Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Ponad 37 kilometrów, 86 tygodni, 241 stron - spacerowaliśmy po Łazarzu przedstawiając historię ulic - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
28-02-2016 21:43   Janusz Ludwiczak
Od stycznia 2013 praktycznie co tydzień, w każdą niedzielę przygotowywaliśmy dla Państwa cykl "Spacer po Łazarzu - patroni naszych ulic". W ciągu trzech lat opisaliśmy wszystkie 86 ulic - od Arciszewskiego po Głogowską, Kolejową, Matejki do Załęża, a także parki, place i ronda.

Nasz cykl "Spacer po Łazarzu - patroni naszych ulic" dobiegł końca. Przygotowaliśmy dla Państwa 86 odcinków, w których opisaliśmy wszystkie ulice od Arciszewskiego i Biedrzyckiego po Zakątek i Załęże. Nie zabrakło tych ważnych jak Głogowskiej, Grunwaldzkiej, Matejki, Kolejowej, jak i krótkich, ale równie ciekawych - Kąciku, Drobnej czy Parkowej. Nie zabrakło również Rynku Łazarskiego wraz ze skwerem im. Kazimierza Nowaka (tzw. Lejka Łazarskiego), Mostu Dworcowego, Placu Nowakowskiego i Placu Wyspiańskiego oraz Parków: Kasprowicza czy Wilsona.

W każdym odcinku przedstawialiśmy Państwo historię tych miejsc, kiedy pojawiły się po raz pierwszy na planie Poznania, kto jest ich patronem lub skąd wzięła się ich nazwa, a także jak dana ulica nazywała się chociażby w okresie II wojny światowej czy za czasów komuny.

W sumie powstało 86 odcinków cyklu "Spacer po Łazarzu - patroni naszych ulic", z których powstała praktycznie książka: 241 stron, 89 842 wyrazów, 11 879 wierszy i 630 862 znaków.

Nie zawsze cykl ukazywał się sukcesywnie co tydzień, a to dlatego, że chociażby odcinek poświęcony ulicy Głogowskiej czy Grunwaldzkiej powstawał łącznie tydzień, zaś na odcinek poświęcony Targom przeznaczyliśmy cztery niedziele, w sumie łącznie ponad 11 godzin!

Aby zaprezentować wszystkie ulice przeszliśmy w sumie 37,91 kilometrów pieszo. Wykonaliśmy blisko 7,5 tysiąca zdjęć.

Dziękujemy za śledzenie naszego cyklu "Spacer po Łazarzu - patroni naszych ulic". Już niebawem niedziele umilać będziemy Państwu nowym cyklem.