Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Tramwaje zatrzymują się na przystanku "Głogowska/Hetmańska" przy Kasprzaka - tak wynika z rozkładu - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Tramwaje zatrzymują się na przystanku "Głogowska/Hetmańska" przy Kasprzaka - tak wynika z rozkładu
09-07-2015 08:28   Janusz Ludwiczak
Tramwaje linii nr 27 powinny zatrzymywać się dwukrotnie przy węźle "Głogowska/Hetmańska" - za skrzyżowaniem z ul. Kasprzaka oraz za skrzyżowaniem z ulicą Głogowską - tak wynika z rozkładu jazdy. Przystanek przy skrzyżowaniu z ul. Kasprzaka służy jako przystanek dla bimb zjeżdżających do zajezdni oraz kursujących objazdami. Mógłby on jednak ułatwić przesiadkę na autobusy linii nr 79 oraz ułatwić dostanie się w okolice ulicy Winklera.

Rozkład jazdy linii nr 27 zamieszczony na przystankach oraz na stronach internetowych ZTM i MPK informuje, że tramwaje zatrzymują się na przystankach: ...,"Rondo Jana Nowaka-Jeziorańskiego", "Arena", "Arciszewskiego", "Głogowska/Hetmańska", "Głogowska/Hetmańska", "Kolejowa"... "Dwudziestkasiódemka" powinna więc jadąc od strony Reymonta zatrzymywać się na przystanku za skrzyżowaniem z ulicą Kasprzaka. Niestety w praktyce wygląda to zupełnie inaczej.

"Dlaczego tramwaje linii 1 i 7 na stałe nie mogą zatrzymywać się na przystanku Głogowska/Hetmańska przy Kasprzaka? Dzięki temu miałabym ułatwioną przesiadkę na autobus 79. Pasażerowie mogliby wysiadać z tramwaju nie czekając na światłach" - pisała do nas pięć lat temu nasza Czytelniczka Kasia G.

Przystanek tramwajowy "Głogowska/Hetmańska" przy skrzyżowaniu z ul. Kasprzaka na co dzień służy jako przystanek dla tramwajów, które zjeżdżają do zajezdni przy Głogowskiej, o czym informują tabliczki informacyjne: "Przystanek tylko dla tramwajów zjeżdżających/wyjeżdżających do/z zajezdni Głogowska".

Oprócz tego przystanek ten czynny jest, gdy tramwaje kursują objazdami. Tak było chociażby podczas awarii wodociągowych czy prac prowadzonych na ulicy Głogowskiej, kiedy tramwaje kursowały objazdem przez Grunwaldzką, Rondo Jeziorańskiego, Reymonta i Hetmańską, a przed skrętem do i z Górczyna zatrzymywały się właśnie na przystanku przy Kasprzaka. Dzięki temu pasażerowie mogli dokonać łatwiejszej przesiadki na autobus linii nr 79 i nie musieli "obiegać" w koło skrzyżowania Głogowskiej i Hetmańskiej.

Często tramwaje linii nr 1 i 27 (na stałe 7) czekają na światłach przy skrzyżowaniu Głogowskiej i Hetmańskiej jadąc na Rataje czy przed skrzyżowaniem Hetmańskiej i Kasprzaka jadąc w stronę Ronda Jeziorańskiego. Pasażerowie więc i tak tracą dodatkowe minuty.

Jest linia tramwajowej, która dwukrotnie zatrzymuje się na przystanku "Głogowska/Hetmańska". "Jedenastka" (obecnie zastępowana przez linię nr 29), jadąc z centrum najpierw zatrzymuje się na przystanku, na ulicy Głogowskiej, w kierunku Górczyna, a po skręcie w lewo ponownie zabiera pasażerów, z przystanku na ulicy Hetmańskiej, w kierunku Wildy. Tak samo jest w przeciwną stronę.

Jak się okazuje są w Poznaniu miejsca, gdzie tramwaj zatrzymuje się aż dwukrotnie na przystanku - przed i za skrzyżowaniem. Przykładem mogą być przystanki: "Rondo Starołęka", "Rondo Rataje", "Rondo Śródka" czy chociażby przystanki na węźle "Kórnicka", gdzie tramwaje linii nr 6, 17, 27 i 28 zatrzymują się przed i za skrzyżowaniem trasy Kórnickiej z i Jana Pawła II.

Tramwaje powinny zatrzymywać się przy ul. Kasprzaka. Mamy kilka podobnych miejsc, gdzie przystanki podwójne się sprawdzają, jak np. "Kórnicka". Łatwiejszą drogę na przystanek mieliby mieszkańcy mieszkający za skrzyżowaniem od strony wschodniej. Po wejściu systemu Peka czas przejazdu nie liczy się, a przystanek podwójny kwalifikowany jest jako jeden, tak jak ma to miejsce np. na rondach – powiedział Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania.

Sensowne wydaje się wprowadzanie dodatkowych przystanków umożliwiających przesiadkę. Postój na przystanku zająłby ok. 30 sekund, nie wydłuży to znacznie czasu przejazdu. Przystanek podwójny umożliwiłbym nie tylko łatwiejszą przesiadkę na autobus linii 79, ale krótszą drogę na autobus linii nr 64 do przystanku "Chociszewskiego". W Poznaniu mamy bardzo niskie warunki ruchu pieszego. Piesi muszą długo czekać na zielone światło – wskazuje dr Michał Beim, ekspert ds. komunikacji z Instytutu Sobieskiego.

Tramwaje zatrzymujące się na przystanku już za skrzyżowaniem z ul. Głogowską powodują również znaczne wydłużenie drogi pieszych, którzy chcą dostać się w okolice ulicy Winklera, np. do Górczyńskiego Centrum Handlowego i hipermarketu E.Leclerc.

Mieszkańcy wielokrotnie zgłaszają, że są problemy z przekroczeniem ulicy Głogowskiej na odcinku między Hetmańskiej, a Palacza. Jest to długi odcinek. W czasie remontu wiaduktu Kosynierów Górczyńskich funkcjonowało takie przejście, które doskonale się sprawdziło. Zgłaszaliśmy Zarządowi Dróg Miejskich, by takie przejście powstało - tłumaczy Maria Łazarz, Przewodnicząca Zarządu Rady Osiedla Św. Łazarz.

Okazuje się, że problem z przejściem przez ulicę Głogowską na 350-metrowym odcinku między Hetmańską a Palacza mieli w ubiegłym roku również poznańscy radni.

Podczas wizji lokalnej na ulicy Głogowskiej mieliśmy problem, by przejść na drugą stronę ulicy. Musieliśmy iść po prostu zwyczajnie na "szagę". Tak nie powinno być, że na 350-metrowym odcinku nie ma przejścia dla pieszych, zwłaszcza, że przejście to funkcjonowało w trakcie remontu wiaduktu Górczyńskiego – powiedział w kwietniu zeszłego roku Mariusz Wiśniewski, ówczesny przewodniczący Komisji Rewitalizacji Rady Miasta Poznania, obecnie wiceprezydent Poznania.

Podobny problem z przystankami mieli nasi wschodni sąsiedzi. Osiedlowi radni z Wildy postulowali, by tramwaje zatrzymywały się przy ul. Pamiątkowej, umożliwiając przesiadkę na autobusy linii nr 71. Przystanek dla tramwajów został uruchomiony, mimo iż 300 metrów dalej znajdują się kolejne ("Kosińskiego" i "Traugutta").

Nasuwa się jeszcze jedno pytanie. Skoro przystanek przy Kasprzaka jest tylko dla tramwajów zjeżdżających do zajezdni na Głogowskiej i z niej wyjeżdżającej (choć jeszcze nie zdarzyło się, że tramwaj zabrał stąd pasażerów) to po co znajdują się tutaj wiaty przystankowe. Mogłyby one zapewnić schronienie przed deszczem dla pasażerów w bardziej potrzebnych miejscach.


R E K L A M A

Komentarze (1)

09-07-2015 09:21:01
ernest
Popieram. brakuje tego czwartego przejścia, ale w tym zapyzialym mieście absurdów nie brakuje. swoją drogą na Towarowej również są wiaty dla powietrza. Wiaty brakuje np. na Konopnickiej dla 64 czy Ułańskiej dla 45.
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
04

kwi

do 07-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Poznań Motor Show" - targi motoryzacyjne
TTM - Targi Techniki Motoryzacyjnej

07

kwi

Poznań * Łazarz
Wybory samorządowe

12

kwi

do 14-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Poznań Run Expo" - targi sportowe: bieg | aktywność | motywacja

14

kwi

Poznań * Łazarz
16. Poznań Półmaraton

20

kwi

11:00
Młodzieżowy Dom Kultury nr 3 ul. Jarochowskiego 1
Konkurs Piosenki Przedszkolnej

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: