Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Rada osiedla chce rozszerzenia strefy parkowania do Palacza i zwężenia Głogowskiej do jednego pasa - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Rada osiedla chce rozszerzenia strefy parkowania do Palacza i zwężenia Głogowskiej do jednego pasa
27-10-2012 01:20   Janusz Ludwiczak
Podczas październikowej sesji członkowie Rady Osiedla Św. Łazarz przygotowała na wniosek ZDM propozycje dotyczące poszerzenia Strefy Płatnego Parkowania na Łazarz. Rada proponuje, by strefa parkowania objęła swoim zasięgiem całą dzielnicę i sięgała aż do ulicy Palacza i Krauthofera. Ponadto na całym terenie osiedla miałaby zostać wprowadzona "strefa Tempo 30". Ulice Graniczna, Calliera, Mottego, Łukaszewicza, Lodowa, Winklera, Iłłakowiczówny i Ułańska według pomysłu radnych miałyby stać się jednokierunkowe. Część radnych zaproponowała również, by ulica Głogowska została zwężona do jednego pasa ruchu, co miałoby przyczynić się do budowy drogi rowerowej.

Na początku sesji, która odbyła się w środę 3 października członkowie Rady Osiedla Św. Łazarz mieli podjąć uchwałę w sprawie propozycji Zarządu Zieleni Miejskiej dotyczących zadań powierzonych osiedlom w zakresie konserwacji zieleńców na rok 2013.

Na terenie Osiedla Św. Łazarz Zarząd Zieleni Miejskiej administruje skwerami przy ul. Matejki, Głogowskiej, Iłłakowiczówny, pl. Wyspiańskiego, przy skrzyżowaniu ulic Bukowskiej i Szylinga oraz Grunwaldzkiej i Bukowskiej oraz pl. Nowakowskiego. 4995 zł miałoby zostać przeznaczone na koszenie trawników, 820 zł na pielęgnacje krzewów, 820 zł na wygrabianie. Radni mieli największe zastrzeżenia do zakupu pięciu koszy na śmieci na łączną kwotę 8,5 tys. zł (po 1 700 zł każdy) oraz do malowania pergoli na pl. Nowakowskiego (skwer przy Rondzie Jeziorańskiego) za kwotę 1200 zł.

Radni mieli również podjąć decyzję o przeprowadzeniu remontów placówek oświatowych na terenie osiedla. Przypomnijmy, że rady osiedli będą mogły współdecydować o tym ile pieniędzy będzie przeznaczone na remonty w szkołach podstawowych. Miejskie jednostki pomocnicze będą również miały wpływ na to, jakie inwestycje będą realizowane w poszczególnych placówkach. Więcej na ten temat pisaliśmy w lipcu w artykule: O remontach szkół będą decydować rady osiedli.

W sumie do budżetu Rady Osiedla Św. Łazarz na zadania inwestycyjne trafi 308 806,50 zł, z czego 6 328 zł ma otrzymać Przedszkole nr 32 na wymianę przewodów kominowych, 10 328 zł Przedszkole nr 39 na remont sali dydaktycznej, 12 400 zł Przedszkole nr 44 na wymianę kanalizacji, 4 tys. zł Przedszkole nr 48 na bieżące naprawy dachu, 24 tys. zł Przedszkole nr 51 na wymianę okien i 18 tys. zł. Przedszkole nr 90 na remont sanitariatów. Szkoły podstawowe otrzymają: 87 586 zł na remont sanitariatów (37 500 zł - Szkoła Podstawowa nr 9 i 50 086 - Zespół Szkół nr 8 - SP69), a 32 958,11 zł dofinansowania na remont boiska ma otrzymać Szkoła Podstawowa nr 26. Do łazarskich gimnazjów trafi w sumie 81 613 zł (środki te zostaną przekazane na wymianę instalacji elektrycznych na terenie Gimnazjum nr 33 oraz nasadzenie drzew i nowe ogrodzenie oddzielające działkę geodezyjną na terenie Gimnazjum nr 51).

Rada Osiedla Św. Łazarz wytypowała też miejsca, w których miasto postawi na początku przyszłego roku pojemniki do segregacji śmieci. Pojemniki te staną na ul. Matejki (przy Biedronce), Łukaszewicza (przy Biedronce), Rynku Łazarskim (przy ul. Kącik), przy Arenie, przy wejściu do Parku Wilsona od strony ul. Matejki, w pobliżu skrzyżowania ulic Potworowskiego i Kasprzaka oraz Jarochowskiego i Palacza.

Najważniejszym punktem obrad październikowej sesji Rady Osiedla Św. Łazarz było wydanie opinii dotyczącej planowanego rozszerzenia Strefy Płatnego Parkowania na Łazarz.

Jedną z propozycji radnych z Komisji Infrastruktury było zwężenie ulicy Głogowskiej do jednego pasa ruchu. Temat ten wywołał największą dyskusję wśród radnych.

Liczymy, że ruch się trochę uspokoi. Ulica Głogowska stanie się bardziej atrakcyjna dla ruchu pieszego. Widzimy, że umierają sklepy. Tranzyt nie generuje żadnych korzyści dla sklepikarzy. Wprowadzając jeden pas ruchu na ul. Głogowskiej moglibyśmy stworzyć droge rowerową.Pozostawilibyśmy po dwa pasy ruchu przy skrzyżowaniach - wyjaśniał Filip Olszak, wiceprzewodniczący Komisji Infrastruktury Rady Osiedla Św. Łazarz.

Przykładem jest ulica Dąbrowskiego. Powstają tam korki. Stłumienie ruchu spowoduje, że mniej ludzi będzie mogło zrobić zakupy. Problemem będzie kwestia dostaw - przekonywał radny Marcin Tomczak.

Uważam, że nie jest to dobre rozwiązanie. W przypadku ulicy Bukowskiej uzasadnieniem ograniczenia do jednego pasa ruchu było usprawnienie komunikacji miejskiej - autobusów. Mam przed oczami to co dzieje sie na ulicy Matejki w godzinach szczytu. Możemy zakorkować ulice Głogowską - wskazywał Wojciech Wośkowiak, Przewodniczący Rady Osiedla Św. Łazarz.

Rada Osiedla Św. Łazarz chciałaby również, by strefa parkowania sięgała na teren całego Łazarza, aż do ulicy Palacza i Krauthofera.


Stanowisko Rady Osiedla Św. Łazarz uwzględni teraz Zarząd Dróg Miejskich, który ma przygotować całościową koncepcję poszerzenia Strefy Płatnego Parkowania na Łazarz.

W związku z planowanym rozszerzeniem Strefy Płatnego Parkowania Rada Osiedla Św. Łazarz proponuje:

  1. wprowadzenie tzw. „strefy 30” na całym terenie Osiedla Św. Łazarz z wyjątkiem ulic obwodowych oraz niektórych ważnych w strukturze miejskiej np. ulic z których korzysta transport zbiorowy, t.j. ulic: Bukowskiej, Przybyszewskiego, Reymonta, Arciszewskiego Palacza, Krauthofera, Grunwaldzkiej, Hetmańskiej, Głogowskiej, Szylinga, Matejki, Kasprzaka, Chociszewskiego.
  2. Rada Osiedla uważa za konieczne rozszerzenie proponowanej Strefy Płatnego Parkowania do linii ulic Arciszewskiego – Palacza – Krauthofera. Od ul. Hetmańskiej do ul. Palacza, na wskazanym wyżej terenie osiedla znajduje się przedszkole oraz dwie szkoły (podstawowa i gimnazjum.) Zakończenie planowanej Strefy Płatnego Parkowania na ul. Hetmańskiej spowoduje przeniesienie ruchu samochodowego na najbliższe ulice powodując zagrożenie dla nieletnich zdążających zwłaszcza do szkół, ale także spowoduje nagminne niepłatne parkowanie na tym terenie
  3. zmianę sposobu parkowania na wszystkich ulicach osiedla na których jest to możliwe, przenosząc parkujące samochody z chodników na jezdnię. Na ulicach na których nie jest to możliwe koszty napraw i utrzymania zdewastowanych chodników powinno ponieść miasto.
    Uzasadnienie:
    Zmiana sposobu parkowania spowoduje po pierwsze większe bezpieczeństwo pieszych, po drugie uchroni chodniki przed dewastacją przez parkujące tam samochody/ często z zagrożeniem życia dla pieszych.
  4. lokalizację miejsc odpoczynkowych dla pieszych na następujących ulicach: Głogowskiej, Matejki (w okolicy ul. Konopnickiej i kościoła pw. Św. Anny), Kasprzaka (przy przychodni), Hetmańskiej (między ulicami Głogowską a Kasprzaka), Kolejowej (przy skwerze między ulicami Hetmańską a Kolejową), przy tzw. „Lejku Łazarskim”, Niegolewskich (w okolicy ul. Bogusławskiego), Bogusławskiego (przy przychodni), Dmowskiego (między ul. Stablewskiego a Rynkiem Łazarskim), Kolejowej (naprzeciwko Ośrodka oo. Salezjanów), Zachodniej (w okolicy Poczty Polskiej) oraz w okolicy skrzyżowań ulic Chociszewskiego – Szymborska, Marcelińska – Polna – Wojskowa, Ułańska – Grunwaldzka, Chłodna – Lodowa, Matejki okolice Siemiradzkkiego.
    Uzasadnienie:
    Wybrane miejsca znajdują się na ciągach komunikacyjnych, także na trasach do przychodni lekarskich, laboratoriów analitycznych, najczęściej uczęszczanych sklepów i punktów usługowych.
  5. ustawienie stojaków rowerowych (pozwalających na przyczepianie rowerów za ramę) przy obiektach użyteczności publicznej, biurowcach oraz przy sklepach na ulicy Głogowskiej i Lejku Łazarskim.
  6. wprowadzenie na jezdni wyniesień (tak jak na ulicach Libelta i Działyńskich) przy wjazdach do strefy oraz przed wejściami do parków, przedszkoli i szkół. Stworzenie w okolicach Rynku Łazarskiego strefy ruchu pieszego poprzez wyniesienie ulic w okolicach Rynku Łazarskiego do poziomu chodnika i wyłożenie ich kostką brukową.
    Uzasadnienie:
    Wprowadzenie wyniesień, a nie progów zwalniających, pozwoli na zapewnienie lepszego bezpieczeństwa pieszych w tych newralgicznych miejscach oraz dodatkowo uspokoi ruch samochodowy.
  7. wprowadzenie jednego kierunku ruchu na następujących ulicach:
    • Granicznej (od ul. Łukaszewicza do ul. Kolejowej),
    • Calliera (od ul. Kolejowej do ul. Łukaszewicza),
    • Mottego (od ul. Łukaszewicza do ul. Kolejowej),
    • Łukaszewicza (od ul. Granicznej do ul. Potockiej),
    • Lodowej (od ul. Potockiej do Rynku Łazarskiego),
    • Winklera (od ul. Kasprzaka do ul. Jarochowskiego),
    • Iłłakowiczówny (od ul. Grunwaldzkiej do ul. Wyspiańskiego),
    • Ułańska (od Grottgera do Grunwaldzkiej),
    z jednoczesną zmianą sposobu parkowania na równoległe do chodnika i wykonaniem kontrapasów dla ruchu rowerowego.
  8. wykonanie kontrapasów na ulicach: Iłłakowiczówny, Potworowskiego Stablewskiego, Winklera, Jarachowskiego od Palacza do Winklera), Lodowej i Łukaszewicza.
    Uzasadnienie do pkt. 6 i pkt. 7:
    Realizacja powyższych zadań pozwoli na usystematyzowanie poruszania się w rejonie osiedla zarówno ruchu pieszego jak i rowerowego oraz samochodowego.
  9. zmianę parkowania samochodów w tzw. „Lejku Łazarskim” co oznacza wyprowadzenie parkowania równoległego do chodnika a pozostawienie całego skweru wyłącznie dla ruchu pieszego i odpoczynku.
    Uzasadnienie:
    W chwili obecnej parkujące samochody zajmują cały chodnik co uniemożliwia korzystanie z tego terenu przez pieszych, powoduje konflikty między zmotoryzowanymi a pieszymi. Proponowana zmiana pozwoli na wykorzystanie tego terenu jako miejsca odpoczynku.
  10. wyeliminowanie dzikiego parkowania na terenie Parku Kasprowicza i w okolicach Areny.
  11. przedstawienie możliwych wariantów uspokojenia ruchu samochodowego na ul. Głogowskiej (w tym zwężenia ul. Głogowskiej do jednego pasa ruchu w obu kierunkach przy jednoczesnym zachowaniu przed skrzyżowaniami dodatkowego pasa dla pojazdów skręcających w prawo).
    Uzasadnienie:
    Proponowana zmiana organizacji na ul. Głogowskiej spowoduje uspokojenie ruchu, przeniesienie miejsc parkingowych z chodników, z zatok na zwolniony – zewnętrzny – pas jezdni, utworzenie ścieżek rowerowych w miejscach do tej pory wyznaczonych dla parkujących samochodów, polepszy bezpieczeństwo pieszych .Ponadto zrealizowanie projektu Dolna Głogowska, przeniesie ruch samochodów, Głogowska przestanie być ulicą tranzytową dla mieszkańców podpoznańskich gmin.
  12. w porozumieniu z Urzędem Marszałkowskim i PKP stworzenie przystanku kolejowego na wiadukcie nad ul. Hetmańską od strony Skalara.
    Uzasadnienie:
    Pozwoli to na stworzenie centrum przesiadkowego z wykorzystaniem przystanków tramwajowych przy ul. Hetmańskiej i 28. czerwca 1956. Stworzy alternatywę dla osób spoza Poznania docierających na Łazarz i Wildę samochodami oraz odciąży Zintegrowane Centrum Komunikacyjne z przesiadających się w kierunku Rataj, Franowa, Junikowa i Ogrodów.
  13. nasadzenie drzew i zieleni w miejsce zniszczonej lub usuniętej na następujących ulicach: Głogowskiej (w miejscu dotychczasowych miejsc parkingowych) Kasprzaka, Matejki, Dmowskiego, Potockiej, Jarochowskiego, Wyspiańskiego i Rynku Łazarskim.
    Uzasadnienie:
    Z roku na rok stan drzewostanu na terenie osiedla ulega ciągłemu pomniejszeniu zarówno przez jego dewastację, jak usychanie spowodowane niekorzystnymi warunkami nie tylko atmosferycznymi i stąd z dawnej zielonej dzielnicy powoli stajemy się pustynią.

Rada Osiedla Św. Łazarz przygotowując powyższe propozycje zmiany organizacji ruchu na terenie osiedla koncentrowała się na celach które postawiła sobie w czasie tej kadencji, a mianowicie:

  • poprawę warunków mieszkaniowych na terenie osiedla,
  • poprawę bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu drogowego,
  • stworzenie lepszych warunków dla ruchu rowerowego poprzez dopuszczenie na wielu ulicach jednokierunkowych dwukierunkowego ruchu rowerowego włączając je do wcześniej zrealizowanych ścieżek rowerowych,
  • uspokojenie ruchu samochodowego i zniechęcenie kierowców do tranzytowego przejazdu przez strefy ograniczonej prędkości i skierowanie ruchu na samochodowego na ulice układu podstawowego,
  • poprawę warunków ekologicznych środowiska miejskiego, stworzenie lepszych warunków dla rozwoju drobnego handlu i usług,
  • zwiększenie atrakcyjności terenu osiedla jako dzielnicy w której mieszkańcy Poznania mogą spędzać wolny czas – także w kawiarniach, pubach itp. miejscach.

Źródło: Rada Osiedla Św. Łazarz


R E K L A M A

Komentarze (50)

28-01-2018 17:24:00
toms
@Pieszy Miejski: Częściowo się zgodzę, ale wtedy po zwezeniu nalezy poszerzyc szerokość nitki-pasa ruchu. Na pewno nie może być takich zmian jakie proponuje pan Włodzimierz Nowak.
28-01-2018 17:14:07
Pieszy Miejski
Ponieważ pasy na Głogowskiej nie są odpowiednio szerokie dla drogi tej klasy - polecam raport ze strony Inwestycji dla Poznania. Ponieważ przystanek przy rynku Łazarskim zdaniem nadzoru budowlanego jest za wąski i może stwarzać zagrożenie dla osób jakie z niego korzystają. Ponieważ stan obecny to: wypadki, wyprowadzki, upadek handlu - wszystko to przez tranzyt międzydzielnicowy, który nie ma prawa odbywać się przez śródmieście wedle wszelkich znanych mi uchwał rady miasta.
28-01-2018 17:08:38
toms
@pieszy miejski: po co zmiany na Głogowskiej... już dosyć napsuto na Łazarzu... kolejna droga rowerowa powstała na Niegolewskich
28-01-2018 16:59:07
Pieszy Miejski
Co się tam tej radzie pozmieniało w kwestii Głogowskiej?
05-04-2013 14:56:18
esox
no ,niech zrobia Głogowska 1 pas a korki beda od Leszna czy naprawde nikt nie widzi co sie tam dzieje? Wroclaw wprowadzil godziny wjazdu dla Tirow zrobil obwodnice i nie ma korkow. U nas na obwodnice trzeba by rozpisac przetarg po odwolywaniu sie mysle ,ze nasze wnuki za 35 lat zaczna ja budowac a nasze prawnuki moze za zycia po niej beda jezdzic. Zaslanianie sie ze powiekszenie strefy ma zrobic porzadek na ulicach i ulatwic zycie pieszym?kmn (kabaret moralnego niepokoju) siada przy nich. Chodzi o latanie dziur ale w kasach samorzadowych lepiej by te "kopalnie",ktore powstaly po zimie latali bo dziurami nie mozna tego nazwac za jakis czas w nich bedzie mozna parkowac oczywiscie nie za darmo.
31-01-2013 15:08:38
eta
Jestem ZA punktem 10, może w końcu park nie będzie kolejnym miejscem do parkowania
05-11-2012 15:10:43
Mieszkaniec Łazarza
Nie dziwią mnie te pomysły. Jeżeli przewodniczący Rady Osiedla Pan Wośkowiak miał problem, by ukończyć Liceum dla Pracujących, każdą klasę repetował to co mądrego On i jego zapewne równie mądrzy i wykształceni koledzy mogą wymyśleć. Co do wazeliniarstwa, o którym pisze ktoś wyżej to fakt, jak tylko pamiętam właźił wszystkim nauczycielom w tyłki (tylko dlatego ukończył po wielu latach Liceum). Ciekawe, że nic nie pisał o swoim wykształceniu w ulotce przedwyborczej.
03-11-2012 07:34:20
z Szylinga
Czy radni osiedla zdają sobie sprawę, że nowy właściciel kasyna niniejszym zamyka przejście przez swój teren i kieruje pieszych na "drugą stronę ulicy"? Ciekawe jak będzie wyglądała tam komunikacja piesza i strefa parkowania w związku z tym wydarzeniem.
02-11-2012 17:14:22
Alex
Wreszcie jakieś sensowne propozycje. Nie można już spokojnie patrzeć, jak Łazarz jest rozjeżdżany i dewastowany przez samochody. Najwyższy czas, że ktoś zaczyna wreszcie myśleć o zawężeniu Głogowskiej do jednego pasa. To samo powinno spotkać każdą inną dwupasmową arterię komunikacyjną w mieście. Wielkie brawa dla radnych!!!!!
01-11-2012 22:43:32
Pawel łazarz
Ludzie mieszkam od dziecka na łazarzu i nic bardziej durnego niz pomysl z poszerzeniem strefy parkowania nie slyszałem. Wystarczylo by lepiej gosodarowac tym co sie ma a nie wyciagac od ludzi i mieszkancow dzielnic poznania ciezko zarobionych pieniedzy.Nie myscie ze strefa parkowania rozwiarze problem z parkowaniem.Radni łazarza nie sa chyba z łazarza bo zamiast stac morem za dzielnica to jest odwrotnie.Niech sie lepiej zajma czymsc pozytecznym jak np:chwycili z miotly i posprzatali pare ulic!!!
31-10-2012 13:10:00
Sławek
Pan Filip Olszak zasługuje na pochwałę, bo jest dla niego oczywiste, to co inny musieli zbadać "Dotychczas ciężko było dotrzeć do empirycznych badań dotyczących tego tematu. Na szczęście sprawą zajął się amerykański Brooking Instute, który w raporcie „Walk this Way: The Economic Promise of Walkable Places in Metropolitan Washington, D.C.” dostarcza szeregu argumentów na temat korzyści ekonomicznych płynących z przekształcania dzielnic w bardziej przyjazne dla pieszych. Autorzy w swojej pracy przebadali 71 dzielnic Waszyngtonu i na podstawie 10 cech przyporządkowali jest do pięciu grup. Od najmniej do najbardziej przyjaznej dla pieszych. Analizując wskaźniki ekonomiczne dla każdej z grup doszli do 4 głównych wniosków. Obszary przyjazne dla pieszych lepiej sobie radzą ekonomicznie... przedsiębiorcy prowadzący sklepy notują sprzedaż nawet do 80% większą niż w okolicach mniej przyjaznych dla pieszych" Ze strony Miasto w Ruchu
31-10-2012 09:51:55
w
Widać, że Rada wystosowała postulaty w wersji max - ciekawe ile z nich się obroni w zdm. Faktycznie wygląda na to, że na Łazarz powoli wraca cywilizacja. Brakuje jeszcze sugestii budowy parkingów buforowych - choć może to nie zadanie Rady, bo o ile jestem w stanie sobie wyobrazić, że będą z nich korzystać PeZetki, to nie widzę w nich miejscowych chcących po pracy komfortowo, zaparkować blisko domu, albo odwieźć dzieci pod same drzwi do babci ;] Rozumiem też oburzenie mieszkańców Kolejowej, przynajmniej dopóki nie będzie konkretów w sprawie Dolnej Głogowskiej...
31-10-2012 08:38:50
ghat
Powodzenia w realizacji planów, wreszcie Łazarz się ucywilizuje! Na razie wygląda jak jeden wielki parking. Strefa nie uderzy w mieszkańców - jeśli ktoś ma samochód, to na pewno ma 10 zł miesięcznie na opłacenie karnetu.
31-10-2012 06:34:26
Madera
taaa jasne... niech pomyślą o zwiększeniu liczby miejsc parkingowych bo to co się teraz dzieje... ahh szkoda gadać... i chodzi mi tu np. o ulice takie jak łukaszewicza, potockiej czy część kolejowej (nowy budynek wechty!) . walka o miejsca parkingowe już mnie wykańcza :(
30-10-2012 18:25:21
JG
Jacy radni taka rada. Co tu dużo pisać za nas wyborców sprawę załatwiła chora ordynacja wyborcza, bo tak czym ci nieudacznicy mogą się poszczycić?
30-10-2012 14:48:58
mieszkaniec
Nareszcie jakieś sensowne postanowienia! trzymam kciuki za realizację.
30-10-2012 12:27:10
Slawek
@Kierowca Nawet na tym portalu ktoś szuka chętnego do wynajęcia garażu - to chyba komfortowo?. Nie będziesz musiał tracić czasu na szukanie miejsca, będzie zawsze dostępne, a lokalizacja ok, pewnie tak samo daleko jak na przystanek. Sprawdziłeś?
30-10-2012 10:40:07
piotraS
Mnie jako mieszkańca Jeżyc cieszy mocno brak strefy na Łazarzu - mogę u Was w każdej chwili za friko zaparkować, czego Wam na Jeżycach po prostu nie wolno! Patrząc jednak z punktu widzenia miasta, pomysły łazarskiej rady są sensowne. Oczywiście, jeśli nie chcecie żyć w syfie i hałasie.
30-10-2012 09:03:02
Sławek
@Kierowca Czyli, że niby jak się nie ma auta to się nie pracuje? I że niby teraz miejsca szuka się komfortowo? Popytaj na Jeżycach co sądzą mieszkańcy na temat swoich obaw sprzed wprowadzenia strefy, a oceną po jej wprowadzeniu. Poszukaj też sobie argumentu prawnego co do Twojego chcenia parkowania Twoim autem, blisko Twojego domu, na chodniku dla WSZYSTKICH, zbudowanym za kasę wszystkich mieszkańców. Za pieszym stoi 1,5 metra wolnego miejsca na chodniku (cały lejek to auta do wlepienia mandatu) i ta sama chęć komfortowego powrotu, bez zatrzymywania się i przepuszczania kogoś znad przeciwka, bo na chodniku stoi czyjeś auto.Nie chce mi się wierzyć, że nie ma wolnych miejsca na płatnych parkingach na Łazarzu.
30-10-2012 08:52:31
Slawek
@ Mieszkanki. Przekroczenia norm hałasu w mieście są tematem tabu. Na Głogowskiej 5 lat temu stwierdzono, że osobno mierzony hałas od tramwajów i aut przekracza dopuszczalne normy tak bardzo, że stwarza do zagrożenie dla zdrowia i co z tymi danymi zrobiło miasto? Kompletnie nic. Kogo to interesuje, że nie idzie rozmawiać i oglądać TV przy otwartych oknach. RO również, pomimo wskazania przeze mnie konkretnych danych nie wykorzystało tego argumentu przy uwagach co do strefy.. Pan Wośkowiak patrzył na mnie jak na debila jak zwróciłem się parę lat temu z prośbą o to by porozmawiał z MPK by w nocy autobusy jeździły po cichym asfalcie, a nie środkiem torowiska po kostce brukowej. Drgania to już temat w ogóle nie do ruszenia, chyba, że się coś zawali i ktoś się do tematu przypnie. Bezskutecznie próbowałem wymóc od PINB badania, które miałyby wykluczyć, że kilkumetrowe i parocentymetrowe pęknięcia w moim mieszkaniu nie mają związku z Głogowską (potrafię rozpoznawać typ trawmaju po tym jak podskakuje na wyrku)- tłumaczenie w stylu, ot wszystko w normie. Z takim radnym jak Wośkowiak to Łazarz daleko nie pociągnie. Od kilku lat zasiada w Radzie Miasta, której brak kontroli nad realizacją własnych uchwał, doprowadza do kompletnej zapaści życia w Śródmieściu. Rada prosi o przygotowanie planu dla zwężenie Głogowskiej, podczas gdy taki plan jest od lat kilkunastu i Pan Wośkowiak doskonale o tym wie.
30-10-2012 02:02:21
Kierowca
@Pixel - tak, chcemy by dzielnica była przyjazna pieszym. Ale my, pracujący i dojeżdżający do pracy, chcemy komfortowo i bez nerwów móc zaparkować w pobliżu mieszkania gdy zmęczeni wracamy do naszych rodzin.
29-10-2012 22:27:38
pixel
Panie i Panowie! Pytanie: czy chcemy, aby przez Łazarz dało się przejść? Jeśli tak, trzeba poprzeć propozycję Rady Osiedla! Dziś jesteśmy parkingiem buforowym strefy parkowania. Mieszkańcy Jeżyc mogą znaleźć u siebie miejsce do parkowania bez trudu. My nie. Dycha miesięcznie za ten przywilej to grosze! To mniej niż dwa litry zupy. To, że ograniczamy wjazd suburbiom jest dobre. Tak się robi na całym świecie. Czy Wasze auta mogą sobie jeździć po Morasku tranzytem? Nie. Ich przez Łazarz tak. Zobaczcie co się dzieje w Krakowie! Poza tym na całym świec http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35798,12760115.html
29-10-2012 17:41:41
mieszkanka Kolejowej III
Jest radny na Kolejowej niejaki Tomasz B. który tylko przyklaskuje w Radzie innym, poronione pomysły zamknąć tą Radę apeluję!!! Tym radnym to się chyba nudzi i wymyślają, a p. Wośkowiak wiadomo wazelina Grobelnego. Odnośnie Kolejowej - syf w całym wymiarze i nie ma się co obrażać panowie i panie radni. Hałas taki że jak okno otworzysz to nie słychać telewizora ani wyspać się nie można bo cały ruch już po 4-tej rano się zaczyna i ciężarówki autobusy osobówki jadą z szybkościąokoło 100/h (jak taka ciężarówka ostatnio przejechała normalnie zatrzęsła się podłoga i meble).Chodnik to całkowita porażka a psie kupy na chodnikach tak samo -lepiej niech radni zainwestują w toalety (pojemniki) na psie kupy, żeby ludzie mieli gdzie sprzątnąć po piesku. Odnośnie sadzenia drzew-jestem przeciwna, niech się radni przejdą Calliera albo Karwowskiego albo Graniczną itd. itd. obsrane i obsikane drzewa przez pieski -smród, że można zwymiotować. Wstyd zaprosić znajomych mieszkających w Polsce poprostu wstyd!!! A projektów na Kolejowej już było kilka i terminów też i nic z tego nie wyniknęło. Stworzenie projektu nie równa się sfinalizowaniu przedsięwzięcia zwłaszcza w Poznaniu gdzie tu się tylko "oszczędza" i tnie koszty na czym się da. Jeszce jedno powstał nowy blok Wechty na Kolejowej, auta zamiast parkować w podziemnym parkingu zastawiają chodniki (to samo powstały hotel i jego goście), nie ma w ogóle widocznoście przy wyjeździe z Kolejowej-może tu by radni pokusili by się o postawienie lustra albo zrobiliby porządek z parkującymi na chodniku i zasłaniającymi widoczność, podobna sytuacja jest na skrzyżowaniu Calliera z Łukaszewicza i Rynku Łazarskiego z Łukaszewicza tu wręcz natychmiast powinny być lustra bo kompletnie kierowcy nie widzą nadjeżdżających aut z Łukaszewicza, poza tym w pobliżu szkoła! I takimi przyziemnymi i wcale nie takimi drogimi ale ułatwiającymi mieszkańcom życie sprawami się zajmujcie drodzy Radni, a nie na konstruktywną krytykę się obruszacie. Mieszkańcy nie dajmy się robić w bambuko!Protestujmy!
29-10-2012 16:41:58
Negatyw
@ RadaŁazarz. Tylko ta strefa uderzy przede wszystkim w mieszkańców dzielnicy, a nie w podpoznańskie rejestracje. Płacić 2 razy dziennie za dowóz i odbiór dzieciaka od babci? To ma być wsparcie dla maluchów?!
29-10-2012 14:49:09
Kierowca
"RadaŁazarz", a może podpiszesz się imieniem i nazwiskiem? Bo niestety nie chce mi się wierzyć że funkcjonariusz publiczny, wybrany przez społeczeństwo podejmuje działania które uderzą w elektorat. Zamiast spacerować w godzinach pracy (9-17) proponuję przejść się po Łazarzu w nocy. Niestety, wbrew pobożnym życzeniom radnych na ulicach nie ma miliona wolnych miejsc parkingowych - np. w mojej najbliższej okolicy jest ich zaledwie kilka, na wszystkich pozostałych stoją mieszkańcy (i co z tego że nie każdy z nas ma PO na tablicy rejestracyjnej, proszę nie zapominać że niektórzy wynajmują mieszkania bo na własne ich nie stać). Ktoś tu pisał że wprowadzenie strefy to "uporządkowanie". Ładne mi uporządkowanie jak mieszkańcy będą musieli walczyć o wolne miejsce pod swoim blokiem... A jak będą jakieś święta i odwiedziny rodziny to dopiero będzie dziki zachód.
29-10-2012 14:04:43
wkurzony
pytanie?kto będzie brał pieniądze za parkowanie na Łazarzu?-Rada Dzielnicy czy Miasto? Sądzę,że Miasto -kosztem mieszkańców Łazarza.Uważam również ,że Rada Łazarza powinna w pierwszej kolejności inwestować w bezpieczeństwo zwykłych mieszkańców na Łazarzu -mam na myśli monitoring.Tam gdzie on jest-bezpieczeństwo wzrasta o 100%. Jako członek wspólnoty mieszkaniowej prosimy już od 2 lat o monitoring na Łukaszewicza przy Żabce-bez odpowiedzi..!Dlatego różne błache "inwestycje"nas nie cieszą
29-10-2012 13:03:19
Mieszkanka Kolejowej
"RadaŁazarz" mieszkając całe zycie na Łazarzu doskonale wiem jak wygląda i co zrobiono na każdej z ulic. Jeżeli za "coś" zrobione na ulicy Kolejowej panowie radni uważacie połatanie tych fragmentów chodnika i to w części, gdzie parkują samochody, bo część po której chodzą piesi jest z przedwojennych płyt, na których można sobie wybić zęby to tylko wam pogratulować tak owocnej pracy i tych osiągnięć.Sugestii o przejęciu ruchu samochodowego nie musi być, kiedy szpikowana Głogowską sygnalizacją świetlna też jej nie było. Tylko idioci nie korzystaliby z ulicy, która jest super skrótem, na której nie obowiązują przepisy o ruchu drogowym, bo nikt nie kontroluje ich przestrzegania. Kolejowa to super skrót do miasta, super parking dla autokarów i samochodów ciężarowych i to wszystko za darmo. Tylko gratulować.
29-10-2012 12:06:03
Slawek
A może jednak Pan Wośkowiak się rozwija, bo teraz chce zmiany parkowania na równoległe, a nie poszerzania chodnika by mogły na nim parkować auta.... Szkoda tylko, że nadal chodząc na zakupy, muszę wkraczać na jezdnię w miejscu niedozwolonym bo dojście do przejścia blokują mi auta. "Na koniec posiedzenia radni z Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego poruszyli problem parkujących samochodów na Lejku Łazarskim. Ich kierowcy często blokują chodniki, dlatego radny Wojciech Wośkowiak zasugerował poszerzenie chodnika, zaś radna Maria Łazarz pytała się Straż Miejską o możliwość zwiększenia liczby patroli w tym miejscu. Przedstawiciel Straży Miejskiej zapewnił, że od marca kierowcy nie będą czuć się bezkarni." http://www.lazarz.pl/?id=2&nr=3474
29-10-2012 10:58:20
RadaŁazarz
"Mieszkanko Kolejowej" przykro mi że nie znasz swoich Radnych.Dzięki nim,szczególnie tym mieszkającym na ul.Kolejowej zaczęto coś robić na tej ulicy w ostatnich latach. Do czerwca będzie przygotowany projekt modernizacji ulicy/opłacony przez Radę Osiedla /przez firmę która wygrała przetarg na wykonanie tych prac.W propozycjach strefy 30 i ulic jednokierunkowych nie ma żadnych sugestii o przejęciu ruchu samochodowego przez ulicę Kolejową. Przy moim domu nie ma wymienionego chodnika,ani nawierzchni jezdni ,chociaż jest bardzo zniszczona ,nawet nie ma tego w planach na najbliższe 5 lat .Zapraszam także na ulicę Śniadeckich, Matejki,Chociszewskiego,Kasprzaka , hałas tam nie mniejszy niż na ul.Kolejowej Proszę się przejść po Łazarzu w godz. 9 -17 i zobaczyć kto parkuje tu samochody i dewastuje zieleń ,chodniki. To samochody z rejestracją podpoznańską,po godz. 17 chodniki pustoszeją pozostają tylko zniszczenia.
29-10-2012 08:33:43
Mieszkanka Kolejowej
Szanowni Państwo, którzy zabieracie głos w sprawie ulicy Kolejowej, odpowiedz jest jedna - po prostu nikt z naszych radnych bezradnych nie mieszka na ulicy Kolejowej. Oni są po to by dbac o dobro i intetres swojego najbliższego otoczenia. To na ich ulicach wymienia się co kilka lat asfalt, to tam kładzie się kostkę brukową na chodniku. Ulica Kolejowa jest olewana przez wszystkich od lat i nie wierzę (przykro mi juz straciłam nadzieję), że coś może sie zmienić. Oczywiście pod ich oknami ruch w jednym kierunku, a po brukowej kostce na Kolejowej niech oszołomy szleją, bo trudno jest ułożyc progi spowalniające prędkość lub postawić radary, z których miasto będzie czerpało korzyści z mandatów. Powodzenia panowie radni.
29-10-2012 07:30:24
Negatyw
Strefa najbardziej uderzy w ludzi, którzy zawożą dzieciaki do dziadków a po pracy je odbierają. Niestety Rada z podejmowaniem logicznych decyzji, ma od zawsze problemy.
29-10-2012 01:58:15
mieszkanka II
A jak te projekty mają się do, mam nadzieję, że tworzącego się projektu przebudowy ul. Kolejowej, który na wiosnę ma być poddany pod konsultację społeczną? Dlaczego znowu Kolejowa jawi się jako ta, która "przejmie" wszystko po sąsiednich jednokierunkowych, zwężonej Głogowskiej i nie wiadomo jeszcze czym! Dlaczego w planach nasadzeń nie jest uwzględniona ul. Kanałowa, którą ogołocono z drzew i ciągle nie ma pieniedzy na ich uzupełnienie, dlaczego na Kolejowej ma być akurat skwerek przy dawnej Rehabilitacji obecnie PKP, a nie po prostu więcej nasadzeń wzdłuż ulicy? Mieszkańcy Kolejowej łączcie się, bo znów wszystkim będzie lepiej i ładniej, a nam jak zwykle.., na razie to wszystko na papierze, ale..
28-10-2012 23:10:14
Bronx
Brawo, nareszcie ktoś myśli, wiecej drzew i uwolnienie chodników od aut, popieram wszystkie propozycja rady z listy, gdyby udało je sie zrealizować lazarz stalbysie zupełnie innym miejscem
28-10-2012 16:44:30
Mieszkanka Kolejowej
Świetny pomysł z wprowadzeniem ruchu jednokierunkowego na ul. Łukaszewicza! Czyli cały ruch przejmie zabrukowana ul. Kolejowa! Gratuluję rewelacyjnej propozycji Rady Osiedla. Już teraz jest tutaj duży hałas i ruch a co dopiero po wprowadzeniu ruchu jednokierunkowego na Łukaszewicza. W imieniu mieszkańców Kolejowej baaardzo dziękuję!
28-10-2012 16:10:32
wolf
To że strefa powstanie na Łazarzu było pewne od kilku lat. Obojętnie, które pomysły Rady osiedla zostaną zrealizowane lub nie i tak liczba miejsc parkingowych ulegnie zmniejszeniu, nazywa się ten proces: uporządkowaniem parkowania w danej strefie, zakłada się przy tym, że wprowadzenie strefy zmniejszy liczbę parkujących w danym obszarze. Tak się z pewnością stanie, gdyż obecnie wiele osób z Komornik i okolicznych wiosek wjeżdżając do Poznania zostawia samochody na łazarzu i np. dalej dojeżdża do centrum tramwajami. Po wprowadzeniu strefy więcej osób pewnie na Górczynie będzie zostawiać auta, więc Górczyn za parę lat tez będzie objęty strefą parkowania. Marudzenie na portalach w internecie w żaden sposób nie wpłynie na urzędników. Radni są świadomi, że miasto nie zgodzi się na wszystkie propozycje bo albo "nie da się" albo "nie ma na to zarezerwowanych środków", proponują co się da licząc, że dzięki temu jak najwięcej da się zrobić wzorując się na Jeżycach, gdzie żądano rekompensaty za strefę. Tak jak przedmówcy obawiam się tego co będzie się dziać na osiedlowych, wewnętrznych uliczkach, którymi administrują różnego rodzaju spółdzielnie mieszkaniowe i administracje.
28-10-2012 15:00:12
kaśka
Ciekawe ile z tych propozycji zostanie wcielone w życie i ile radzie osiedla uda się wyegzekwować. Droga rowerowa na Głogowskiej super pomysł,tylko czy realne przy konserwatywnych urzędasach?
27-10-2012 17:02:21
Grisza
Nie wiem co oni brali, ale niech zmienią dilera albo biorą połowę. Przecież na Głogowskiej nie ma sklepów z powodu wysokich czynszów, na które stać tylko banki, a nie z powodu dwóch pasów ruchu. Najlepiej to niech z Głogowskiej zrobią deptak, aż do Komornik. Ludzie będą wszędzie chodzili pieszo jak 100 lat temu. Wszędzie porobią strefę 30 i jednokierunkowe ulice, a ludzie i tak będą skracali sobie drogę do centrum przez Kolejową, na której już teraz jest ruch jak na autostradzie. Brak słów...
27-10-2012 16:05:04
Kierowca
Mam wrażenie że niektóre pomysły nie zostały przemyślane (albo radni to kompletni idioci). Aktualnie na wielu ulicach jednokierunkowych samochody parkują skośnie po obu stronach jezdni, stając przednimi kołami na chodniku. Teraz radni chcą zmienić sposób parkowania na takich ulicach na równoległy (po obu stronach jezdni) lub skośny (po jednej stronie bo inaczej ulica będzie nieprzejezdna). Nikt niestety nie pomyślał że zmniejszy to ilość miejsc parkingowych. Do tego kontrapasy dla rowerzystów. Wszystko pięknie tylko co z tymi samochodami które do tej pory tutaj parkowały (i mam na myśli tylko i wyłącznie mieszkańców)? Radni myślą że w magiczny sposób znikną? Prawda niestety jest taka że nic takiego się nie stanie - wiele osób korzysta (a niekiedy są wręcz zmuszeni do tego z racji kiepskiej i coraz droższej komunikacji zbiorowej) z samochodów żeby dojechać do pracy - MPK nie zawsze się sprawdza, zwłaszcza gdyby ktoś musiałby się kilka razy przesiadać, nie wspominając o trwających remontach. I co taka osoba, po 8 godzinach pracy, ma zrobić gdy wraca do mieszkania? Spędzić godzinę na szukaniu wolnego miejsca? A pomysł z zakorkowaniem Głogowskiej przez zmniejszenie ilości pasów jest po prostu absurdalny
27-10-2012 15:07:57
Slawek
Jak zwykle najbardziej osłabia Pan Wośkowiak. Człowiek który chce igrzysk młodzierzowych gdy dziura w budżecie jest straszna, który obecne niezadowolenia z podwyżek biletów kwituje "To, co się dzieje, to nagonka na osobę prezydenta - twierdzi Wojciech Wośkowiak z PRO. - Chcemy się spotkać z dyrektorem ZTM i omówić analizy i spadek liczby pasażerów." Czy ktoś z głosujących na tego Pana, któryś raz z rzędu może mi wyjawić co nim powodowało? Panie Wośkowiak, Pan ma dbać o interesy mieszkańców Łazarza, a tranzyt przed osiedle nie leży w ich interesie, chyba, że mam Pan jakąś pokręconą teorię, że im większy tranzyt, im więcej aut, spalin i hałasu to tym skuteczniej realizuje się "poprawę warunków mieszkaniowych na terenie osiedla"?
27-10-2012 14:42:48
Kamil
Widzę zmianę w myśleniu naszej rady. Obawiam się tylko, że z 13 punktów zrealizowany będzie może z jeden. Oby nie!
27-10-2012 13:25:09
morlock
@ mieszkaniec arciszewskiego poczytaj sam siebie. Skąd to "...generalnie o.k. .." skoro dalej stawiasz kilometrowe warunki czego to byś nie chciał/ła? Proponuję przeczytać regulamin Osiedla w którym obecnie gnieździsz się lub kontakt osobisty/telefoniczny z Administracją. Z własnego doświadczenia polecam kontakt osobisty. No ale bojących i pyskujących anonimowo też rozumiem. Bez obrazy.
27-10-2012 13:19:22
Slawek
"Pomysł"? z Głogowską jest stary jak świat? "Społeczeństwo poznańskie zostało w wyniku przyspieszonego procesu liberalizacji i rozwoju gospodarki, zaskoczone gwałtownym i skokowym przyrostem komunikacji samochodowej. Przekonanie o tym, że sytuacja komunikacyjna nie może ulec poprawie poprzez prowadzeniu polityki zaspokajania rosnących zapotrzebowań ruchu samochodów osobowych, nie jest jeszcze w Poznaniu dostatecznie ugruntowane." Źródło:Problemy cele i priorytety w zakresie transportu dla potrzeb Studium uwarunkowań i kierunków w zagospodarowania przestrzennego miasta Poznania przygotowane przez (Gesellschaft fur Stadterneuerung mbH oraz Planungsgemeinschaft Verkehr dla MPU Poznań Alternatywne drogi "Miejska Pracownia Planowania Urbanistycznego opracowała koncepcję przebudowy ulicy Głogowskiej, która przewidywała tylko jeden pas ruchu oraz pas na parkowanie samochodów. Autorzy projektu wychodzili z założenia, iż w przyszłości Głogowska straci swą funkcję drogi wylotowej na Wrocław, którą to przejąć miałaby planowana Dolna Głogowska. Nikt jednak nie wie, kiedy Dolna Głogowska powstanie." A to było kilkanaście lat temu źródło:http://www.lazarz.pl/wiesci/pdf/GL05.pdf
27-10-2012 13:08:39
Oliwia
Tak, brawo rada osiedla! Wreszcie powiew optymizmu, wreszcie wrażenie, że wszystko idzie w dobrą stronę. Oczywiście pomysł z Głogowską najbardziej kontrowersyjny. Bardzo odważny. Normalnie w szoku jestem, że się pojawił. Nie wiem, czy jest to dobry pomysł. Ale za sam fakt, że myśli się tu o rowerzystach duży pozytyw.
27-10-2012 13:04:05
morlock
Implikacje: Zawalenie skwerku przed Św.Krzyżem autami ( gdzieś podziać się muszą a nie wierzę że rezygnują na rzecz "komunikacji miejskiej). Również przy Górczyńskiej Nekroplii już nie zaparkujesz odwiedzając groby rodziny bo parking zostanie zapchany pracusiami m.in. z Głogowskiej. Zmniejszenie liczby miejsc do parkowania do drastycznego minimum (prezio przyGłogowskiego banku zaparkuje, morloki z jego gangu już nie, lub kosztem mieszkańców Łazarza). Światła pewno zamontują na Matejki/Limanowskiego bo jak postawią ławeczki, pergole czyli "enklawy dla pieszych" na jedynym wolnym winklu czyli pd/wsch rogu w/w ulic to jadąc od Głogowskiej widok w lewo spadnie do zera (jak IQ pomysłodawców- liczba mnoga,czas teraźniejszy).To pa! Idę na masaż karku i ogólne odstresienie. Żona robi to wspaniale. Ucieczka od tego co bite klawiszami i czym teraz bici jesteśmy.
27-10-2012 13:01:07
mieszkaniec arciszewskiego
Generalnie ok :) chociaż po pierwsze rozszerzenie strefy do palacza :) a co z terenem osiedla?! mieszkam w spółdzielni mieszkaniowej i parkuję pod blokiem to jest teren spółdzielni a nie miasta? więc tam też rozszerzą?! a jeśli nie rozszerzą to co? ktoś sobie wyobraża co się tam będzie działo?! co do tych biednych dzieci z gimnazjum i przedszkoli, z moich obserwacji to na tym terenie największym zagrożeniem są właśnie sami rodzice tych dzieci (oczywiście zmotoryzowani) nie macie pojęcia co oni tam potrafią wyczyniać jazda pod prąd po chodnikach po zieleni, parkowanie gdzie popadnie, istny szok. A i najważniejsze kasa, mimo tego że te propozycje bardzo mi się podobają to obawiam się że ich koszt to nie kilka złotych tylko grube miliony i patrząc na wydojony budżet miasta obawiam się że te całe usprawnienia zakończą się tym że zostanie rozszerzona strefa i na tym się zakończy i tylko obiecają że coś w przyszłym roku zrobią i skończy się tak jak ktoś tu przede mną już napisał, jak wycinali drzewa to obiecali, że posadzą nowe i do dziś ich nie ma:)
27-10-2012 12:17:25
morlock
@Sławek. Z NRD może piszesz? Szczęście że to Twoje "brawo" z małej litery i bez wykrzyknika bobym pomyślał że "brałeś" z nimi.
27-10-2012 11:39:11
Sławek
Mam parę uwag, ale na reszcie mogę napisać brawo.
27-10-2012 10:56:57
JS
A o nasadzeniu obiecanych trzy lata temu drzew na Kanałowej i Małeckiego już zapomnieli! Gdy ochoczo wycinano tam drzewa głośno piali, że wrócą w ciągu pół roku. Oszuści!
27-10-2012 08:59:22
Ircyś
Co ta rada piła na posiedzeniu? Chyba jeszcze będą chcieli opłotować dzielnicę i ustawiać szlabany. Istne wariactwo.
27-10-2012 08:13:36
morlock
Tak se czytam i w trakcie przychodzą mi, nie wiem czemu, na myśl różne miejscowości. Kościan, Tworki, Górna Grupa, Gniezno. Hmm, chyba polecę do Dronki po amunicję, strzelę lufę i wrócę do lektury, uważniej, na spokojnie.
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
20

kwi

11:00
Młodzieżowy Dom Kultury nr 3 ul. Jarochowskiego 1
Konkurs Piosenki Przedszkolnej

21

kwi

Poznań * Łazarz
Wybory samorządowe - II tura
w godz. 7:00-21:00

22

kwi

Komisariat Policji Poznań-Grunwald ul. Rycerska 2
Znakowanie rowerów
w godz. 12:00-18:00

23

kwi

do 25-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Międzynarodowe Targi Energetyki
"GreenPower" - Międzynarodowe Targi Energii Odnawialnej
"Instalacje" - Międzynarodowe Targi Instalacyjne
"Sawo" - Międzynarodowe Targi Ochrony Pracy, Pożarn

12

maj

Łazarz
Wybory osiedlowe - wybory do Rady Osiedla Św. Łazarz
w godz. 7:00-21:00

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: