Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

"Przewidujemy wybudowanie dwóch parkingów" - czat z Jerzym Babiakiem - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
"Przewidujemy wybudowanie dwóch parkingów" - czat z Jerzym Babiakiem
11-02-2010 12:26   Janusz Ludwiczak
W środę odbył się już drugi czat portalu lazarz.pl. Po ubiegło tygodniowym sporym zainteresowaniem postanowiliśmy powtórzyć czat z Jerzym Babiakiem, przewodniczącym Rady Osiedla "Łazarz" Spółdzielni Mieszkaniowej Grunwald, członkiem Stowarzyszenia "My Poznaniacy", byłym dyrektorem MPK i ekspertem w dziedzinie komunikacji, radnym I kadencji Rady Miasta Poznania w latach 1990-1994.

Na szczęście tym razem godzinna dyskusja przebiegła bez problemów technicznych i podobnie jak tydzień temu cieszyła się sporym zainteresowaniem. Podczas pierwszego czata jego zainteresowanie przerosło nasze oczekiwania. Już po 20 minutach przeciążona została baza danych serwera, związana z przekroczeniem ilości połączeń, która wyniosła ponad 2000. Dlatego postanowiliśmy powtórzyć czat z naszym gościem.

Oto zapis czata nr 2 z Jerzym Babiakiem z dnia 10 lutego 2010:
[15:51]LAZARZ.PL:
O 16:00 rozpoczynamy nasz czat. Zapraszamy do zadawania pytań
[16:10]~dominik:
a czy Pan uważa że Prezydent powinien odejść po tej kadencji?
[16:11]Jerzy Babiak:
Prywatnie jako Jerzy Babiak mam swoje zdanie.
[16:12]~dominik:
a jakie?
[16:13]Jerzy Babiak:
Zarówno prezydent jak i radni z PO uważają, że są nieomylni i wszystko wiedzący. Czas na przewietrzenie.
[16:13]~dominik:
i o to chodzi, dzięki
[16:13]~jj:
Co ze śniegiem zalegającym na ulicach, chodnikach, kto to powinien uprzątnąć
[16:14] Jerzy Babiak:
Jezdnie należą do miasta. Chodniki należą do właścieli posesji przyległych. Właściciele powinni zajmowac się problemami zalegającego śniegu.
[16:14]~noocny marek:
Pozdro dla pana Jezrego! Duzo zdrowia!
[16:14]~anka:
czy kredyt który zaciągneło osiedle na termomodernizacje odbije się na czynszach, oczywiście negatywnie?
[16:15] Jerzy Babiak:
Wiadomość z dzisiaj. Kredyt otrzymaliśmy na 9 budynków. Nie przewidujemy zmiany stawki czynszowej.
[16:16]~anka:
o.. super
[16:17]~włodek:
co może zrobić rada żeby rozwiązać problem parkowania pod blokami? nie da się czasem przejść tyle jest samochodów
[16:18]~Slawek:
od miesiecy staram sie uzyskac dane od MI odnosnie homologacji i spelnianiu wymogow technicznych przez tramwaje(zwlazcza te z demobilu) i nie udaje mi sie - kto w Poznnaniu ma takie dokumenty?
[16:18] Jerzy Babiak:
Przewidujemy wybudowanie 2 parkingów - przy budynku Dmowskiego 5/7 i Stablewskiego 6.
[16:19]~włodek:
w tym roku?
[16:19] Jerzy Babiak:
Tak, jeden na pewno w tym roku.
[16:19]~włodek:
trzymam za słowo
[16:19] Jerzy Babiak:
Pogardzane "helmuty" spełniają bardziej ostre normy niż nasze tramwaje 105N pod względem cichobieżności i zużycia energii.
[16:20]~tq:
fakt, 105 to złom
[16:21]~włodek:
a jam mam pytanie odnośnie wymiany okien, czemu tak długo trwa rozpatrywanie wniosków
[16:22] Jerzy Babiak:
Wnioski są rozpatrywane natychmiast, ale braknie pieniędzy na udział osiedla w wymianie stolarki, stąd oczekiwanie na zwrot pieniędzy.
[16:23]~włodek:
no własnie o zwrot chodzi
[16:23]~Slawek:
ja tam podskakuje na lozku jak jedzie helmut i subiektywne odczucia mam takie ze one sa glosniejsze
[16:23] Jerzy Babiak:
Wrażenie fałszywe. Badanie wykazują jednoznacznie, że "helmuty" są bardziej ciche.
[16:25]~Bronek:
Dni Łazarza to porażka! zróbcie coś by zachęcić ludzi do udziału a nie takie nudy..
[16:25]~Slawek:
co jako byly dyrektor MPK ma Pan do powiedzenie ze komisja bezpieczenstwa przy ZDM wyznaczyla trase autobusow nocnych MPK tak ze maja jezdzic po torowisku? lamie to prawostronny system ruchu obowiazujacy w Polsce
[16:25] Jerzy Babiak:
Po ubiegłorocznej Paradzie Łazarskiej, można powiedzieć raczej o sukcesie.
[16:25] Jerzy Babiak:
Liczbę pozostałych imprez ograniczymi, ale ubogacimy o wydarzenia.
[16:25]~Bronek:
parada to nie wszystko
[16:25]~Slawek:
a zdanie MPK ze zmiana pasa ruchu w porze nocnej, jest manewrem niebezpiecznycm powalilo mnie na lopatki
[16:26] Jerzy Babiak:
Nie. Stanowisko jest fałszywe. Wszędzie w cywilizowanym świecie dopuszcza się ruch autobusów i pojazdów uprzywilejowanych po wydzielonych torowisku. Pozwala to na omijanie korków.
[16:26]~jj:
Ciekawe czy Bronek był na Dniach Łazarz, ta impreza integruje ludzi
[16:27]~Slawek:
i tez jestem za tym, ale niech na torowisku nie bedzie kostki, a taki sam cichy asflat jak obok
[16:27]~Slawek:
choc o korkach w nocy to ciezko mowic
[16:28] Jerzy Babiak:
Czekajmy na przewidziane inwestycje w tym zakresie.
[16:30]~Slawek:
odnosnie sniego-lodu na balkonie - to czy moge go bez krepacji w nocy zwalic na chodnik?
[16:30] Jerzy Babiak:
Oczywiście, że tak, ale trzeba uważać, żeby nikogo nie uszkodzić.
[16:32]~Slawek:
jak wyglada wspolpraca pomiedzy osiedlem SM Grunwald, a osiedlem jako jednostka pomocnicza miasta?
[16:32]~Slawek:
bo musze sie przyznac ze pomylilem te instytucje
[16:33] Jerzy Babiak:
A dziękujemy. Współpracuje np. przy organizacji Dni Łazarza. Na terenach Spółdzielni Osiedle Święty Łazarz nie może wydawać pieniędzy.
[16:34]~Slawek:
co Pan mysli na temat takiego rozwiazania komunikacji tramwajowej
[16:34]~Slawek:
ze skraca sie linie, ale daje sie je bardziej w peltach
[16:34]~Slawek:
np linia glogowska, dworcowy, wilda, hetmanska
[16:34]~Slawek:
i oczywisciw rezygnuje sie z biletu czasowego
[16:35]~Slawek:
jako punkt przesiadkowy mozna by zrobic np Gwarna, odciazajac np teatralke
[16:35] Jerzy Babiak:
Przebieg linii ustala się na podstawie badania potoków pasażerskich. Trasa musi być opłacalna ekonomicznie.
[16:35]~Slawek:
ale wydaje mi sie ze moja propozycja likwiduje korki tramwajowe
[16:36]~adi:
a jak obliczyć te potoki jak nie ma takich tras? ludzie jeżdzą tym co jest
[16:36]~Slawek:
bo tak to zbyt duzo lini przebiega przez kaponiere, teatralke
[16:36] Jerzy Babiak:
Zarząd Transportu Miejskiego systematycznie zlicza pasażerów na każdej linii
[16:36]~Slawek:
a np tory przy towarowej, czy inne skrety na skrzyzowaniach leza odlogiem
[16:37] Jerzy Babiak:
Oprócz tego w MPK jest system dyspozytorski pozwalający na śledzenie pojazdów komunikacji miejskiej.
[16:37]~Slawek:
i ten rachunek ekonomiczny... transport powinien zachecac do rezygnowania z auta, a nie sie oplacac
[16:37] Jerzy Babiak:
Dzięki ułożeniu toru w ulicy Towarowej możliwe są prace remontowe na Rondzie Kaponiera, Moście Teatralnym, Moście Dworcowym bez przerywania komunikacji tramwajowej.
[16:39] Jerzy Babiak:
Tak, podzielam to zdanie. Pan Prezydent uważa, że opłaca do komunikacji miejskiej, a do ruchu samochodowego ponosi opłaty inwestycyjne.
[16:40]~Slawek:
czy wie Pan moze czy w Poznaniu ktos realnie badal mozliwosc i zasadnosc powstania metra?
[16:40]~wii:
Chciałam podziękować za Dni Łazarza i za to ,że możemy się spotykać w Klubie posłuchać koncertów oraz potańczyć
[16:41] Jerzy Babiak:
Tak. Poznań jest zbyt małym miastem, aby opłacały się takie nakłady.
[16:41]~Slawek:
pozwalam sobie zbaczac z tematów lazarskich, bo widze ze jest stosunkowo malo pytan
[16:41]~mk:
czy w Klubie Krąg będzie wreszcie jakaś ciekawa oferta dla mieszkańców osiedla? ale nie dla seniorów
[16:41] Jerzy Babiak:
Mamy ofertę dla dzieci, dla młodzieży, dla seniorów i ludzi pracujących równiez, ale oni nie mają czasu
[16:43] Jerzy Babiak:
Samorząd terytorialny zajmuje się sprawami bliskimi każdemu mieszkańcowi miasta. Wybory radnych odbywają się według klucza i programów partyjnych.
[16:44]Jerzy Babiak:
Reprezentowanie mieszkańców przez partię nie uwzględnia wszystkich poglądów.
[16:44]Jerzy Babiak:
Stąd bezwględny udział obywateli w podejmowaniu decyzji przez radę, czyli budowanie społeczeństwa obywatelskiego.
[16:44]~Slawek:
zainstesowalo mnie jak ZTM zlicza tych pasazerow?
[16:45]~mk:
ponawiam pytanie, czemu klub nie ma oferty weekendowej?
[16:45] Jerzy Babiak:
Nie mamy pieniędzy, a mieszkańcy osiedla finansujący tą działalnośc nie wyrażają zgody na zwiększenie środków na tą działalność.
[16:45]~mk:
bo może marnujecie środki na bezsensowne imprezy
[16:46] Jerzy Babiak:
Nie wiem. Proszę o konkretne przykłady. Na pewno uwzględnimy wynikające z tego wnioski.
[16:46]~mk:
klub ma być dla ludzi a nie wyłacznie dla emerytów
[16:46] Jerzy Babiak:
Emeryt też człowiek.
[16:46] Jerzy Babiak:
Najwięcej w klubie jest dzieci i młodzieży gimnazjalnej.
[16:47]~mk:
hmm.. a na półkolonie miejsc nie było
[16:47]~Slawek:
mam nadzieje ze w kregu reaktywuje sie lazarski fyrtel
[16:47]~mk:
to jak to jest
[16:47] Jerzy Babiak:
Ale były półkolonie.
[16:47] Jerzy Babiak:
Warunki sanitatne nie pozwalają na przyjmowanie większej liczby dzieci.
[16:48]~mk:
wywalcie bibliotekę to miejsce będzie
[16:48] LAZARZ.PL:
Jest to w planach. Pierwsze spotkanie odbędzie się w kwietniu z okazji 110,rocznicy przyłączenia Łazarza do Poznania.
[16:48]~anka:
znana jest już data?
[16:48] LAZARZ.PL:
Od maja będą kolejne spotkania. Tematy i proponowanych gości prosze zgłaszać na mail redakcji: redakcja@lazarz.pl
[16:49]LAZARZ.PL:
proszę śledzić portal lazarz.pl
[16:49]~anka:
śledzimy
[16:49] Jerzy Babiak:
Biblioteka potrzebna jest dzieciom i młodzieży z gimnazjum.
[16:50]~mk:
ale to budynek sółdzielczy nie miejski
[16:50] Jerzy Babiak:
No tak, ale biblioteka płaci czynsz i jest działalnością godną wsparcia.
[16:50] LAZARZ.PL:
Jak widać dziś czat działa bezproblemowo. Nasza dyskusja potrwa jeszcze niecałe 10 minut.
[16:52]~pb:
dlaczego są takie wysokie rachunki za ogrzewanie?
[16:52] Jerzy Babiak:
Dlatego, że w ubiegłym roku podwyższono taryfę aż o 28%, a zima była najmroźniejsza od ostatnich 5 lat.
[16:52]~Slawek:
szukam w tym studium w podstefie E2 czegoś o nowej Głogowskiej i nie moge znależć, ma Pan jakaś podórkę?
[16:52]~tom:
mam pytanie? w jaki sposób można zostać czlonkiem rady osiedla? kto wybiera tych ludzi?
[16:53] Jerzy Babiak:
Jest na pewno w studium, w dziale komunikacja.
[16:54] Jerzy Babiak:
Wszyscy członkowie spółdzielni wybierają członków rady osiedla. Najbliższe wybory do Rady Osiedla Łazarz odbędą się w kwietniu.
[16:54] Jerzy Babiak:
Proszę przyjść na zebranie i zgłosić chęć kandydowania.
[16:54]~tom:
trzeba zebrac jakies podpisy?
[16:55] Jerzy Babiak:
Absolutnie nie potrzeba żadnych podpisów - wskazana rekomendacja ustna na zebraniu.
[16:55] LAZARZ.PL:
Jeszcze 5 minut. Prosimy zadawać już ostatnie pytania.
[16:56]~anka:
czy sółdzielnia planuje budowę nowych mieszkań?
[16:57]~Slawek:
ja dziekuje za portal i chat i rozmowe - bardzo dobra inicjatywa!
[16:57] Jerzy Babiak:
Tak w momencie kiedy to się okaże opłacalne. Mamy przygotowane do budowy 2 budynki.
[16:57] LAZARZ.PL:
Dziękuje(my)
[16:59] LAZARZ.PL:
Dziękujemy za udział na czacie. Zapraszamy za tydzień do dyskusji. Cały zapis chata będzie dostępny w INFOaktualnościach.

Kolejna wirtualna rozmowa z naszym gościem pokazała, że nasz czat był doskonałym pomysłem, który zrodził się spontanicznie pod koniec stycznia. Czat planujemy przeprowadzać cyklicznie, w każdą środę od 16:00 do 17:00. Przed komputer chcemy zaprosić m.in. przedstawicieli Rady Osiedla Świętego Łazarza i Osiedla Targowego, dzielnicowych, przedstawicieli z MPK, ZTM czy ZDM.

Gościem trzeciego naszego czata będzie Łukasz Wierzbicki, z którym będzie można porozmawiać o Kazimierzu Nowaku, o sztafecie śladami słynnego podróżnika, która przemierza aktualnie Afrykę, a także o tym gdzie i jak upamiętnić Kazimierza Nowaka. Czy dobrym miejscem byłby skwer na Kolejowej czy może placyk przy zbiegu ulic Małeckiego, Łukaszewicza i Granicznej.

Na rozmowę NA ŻYWO z Łukaszem Wierzbickim zapraszamy w środę 17 lutego w godz. 16:00-17:00 na www.czat.lazarz.pl, a już teraz pod adresem e-mail: czat@lazarz.pl mogą Państwo zadawać pytania do naszego gościa.

Pod tym samym adresem e-mailowym: czat@lazarz.pl czekamy na Państwa propozycję, z kim chcielibyście porozmawiać, jakich gości mamy zaprosić i jakie tematy poruszyć w najbliższym czasie.


R E K L A M A

Komentarze (5)

11-02-2010 17:18:36
Slawek
mi tez bardzo sie podoba, lubie jak mozna prowadzic dialog przez net czy to z urzednikiem (jak nasz rzecznik konsumenta) mysle ze nastepnym krokiem powinna byc mozliwosc zastrzezenia nicka.
11-02-2010 15:15:33
madzia
Masz częście madzia85, że nie wpisałaś mojego nicka ;-) Doskonała inicjatywa. Czekam z niecierpliwością na kolejnych gości i na kolejną środę.
11-02-2010 14:49:16
max
Ale madzia85 jesteś dociekliwa i skrupulatna.
11-02-2010 14:27:03
REDAKCJA
To nie kwestia cenzury. Z przyczyn technicznych nie zapisało się pierwsze 10 minut czatu. Czat jest jeszcze w trakcie testów i organizacji. Proszę pamiętać, że była to dopiero druga rozmowa na czacie. W kolejnych czatach mam nadzieję, że podobne problemy już się nie powtórzą. Pozdrawiam.
11-02-2010 14:13:58
madzia85
Dlaczego wprowadza pan na czacie cenzurę. To chyba nie w porządku. Nie wystawia to panu dobrego świadectwa i pańskiemu portalowi. Gdzie jest zapis pierwszych 10 minut czatu?.Ani słowa wyjaśnienia czy komentarza.Wszystkich niezorientowanych informuję ,że w tym czasie trwała dyskusja ponieważ byłam nieaktywną uczestniczką czatu i pinie ją śledziłam.Świadczy to o nie tylko o braku profesjonalizmu ale też o nierzetelności.
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
04

kwi

do 07-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Poznań Motor Show" - targi motoryzacyjne
TTM - Targi Techniki Motoryzacyjnej

07

kwi

Poznań * Łazarz
Wybory samorządowe

12

kwi

do 14-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Poznań Run Expo" - targi sportowe: bieg | aktywność | motywacja

14

kwi

Poznań * Łazarz
16. Poznań Półmaraton

20

kwi

11:00
Młodzieżowy Dom Kultury nr 3 ul. Jarochowskiego 1
Konkurs Piosenki Przedszkolnej

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: