Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Po uruchomieniu tramwaju na Franowo "18" dojedzie na Sołacz, a "A" zostanie zlikwidowany - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Po uruchomieniu tramwaju na Franowo "18" dojedzie na Sołacz, a "A" zostanie zlikwidowany
06-03-2012 09:24   Janusz Ludwiczak
Wiemy już jak ma wyglądać komunikacja miejska po otwarciu nowej trasy tramwajowej na Franowo. W maju szykują się spore zmiany. "Osiemnastka" zamiast na Ogrody będzie dojeżdżać na Sołacz, zaś tramwaje linii nr 11 z Ogrodów pojadą przez Most Dworcowy na Franowo. Równocześnie zlikwidowany zostanie pospieszny autobus linii A, a w zamian uruchomiona zostanie linia nr 45, która kursować będzie z Ronda Kaponiera przez Bukowską, Marcelińską na Kaczą.

Na przełomie kwietnia i maja ma zostać uruchomiona nowa trasa tramwajowa na Franowo. Wiadomo, że z osiedla Lecha przez os. Rusa, pod centrum handlowe M1 i sklep sieci Ikea dojechać będzie można liniami nr 1, 11 i 16. Zmian będzie jednak więcej. Szykuje się rewolucja w komunikacji miejskiej, podoba do tej jaka miała miejsce 1 lutego 1997 roku po uruchomieniu PeSTki.

Potwierdziły się również nasze informacje z 24 lutego, gdzie pisaliśmy: Osiemnastka" nie ma już dojeżdżać do Ogrodów, lecz przez Pułaskiego, Wielkopolską kursowałaby na Sołacz. W zamian "jedenastka" miałaby nie dojeżdżać na Piątkowską lecz pojechać na Ogrody.

W projekcie zmian układu linii tramwajowych i autobusowych który otrzymaliśmy, ZTM planuje likwidację linii pospiesznej A. W jej miejsce na odcinku "grunwaldzkim" powstanie linia normalna 45, a na Ratajach linia nr 97. Modyfikacja trasy do Kaczej przez Marcelińską i Przybyszewskiego uwzględnia m.in. propozycje Rady Osiedla Stary Grunwald - mówi Krzysztof Cieloch z Rady Osiedla Chartowo.

Linia 52 miałby zostać skrócona do szpitala na os. Rusa. Likwidacji ulegnie pętla M1 Centrum Handlowe (pomiędzy Praktikerem a IKEA). Natomiast korekcie ulegnie trasa linii 81 (przy os. Lecha w obie strony pojedzie ulicami Inflancką i Piaśnicką, umożliwiając swobodną przesiadkę na tramwaj), zaś linie nr 53, 54, 62 i 96 wg. projektu ZTM zostaną skrócone do pętli tramwajowej Franowo. To prawdziwa rewolucja w komunikacji miejskiej na Chartowie, jesteśmy właśnie w trakcie opiniowania projektu. Więcej szczegółów będę mógł podać po Komisji Infrastruktury i Środowiska, na której dopracujemy stanowisko Rady, które mam nadzieję ZTM weźmie pod uwagę. Wkrótce rozpoczniemy także cykl konsultacji społecznych dla mieszkańców os. Czecha, Lecha, Rusa, Zodiak, Tysiąclecia, a także Franowa - dodaje Krzysztof Cieloch, Rada Osiedla Chartowo.

Planowane od maja zmiany w komunikacji miejskiej po uruchomieniu trasy tramwajowej na Franowo (oraz zakończeniu przebudowy Ronda Jeziorańskiego i ulicy Grunwaldzkiej):

Linia nr 1:
Przywrócenie kursowania.
BUDZISZYŃSKA - Grunwaldzka - Rondo Jeziorańskiego - Reymonta - Hetmańska - Rondo Starołęka - Hetmańska - Rondo Żegrze - Żegrze - Chartowo - Os. Lecha - Piaśnicka - FRANOWO

Linia nr 3:
WILCZAK - Przełajowa - Winogrady - Pułaskiego - Roosevelta - Most Teatralny - Fredry - Mielżyńskiego - Pl. Cyryla Ratajskiego - 23 Lutego - Plac Wielkopolski - Małe Garbary - Estkowskiego - Wyszyńskiego - Rondo Śródka - Podwale - ZAWADY

Linia nr 5:
Przywrócenie kursowania (po stałej trasie z Górczyna na Stomil).

Linia nr 6:
Powrót na ul. Grunwaldzką i Rondo Jeziorańskiego (po stałej trasie: Budziszyńska - Miłostowo).

Linia nr 7:
Powrót na ul. Reymonta, Rondo Jeziorańskiego i Przybyszewskiego (po stałej trasie: Ogrody Zawady).

Linia nr 11:
OGRODY - Dąbrowskiego - Roosevelta - Rondo Kaponiera - Roosevelta - Most Dworcowy - Stanisława Matyi - Królowej Jadwigi - Krzywoustego - Rondo Rataje - Jana Pawła II - Trasa Kórnicka - Os. Lecha - Piaśnicka - FRANOWO

Linia nr 13:
Powrót na ul. Grunwaldzką i Rondo Jeziorańskiego (po trasie: Starołęka - Budziszyńska).

Linia nr 15:
Powrót na ul. Grunwaldzką i Rondo Jeziorańskiego (po stałej trasie: Os. Sobieskiego - Budziszyńska).

Linia nr 16:
OS. SOBIESKIEGO - Trasa PST - Roosevelta - Most Teatralny - Fredry ( - Gwarna - Św. Marcin/Pl. Wolności) - Marcinkowskiego - Podgórna - Pl. Bernardyński - Dowbora-Muśnickiego - Most Św. Rocha - Trasa Kórnicka - Os. Lecha - Piaśnicka - FRANOWO

Linia nr 17:
Powrót na Trasę Kórnicką i Górny Taras Rataj (po stałej trasie: Ogrody - Starołęka)

Linia nr 18:
STAROŁĘKA - Starołęcka - Rondo Starołęka - Hetmańska - Głogowska - Roosevelta - Rondo Kaponiera - Roosevelta - Pułaskiego - al. Wielkopolska - Wołyńska - Winiarska - PIĄTKOWSKA

Linia pospieszna A:
Zostanie zlikwidowana. W zamian uruchomione zostaną linie autobusowe normalne nr 45 i 97.

Linia nr 45:
RONDO KAPONIERA - Bukowska - Przybyszewskiego - Marcelińska - Bułgarska - Jugosłowiańska - Promienista - Jawornicka - Mrągowska - KACZA

Linia nr 97:
RATAJE DWORZEC - Piłsudskiego - Inflancka - Bobrzańska (powrót: Wiatraczna) -Chartowo - Kurlandzka - Rusa Szpital - Dymka - Żelazna - FOLWARCZNA

Linia nr 52:
Skrócenie do szpitala na os. Rusa

Linia nr 53:
Skrócenie z pętli Świątniczki do pętli tramwajowej Franowo (nie będzie kursować do Dworca Rataje).

Linia nr 54:
Zwiększenie częstotliwości kursowania. Skrócenie z pętli Spławie do pętli tramwajowej Franowo (nie będzie kursować do Dworca Rataje).

Linia nr 62:
Skrócenie z Krzesin do pętli tramwajowej Franowo (nie będzie kursować do Dworca Rataje).

Linia nr 81:
Korekta trasy w rejonie os. Lecha.

Linia nr 96:
Skrócenie z Krzesin do pętli tramwajowej Franowo (nie będzie kursować do Dworca Rataje).

Projekt ZTM trafił do niektórych rad osiedli i nie jest jeszcze ostateczny. Możliwe, że wprowadzone zostaną drobne korekty.

Dziękujemy przedstawicielom Rady Osiedla Chartowo za udostępnienie nam informacji ZTM przekazanej do konsultacji rad osiedli.

ZOBACZ TAKŻE: Propozycje zmian w układzie linii tramwajowych i autobusowych po uruchomieniu trasy na Franowo {PROJEKT ZTM}

ZOBACZ TAKŻE: Projekt zmian ZTM {trasy, częstotliwości}


R E K L A M A

Komentarze (41)

01-09-2012 12:53:43
jca
TDotyczy autobusow linii 54.POjada na Franowo(przeczytajcie rozkład trasy.przez osiedle Czecha i Rusa)a nie bezposrednio Katowicką do Szczepankowa.Czas sie jednak wydłuży,bo to jest dalsza droga niz bezposredni do R.Rataje.A do tego jeszcze trzeba przejechac tramwajem z Franowa.Czyli jakies 15-20 min dłuzej.Autobus od wyskości Osiedla Czecha ,gdzie zmienia sie trasa,jedzie jakies 5-7 min do momentu wysiadania.Na Franowo nową trasa bedzie trwał min.tyle samo.A potem tramwaj.Bedzie dłużej.
11-08-2012 23:18:20
łazarski
Zostawcie "11" Sołaczowi !!! i jednoczeście przywróćcie ją Łazarzowi i będzie pięknie !!! wystarczy tylko zamienić numery.
01-06-2012 09:30:40
słoneczko
Jeśli "1" wreszcie ruszy na Franowo z Grunwaldu i z powrotem to ukłon w stronę ZTM. Tylko kiedy konkretnie to będzię?
28-05-2012 19:24:08
pazzo
LIKWIDACJA A?!?!?!? Porąbało, to jest beznadziejne, ja osobiście mieszkam na ratajach i codziennie dojeżdżam do szkoły na grunwald. Linią A jade 20 min i stoi ona owszem w korkach, ale małych na alei niepodległości! Jak zlikwidują A, to do szkoły będę dojeżdżać w 40 min, bo światła na rondzie rataje nigdy nie pozwolą na to, żeby zdąrzyć na tramwaj MÓWIĘ NIE LIKWIDACJI A!!!!!!!!!!!!!
14-05-2012 10:02:37
mea
Autubus linii "A" ma opóżnienia CELOWO, aby była uzasadniona jego likwidacja!!! Z zajezdni nie wypuszcza się co drugiego składu tylko po to, by uzasadnić wycofanie linii. A co z mieszkańcami, którzy nie mają przystanku tramwajowego pod nosem? Jednym autobusem na Rataje, tramwajem do Kaponiery, a potem kolejnym autobusem do Szpitalnej... Zdecydowane NIE dla wycofania linii A!!!!!!
17-04-2012 15:37:30
sylwia
Brak połączenia z rataj do Szczepankowa!! Ludzie do pracy , szkoły jeżdżą a teraz co!!! Na franowo i dopiero. Większe wydatki !! Zal po prostu...
31-03-2012 23:02:49
Z Łazarza
Ludzie, te wszystkie zmiany sa OK, a szczegolnie likwidacja ASA, przeciez to bezsensowna linia, stoi w korkach itd, bedzie tramwaj 11 co 10 minut -wreszcie!!!, a linia 18 z Piatkowskiej to to samo, same plusy
25-03-2012 09:44:45
sonia
@Beta: tylko ża autobusy z krzesiny jeżdża przez piłsudziego a nie trasą katowicką:) teraz jadziemy 20 min na rataje a tak to 20 min zajmie nam dojazd na same franowo...
25-03-2012 00:35:36
mewa
LINIA 11 OD ZAWSZE BYŁA NA SOŁACZU I TAK POWINNO ZOSTAĆ!!! 11 PIĄTKOWSKA-STAROŁĘKA 18 OGRODY-FRANOWO WYSTARCZY TYLKO ZAMIENIĆ NUMERY!
23-03-2012 18:03:18
yyy?
@czytaj uważniej: chodzi mi o to z 11 Piątkowska - Starołęka, że jeden z uczestników dyskusji to zaproponował, a nie, że nie umiem czytać. Wtedy nie dość, że 11 dostanie po d***e to jeszcze trasa do Piątkowskiej zostanie kolejny raz zmarginalizowana...
22-03-2012 12:27:15
Beta
@sonia: bedziecie mieli bezposredni dojazd na Franowo, a dalej do centrum bedziecie mogli dojechać 11 lub 16. wkrótce ma być zamknięta trasa katowicka, a autobusy mają jeździć przez Piłsudzkiego. Zanim otwierano PST mieszkańcy Piątkowa też narzekali, a teraz nie wyobrażają sobie życia bez tramwaju.
21-03-2012 20:37:53
kaśka
Pamiętam, że kiedyś z Łazarza na Sołacz jeździła 11. Zarówno na Sołacz jak i Jeżyce możecie dojechać autobusem 64. Bardziej potrzebny jest bezpośredni tramwaj pod Browar. Teraz 6 i 16 sprawdzają się idealnie, jak widać sporo ludzi korzysta z tych połączeń.
21-03-2012 15:55:24
czytaj uważniej
@yyy?: a gdzie ty widzisz, ze 11 ma jechac na staroleke??? 11 ma jechac z Ogrodow po trasie 18 do Kaponiery i dalej przez Krolowej Jadwigi, rondo rataje, trase kornicka na Franowo, a 18 ze staroleki do kaponiery i dalej zamiast na Ogrody po trasie 11 dojedzie na Piatkowska. Nadal uwazasz, ze 11 pojedzie na Staroleke????
21-03-2012 15:23:36
yyy?
11: Piątkowska-Starołęka? chcecie z tej linii zrobić śmiecia? to już było i nie może nigdy wrócić.
20-03-2012 18:16:08
adam02
Trzeba chyba otwarcie przyznać, że linie 53/54/62/96 na samo Franowo to zły pomysł.
18-03-2012 10:32:08
sonia
nasze autobusy jeżdżą przez osiedla wiec trasa katowicka nas nie dotyczy, teraz jadziemy 20 min na rataje, a tak to bedziemy jechać 20 min na same franowo czyli nasz czas dojazdu sie wydłuży i to dość znacznie, i nie komentujcie że narzekamy jako mieszkańcy krzesin ale jak byście byli na naszym miejscu to też cicho byście nie siedzieli
16-03-2012 20:35:37
tonny
co wy sie tak upieracie z tymi autobusami do ronda Rataje? za chwile bedziecie mieli zamknieta trase katowicka, a tak z Franowa pojedziecie sobie szybciutko tramwajem w tunelu i to aż 3-ma.
16-03-2012 16:20:59
sonia
to jest chore by odcinać krzesiny od ronda rataje, i tak podróż jest już wystarczająco długa przez liczne korki, po zmianach będzie jeszcze gorzej!!! czy oni w ogóle myślą o ludziach czy tylko o sobie?
14-03-2012 19:43:23
stanislaw3939
Dotyczy autobusów 53,62,96 - dużo pasażerów w kierunku Krzesin przez osiedla jedzie na ogrody działkowe oraz uczniowie do szkoły,to jak tam dojadą do Krzesin skoro te autobusy pojadą tylko do Franowa ? Chyba tym ludziom z MPK się chyba coś padło na głowe ! TAK NIE MOŻE BYĆ !!!!!!
14-03-2012 04:30:16
Adam02
Do I and I: Hmm... To może 71 z Wichrowych wydłużyć po trasie nowej 45 na Kaczą, a w zamian na Dębinę dać linię 68 (nie kursowałaby wtedy na dworzec PKP). Otrzymalibyśmy wtedy dwie linie: 68: Podolany – al. Niepodległości – Dębina. 71: Osiedle W. Wzgórze – Kaponiera – Kacza. Chodzi o to by nie tworzyć nowej krótkiej linii. (W tym wypadku linii 45).
12-03-2012 22:20:57
Bubu
Uważam, że te zmiany są na lepsze. Oczywiście można mówić o przyzwyczajeniach, ale jak wiadomo nie wszystkie są dobre... Jeśli chodzi o linię A, to co to za linia pośpieszna, jeśli tak samo stoi w korkach, jak inne. Z resztą rataje mają wiele połączeń z centrum. Natomiast dojazd z Krzesin i Spławia do centrum będzie łatwiejszy. Tramwajem z Franowa szybko ominie się korki paraliżujące Rondo Rataje. Natomiast jeśli chodzi o 11tkę i 18tkę, to co za różnica jak się nazywają, ważne żeby usprawnić komunikację. Do Adam02: na górnym tarasie Rataj też nigdy nie było 18tki.
12-03-2012 18:27:24
rex
Najważniejsze, że będzie bezpośredni dojazd z Łazarza 1.
10-03-2012 10:09:14
I and I
Linia 51 kursująca na Kaczą miałaby większe opóźnienia niż linia A.
09-03-2012 08:05:16
Sławek
Ponoć mają dobudować przystanek przy Towarowej/Dworcowy, by można było dojść do CH Dworzec - czy to znaczy, że będzie tramwaj jakiś za Łazarza skręcał w Dworcowy? Bo argument Pana super Kupsia, że jak ktoś zapomni wysiąść na Zachodnim to będzie miał za długą drogę do powrotu bierze w łeb. Czy RO coś może wie w tym temacie?
09-03-2012 00:31:31
adam02
A tak ogólnie to trudno mi się wypowiadać nie znając częstotliwości poszczególnych linii, ale myślałem, że trójka zostanie skierowana na Zawady zamiast na Starołękę z Ronda Rataje. Jakkolwiek dobrze się stanie że zostanie wzmocniona trasa przebiegająca przez Katedrę, to lukę po trasie linii 3 od AWF do Kórnickiej jak rozumiem wypełnią codziesięciominutowe kursy linii 11? Niepokoi mnie tylko, że od Śródki do Kórnieckiej według tego projekty pozostanie tylko 3,5 linii... Dziwi mnie także powołanie linii 45. Nie lepiej wydłużyć po jej trasie linię 51 z Kaponiery? Dodatkowo zrezygnowałbym z literowych oznaczeń linii. Czyli linia Z do ZOO np. jako 99, a linia L połączona z 59 – kursy co 12/15 min. Myślę, że to tyle...
08-03-2012 18:48:38
z Ogrodów
A ja jestem za poprowadzeniem 11 z Ogrodów, będziemy mieli przynajmniej tramwaj na Franowo.
08-03-2012 17:45:11
adam02
Proponowana trasa linii 11 powinna być oznaczona jako 18, a 11 powinna kursować z Piątkowskiej przez Głogowską na Starołękę. Czyli to samo co w projekcie ale zamiana numerów 11 i 18. 11tki nigdy nie było na Ogrodach i ciężko będzie się do tego przyzwyczaić...
07-03-2012 18:41:33
mihau
Wszyscy narzekają bez zagłębienia się w materiał, normalka ;) Z Krzesin i Spławia do miasta i gdziekolwiek gdzie jadą tramwaje z Franowa dojedzie się szybciej, bo przesiadka będzie już na Kurlandzkiej, a nie dopiero na Rondzie Rataje, przed którym często można napotkać korek. Dotychczas ani 62, ani 96 ani 54 nie pozwalały nawet na przesiadkę na tramwaj na os. Lecha. Stracą tylko Ci, którzy jechali właśnie na Rataje, bo będą mieli przesiadkę, ale łączny czas podróży do Ronda Rataje się nie zmieni. Najważniejsze, że autobusy wysadzą ludzi już na Piaśnickiej / Kurlandzkiej a nie pojadą szybko Szwedzką na pętlę Franowo każąc ludziom okrążać M1 i tracić czas. Na Łazarzu będzie 18 a nie 11, ponieważ na Piątkowską nie potrzeba 10-minutowej częstotliwości, którą będzie miała 11. Można było oczywiście zrobić 18 co 10 minut Franowo-Piątkowska i 11 co 20 minut Starołęka-Piątkowska, ale głupio robić z do tej pory rzadko wykorzystywanej 18 jedną z ważniejszych linii tramwajowych.
07-03-2012 13:16:08
Iwona
A kiedy pojedzie autobus ul. Bukowską do ROD Leśna Polana ??? Czy wreszcie dojedziemy tam bez przeszkód? Czy jak w średniowieczu, trzy dni wołami?
07-03-2012 10:57:56
Przem
Mieszkańcy Krzesin nie narzekajcie! Dzięki temu rozwiązaniu będziecie mieli przesiadkę na tramwaj już na wysokości Kurlandzkiej, czyli nie będziecie stać w korku na Piłsudskiego i Rondzie Rataje. A tramwaje z tego przystanku pojadą praktycznie w każdym kierunku, co jest lepsze niż przesiadka na Rondzie - albo 12 i 6 albo smarować na Kórnicką. Wiem, że ciężko się przyzwyczaić po tym jak "od zawsze" jeździliście do Rataj, ale to naprawdę nie jest złe rozwiązanie.
07-03-2012 10:49:07
kiwi
a co mnie obchodzi, że 11 od 83 lat jeździ na Sołacz. z Łazarza na Jeżyce mogę sobie dojechać 64, na Ogrody mamy 7, gdyby 18 jechała na Piątkowską dojazd z Łazarza otrzymaliby studenci Uniwersytetu Przyrodniczego.
07-03-2012 09:09:15
...
Linia 11 powinna kursować z Piątkowskiej na Franowo, a 18 bez zmian ze względu na to, że: - pętla Ogrody nie przyjmie wagonów 4 linii co 10 minut, - 11 jeździ na Winiary i Sołacz od 83 lat, - komunikacja miejska to nie chłodna kalkulacja, tylko element służący mieszkańcom, który ma zapewnić dobrą ofertę połączeń, I najważniejsze: - celowo ukrywany FAKT, że linia 18 jeździ w święta od 15, czyli na Piątkowską dojedziemy w niedziele tylko "9" co 30 minut, a to gorzej niż w innych dzielnicach (nomen omen Łazarz) W NOCY! Może lepiej zostawić "11" co 20 minut w robocze, a od Wielkopolskiej do Franowo wesprzeć ją szczytową już "3" zamiast wprowadzać ją na sztuczny twór z trasy na Zawady? Z drugiej strony "18" wozi najwięcej ludzi z Ogrodów i Jeżyc na dworzec i Łazarz!
07-03-2012 00:21:06
Hubert
Żal.pl jednym słowem. Trzeba mieć zerowe pojęcie o historii komunikacji tego miasta oraz totalny olew na pasażerów by zabierać 11 z Sołacza, która była tam od zawsze! Jak możną ją zastępować jakimś badziewiem o numerze 18 czyli linią bez tradycji i większego znaczenia (taki sztuczny twój mający w zamiarze pomagać 17 na Jeżycach). Taka nowa 18 może sobie jeździć na Franowo, albo niech będzie tak jak miało być na początku czyli 11 z Piątkowskiej na Franowo. Osobiście bym jednak wolał 11 na prawie historycznej trasie przez Łazarz;)
06-03-2012 23:14:19
11-18
11 powinna wrócić na trasę Górczyn-Piątkowska, a 18 Ogrody-Franowo.
06-03-2012 21:47:41
Dawid F
Wspaniale. Rataje nie będą miały połączenia już z miastem (mam na myśli likwidację linii A). Czy nie może ona wrócić na swoją trasę sprzed budowy trasy Kórnickiej? R.Rataje, AWF, Kazimierza wielkiego i torowiskiem przez P. Bernardyński, Wrocławską, Podgórną, Marcina, Fredry i ląduje na Kaponierze? Wychodzi przecież na to samo bo jedzie torowiskiem co cudowna linia 97 i 45 proponowana przez ZTM...
06-03-2012 18:54:29
rysiek
No tak remontujemy Bukowską dając specjalne pasy do autobusów a linia 45 pojedzie Marcelińską.... Myślę, że z przystanków Brzask Szpitalna i Grodziska skorzysta o wiele więcej pasażerów niż Szamotulska i Opalenicka. No i mogliby wydlużyć do dworca pkp.
06-03-2012 17:57:13
janek
Chyba sobie żartują. Jak to 53,62, i 96 nie będzie dojeżdżać na Rondo Rataje? Nie dość, że przez te remonty (Grunwaldzka, Matejki, R.Jeziorańskiego) dojeżdżam teraz ponad 1,5h do szkoły to jeszcze chcą zlikwidować mi dojazd do miasta i żeby dojechać do szkoły to będę wstawał chyba o czwartej. Niech się pukną w głowy Ci z MPK. To nie może przejść.
06-03-2012 16:35:41
Ada
To jest jakiś żart... czy naprawdę z Krzesin nie będę mogła dojechać NORMALNIE, jednym autobusem, nawet do Ronda Rataje? Dojazd z Krzesin i tak już nie jest komfortowy, ale widzę, że teraz już w ogóle nie będzie można się stamtąd szybko wydostać i dojechać do centrum miasta. Nie wiem, kto wpada na takie świetne pomysły, ale powiem krótko - wcale nie są świetne! Bezsensu! Jestem naprawdę zawiedziona tymi rozwiązaniami.
06-03-2012 16:11:19
borys
Bardzo dobrze, że A idzie do likwidacji. Do dziś nie mogę zrozumieć, na czym polegała jego "pospieszność"?
06-03-2012 10:05:25
kaśka
No to w Poznaniu nie będzie już w ogóle autobusów pospiesznych. I na Jeżyce i na Sołacz można dojechać autobusem, ale przynajmniej 18 nie stoi w korku. Najważniejsze, że 1 będzie można dojechać w końcu do M1 i ikei.
06-03-2012 09:33:07
wolf
Kiedyś z Łazarza można było dojechać 11 na Sołacz, widzę że wracamy po kilku latach do tego rozwiązania tyle że 18 tam teraz dojedziemy. Szkoda z drugiej strony, że nie będzie już obecnej trasy na Ogrody, z drugiej strony 7 szybko na Ogrody znowu będzie można dojechać.
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
04

kwi

do 07-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Poznań Motor Show" - targi motoryzacyjne
TTM - Targi Techniki Motoryzacyjnej

07

kwi

Poznań * Łazarz
Wybory samorządowe

12

kwi

do 14-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Poznań Run Expo" - targi sportowe: bieg | aktywność | motywacja

14

kwi

Poznań * Łazarz
16. Poznań Półmaraton

20

kwi

11:00
Młodzieżowy Dom Kultury nr 3 ul. Jarochowskiego 1
Konkurs Piosenki Przedszkolnej

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: