byłoby puścić via Matejkiego/Niegolewskich-Głogowska odciążając zapchanego Wyspiańskiego. ALE RZĄDZĄ BURAKI zza biurek. Przyjdź/ przyjedź, zobacz urzędniku ( czy samico urzędnika, nie wnikam). Potem zarządzaj.
01-08-2016 15:51:39
pic
wolf ma tysiąc procent racji - przywrócić lewoskręty z Głogowskiej - jak to możliwe że w Berwińskiego i w Śniadeckich mogą być obok siebie a w przeciwnym kierunku nie - absurdalny absurd drogowy!!!!!!
01-08-2016 12:49:19
wolf
Zaskoczony jestem odpowiedzią wiceprezydenta. Zgodnie z jego myśleniem trzeba by większość zielonych strzałek w mieście zlikwidować. Przez zakaz skrętu w lewo z Głogowskiej zapchane są boczne uliczki. Naprawdę uciążliwy jest dojazd na dolny Łazarz jadąc od centrum miasta. Należy szukać rozwiązań by upłynnić ruch, jednym z nich mogłyby być zielone strzałki i wydzielenie niektórych pasów jako lewoskręty.
01-08-2016 10:51:11
M.
Zielona strzałka przy Głogowskiej/Niegolewskich z perspektywy kierowców może być dobrym rozwiązaniem, ale dla pieszych już niekoniecznie. Niestety kierowcy zapominają, że to jednak piesi mają pierwszeństwo i bezmyślnie egzekwują "prawo większego". W tym miejscu natężenie ruchu pieszego jest duże, na dodatek światła palą się krótko i trzeba szybko przebierać nogami, żeby zdążyć "przeprawić się" przez Głogowską na zielonym. Zamiast zielonej strzałki proponują uporządkować parkowanie przy Niegolewskich bo bardzo często z dwóch pasów dla samochodów faktycznie przejezdny jest jeden.
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
25

lut

do 28-02-2020
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Targi mebli
"Home Decor" - Targi Wnętrz
"Specjal Days" - Targi Produktów Świątecznych i Okazjonalnych
"Arena Design"

06

mar

do 08-03-2020
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Targi edukacyjne
Poznańskie targi książki
"Rybomania" - targi wędkarskie

14

mar

do 15-03-2020
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Targi mieszkań i domów

18

mar

do 20-03-2020
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Salmed" - targi medyczne

26

mar

do 29-03-2020
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Motor Show 2020" - targi motoryzacyjne
TTM - targi techniki motoryzacyjnej

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: