Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Nie będzie połączenia z Głogowskiej w Most Dworcowy, bo... odstęp między przystankami jest za długi - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Nie będzie połączenia z Głogowskiej w Most Dworcowy, bo... odstęp między przystankami jest za długi
22-10-2010 02:07   Janusz Ludwiczak
W najbliższym czasie tramwajem nie dojedziemy z Łazarza do Starego Browaru. Zarząd Transportu Miejskiego twierdzi, że tramwaj jechałby za długo pomiędzy Dworcem Zachodnim, a Dworcem PKS.

Jak powiedział Rafał Kupś - zastępca dyrektora ZTM dla "Głosu Wielkopolskiego":
Nie ma sensu uruchamiać linii, ponieważ byłaby zbyt duża... przerwa między przystankiem przy Dworcu Zachodnim PKP a następnym. To za daleko. Gdyby ktoś zapomniał wysiąść, musiałby wracać kawał drogi. Gdyby można było stworzyć jakiś przystanek pomiędzy, wtedy taka linia miałaby sens.

W artykule Bimbą pod Browar? w czerwcu zeszłego roku pisaliśmy, że od ponad 15 lat mieszkańcy Górczyna i Łazarza, przedstawiciele Szkół Podstawowych oraz Rada Osiedla Świętego Łazarza wnioskują o uruchomienie bezpośredniego połączenia tramwajowego z ulicy Głogowskiej do Dworca PKS i ulicy Półwiejskiej. Jeszcze w latach 90. istniało takie połączenie. Mieszkańcy znów chcieliby dojechać z Górczyna i Łazarza na deptak i do Starego Browaru.

Jeszcze w 1993 roku mieszkańcy Górczyna i Łazarza mogli bezpośrednio dojechać pod Dworzec PKS i na deptak. Na bezpośrednim połączeniu tramwajowym z ulicy Głogowskiej do centrum zależy szczególnie osobom starszym oraz przedstawicielom łazarskich i górczyńskich szkół, którzy dojeżdżają z wycieczkami klasowymi na seanse do Multikina z grupą kilkunastu dzieci.

O tym, że bezpośrednie połączenie tramwajowe z Głogowskiej do Półwiejskiej jest potrzebne może świadczyć liczba przesiadek przy Moście Dworcowym. Nie raz sporo ludzi przechodzi na czerwonym świetle, a nawet "na szagę", często przed tramwajem, który odjeżdża z przystanku.

W 2007 roku MPK zapewniało, że po zakończeniu remontu wiaduktu Górczyńskiego przeprowadzi pomiary i analizy. Rozważano także uruchomienie nowej linii, jednak może być ona nieopłacalna dla miejskiego przewoźnika.

Zarząd Transportu Miejskiego, który od stycznia zeszłego roku zarządza poznańską komunikacją, a także ustala trasy tramwajów i autobusów nie widzi potrzeby spełniania postulatu większości mieszkańców i pasażerów.

Wielokrotnie podczas remontów tramwaje jeździły objazdem, skręcając z Głogowskiej w Most Dworcowy. Tak było chociażby podczas zamknięcia torowiska na Pl. Wiosny Ludów i "przyłączania" nowej trasy tramwajowej przez Most Św. Rocha. Wtedy "piątka" z Głogowskiej skręcała w Most Dworcowy, a wracając zatrzymywała się na utworzonym tymczasowym przystanku, na wysokości Centrum Targowego MTP.

Każdego dnia kilka kursów (o 19:20, 19:39, 19:54, 19:59, 23:08 i 23:27) tramwajów linii nr 6 przebiega przez ulicę Głogowską. Wtedy "szóstka" skręca z Mostu Dworcowego bezpośrednio w lewo.

W czerwcu 2009 roku proponowaliśmy jedną z możliwości rozwiązania komunikacyjnego sporu na linii ZTM/MPK - mieszkańcy i pasażerowie.
Zamiast uruchamiać nową linię tramwajową (mogą jednak wystąpić z tym problemy) można byłoby zmienić trasę linii nr 18. "Osiemnastka" od węzła Traugutta do Starołęki jeździ często pusta lub nie zapełniona. Pasażerowie zamiast czekać 20 minut na tramwaj linii 18 wolą skorzystać z tramwajów linii nr 1 i 7 jadących Hetmańską oraz bimb linii 4, 12, 13 i 17 jadących ulicą Starołęcką. W obu przypadkach linie te kursują częściej niż "osiemnastka", bo co 10 minut.

Może warto byłoby rozważyć wariant zmiany trasy linii nr 18. "Osiemnastka" mogłaby jeździć z Ogrodów przez Dąbrowskiego, Głogowską, Hetmańską, przez Wildę, Królowej Jadwigi do Ronda Rataje i dalej na przemian z "jedenastką" na Osiedle Lecha. Nowy wariant trasy umożliwiłby bezpośredni dojazd nie tylko z Łazarza pod Browar i deptak, ale na Wildę i Rataje. Korekta trasy linii nr 18 poprawiłaby także dojazd z Rataj do Starego Browaru i Dworca PKP, gdyż jadące ulicą Królowej Jadwigi tramwaje linii nr 6 i 12 są często przepełnione, zaś "jedenastka" kursuje tylko co 20 minut, a więc rzadziej niż większość linii tramwajowych w Poznaniu. W przyszłości linia nr 18 mogłaby zostać wydłużona nową trasą tramwajową do Franowa.

Na tą chwilę sytuacja z bezpośrednim połączeniem z ulicy Głogowskiej pod Browar może się zmienić dopiero po wydłużeniu trasy szybkiego tramwaju do Dworca Zachodniego. Wtedy pasażerowie mogliby dokonywać przesiadek na przystanku "Dworzec Zachodni" z tramwajów linii nr 5, 8, 18 na "dwunastkę" bez konieczności przechodzenia na przystanek w przeciwnym kierunku. Na to poczekamy jednak do 2012 roku.

Tak uważają czytelnicy lazarz.pl - wyniki sondy przeprowadzonej w dniach: 11-19.12.2008


R E K L A M A

Fot: Janusz Ludwiczak/archiwum lazarz.pl

ZOBACZ TAKŻE: Bimbą pod Browar?

Komentarze (14)

14-12-2010 09:42:30
gargamel50
Zza urzędniczego biurka swiat wygląda inaczej.
08-11-2010 07:32:39
Sumela
Co za bzdura, że za długi odcinek drogi pomiędzy przystankami! W takim razie, powinno się zlikwidować przystanki między Hetmańską Wiaduktem a Rondem Starołęka (ta sama odległość jak między Mostem Dworcowym a przystankiem przy PKSie), czy między Arciszewskiego a Głogowska/Hetmańska - w obu przypadkach trzeba dreptać kawał drogi, a jeżeli ktoś jest zapominalski, to jego problem. Jeżeli będziemy patrzeć na wszystko pod kątem tego, że "ten zapomina" a "ten nie wie gdzie jechać" to o dobrej komunikacji możemy szybko zapomniec.
31-10-2010 11:46:38
qaf
PS: Ja się tylko zastanawiam, jakoś nie było dla p. Kupsia przedłużenie 46 do Strzeszynka. No tak, jego sąsiedzi z bloków na Piątkowie mieli w końcu bezpośredni dojazd nad jezioro. P. Kupś Poznań to nie tylko Piątkowo.
31-10-2010 11:45:04
qaf
Po tym, co powiedział dyr. Kupś obawiam się, że możesz częściowo mieć rację. Co to znaczy, że "byłaby zbyt duża... przerwa między przystankiem przy Dworcu Zachodnim PKP a następnym. To za daleko. Gdyby ktoś zapomniał wysiąść, musiałby wracać kawał drogi. Gdyby można było stworzyć jakiś przystanek pomiędzy, wtedy taka linia miałaby sens."
30-10-2010 23:56:49
yaro88
niektórym osobą z ZTM potrzebna by była wizyta u psychiatry i to jak najszybciej, bo potem na leczenie głowy będzie za późno...
24-10-2010 18:28:40
koln
Przecież mieszkańcy Łazarza i Górczyna mają połączenie z deptakiem. Piątka zatrzymuje się przy placu Wiosny Ludów. Z Mostu Dworcowego do Półwiejskiej tramwaj jedzie jakieś 6 min. Do Wrocławskiej - około dziesięciu. Rozumiem, że 4 minuty stanowią poważną różnicę?
23-10-2010 23:48:00
Sławomir Czyżewski
Czyli dla wygody, bliżej nieokreślonej liczby wyimaginowanych zapominalskich, którzy musieliby wrócić jeden przystanek(wiem, jest to niewyobrażalna tragedia), wiele osób będzie uprawiać karkołomne przesiadki na przystanku kompletnie niedostosowanym do natężenia istniejącego ruchu? Ktoś ma chyba zbyt duże odległości pomiędzy synapsami.
23-10-2010 17:20:47
kaśka
Wypowiedź p. Kupsa jest żenująca. Zdaje się, co nawet widac na zdjęciach uruchamiany był przystanek przy targach. Słusznie zauważa kiwi. niech zlikwidują pestkę, bo odstęp między teatralką, a Słowiańską jest zbyt długi. No przeciez pasażer mam spory kawałek drogi, gdy się zagubi. Na szczęście wybory już za miesiąć. Pamiętajcie nowy prezydent może zmienić dyrektorów także ztm i mpk.
22-10-2010 14:57:51
MIKI
Istotnie głupota wypowiedzi p. Kupsia jest porażająca. Dziwię się mieszkańcom dolnego tarasu Rataj, że też nie walczą o bezpośrednie połączenie z Dworcem Zachodnim - gdzie po przejściu kilkunastu metrów jest się od razu na dworcu i peronach - a takie udogodnienia zapewniała linia 14/12. A teraz pasażer - czyli stali mieszkańcy i liczni studenci i uczniowie z Rataj - muszą przebiegać na Moście Dworcowym , przy źle działających światłach, potem kawałek mostem, dalej po obsikanych schodach i znów spory kawał drogi wzdłuż postoju autobusów i taxi. Proszę szanowną dyrekcję MPK o sprawdzenie jak wyglądają takie biegi przełajowe w godzinach popołudniowych oraz w niedzielę wieczorem w czasie powrotu studentów. Najlepiej niech to sprawdzi p. Kupś niosąc przy tym duży bagaż i to na 3 minuty przed odjazdem pociągu.
22-10-2010 13:46:46
kaska
stara śpiewka, tylko z nowym wytłumaczeniem. ciekawa argumentacja p. Kupsia
22-10-2010 09:22:34
gość
to jest jeden z głupszych argumentów jakie kiedykolwiek słyszałem... aż nie ma sensu punktować bezmyślności tej wypowiedzi, a jedyne co można robić to dalej przy każdej okazji takiego połączenia się domagać
22-10-2010 08:36:40
kiwi
To w takim razie powinni zlikwidować pestkę, bo odstęp między Mostem Teatralnym, a Słowiańską też jest zbyt długi. No przecież pasażer może się zagubić. Będzie miał spory kawałek drogi.
22-10-2010 08:13:35
hm
To 12 gdy przedłużą PST nie pojedzie na rataje, po zrobieniu pętelki przy zachodnim? W końcu jest za duża odległość pomiędzy przystankami
22-10-2010 07:52:35
TOMI
Pan Kupś z takimi twierdzeniami o zagapieniu i długości przystanku robi z mieszkańców - pasażerów niedorozwiniętych idiotów . Taka linia musi wrócić na swoją cala trasę - bez dziwnych zawijasów tylko prosto Górczyn, skręt na Moście Dworcowym, Rondo Rataje,Rondo Starołeka i pętla Starołęka - czyli w całości dawna trasa 14/12. Ostatnio czas przejazdu z Parku Wilsona na na dolny taras Rataj zajął mi 45 minut !! Czyli liczy się kasa za bilety! Może wreszcie MPK/ZTM zrozumie, że jest dla mieszkańców i to oni płacą za bliety. Pan Kupś lepiej niech zobaczy jaki jest bałagan na przystankach - własnie przystanki na Moście Dworcowym - klasyczny przykład - jak i większość w mieście toną w piasku z ostatniej zimy i petach. Ich nikt nie sprząta !! Ledwo są oprożniane kosze . Kto sprawdza wykonanie prac? Kto to rozilcza i kto płaci?
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
17

kwi

17:00
Biblioteka Raczyńskich filia nr 4 ul. Lodowa 4
"4 dla seniora: Kultura Japonii" - Trening pamięci dla seniorów
- bezpłatne zajęcia poprawiające pamięć, koncentrację oraz okazja do spotkania i rozmów

20

kwi

11:00
Młodzieżowy Dom Kultury nr 3 ul. Jarochowskiego 1
Konkurs Piosenki Przedszkolnej

21

kwi

Poznań * Łazarz
Wybory samorządowe - II tura
w godz. 7:00-21:00

22

kwi

18:00
Komisariat Policji Poznań-Grunwald ul. Rycerska 2
Znakowanie rowerów
w godz. 12:00-18:00

23

kwi

do 25-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Międzynarodowe Targi Energetyki
"GreenPower" - Międzynarodowe Targi Energii Odnawialnej
"Instalacje" - Międzynarodowe Targi Instalacyjne
"Sawo" - Międzynarodowe Targi Ochrony Pracy, Pożarn

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: