Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Strefa płatnego parkowania na Łazarzu zostanie wprowadzona najwcześniej za trzy lata {WIDEO} - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Strefa płatnego parkowania na Łazarzu zostanie wprowadzona najwcześniej za trzy lata {WIDEO}
14-11-2012 13:55   Janusz Ludwiczak
Czy na Łazarzu powinna być strefa parkowania? - na to pytanie próbowali odpowiedzieć goście kolejnego spotkania w ramach Klubu Dyskusyjnego "Łazarski Fyrtel", które odbyło się we wtorek w Klubie Osiedlowym "Krąg" przy ul. Dmowskiego. W spotkaniu udział wzięli Radni Miasta Poznania, przedstawiciele Zarządu Dróg Miejskich, Rada Osiedla Św. Łazarz i oczywiście przybyli mieszkańcy.

Dwunaste spotkanie w ramach Klubu Dyskusyjnego "Łazarski Fyrtel" tym razem dotyczyło planów wprowadzenia strefy płatnego parkowania na Łazarzu. Do Klubu Osiedlowego "Krąg" przy ul. Dmowskiego przyszli zaproszeni goście - Radni Miasta Poznania: Lidia Dudziak, Katarzyna Kretkowska, Łukasz Mikuła, Wojciech Wośkowiak i Bartosz Zawieja, Błażej Nitschke - naczelnik Wydziału Parkowania ZDM oraz Eugeniusz Bayer - naczelnik Wydziału Zarządzania Ruchem ZDM i przedstawiciele Rady Osiedla Św. Łazarz: Filip Olszak - przewodniczący Komisji Infrastruktury, Maria Łazarz - przewodnicząca Zarządu Rady Osiedla Św. Łazarz i Łukasz Prymas - członek Zarządu Rady Osiedla Św. Łazarz.

We wtorek dowiedzieliśmy się, że strefa parkowania na Łazarzu na pewno nie będzie prowadzona w przyszłym roku. Jak powiedział Błażej Nitschke, naczelnik Wydziału Parkowania ZDM wprowadzenie strefy parkowania na Łazarzu może zająć nawet trzy lata.

Według naszych badań okres wprowadzenia strefy szacowany jest na 37 miesięcy. W okresie trzech lat od momentu rozpoczęcia prac można by na Łazarzu tą strefę uruchomić. Strefa ta jak pokazują badania napełnienia i rotacji z punktu widzenia inżynierii ruchu byłaby potrzebna na Łazarzu. Strefa parkowania nie rozwiąże wszystkich problemów, powinna być powiązana ze strefą "Tempo 30", ze ścieżkami rowerowymi, uporządkowaniem zieleni i przestrzeni dla pieszych. Takie kompleksowe rozwiązania powinny poprawić życie mieszkańców - mówił Błażej Nitschke, naczelnik Wydziału Parkowania ZDM.

Strefa mogłaby zostać wprowadzona trzy lata od rozpoczęcia tych działań. Potrzeba tą koncepcję przedyskutować z mieszkańcami, z radą osiedla. Później trzeba zrobić roboty legislacyjne, musi to uchwalić rada miasta. Jeżeli rada miasta to uchwali to dopiero później zrobiony zostanie projekt wykonawczy, ogłoszone zostaną przetargi - w sumie zajmuje to 36 miesięcy. Koszt wprowadzenia strefy szacowany jest od 10 do 15 mln zł - wyjaśniał Błażej Nitschke z Zarządu Dróg Miejskich.

W drugiej części spotkania publiczność mogła zadawać pytania do przybyłych gości.

Obszerną relacją z wtorkowego spotkania w ramach cyklu Klub Dyskusyjny "Łazarski Fyrtel" poświęconego planom wprowadzenia strefy parkowania na Łazarzu mogą Państwo zobaczyć na poniższych filmach wideo (w jakości HD):


R E K L A M A

Komentarze (18)

15-01-2013 10:04:53
Strusia
a kto dał zgodę na budowę biedronki w budynku po wydziale architektury? sklepów spożywczych różnych sieci mamy pod dostatkiem. Brakuje natomiast parkinków i do tego nadają się m.in. niezagospodarowane "plomby". Czy w ten sposób rozwiązuje się problemy komunikacyjne?
16-11-2012 11:53:54
Mieszkaniec
Emeryt trafił w sedno problemu - wieloletnie zaniedbania inwestycyjne polityki parkingowej. Samochodów przybywa ale nie ma gdzie ich zostawiać - i ten problem nie dotyczy tylko przyjezdnych ale także osób mieszkających tutaj od lat. W Poznaniu od wielu lat mówi się o budowie parkingów "park&ride" dla osób dojeżdżających tutaj do pracy ale na gadaniu się kończy. Do tego opieszałość zarządców kamienic, bloków i spółdzielni w kwestii polepszania infrastruktury parkingowej dla mieszkańców; źle działająca komunikacja zbiorowa (MPK, PKS, PKP) - efekty widać na zastawionych ulicach.
15-11-2012 21:32:24
Łazarzanin
Strefa......- w obecnym kształcie to czysty fiskalizm i nic więcej. Większość radnych miejskich, osiedlowych i społeczeństwa zgadza się z jednym punkcie: dopóki nie będzie parkingów typu "park and ride" nie wiele się zmieni. Więc może radni zaczęliby działać w tym kierunku? Może należałoby tak skonstruować przetargi na parkingi, żeby zainteresować inwestorów? Na spotkaniu padły stwierdzenia RM, że na Jeżycach strefę wprowadzono za szybko i nie było czasu na konsultacje itp. To ja się pytam kto uchwalił wprowadzenie tej strefy? Miasto ma długi, a będzie je stać wydać następne potężne pieniądze na dostosowanie Łazarza do potrzeb strefy? WĄTPIĘ!. skończy się jak zwykle: wszyscy będą przekonywać, że po wprowadzeniu strefy będą dopiero stopniowo dostosowywać stan ulic i chodników, a jak już strefę wprowadzą, to będzie jak na Jeżycach: "parkowanie w błocie". Moim zdaniem, to RM powinna skupić się na polityce parkingowej dla przyjezdnych i wzorowym funkcjonowaniem komunikacji miejskiej, a wtedy żadna strefa nie będzie potrzebna.
15-11-2012 20:15:15
Hania
Nie moge nic pisac w temacie strefy parkowania bo aktualnie nie mieszkam w Poznaniu ale moge napisac, ze pani, chyba jakas radna, ktora jak sama mowi - spoznila sie, zachowala sie bardzo niegrzecznie, krytykujac prowadzenie spotkania przez p.Janusza. To jest ten jak ja to nazywam - tupet ! Bezczelne zwracanie uwagi, niezasluzone fochy pani radnej. Rece opadaja. Punktualnosci, znajomosci tematu i dobrego wychowania tego nalezy zyczyc pani radnej. Popieram pana, siwego, ktory ma swieta racje !
15-11-2012 20:03:49
emeryt
Mam 64 lata i całe życie mieszkam na Łazarzu. Niestety po 40 latach posiadania samochodu przybyło wszystkiego tylko nie miejsc parkingowych. Byłem na spotkaniu w klubie i dowiedziałem się że strefa może powstać za 3 - 4 lata. Propozycja dla RO trzeba ruszyć do WSZYSTKICH mieszkańców i porozmawiać o propozycjach. Te obecne propozycje to są trochę mrzonki. Jestem za strefą która zagwarantuje KAŻDEMU mieszkańcowi miejsce a wasze propozycje zmniejszają ilość miejsc o ok. 30%. Do wyborów daleko a pracy dużo a więc do pracy albo zrezygnujcie.
15-11-2012 13:55:50
Mieszkaniec
Kontynuując - mieszkam w Poznaniu od 6 lat, nie jest to dużo ale zdążyłem już trochę poznać miasto. Przeważnie mój samochód stoi pod blokiem i z niego nie korzystam, wybieram MPK. Ale ostatnio coraz częściej myślę o zmianie sposobu komunikacji - tramwaje co chwila się psują i jeżdżą objazdami, autobusy stoją w korkach i mają masakryczne spóźnienia (jak np. 64 który jeździ przez Matejki). Komunikacja nocna też pozostawia wiele do życzenia - zazwyczaj zamiast jechać MPK wolę przejść się pieszo, jest szybciej i wygodniej. Raz się skusiłem na autobus nocny - miałem problem żeby wsiąść na przystanku początkowym. Po drodze na przystankach zostało kilkadziesiąt osób - w pojeździe nie było miejsca. Dojeżdżaliśmy do Mostu Dworcowego, w autobusie coś strzeliło i koniec jazdy. Kierowca zadzwonił do dyspozytorni i powiedział że nie będzie autobusu zastępczego, kilkadziesiąt osób w środku nocy musiało szukać innego środku transportu - większość dzwoniła po taxi. Zresztą nocne tramwaje nie są lepsze - zazwyczaj są przeładowane. Dopóki jakość usług transportu zbiorowego się nie polepszy ludzie będą chętniej wybierać samochód - MPK jest drogie, niepunktualne, awaryjne a warunki jazdy też pozostawiają sporo do życzenia - ogromny ścisk, bezdomni i ich "zapaszek". Podobnie z rowerami - ścieżek jest mało a jeśli już są to widać że niezbyt przemyślane ("Nie ma tam takiej rzeczy, którą dałoby się zrobić gorzej - mówią rowerzyści. Drogę rowerową wzdłuż ul. Przybyszewskiego w Poznaniu internauci obwołali najgorszą ścieżką rowerową w Polsce").
15-11-2012 13:47:24
Mieszkaniec
@Sławek - to zależy o które opłaty Ci chodzi - większość z nich nie wpływa bezpośrednio do kasy miasta, za wyjątkiem opłat za SPP. Chętnie zapoznam się z tymi badaniami ale z tego co przeczytałem w Internecie nigdy nie zostały w całości upublicznione - znane są tylko wyrywkowe fragmenty co pozwala na sporą manipulację danymi. Wiesz, chętnie przeszedłbym się po mojej ulicy bez samochodów - aktualnie parkują po obu stronach jezdni (droga jednokierunkowa, parkowanie skośne) ale jest to niemożliwe - z bardzo prozaicznego powodu, te samochody tu są, należą do mieszkańców i nie mamy żadnej alternatywy - bloki wybudowane dawno temu bez parkingów, na sąsiednich ulicach podobnie. A przecież miasto mogłoby wybudować pod parkiem Kasprowicza parking podziemny - dla mieszkańców okolicznych ulic i osób przyjeżdżających do Areny. Oczywiście stawki za parkowanie dla mieszkańców powinny być preferencyjne - nie więcej niż 50zł miesięcznie. Skąd pieniądze? Może czas najwyższy ograniczyć premie dla urzędników, przestać wymieniać co chwila murawę na stadionie, przykładać się do swojej pracy (Poznań musi zapłacić dość wysokie odszkodowanie za jakieś błędy urzędnika).
14-11-2012 21:01:48
Kierowca
Jeśli ktoś uważa że na Łazarzu jest wystarczająco miejsc parkingowych niech się teraz (14 listopada, godz. 21) przejdzie na skrzyżowanie Wyspiańskiego/Wojskowa - wszystko zastawione, nawet przejścia dla pieszych na chodnikach.
14-11-2012 20:25:14
Sławek
@ Mieszkaniec. Możesz mi wyjaśnić, jak Twoim zdaniem te szaleńcze opłaty wpływają do budżetu miasta?? Bo mam coś wrażenie, że mylisz się, że jest to bezpośrednio...Twoim zdaniem jest zdecydowałem się nie mieć auta i przeznaczam kasę na dobre buty, rozrywki w Poznaniu to nie płacę podatków??? Zapoznaj się też z badaniami preferencji na temat transportu przeprowadzonymi na zlecenie miasta Poznań przez UAM. "Ponad połowa z nas korzysta z komunikacji miejskiej, a 26 proc. jeździ samochodem. Przy tym warto zaznaczyć, że tylko w co piątym aucie oprócz kierowcy znajduje się też pasażer (reszta jedzie w pojedynkę). Ponad 9 proc. z nas porusza się głównie piechotą, tyle samo osób korzysta z różnych środków komunikacji, a ok. 6 proc. jeździ rowerem." Nie mam ochoty dopłacać do wygody bogatszej mniejszości...A jak słyszę pieprzenie, że to co uchwalono w 1994 roku zrealizowane będzie w 2017 to jestem za zlikwidowaniem RM.
14-11-2012 19:42:09
Mieszkaniec
@Łukasz Prymas - no i wszystko jasne. Inwestycji nie będzie, za to zdzieranie kasy z mieszkańców jak najbardziej. A dlaczego parkingi? Chociażby dla mieszkańców, którzy już teraz mają problemy z parkowaniem.
14-11-2012 16:17:47
wolf
Panie Januszu, jako mieszkaniec Łazarza dziękuję za przeprowadzenie tego spotkania. Liczę że ZDM będzie przeprowadzał liczne konsultacje z mieszkańcami przed wprowadzeniem strefy, tak by udało się jak najwięcej zyskać na wprowadzeniu strefy. Jeśli chodzi o wypowiedzi radnych to ja nie wiem jak takie osoby mogą zasiadać w Radzie Miasta. Zachowują się jakby pozjadali wszystkie rozumy wypowiedzi pani Kretkowskiej czy pana Zawieji szkoda nawet komentować. Radzę państwu radnym, by zaczęli godnie reprezentować radę miasta i uzupełnili swoje luki w wiedzy i nie przynosili wstydu. Pani Kretkowska też najpierw pouczała pana redaktora, że źle prowadzi dyskusje bo mieszkańcy nie mogą się wypowiedzieć, a następnie sama wzięła mikrofon i zaczęła opowiadać co ona myśli o strefie. Myślę też, że nie jest niczym dobrym opowiadanie straszenie mieszkańców tym, że olbrzymią ilość miejsc parkingowych wykupią banki, odpowiadając w ten sposób panu, który mówił o ulicy na której nie ma banków. W celu uspokojenia mieszkańców, należy im wytłumaczyć dokładnie, kto z mieszkańców może wykupić identyfikator za tą symboliczną kwotę, w jakim rejonie może taka osoba parkować, jakie zasady parkowania dla niepełnosprawnych są, kto może wykupić miejsce, kopertę, co z drogami osiedlowymi spółdzielni mieszkaniowych itp. Bo jak zauważyłem dla mieszkańców jest to "czarna magia" i nie mają pojęcia jak strefa parkowania funkcjonuje.
14-11-2012 15:20:30
Łukasz Prymas
Po pierwsze koszt strefy dla mieszkańca to 10 zł na miesiąc czyli mniej niż 2 litry paliwa. Po 2. Jak ktoś jest z poza Poznania lub Łazarza to by płacić abonament wystarczy że się zamelduje tymczasowo. Po 3. Budowa parkingów? A kto ma je budować? RO? RM? Na to niech nikt nie liczy, bo nie ma pieniędzy na taki inwestycje a nawet jakby były to i tak wszędzie na świecie (może poza Norwegią i Sułtanatem Brunei) parkingi budują podmioty prywatne za swoje PIENIĄDZE. Co to oznacza? Że będą pobierać za to opłaty i nie będzie to wtedy 10 zł miesięcznie ale minimum 100 zł, to chyba więcej niż 10 zł tak? Poza tym już widzę jak mieszkaniec Kolejowej czy Biedrzyckiego idzie na Łazarski zostawić tam samochód w parkingu podziemnym. A nigdzie indziej nie ma na Łazarzu miejsca na budowanie parkingów. Po 4. Strefa powinna być pewnie również na Górczynie i tam przy pętli powinien być zbudowany parking buforowy dla mieszkańców spoza Poznania, którzy po mieście powinni się poruszać komunikacją miejską. Bilet z parkingu oczywiście powinien bez dodatkowych opłat poruszać się komunikacją miejską. Poza tym wprowadzenie strefy ma się odbyć po uprzednim wprowadzeniu innych postulatów RO (w większości bo oczywiście ich część może być jeszcze dyskutowana z mieszkańcami), które można znaleźć w artykule np. na stronie www.naszlazarz.pl i innych portali internetowych. Pozdrawiam wszystkich mieszkańców.
14-11-2012 13:33:47
Mieszkaniec
@Łaz boss - może Twoja ulica jest pusta, moja jest zastawiona cały czas - bez znaczenia czy to dzień czy noc, dzień roboczy czy też weekend. A radni chcą jeszcze zmienić sposób parkowania ze skośnego po obu stronach jezdni na prostopadłe po jednej (bo na drugiej stronie ma być kontrapas dla rowerów). Nie trzeba być geniuszem by zauważyć że liczba miejsc parkingowych na mojej ulicy zmniejszy się o jakieś 60% jak nie więcej - i nie dość że będę miał o wiele trudniej znaleźć wolne miejsce to jeszcze będę musiał za to płacić 120zł rocznie.
14-11-2012 11:38:36
LAZ boss
ale to właśnie strefa ułatwia znalezienie miejsca parkingowego, ponieważ z ulic znikają samochody, które stoją na nich nieużywane dłuższy czas a nie należą do mieszkańców. Ja rozumiem, że samochodem jest łatwiej i wygodniej ale trzeba pogodzić się z tym, że mamy tyle miejsca ile mamy w mieście i z samochodu powinni korzystać tylko Ci co muszą, jakim prawem mieszkaniec Lubonia, pracujący na Łazarzu i dojeżdżający samochodem do pracy ma zajmować 8m kw przez 8- godzin dziennie? Argument o wyższych podatkach płaconych przez kierowców do mnie nie trafia, jest to związane z tym, że infrastruktura samochodowa jest po prostu droższa niż ta dla pieszych. To samo tyczy się firm i dojazdu do nich, który będzie łatwiejszy ponieważ strefa UŁATWIA znalezienie miejsca parkingowego, pomijam fakt, że gro lokali to standardowe sklepy, z których korzystają głównie mieszkańcy a Ci poruszają się po dzielnicy pieszo, ściśnięci w większości na 1,5 metrowym pasie chodnika pomiędzy brudnymi zderzakami aut a brudną ścianą kamienicy. W Twoim przypadku, jeżeli jesteś mieszkańcem, otrzymasz identyfikator pozwalający na parkowanie zapewne w całej dzielnicy, twierdzisz, że łatwiej Ci będzie znaleźć miejsce parkingowe w momencie gdy dostęp ma do niego każdy czy w momencie gdy dostęp ten zostanie ograniczony poprzez wprowadzenie opłaty? Strefa wymusza też większą rotacje miejsc, ponieważ każdy będzie chciał swoją sprawę załatwić jak najszybciej, żeby zapłacić jak najmniej. Obecna ilość miejsc zaspokaja potrzeby MIESZKAŃCÓW w zupełności, co widać po pustych ulicach w niedzielny poranek, problemem jest nadmiar przyjezdnych i lenistwo tych, którym nie chce się korzystać z komunikacji miejskiej, na którą jesteśmy skazani ponieważ nikt nie wymyślił wydajniejszego środka transportu w mieście
14-11-2012 01:29:15
Mieszkaniec
@Łaz boss - widzisz, tak się akurat składa że kierowcy to także mieszkańcy Łazarza i mają oni prawo wymagać inwestycji - w końcu płacą podatki i to o wiele większe niż osoby które nie posiadają samochodu (akcyza, opłata paliwowa, podatek drogowy etc.). Jeśli radni chcą tak bardzo wprowadzić strefę to niech w końcu stworzą porządne miejsca parkingowe w rozsądnej ilości (czyli takiej żeby wystarczyło dla wszystkich mieszkańców + trochę dodatkowych). Dlaczego dodatkowe miejsca parkingowe? Chociażby dla potencjalnych klientów firm i punktów usługowych na Łazarzu. Nie oszukujmy się, nie wszędzie da się dojechać MPK, czasami szybciej jest podjechać samochodem. Ale jeśli będę miał do załatwienia jakąś sprawę i będę miał do wyboru dwie firmy, z czego pod jedną będę mógł swobodnie zaparkować a pod drugą nie, to jak myślisz, którą wybiorę?
14-11-2012 00:34:46
LAZ boss
A co jest 10 złotych miesięcznie przy całej reszcie kosztów posiadania samochodu? Poza tym to ze ktoś ma mieszkanie to nie znaczy ze należy mu sie darmowe 8m kw. na ulicy gdzie przestrzn jest szczególnie cenna, gdyż korzystają z niej wszyscy a kierowcy są nieproporcjalnie mała grupą w stosunku to ilości zajmowanego przez nich miejsca
13-11-2012 20:51:45
Łazarzowianin
A dlaczego właścieciele mieszkań, domów też mają płacić? Najlepiej by pod rynkiem Łazarskim tzn placem targowym wybudowac parking podziemny.
13-11-2012 20:25:59
LAZ boss
Koszt parkowania w strefie dla mieszkańców to 10zl miesięcznie tak więc za strefę płacą osoby przyjezdne i to ich, opłata parkingowa ma zmusić do ruszenia tlustego dupska do autobusu, po to żebyśmy My, mieszkańcy Łazarza mieli mniej hałasu, świeże powietrze i szerokie chodniki to wygodnego poruszania sie. Problemem jest wykorzystywanie pieniędzy zdobytych za pobieranie opłat, powinny one być przeznaczane na remonty przestrzeni publicznej (chodniki, zieleń, mała architektura) a nie wspomagać latanie dziury budżetowej, zafundowanej nam przez niezdolnych urzędników. Strefa w w minimalnym stopniu obciąża mieszkańców finansowo, jak więc można mieszkać na Łazarzu i być przeciwko jej wprowadzeniu?
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
20

kwi

11:00
Młodzieżowy Dom Kultury nr 3 ul. Jarochowskiego 1
Konkurs Piosenki Przedszkolnej

21

kwi

Poznań * Łazarz
Wybory samorządowe - II tura
w godz. 7:00-21:00

22

kwi

Komisariat Policji Poznań-Grunwald ul. Rycerska 2
Znakowanie rowerów
w godz. 12:00-18:00

23

kwi

do 25-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Międzynarodowe Targi Energetyki
"GreenPower" - Międzynarodowe Targi Energii Odnawialnej
"Instalacje" - Międzynarodowe Targi Instalacyjne
"Sawo" - Międzynarodowe Targi Ochrony Pracy, Pożarn

12

maj

Łazarz
Wybory osiedlowe - wybory do Rady Osiedla Św. Łazarz
w godz. 7:00-21:00

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: