Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Miasto chce stworzyć program transportowy dla Łazarza i Górczyna - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Miasto chce stworzyć program transportowy dla Łazarza i Górczyna
04-04-2019 15:53   redakcja, Urząd Miasta Poznania
Ulica Głogowska, budowa parkingu typu Park&Ride, przebudowa skrzyżowania ulic Reymonta i Hetmańskiej – miasto opracuje kompleksowy program transportowy dla Łazarza i Górczyna.

Jak już informowaliśmy Zarząd Dróg Miejskich ogłosił przetarg na wykonanie możliwych wariantów schematów organizacji ruchu, symulacji komputerowej i analizy warunków ruchu dla ulicy Głogowskiej na odcinku od ulicy Ściegiennego do Mostu Dworcowego.

– Przystępujemy do opracowania kompleksowego programu transportowego dla Łazarza i Górczyna. Będzie się składał z kilku przedsięwzięć, w tym budowy parkingu typu Park&Ride na Górczynie, przebudowy skrzyżowania ul. Reymonta i Hetmańskiej tak, by kierowcy dzięki dodatkowemu pasowi ruchu mogli omijać ul. Głogowską i korzystali z drugiej ramy komunikacyjnej, wdrożenia strefy płatnego parkowania na Łazarzu oraz dostosowania ulicy Głogowskiej do obsługi przez tramwaje 45-metrowe. To wszystko ma służyć zwiększeniu bezpieczeństwa uczestników ruchu, wsparciu transportu publicznego oraz poprawie jakości powietrza i ograniczeniu hałasu w tym rejonie – zapowiada Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania.

Do najważniejszych celów programu będzie należało dostosowanie parametrów ulic do obowiązujących przepisów i potrzeb komunikacji publicznej. Przystanki na ulicy Głogowskiej mają być szersze i dłuższe - z uwagi na bezpieczeństwo i komfort pasażerów, ale także z myślą o wprowadzeniu 45-metrowych tramwajów. Obecnie nie ma możliwości, aby tramwaje o tej długości jeździły ulicą Głogowską i dowoziły pasażerów m.in. do Dworca Głównego PKP oraz MTP, które są ważnymi celami podróży w mieście.

Przebudowane miałoby zostać skrzyżowanie ulic Hetmańskiej, Reymonta i Arciszewskiego. Lokalizację zmieni tam jeden z przystanków, który zostałby przeniesiony na ul. Reymonta (w kierunku Areny), co będzie również wpisywać się w przyszły projekt budowy trasy tramwajowej na os. Kopernika. Dzięki temu uda się wyodrębnić dodatkowy pas na skrzyżowaniu i udrożnić ruch, co będzie zachęcało do ominięcia ul. Głogowskiej.

Ważny, dla uspokojenia ruchu na Łazarzu, Górczynie, będzie także parking Park&Ride w pobliżu pętli Górczyńskiej. Skorzystają na nim m.in. osoby wjeżdżające do Poznania, które będą mogły zostawić tam swój samochód i dalej poruszać się komunikacją publiczną. Mniej samochodów przejeżdżających przez ul. Głogowską, to mniejszy ruch, hałas i zanieczyszczenie.

Jak zapowiada magistrat pod koniec roku rozpocznie się wprowadzanie na Łazarzu strefy płatnego parkowania (SPP).

Zarząd Dróg Miejskich przystąpił już do zlecenia analiz i badań ruchu dla ulicy Głogowskiej na odcinku od ul. Ściegiennego do Mostu Dworcowego. Będą one stanowić punkt wyjścia do wypracowania rozwiązań, które usprawnią poruszanie się w rejonie ulicy Głogowskiej - zwłaszcza pojazdów transportu publicznego przy zachowaniu odpowiedniej przepustowości na skrzyżowaniach. Dla pieszych wytyczone będą dodatkowe azyle, a w wybranych miejscach - poszerzone chodniki. Wyznaczone zostaną też dodatkowe miejsca parkingowe.

Podstawą dokumentacji będą ilościowe i jakościowe pomiary natężenia ruchu na szesnastu skrzyżowaniach pomiędzy mostem Dworcowym, a pętlą tramwajową na Górczynie, wykonane z wykorzystaniem między innymi danych z systemu ITS.

Uwzględnienie różnych rozwiązań, w zleconych przez ZDM analizach, pozwoli uzyskać pełną wiedzę na temat sposobów poprawy warunków ruchu w tym rejonie i ocenić ich skutki.

Wyniki analiz oraz opracowane schematy organizacji ruchu będą znane na początku października tego roku. Dalsze działania w terenie będą uzależnione od uzyskanych wyników badań.


R E K L A M A

Komentarze (2)

06-04-2019 21:01:44
Ja
Rozpocznie się wprowadzeniem SPP i na tym się skończy jak mniemam. Ale warto pomarzyć.
04-04-2019 20:25:19
stąd
Koniecznie! Koniecznie trzeba opracować plan. Szkoda, że nie zrobiono tego 10 lat temu gdy Poznań rozrósł się na rubieżach (Plewiska, Komorniki, Luboń) i Głogowska stała się już nie tylko tranzytem na Wrocław i A2 ale te główną arterią wjazdową i wyjazdową do tzw. "sypialni". Obecnie nie da się żyć w tych rejonach. Zwłaszcza przy skumulowaniu piątkowych remontów i targów.
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
04

kwi

do 07-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Poznań Motor Show" - targi motoryzacyjne
TTM - Targi Techniki Motoryzacyjnej

07

kwi

Poznań * Łazarz
Wybory samorządowe

12

kwi

do 14-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Poznań Run Expo" - targi sportowe: bieg | aktywność | motywacja

14

kwi

Poznań * Łazarz
16. Poznań Półmaraton

20

kwi

11:00
Młodzieżowy Dom Kultury nr 3 ul. Jarochowskiego 1
Konkurs Piosenki Przedszkolnej

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: