Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Łazarscy radni uchwali budżet na 2017 rok: rewitalizacja Pl. Nowakowskiego, granty na "Inicjatywy" - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Łazarscy radni uchwali budżet na 2017 rok: rewitalizacja Pl. Nowakowskiego, granty na "Inicjatywy"
18-07-2016 07:52   Janusz Ludwiczak
Kolejne remonty chodników, olimpiada lekkoatletyczna, opracowanie projektu remontu ul. Jarochowskiego, ścieżka edukacyjna w Parku Wilsona, edukacyjny plac zabaw przy straży pożarnej, "Łazarskie Inicjatywy Osiedlowe" i rozbudowa Placu Nowakowskiego - to zadania, które w przyszłym roku zostaną zrealizowane ze środków Rady Osiedla Św. Łazarz.

Podczas czwartkowej sesji Rada Osiedla Św. Łazarz uchwaliła budżet na 2017 rok, który wyniesie 916 162 zł (o 63 tys. więcej niż w tym roku). Na tą kwotę składają się środki z pogłównego (tzn. środki liczone na jednego mieszkańca) - 253 830 zł, a także 568 895 z tytułu 5% udziału w podatku od nieruchomości. Ponadto 55 273 zł stanowić będzie podatek od nieruchomości dla nowo oddanych budynków w 2015 r., 32 947 zł - w 2014 r. i 5 217 zł w 2013 r. Do wymienionej kwoty naliczone będą jeszcze środki na zadania celowe związane z oświatą, zielenią oraz remontami chodników.

Najważniejszymi inwestycjami łazarskiego samorządu pomocniczego w przyszłym roku będą remonty chodników (140 tys. zł), utrzymanie i zagospodarowanie mała architekturą i zielenią pasów drogowych na osiedlu (80 tys. zł), wykonanie stojaków rowerowych oraz słupków zabezpieczających (16 700 zł), a także opracowanie projektu remontu ul. Jarochowskiego (27 tys. zł).

12 600 zł łazarscy radni postanowili przekazać na organizację zajęć sportowych hokeja na trawie w przedszkolach, 7 tys. zł na organizację olimpiady lekkoatletycznej. Ponadto w ramach przyszłorocznego budżetu wykonana zostanie przyrodnicza ścieżka edukacyjna w Parku Wilsona (24 tys. zł) oraz edukacyjny plac zabaw dla dzieci przy Jednostce Ratowniczo-Gaśniczej nr 2 (9 tys. zł). Rada Osiedla Św. Łazarz przeznaczyła również 10 tys. zł na dofinansowanie Dni Łazarza oraz 7 tys. zł na organizację festynu na zakończenie lata.

Szczegółowy budżet na 2017 rok prezentujemy poniżej.

W trakcie 20. już sesji łazarscy radni przyjęli również projekt uchwały w sprawie przystąpienia Osiedla Św. Łazarz do konkursu na dofinansowanie zadań inwestycyjnych w 2017 roku. Rada Osiedla Św. Łazarz przeznaczyła 200 tys. zł na rozbudowę Placu Nowakowskiego. O kolejne 200 tys. zł będzie starać się w ramach grantu od miasta.

W ubiegłym roku przeznaczyliśmy ponad 9 tys. zł na projekt rozbudowy Placu Nowakowskiego. Chcielibyśmy, by powstała tam siłownia na wolnym powietrzu i plac zabaw z prawdziwego zdarzenia, a także nowe oświetlenie i alejki. 200 tys. zł zabezpieczymy z naszych środków, kolejne 200 tys. zł moglibyśmy otrzymać z grantu od miasta. Po wakacjach chcielibyśmy przeprowadzić konsultacje społeczne z mieszkańcami w sprawie przyszłości tego miejsca – powiedział Filip Olszak, przewodniczący Rady Osiedla Św. Łazarz.

Podczas posiedzenia Rada Osiedla Św. Łazarz jednogłośnie podjęła pozytywną decyzję w sprawie wniosku do Prezydenta Poznania o zabezpieczenie środków w kwocie 1 mln 778 tys. 124 zł i 33 gr na remont dachu w Szkole Podstawowej nr 26. Radni zaopiniowali też pozytywnie przedłużenie umowy na sprzedaż alkoholu w budynku przy ul. Głogowskiej 35a.

Na zakończenie sesji radni omówili projekt Wydziału Oświaty w sprawie listy zadań remontowych w placówkach oświatowych. Na ten cel Rada Osiedla Św. Łazarz otrzyma 280 tys. zł. Środki te mają trafić na remont sanitariatów, sal dydaktycznych i zakup pomocy dydaktycznych w poszczególnych placówkach oświatowych. Jakie środki otrzymają łazarskie przedszkola, podstawówki i gimnazja to rada osiedla zdecyduje podczas kolejnej sesji, którą zaplanowano 24 sierpnia. Do tego czasu przeprowadzone mają zostać rozmowy z dyrektorami placówek.

Szczegółowe projekty uchwał zamieszczamy w serwisie na stronie www.radaosiedla.lazarz.pl.

ZOBACZ TAKŻE: Sesja XX (budżetowa) 14.07.2016

ZOBACZ TAKŻE: Frekwencja radnych


PLAN WYDATKÓW OSIEDLA ŚW. ŁAZARZ NA ROK 2017::

Dochody ogółem (Środki wolne, naliczone zgodnie z uchwałą Rady Miasta Poznania) - 916 162,00 zł:
Środki wolne naliczone proporcjonalnie do liczby ludności i powierzchni Osiedla - 253 830,00 zł
Środki naliczone z tytułu udziału w podatku od nieruchomości - 662 332,00 zł

Zadania realizowane bezpośrednio przez Osiedle Św. Łazarz - 42 233,00 zł:

  • Konkurs "Zielony Poznań" - zakup nagród - 2 300,00 zł
  • Diety dla członków organów osiedlowych - 30 383,00 zł
  • Druk gazetki "Wieści Łazarskie" - 2 550,00 zł
  • Wykonanie materiałow promocyjnych dla mieszkańców - 7 000,00 zł

Wydatki na zadania realizowane przez jednostki organizacyjne (673 929,00 zł):

  • Zarząd Dróg Miejskich:
    • Remont dróg i chodników na terenie Osiedla - zwiększenie środków celowych – 140 000 zł
    • Utrzymanie i zagospodarowanie małą architekturą i zielenią pasów drogowych na osiedlu – 80 000 zł
    • Wykonanie stojaków rowerowych na ulicach – 10 000 zł
    • Montaż słupków zabezpieczających – 6 700,00
    • Opracowanie projektu remontu ulicy Jarochowskiego – 27 000 zł
    • Zakup koszy ulicznych – 8 400 zł
  • Zarząd Zieleni Miejskiej:
    • Utrzymanie boiska, placu zabaw przy ul. Dmowskiego oraz Skweru im. Kazimierza Nowaka - 18 000 zł
    • Utrzymanie dystrybutorów na nieczystości po psach, zakup i uzupełnienie worków - 5 000 zł
    • Rozbudowa placu zabaw przy ul. Arciszewskiego - 18 000 zł
  • Wydział Zarządzania Kryzysowego i Bezpieczeństwa:
    • Wykonanie edukacyjnego placu dla dzieci dla Jednostki Ratowniczo-Gaśniczej Państwowej Straży Pożarnej Nr 2 – 9 000 zł
    • Zakup gadżetów i materiałów edukacyjnych z zakresu bezpieczeństwa na potrzeby uczniów szkół podstawowych i gimnazjów z terenu Osiedla – 2 500 zł
    • Zakup gadżetów i materiałów edukacyjnych z zakresu bezpieczeństwa na potrzeby seniorów z terenu Osiedla – 3 500,00 zł
  • Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych:
    • Organizacja czasu wypoczynku letniego - letnie zajęcia integracyjne na terenie Ogrodu Łazarz – 3 500 zł
    • Organizacja czasu wypoczynku letniego - letnie zajęcia integracyjne na terenie Parku Kasprowicza - dla dzieci i młodzieży z rodzin w trudnej sytuacji życiowej przez podmioty nie zaliczane do sektora finansów publicznych – 4 500 zł
    • Zapewnienie środowiskowego wsparcia dla osób starszych, emerytów, rencistów poprzez organizację spotkań okolicznościowych, integracyjnych w Parku Kasprowicza i Ogrodzie Łazarz połączonych z rekreacją ruchową itp. przez podmioty niezaliczane do sektora finansów publicznych – 6 000 zł
    • Organizacja zajęć - spotkań okolicznościowych dla podopiecznych z Zespołu Dziennych Domów Pomocy, Filia nr 1 ul. Konopnickiej 18 – 5 000 zł
  • Wydział Sportu:
    Projekt "Edukacja sportowa - Szkolna Liga Piłki Ręcznej" w ramach Programu "Sportowy Poznań" - "Na Grunwaldzie małe szkraby grają w rękę dla zabawy" - 5 000 zł
  • Wydawnictwo Miejskie:
    Zakup materiałów promocyjnych na nagrody dla mieszkańców – 4 000 zł
  • Palmiarnia Poznańska:
    Wykonanie przyrodniczej ścieżki edukacyjnej w Parku Wilsona – 24 000 zł
  • Wydział Oświaty:
    • Wykonanie placów zabaw przy Przedszkolu nr 25 oraz przy Przedszkolu nr 32 – 25 000 zł
    • Wykonanie klimatyzacji w Przedszkolu nr 51 – 6 000 zł
    • Organizacja zajęć sportowych ( hokej na trawie ) – 12 600 zł
    • Organizacja olimpiady lekkoatletycznej – 7 000 zł
    • Przedszkole nr 25: Doposażenie bazy sprzętowej – 2 500,00 zł
    • Przedszkole nr 32: Zakup pomocy dydaktycznych – 2 500,00 zł
    • Przedszkole nr 39: Zakup pomocy dydaktycznych - tablica interaktywna – 2 500,00 zł
    • Przedszkole nr 44: Doposażenie sal dydaktycznych – 3 500,00 zł
    • Przedszkole nr 48: Zakup pomocy dydaktycznych – 1 629,00 zł
    • Przedszkole nr 51: Doposażenie bazy sprzętowej – 1 900,00 zł
    • Przedszkole nr 89: Doposażenie bazy sprzętowej – 2 150,00 zł
    • Przedszkole nr 90: Zakup pomocy dydaktycznych – 4 000,00 zł
    • Szkoła Podstawowa nr 9: Zakup pomocy dydaktycznych – 9 550,00 zł
    • Szkoła Podstawowa nr 26: Doposażenie sal dydaktycznych – 9 950,00 zł
    • Szkoła Podstawowa nr 69: Zakup pomocy dydaktycznych – 10 775,00 zł
    • Szkoła Podstawowa nr 77: Doposażenie sal dydaktycznych – 11 450,00 zł
    • Gimnazjum nr 33: Zakup pomocy dydaktycznych – 9 000,00 zł
    • Gimnazjum nr 51: Zakup sprzętu komputerowego – 4 100,00 zł
    • Gimnazjum nr 53: Doposażenie sal dydaktycznych – 4 000,00 zł
    • Zakup nagród na organizację konkursów (Przedszkole nr 39) – 2 825,00 zł
    • Zakup nagród na organizację konkursów (Szkoła Podstawowa nr 9) – 1 200,00 zł
    • Zakup nagród na organizację konkursów (Szkoła Podstawowa nr 26) – 3 200,00 zł
    • Zakup nagród na organizację konkursów (Szkoła Podstawowa nr 69) – 1 500,00 zł
    • Zakup nagród na organizację konkursów (Szkoła Podstawowa nr 77) – 1 500,00 zł
    • Zakup nagród na organizację konkursów - Omnibus Łazarski (Gimnazjum nr 51) – 1 800,00 zł
    • Zakup nagród na organizację konkursów i Biegu Arena (Gimnazjum nr 33) – 6 600,00
    • Organizacja konkursu piosenki im. K. Nowaka (Gimnazjum nr 53) – 500,00 zł
    • Zakup nagród na organizację konkursów (Młodzieżowy Dom Kultury nr 3) - 1 000,00 zł
    • Zakup nagród na organizację konkursów: recytatorski, językowy (Przedszkole nr 32) – 500,00 zł
    • Zakup nagród na organizację festiwalu piosenki (Przedszkole nr 51) – 1 300,00 zł
    • Zakup nagród na organizację konkursu tańca dla przedszkolaków (Przedszkole nr 89) – 800,00 zł
  • Biuro Koordynacji Projektów i Rewitalizacji UM:
    • Łazarskie Inicjatywy Osiedlowe – 110 000 zł
    • Organizacja festynu dla mieszkańców – 10 000 zł
    • Organizacja festynu dla mieszkańców - zakończenie Lata – 7 000 zł
  • Straż Miejska:
    Zakup rowerów – 4 500 zł
  • Usługi Komunalne:
    Zakup worków na psie kupy – 5 000 zł
  • Policja:
    Zakup wyposażenia dla Komisariatu Policji – 4 500 zł

Wkład własny na zadania konkursowe "grantowe":
Rozbudowa Placu Nowakowskiego – 200 000 zł

BUDŻET 2017 - Projekt planu wydatków Osiedla Św. Łazarz na 2017 rok {POBIERZ PDF}


Komentarze (8)

20-07-2016 09:03:19
mieszkanka
Jest wiele do zrobienia, ale też trzeba z głową wydawać pieniądze.Jak to jest ,że tyle pieniędzy idzie na utrzymanie zieleni ( placów , skwerów ) ,które cieszą oko , a brud na nich i zarastające chwasty.Ulicy Kolejowej nikt nie ruszy , bo obiecanki radnych znam jeszcze za p. Wośkowiaka.Obecna rada , tylko radzi i stale pyta co z tą K o l e j o w ą ( chodniki stoją dęba },a ankiety dla mieszkanców ulicy nikt nie widział mimo zapewnienia pana przewodniczącego.
20-07-2016 00:07:47
L.
Tak mi się odbija czkawką, przy każdych planach budżetowych i punkcie , który tam zawsze jest, czyli naprawa chodników, temat nieszczęsnej Kolejowej. Jej naprawa, przebudowa, jak zwał tak zwał, została jednoznacznie przekazana w ręce miasta i właściwie nie jest tak naprawdę monitorowana. Stan wiedzy na dzień dzisiejszy - bardzo ogólnikowy, będzie nowy projekt, kiedy? mglista przyszłość. Będą prace prowadzone przez Aquanet w lipcu, czy się zaczną, zobaczymy.. A może Rada, by co pewien czas przekazywała informacje na temat aktualnego stanu zaawansowania "prac" nad Kolejową ?
19-07-2016 10:09:55
Hania
Jak by kazdy wlasciciel pieska wzial ze soba torebke plastikowa od zakupow w roznych sklepach to by wystarczylo aby kupeczke uprzatnac, jaki problem.
18-07-2016 17:51:06
Isia
Rzeczywiście ,wydatek zbędny. Właścicieli psów powinno stać na zakup worków. Jestem za wystawianiem mandatów, to na pewno nauczyłoby porządku.
18-07-2016 16:51:12
eka z małeki
Może jak będą za darmooooooo to będą sprzątać po po kochanych przez siebie psinkach-chociaż w to wątpię,na to trzeba lat a może i wieków żeby niektóre pały to zrozumiały..........
18-07-2016 14:55:29
AJ
Psie kupy sprzątają dozorcy - a na np. Arenie to każdy mógłby sprzątać - SM wystawi kilka mandacików to może właściciele piesków zaczną sprzątać.
18-07-2016 13:00:14
zniesmaczony
Zakup worków na psie kupy za 5000? SZOK!!! Pewnie środki otrzymała Martyna Mędyk? "Brawo" Radni
18-07-2016 09:52:56
?
Zakup worków na psie kupy? Jest tyle gówien na ulicach, że wystarczy by SM zaczęła w końcu wystawiać mandaty! Uzbierałoby się.
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
17

lip

17:30
Zespół Szkół Gimnazjalno-Licealnych ul. Wyspiańskiego 27
IV sesja (zwyczajna) Rady Osiedla Święty Łazarz
► porządek obrad

21:30
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Kochając Pabla, nienawidząc Escobara" - plenerowe kino letnie
wstęp wolny

18

lip

21:30
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Cudowny chłopak" - plenerowe kino letnie
wstęp wolny

19

lip

do 20-07-2019
20:00
Palmiarnia Park Wilsona
Noc w Palmiarni
(w godz. 20:00-2:00)

24

lip

10:00
Palmiarnia Park Wilsona
Pokazy filmu "Był sobie las"

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: