Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Rada Osiedla Św. Łazarz: "Ogłaszamy łazarską autonomię" - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Rada Osiedla Św. Łazarz: "Ogłaszamy łazarską autonomię"
02-04-2020 00:14   Janusz Ludwiczak
Rozpocznie się remont Sołtysówki, częstotliwość kursowania wszystkich linii tramwajowych wzrośnie do 5 minut, przywrócone zostaną neony – poinformowała Rada Osiedla Św. Łazarz.

W środę przypadła 120. rocznica przyłączenia Łazarza do Poznania, o czym już informowaliśmy rano ►więcej.

Tymczasem przed południem Rada Osiedla Św. Łazarz poinformowała na swoim facebookowym profilu:
"Ogłaszamy łazarską autonomię. Dziś, po równo 120 latach przyłączenia Miasto Poznań do Łazarza mówimy basta! Powracamy do korzeni.
W tymże celu poczyniliśmy już szereg uzgodnień związanych z funkcjonowaniem autonomii. Siedziba główna Metropolii Łazarz zostanie ulokowana w Sołtysówce, która od jutra rozpoczyna generalny remont. Zgodnie z ustaleniami z MPK Poznań Sp. z o.o. i ZTM Poznań na Łazarz zostaną skierowane wszystkie Moderusy Gamma i Solarisy Tramino. Częstotliwość kursowania wszystkich linii tramwajowych wzrośnie do 5 minut.
Zgodnie z ustaleniami z Zarząd Dróg Miejskich w Poznaniu w celu rekompensaty dotychczasowych uszczerbków na zdrowiu spowodowanych złym stanem niektórych chodników otrzymamy dotację w wysokości 80 mln zł na remonty.. Przywrócone zostaną neony"
– poinformowała Rada Osiedla Św. Łazarz.

Oczywiście był to żart primaaprilosowy, choć my już w listopadzie 2014 r. podjęliśmy temat czy Łazarz mógłby oddzielić się od Poznania? Więcej o tym w artykule: Miasto Łazarz.

W tym roku postanowiliśmy nie przygotowywać żartu na Prima aprilis, choć do tej pory zawsze portal lazarz.pl przygotowywał artykuł z humorem na 1 kwietnia i również w tym roku mieliśmy przygotowany niezły primaprilisowy żart. Część Czytelników nawet dała się nabrać.

W tym roku nie jest nam wszystkim raczej do śmiechu, przez epidemię koronawirusa i tragiczną sytuację zwłaszcza w Europie. Sytuacja jest poważna. Również w sieci krąży wiele fake newsów, dlatego w tym roku odpuściliśmy. Być może uda nam się Państwa wkręcić w przyszłym roku. Tymczasem przypominamy nasze primaaprilisowe żarty z ubiegłych lat:

WIĘCEJ: MTP chcą zbudować w pobliżu Areny park rozrywki. Zjedziemy na rollercoasterze z wysokości 9 piętra

ZOBACZ TAKŻE: Ulicą Łukaszewicza będzie jeździł autobus "45", docelowo pojedzie Kolejową

ZOBACZ TAKŻE: Szykuje się rewolucja komunikacyjna. Wiele ulic ma stać się jednokierunkowa

ZOBACZ TAKŻE: Sanepid nakazał poprawienie stanu Rynku Łazarskiego, inaczej targowisko zostanie zamknięte

ZOBACZ TAKŻE: Przy Głogowskiej ZUS wybuduje nową siedzibę dla Grunwaldu

ZOBACZ TAKŻE: Z wieży kościoła Św. Anny zobaczymy panoramę Poznania

ZOBACZ TAKŻE: Będzie jak na PeWuKę. W Parku Wilsona tryskać będzie podświetlana fontanna w rytm muzyki klasycznej

ZOBACZ TAKŻE: Dworzec Główny powróci do starego gmachu, ale dopiero za dwa lata, po zakończeniu przebudowy

ZOBACZ TAKŻE: Od lipca "79" będzie jeździł Kolejową

ZOBACZ TAKŻE: Zapada się torowisko na Głogowskiej. Od wtorku tramwaje pojadą objazdami

ZOBACZ TAKŻE: Zmieniliśmy logo, by identyfikować się z miastem

ZOBACZ TAKŻE: Spółdzielnia Cegielskiego sprzeda bloki na Osiedlu Hetmańskim SM "Grunwald"

ZOBACZ TAKŻE: W zabytkowej willi sołtysa Łazarza powstanie Biedronka

ZOBACZ TAKŻE: Radny Wośkowiak zastąpi wiceprezydenta Hinca!

ZOBACZ TAKŻE: MDK3 połączy się z "Kręgiem" w Łazarski Ośrodek Kulturalny

ZOBACZ TAKŻE: Od września "osiemnastką" dojedziemy z Głogowskiej pod Browar i na deptak

ZOBACZ TAKŻE: ITI uruchomi TVN Poznań

ZOBACZ TAKŻE: Marsz Równości przejdzie razem z IV Paradą Łazarską?

ZOBACZ TAKŻE: Pływalnia w Parku Kasprowicza będzie (za)kryta

ZOBACZ TAKŻE: Koniec problemów z parkowaniem? Targi wybudują parking podziemny

R E K L A M A

Fot: Rada Osiedla Św. Łazarz (1), Janusz Ludwiczak (2)