Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Społecznicy i część mieszkańców chce zwężenia Głogowskiej - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Społecznicy i część mieszkańców chce zwężenia Głogowskiej
01-02-2018 01:19   Janusz Ludwiczak
Blisko półtora tysiąca osób podpisało się pod petycją w sprawie zwężenia ulicy Głogowskiej do jednego pasa ruchu. Społecznicy i aktywiści miejscy ze Stowarzyszenia Urbanator zorganizowali inicjatywę "NOWA Głogowska, która nas łączy". Ich zdaniem dzięki wprowadzeniu takich rozwiązań na główną arterię Łazarza powróci zieleń, a także upłynniony zostanie ruch, poprawi się bezpieczeństwo, a także zmniejszy się hałas. Zyskać mają również piesi.

O akcji "NOWA Głogowska, która nas łączy" informowaliśmy jako pierwsi już w połowie września. Wtedy przedstawiciele Stowarzyszenia Urbanator wraz z grupą Mobilny Poznań, Lepszy Poznań, SIW Poznaniacy oraz grupą aktywistów miejskich zwęzili na sześć godzin ulicę Głogowską na wysokości Rynku Łazarskiego. Społecznicy przekonują, że główną arterię Łazarza trzeba zwęzić do jednego pasa ruchu.

Od lat poznańskie ruchy społeczne i fachowcy zajmujący się transportem miejskim (m.in. z Politechniki Poznańskiej), apelują o przebudowę ulicy Głogowskiej. Ulica w swoim obecnym kształcie nie spełnia norm przewidzianych prawem, co potwierdza nawet Zarząd Dróg Miejskich. Mimo to władze Poznania nie są zainteresowane zmianami. Mieszkańcy chcą uspokojenia ruchu na Głogowskiej, azyli dla pieszych przy torach tramwajowych, osobnego miejsca dla rowerów, zieleni, miejsc odpoczynku oraz dodatkowych miejsc postojowych. Piesi będą wówczas bezpieczni na chodnikach i będą mogli bezpiecznie przejść przez jezdnię - dzięki redukcji pasów ruchu odległość do pokonania będzie mniejsza, a azyle pozwolą zatrzymać się przed torami, co dzisiaj jest niemożliwe – przekonuje Włodzimierz Nowak ze Stowarzyszenia Urbanator, jeden z pomysłodawców zwężenia Głogowskiej.

Zdaniem społeczników ulica Głogowska powinna być jednopasmowa, bez sygnalizacji świetlnej, z wyjątkiem skrzyżowania z ulicą Hetmańską. Przy głównej arterii Łazarza miałaby pojawić się zieleń.

Eksperci Politechniki twierdzą, że większym problemem dla przepustowości są światła, które mają niekorzystny układ, gdyż nie można osobno wyregulować przejścia przez torowiska i osobno przez jezdnię, tylko musi być osobny cykl świateł. Sygnalizacje stanowią większą przeszkodę dla przepustowości niż likwidacja jednego pasa. Likwidacja jednego pasa i stworzenie azylu pomiędzy torowiskiem a jezdnią poprawi ruch samochodowy – powiedział w rozmowie z portalem lazarz.pl Włodzimierz Nowak, Stowarzyszenie Urbanator.

Korzyści jest więcej. Nie tylko upłynniamy ruch samochodowy. Zyskają piesi, którzy nie będą musieli długo czekać na światłach, aby przejść na drugą stronę ulicy. Skupienie ruchu samochodów na jednym pasie pozwoli wyłączyć sygnalizacje świetlne, stworzyć azyle dla pieszych między pasem samochodów i torowiskiem tramwajów, co zapewni bezpieczeństwo, samochody pojadą esowanym torem jazdy co sprawi, że pojadą wolniej, parkowanie na jezdni zwolni wąski pas na drogę rowerową, a ruch samochodowy choć na jednym pasie to poza szczytem przejedzie nawet szybciej, niż dzisiaj dzięki wyłączonym sygnalizacjom – dodaje Włodzimierz Nowak.

Pomysłodawcy przekonują również, że dzięki zmianom kierowcy zyskają dodatkowo 31 miejsc postojowych. Ich zdaniem na odcinku od Targów do ul. Chociszewskiego jest 209 miejsc do zaparkowania auta. Po zmianach będzie ich jak twierdzą autorzy 240.

Projektując "Nową Głogowską" przeanalizowaliśmy liczby i położenie miejsc postojowych dzisiaj oraz zmiany, jakie zajdą wraz z realizacją projektu. W analizie pominęliśmy nielegalne parkowanie, wjazdy na podwórza, miejsca zbyt wąskie itp., Tam, gdzie to było możliwe, nielegalne dzisiaj miejsca postoju znalazły swe legalne odpowiedniki w jezdni" – argumentują pomysłodawcy.

Od września społecznicy skupieni w inicjatywie pod nazwą "Nowa Głogowska" zbierali podpisy, które w środę zostały przekazane prezydentowi Poznania Jackowi Jaśkowiakowi oraz w kancelarii Zarządu Dróg Miejskich. Pod petycją papierową podpisało się ponad tysiąc osób, a w internecie do tej pory podpisały się pod nią 584 osoby.

Zmiany są potrzebne dziś, nie można czekać na pewno w kwestii bezpieczeństwa – argumentuje Roman Modrzyński, motorniczy, członek Rady Osiedla Św. Łazarz.

Czas na zmiany głównej ulicy na Łazarzu. Dawnej reprezentacyjna aleja, dziś niestety w znacznej mierze przeznaczona pod samochody. Spaliny i hałas nie zachęcają do mieszkania w okolicy oraz korzystania z ulicy. Cierpi na tym też okoliczny handel – uważa Tomasz Wierzbicki, radny Miasta Poznania (Prawa do Miasta).

Większość życia spędziłem przy ul. Głogowskiej albo w jej pobliżu i było to coraz trudniejsze do wytrzymania -- stała się wyłącznie tranzytem samochodowym. Ucywilizowanie przywróci atrakcyjność ulicy a życie przy niej uczyni znośnym – sądzi Lech Mergler, wiceprezes Stowarzyszenia Prawo do Miasta.

Chcę ożywienia Łazarza i ul. Głogowskiej, wierzę, że dzięki zwiększeniu komfortu pieszych powstanie przyjazna przestrzeń zachęcająca do spacerów z miejscami do odpoczynku dla seniorów i stolikami przed kawiarniami. Ważna jest także możliwość wprowadzenia zieleni co poprawi klimat, zacieni chodniki i oczyści powietrze – wskazuje Agnieszka Dalczewska z Kolektywu Kąpielisko.

Władze miasta są jednak sceptyczne do pomysłu.

Trudno mi sobie wyobrazić, by testowo zwężać ulice Głogowską na odcinku łazarskim, skoro nie mamy politycznej zgody na zwężenie ulicy Głogowskiej w obrębie Górczyna – powiedział w Telewizji WTK Maciej Wudarski, zastępca prezydenta Poznania.

ZOBACZ TAKŻE: Nie będzie zwężenia ulicy Głogowskiej

Wiadomo też, że póki co nie ma środków w budżecie miasta na zmiany na ul. Głogowskiej. Do sprawy będziemy wracać.


R E K L A M A

Komentarze (59)

11-02-2018 10:45:59
Negatywna Elwirka
"Sporą część kursów ogarniam mpk..." - co za niechlujny, pseudostudencki socjolekt...
10-02-2018 23:17:22
Elvira
I wszystko jasne (głosowanie): 1. TAK, to świetny pomysł, ul. Głogowska odzyska dawny charakter - 6 (28.6%) / 2. NIE, priorytetem jest sprawny ruch kołowy - 14 (66.7%) / 3. NIE MAM ZDANIA, ulicą Głogowską i tak się nie poruszam - 1 (4.8%). To podobnie jak z "dobrą zmianą": nikt nie głosował, ale wybory wygrali (!!!).
07-02-2018 08:34:40
Negatyw
@ "do Negatywa": Wyobraź sobie dzieciaku, że sporą część kursów ogarniam mpk. Ale nie zawsze jest to realne. Czy coś jeszcze chciałbyś wiedzieć...? :-)
06-02-2018 10:44:03
do Negatywa
Widać coraz trudniej przychodzi tobie wyartykułować to, co masz na myśli. Może zbyt często jeździsz samochodem.
06-02-2018 07:28:20
Negatyw
@ do Negatywa: Miałem na myśli wersję, przed oddaniem do druku.
05-02-2018 19:50:46
do Negatywa
Autoryzacja po edycji? Ciekawe. PS Dzisiaj chyba widziałem na ul. Głogowskiej panią Paulinę, jak jechała na hulajnodze. Miała włóczkowe getry z pomponami, body z wiskozy i liliową pelerynę, a w ręku kaduceusz...
04-02-2018 20:19:11
Negatyw
@ Tomek: Po pierwsze, urodziłem się na Łazarzu. Po drugie, nie muszę mieć Twojego pozwolenia. / Gdy już wydasz moją biografię, podeślij mi proszę do autoryzacji...
04-02-2018 15:28:18
pyr@
@Paulina Suczka-Toboła: Doczekam się w końcu odpowiedzi? Dlaczego nie walczy Pani o zwężenie Grunwaldzkiej i Grochowskiej na swoim osiedlu Stary Grunwald, którego jest pani radną? Co Pani zrobiła ws. wyjaśnienia pożarów baraków? Dlaczego nie sprzeciwia się Pani budowie SOR-u i szpitala centralnego, który utrudni życie mieszkańcom Osiedla Stary Grunwald, które jako radna Pani reprezentuje. Skąd nagle zaintresowanie Łazarzem? Czyżby to już kampania wyborcza?
04-02-2018 14:30:53
aby
Zwężenie Głogowskiej spowoduje, że konieczna będzie likwidacja ruchu tramwajowego. Uzasadnienie jest oczywiste: Tramwaje będą bardzo niebezpieczne dla rowerzystów. W trosce o dobro rowerzystów tramwaje znikną z ul Głogowskiej. W późniejszym czasie z pozostałych ulic. Poznań tylko dla rowerów.
04-02-2018 11:10:28
Pieszy Miejski
Tak, nasi przodkowie mieszkający na wsi Łazarz, przewidzieli że przez ich osiedle będzie odbywał się tranzyt koni mechanicznych i wylali asfalt pod sam skraj swoich domostw,likwidując przydomowe ogródki. Każde nowe auto witali wiwatując i dzieje się tak do tej pory. Niestety pojawiła się grupa odszczepieńców, która nie chce pielęgnować utrwalonej wiekami tradycji. Jeżeli się nie opamiętają, czeka ich rytualne spalenie na stosie, po procesie o czary.
03-02-2018 23:59:45
Poznanianka
Trzeba nie mieć "za grosz" wyobraźni, żeby proponować ograniczenie ulicy Głogowskiej tylko do jednego pasa ruchu (w każdą stronę)! Ulica Głogowska – to jedna z ważniejszych arterii miasta Poznania, biegnąca od centrum miasta w kierunku południowym. Nasi przodkowie mieli wyobraźnię projektując ulicę Głogowską w takim zarysie. A my? Ciekawa jestem kto imiennie z PP firmuje propozycję tych zmian? PS. Do Pieszego Miejskiego: gdzie zlokalizowana jest ulica Berlińskiego? Chyba Berwińskiego!
03-02-2018 15:27:13
Tomek
A Negatyw nie mieszkający na naszym fyrtlu ciągle walczy o ten tranzyt z domu do pracy... dlaczego tak aktywnie uczestniczysz w naszym życiu?
03-02-2018 11:38:54
Andrzej J
Teraz jak już cały Poznań (łącznie z idiotycznymi inwestycjami jak małe, ciasne uliczki prawie pozbawione ruchu )jest w ścieżkach rowerowych, policja winna się skupić na karaniu tych rowerzystów, którzy stwarzają niebezpieczeństwo pomimo ogromnych przywilejów! Przykładowo - jazda po chodniku (często jest to pędzenie z ogromną prędkością nie patrząc na pieszych, wręcz ich spychając...) 1-5 tyś złotych, jazda na czerwonym świetle 2-10 tyś złotych. Kierowców już miasto "nauczyło" jeździć, teraz czas na rowerzystów. Żeby nie było - sam, cały okres wiosenno-letni dojeżdżam do pracy rowerem i aż oczy krwiawią jacy kamikaze nieraz jeżdżą... Jeżdżę zgodnie z przepisami i wiem, że tak się da!
03-02-2018 10:07:00
Negatyw
Zwężenie jednej z najważniejszych arterii Łazarza. Do tego jednokierunkowa Jarochowskiego + cały cyrk wokół = KATASTROFA. Będzie jeden wielki korek, a walczący o te zmiany - uduszą się od spalin... (!!!!!!!). Przecież nikt nie będzie stał w korkach i będzie się starał (jak zawsze) ominąć korki w szczycie na Reymonta i Hetmańskiej.
02-02-2018 20:12:19
zniecierpliwiony
zamiast ciągle tylko gadać to niech wreszcie zwężają tę głogowską bo chce mieć spokój pod oknami
02-02-2018 12:52:40
Magister habilitowany dróg i chodników
Informuję, że Instytut Mechanojazdy i Bicyklistyki Familiarnej otrzymał z Sekcji Pudli Rady Dzielnicowej informację, że pudle zażądały wydzielenia w ciągu ulicy Głogowskiej odrębnej drogi pudlowej. Po wnikliwych konsultacjach z mieszkańcami, a także po behawioralnym badaniu reaktywności pudli uznaliśmy, że wprawdzie budowa dodatkowego, wydzielonego pasa dla pudli byłaby powierzchniowo możliwa, jednak droga taka musiałaby przebiegać krawędzią zaczepną wzdłuż pasma hulajnogowego (postulowanego przez IV pełnomocnika terenowego pełnomocnika VII zastępcy prezydenta miasta), co groziłoby haczeniem się z natury złośliwych pudli o hulajnogi. Ponieważ jednak równocześnie podkomisja do spraw wymborków i tytek (w sekcji pudli grunwaldzkich), zwróciła uwagę, że ulicą Głogowską nadal tośtają się osoby z tobołami (i to mimo postępującej elektryfikacji konsumpcjonizmu), POSTANOWIONO CAŁKOWICIE ZMIENIĆ ZASADY RUCHU W CIĄGU ULICY GŁOGOWSKIEJ. Odtąd będzie ona basenem, a ruch będzie odbywał się czółnami zasilanymi energią z rozkładu ekskrementów pudli. Wprowadzony ruch będzie oczywiście jednostajny, prostoliniowy. Aktualnie koncepcja jest opiniowana przez Radę Dzielnicową Kopaniny.
02-02-2018 11:45:54
do Pani Pauliny
Czy to prawda, że Pani najczęściej porusza się na hulajnodze?
02-02-2018 10:35:08
M.
@Paulina Suszka, Czy test ma tylko obejmować tylko ulicę Głogowską, czy też również uwzględni oddziaływanie takiego rozwiązania na zwiększenie ruchu na Kasprzaka/Matejki? O tym też mówią opracowania PP, a czego jakoś Pani nie chce przyjąć do wiadomości.
02-02-2018 09:49:57
Pieszy Miejski
Jestem mieszkańcem Głogowskiej. Popieram wizje (której realizacja powinna rozpocząć się już 20 lat temu, nie mielibyśmy potrzeby uchwalać programu przywracania śródmieścia do życia). Nie uważam, że zbieranie petycji o test jest narzucaniem (test ronda przy Browarze sprawdził się). Wiele osób potrzebuje coś zobaczyć, wtedy są w stanie odrzucić swoje obawy. Proste to jest. p.s. Stoję na stanowisku, że obecnie narzuca mi się rozwiązanie, niezgodne z prawem oraz każdą uchwałą dotyczącą śródmieścia i transportu.
02-02-2018 09:30:16
pyr@
@Paulina Suczka-Toboła: Doczekam się w końcu odpowiedzi? Dlaczego nie walczy Pani o zwężenie Grunwaldzkiej i Grochowskiej na swoim osiedlu Stary Grunwald, którego jest pani radną? Co Pani zrobiła ws. wyjaśnienia pożarów baraków? Dlaczego nie sprzeciwia się Pani budowie SOR-u i szpitala centralnego, któru utrudni życie mieszkańcom Osiedla Stary Grunwald, które jako radna Pani reprezentuje. Skąd nagle zaintresowanie Łazarzem? Czyżby to już kampania wyborcza?
02-02-2018 08:12:19
Wolf
Nadal nie rozumiem jakim prawem osoby nie mieszkające na Łazarzu narzucają swoje wizje osobom mieszkającym tutaj wiele lat. Z rozmów z sąsiadami wiem że w ogóle nie chcą zmian proponowanych przez tzw. społeczników. Pamiętają też, że Głogowska ma być zwężona dopiero po wybudowaniu Dolnej Głogowskiej za Kolejową. Co do wizualizacji z drzewami to ZDM już się kiedyś wypowiedział, że ilość instalacji podziemnych pod Głogowską uniemożliwia zasadzenie drzew.
02-02-2018 07:40:20
Maksym
Pani Suszka, Pani łatwo mówić "zróbmy test" bo Pani tutaj nie mieszka, Pan Nowak również. Efekty tego testu będziecie sobie oglądać w telewizji. A my, mieszkańcy Łazarza będziemy królikami doświadczalnymi. Będziemy poruszać się jak szczury w labiryncie a Panowie z Politechniki, Pan Włodzimierz i Pani Paulina będą się temu przypatrywać z bezpiecznej odległości.
01-02-2018 23:49:55
Paulina Suszka
@Zróbmy test - no właśnie, wreszcie jakiś głos rozsądku w tym morzu histerii i pospolitej arogancji :) Nie wiem, dlaczego tyle tu osób, które tak się tego testu boją? Dodajmy - ZDM owszem twierdzi, że jeden pas to nie problem. Podobnie, jak eksperci z Politechniki, którzy przygotowali raport - właśnie przecież skończyły się konsultacje! Nie wiem, dlaczego Rada Osiedla wskazała akurat ten wariant, który generuje najgorsze skutki dla ulic osiedla? Ktoś z Państwa w ogóle wnioski z tego raportu zna? Bo to, co postuluje inicjatywa Nowa Glogowska jest z zbieżne z tym wariantem, który jest tam określony jako najkorzystniejszy dla osiedla.
01-02-2018 22:52:35
Do Suszki-Toboły
Podpisy zbierane na ulicach... w tak szczegółowych, wymagających analiz i wnikliwego namysłu sprawach... a tu petycja, kilka lotnych (czyt. demagogicznych) haseł, trochę siedzenia na krzesełku za winklem i mamy szybciutko podpisaną petycyjkę... Brawo!
01-02-2018 20:02:11
Maksym
Jakim cudem można przenieść parkowanie na Głogowskiej na jezdnie, skoro na miejsce parkingowe potrzeba 2,5 m szerokości a jezdnia ma według "społeczników" 5 metrów. Gdyby przenieść parkowanie kosztem jednego pasa jezdni, wolny pas ruchu będzie miał 2,5 metra! Powinien mieć 3,5 metra szerokości. Ludzie, nie dajcie się nabrać, wolnego miejsca po zwężeniu Głogowskiej do jednego pasa starczy na ścieżkę rowerową i tylko na nią. O większej ilości przestrzeni na zieleń możecie zapomnieć. A azyle dla pieszych będą owszem robione ale kosztem zwężenia chodnika albo likwidacji miejsc parkingowych.
01-02-2018 19:45:04
Albin
Śliczne obrazki, jak z bajki. Przypominają Głogowską z czasów I wojny. Tak samo zielono, tak samo mało aut. No dobra, czas się obudzić: a gdzie pochowaliście, Państwo Społecznicy, parkingi? Gdzie są samochody mieszkańców? Lada moment przybędzie dzielnicy 250 mieszkań przy Gąsiorowskich, pewnie drugie tyle na działce Garvestu - a to oznacza kolejne kilkadziesiąt aut. Dzielnica się odmładza, a to dodaje kolejne samochody. A na tych obrazkach polikwidowane dziesiątki miejsc postojowych. Jak na razie nie powstał - i w żadnych planach nie ma - wielopoziomowy parking publiczny (pomijam ten targowy, przydatność dla mieszkańców znikoma).
01-02-2018 19:43:41
Tomek
Oby jak najszybciej te zmiany nadeszły. Obecnie ta ulica nie jest do życia.
01-02-2018 18:56:47
Magister habilitowany dróg i chodników
Osobiście, po konsultacjach z mieszkańcami, dysponując ekspertyzą Instytutu Mechanojazdy i Bicyklistyki Familiarnej, po uzyskaniu wsparcia przez radę dzielnicy (wybraną przez 267% kolektywu dzielnicy) uważam, że w ciągu ulicy Głogowskiej jezdnia na wysokości rynku łazarskiego powinna sprowadzać się do pasa drogowego w liczbie zero, a w miejscu tym powinien być plac zabaw. Winny do niego prowadzić drogi hulajnogowe, które powinny być nadto wydzielone od dróg rowerowych i chodników dla pieszych drutem kolczastym (z możliwością podłączenia napięcia emocjonalnego), ze względu na zawłaszczanie tych dróg przez użytkowników innych dróg. Ulica powinna być obsadzona odpowiednim drzewostanem, najlepiej palmą. Powoła się pełnomocnika dzielnicowego, będącego pełnomocnikiem pełnomocnika prezydenta miasta, ds. pielęgnacji kwiatostanów Areca catechu, kwitnących na posadzonych palmach. Zgodnie z Aneksem nr 23 do ekspertyzy Instytutu, będącym załącznikiem do uchwały rady dzielnicy reprezentującej 267% kolektywu, zamiast krawężników umieści się z boku pasów drogowych chrust i wiklinę porośniętą mchem Chondrus crispus z grupy krasnorostów kędzierzawych. Zapowiada się dla dobra mieszkańców kontrolę Miejskiej Służby ds. Nietranzytowości w zakresie legitymowania przechodniów ulicy Głogowskiej na okoliczność posiadania zaświadczenia, że poruszanie się tą ulicą jest mieszkańcowi naprawdę potrzebne. Magister habilito
01-02-2018 17:45:57
Andrzej J
Dobrze, że niedługo się stąd wyprowadzam, bo to miasto dostaje wewnętrznego paraliżu - jak można robić te wszystkie ograniczenia z myślą, że ludzie przesiądą się z samochodów na obrzeżach miast do komunikacji miejskiej, jak nie ma słynnych Park&Ride! To jest wszystko robiony od d.... strony, niby wzorujemy się na zachodzie, a tam robili wszystko w dobrej kolejności i widać, da się.
01-02-2018 16:38:06
zróbmy test!
Jeśli ZDM potwierdzi że dla obecnego natężenia ruchu wystarczy jeden pas ruchu, to zróbmy test, choćby przez jakieś 4 tygodnie. Wiadomo że ulica od razu się od tego nie zazieleni, chodnik nie przestanie być nierówny i nieestetyczny, przystanków od razu się nie poszerzy, handel w miesiąc nie wróci, ale wystarczy miesiąc by zobaczyć czy samochody się na tym jednym pasie zmieszczą, czy rzeczywiście jadą płynniej, czy tramwaje jadą szybciej. Testy pokazały sens likwidowania sygnalizacji świetlnej w Centrum czy na Jeżycach, zobaczymy co wykażą u nas.
01-02-2018 15:04:45
voit
Czytając powyższy komentarz odnoszę wrażenie, że jest tylko jedna słuszna linia myślenia. Cóż za zgodność! Rady, stowarzyszenia, radni i działacze, mieszkańcy i inni obywatele, którym dobro mieszkańców leży na sercu, WSZYSCY chcą przebudowy Głogowskiej. A później to już tylko świetlana przyszłość - piękne sklepy branż wszystkich z cenami atrakcyjnymi, ceny najmu prawie że darmowe, tramwaje klimatyzowane odjeżdżające co minutę z zawsze wolnymi miejscami siedzącymi, powietrze krystalicznie czyste jak za czasów prehistorycznych. Już dziś widzę tłumy chcące zamieszkać na naszym cudnym Łazarzu, widzę upadek centrów i galerii handlowych, rolników sprzedających swe eko-warzywa na Rynku, jeszcze tylko chwila... No to jak? Pomożecie?
01-02-2018 14:22:33
Jagowstrasse
Po pierwsze, cały projekt centrum obejmuje łącznie 2,7 km ulic, oraz wybudowanie nowej trasy tramwajowej przez Ratajczaka i kosztuje 230 milionów. Będzie usprawniał ruch lokalny w tym miejscu. Dla porównania poszerzenie jednego kilometra Grunwaldzkiej, które ruch lokalny utrudniło, a nawet wiązało się z wyburzeniami domów, kosztowało 220 milionów. Po drugie, zmiany na Głogowskiej można wprowadzić niskim kosztem, właściwie poprzez samą zmianę organizacji ruchu: przeniesienie parkowania na jezdnię (pas do parkowania jest węższy niż pas ruchu). Większa przebudowa, która i tak zajmie mniej czasu i będzie kosztować mniej niż przebudowa Kaponiery, będzie mogła mieć miejsce później.
01-02-2018 13:15:14
Oburzony
Na niektórych fantazmatach widać, że nawet całe kamienice będą przenoszone.
01-02-2018 13:06:48
Poznaniak
Pan Nowak nie jest upoważniony do wypowiadania się w imieniu mieszkańców (przynajmniej nie przedłożył takich pełnomocnictw), a "eksperci" z politechniki już wielokrotnie się mylili. Wprowadzenie zmian na terenie Łazarza w połączeniu z postulowanymi przez tzw. społeczników zmianami na Głogowskiej spowoduje HEKATOMBĘ komunikacyjną w całej dzielnicy; zatory i korki na mniejszych ulicach, chaos, który będzie prowadził do wypadków, więcej spalin i hałasu komunikacyjnego.
01-02-2018 12:55:50
Oburzony
Kolektyw kąpielisko pisze o"przyjaznej przestrzeni" na łazarzu? A jego nocne, hałaśliwe imprezy w parku Kasprowicza, gdzie obowiązuje zakaz łamania ciszy?!!! Np. Berling Calling latem 2017 i wycie do rana?! Żegnamy was kolektywie, kolektywizujcie sobie gdzie idziej!
01-02-2018 11:38:49
ulicznik
Ależ piękna ulica na tych wizualizacjach i tyle. Aby tak było należy przeprowadzić remont taki jak na św.Marcinie a to są setki milionów złotych i wyłączenie ulicy z ruchu tak na 2-3 lata..A drzewa to prawie jak dziewiczy las .A samochody jadą bocznymi ulicami , rowery Głogowską , brak tylko chodników samobieżnych.
01-02-2018 10:42:12
@bem
Skoro przepustowość jednego pasa wystarczy dla aktualnego natężenia ruchu to nie widzę przeszkód by już teraz zrobić tylko jeden pas. Problem będą mieli jedynie ci którzy koniecznie muszą wyprzedzać inne samochody. No i nie oszukujmy się, większość samochodów na Głogowskiej to nie mieszkańcy Łazarza tylko ci co jadą dalej. Za to większość pieszych to właśnie mieszkańcy Łazarza. Jeśli ograniczenie jezdni do jednego pasa pozwoli przesunąć parkowanie z chodników choć częściowo na jezdnie to wreszcie będzie można się łatwiej wyminąć na chodniku.
01-02-2018 10:23:39
Wolf
Te wizualizacje wyglądają niczym na stronach deweloperów mieszkań, czyli to jest tylko taki ładny obrazek nie prezentujący rzeczywistości. W dodatku te wizję wcale nie tworzą mieszkańcy Łazarza, tylko różne stowarzyszenia, aktywiści i próbują narzucić ją mieszkańcom.
01-02-2018 10:07:03
gosownik
Ależ piękna ulica na tych wizualizacjach, aż chciałoby się po niej chodzić, eh marzenia.. Niestety, na razie pozostaje pieszym omijanie Głogowskiej.
01-02-2018 02:10:50
pyr@
To pani Suczka i pan Nowak niech najpierw zwężą Grunwaldzką od ronda Jeziorańskiego do Bułgarskiej i ulicę Grochowską, też są za szerokie, niebezpieczne...
01-02-2018 01:25:35
Poznaniak
Porównywanie układu drogowego na Ostrorogu i Abisynii z układem łazarza oraz funkcji obu tych dzielnic i twierdzenie, że zastosowane na Grunwaldzie rozwiązania można przenieść automatycznie na łazarz świadczy o niekompetencji i nieznajomości miasta.
01-02-2018 01:23:23
Poznaniak
Rady Osiedla to jest w ogóle ciekawa struktura; np. p. Szuszka-Toboła, żeby zostać radną osiedlową musiała zdobyć aż 24 głosy wyborców. Cóż za legitymacja demokratyczna! Początkowo zresztą myślałem, że jest z RO Kopanina.
01-02-2018 01:10:53
do pyr@
Na Starym Grunwaldzie, którego Paulina Suszka jest radną, a Włodzimierz Nowak mieszkańcem, większość ulic jest jednokierunkowa. To pozwala na zwiększenie liczby legalnych miejsc parkingowych, uwolnienie chodników od parkowania, poprawienie bezpieczeństwa, a także ograniczenie tranzytu. Na Łazarzu, który przecież jest niedaleko (sam mieszkam na Starym Grunwaldzie i na Łazarz regularnie przychodzę pieszo) takie rozwiązanie też się sprawdzi. Kwestią otwartą jest to w którą stronę powinien być ruch na ulicach by było to najwygodniejsze dla mieszkańców. A szeroka jezdnia Głogowskiej nie jest potrzebna mieszkańcom Łazarza, tylko tym którzy jadą z Komornik, Lubonia i Świerczewa do centrum, bo już Górczyn i Łazarz częściej pojedzie tramwajem.
01-02-2018 00:59:46
bem
Na konsultacjach podano informację o natężeniu ruchu na Głogowskiej w szczycie porannym w kierunku do centrum wynoszącym 840 samochodów na godzinę. Tymczasem przepustowość jednego pasa ruchu w warunkach miejskich (czyt. ograniczana sygnalizacją świetlną), to około 1000 samochodów na godzinę. Czyli wszystkie te samochody zmieszczą się spokojnie na jednym pasie ruchu. Co więcej jeden pas ruchu w każdą stronę daje możliwość rezygnacji z niektórych sygnalizacji świetlnych co zwiększy przepustowość i upłynni ruch (tak samo stało się na Jeżycach). Dalej, 840 samochodów wiezie może 1100 ludzi (wypełnienie samochodów w mieście to 1,2-1,3 osoby w samochodzie). Tyle samo zmieści się w czterech-pięciu bardzo wypełnionych tramwajach. Tymczasem w godzinach szczytu w ciągu godziny w jedną stronę jedzie 18 składów. Przepustowość tramwajów jest więc trzykrotnie większa niż przepustowość samochodów. Zwężenie Głogowskiej pozwoli odblokować tramwaje i zwiększyć liczbę osób które będą mogły sprawnie przejechać ulicą.
01-02-2018 00:30:45
mieszkaniec
Zdaje się, że są ważniejsze sprawy. Mieszkańcy Kolejowej od lat czekają.... Najpierw zróbmy Kolejową może co???
01-02-2018 00:29:44
mieszkaniec
No gratuluję. Chcecie zwężyć Głogowską. A zdaje się, że teraz jest Budma. Zobaczycie co będzie działo się w piątek popołudniu...
01-02-2018 00:04:53
Pieszy Miejski
Panie emerycie. Nie mam problemu ze zmienieniem zdania, ale skwitowanie poniższych opracowań specjalistów z politechniki, obietnic(marzeń) prezydentów jednym słowem wariactwo, jest argumentem żadnym - proszę się bardziej postarać.
31-01-2018 23:54:13
emeryt
Najlepszym rozwiązaniem zburzyć miasto i wybudować zgodnie z przepisami. Ludzie, gdzie wy żyjecie na jakim świecie. Co komentarz to nowa wizja. WARIACTWO
31-01-2018 23:47:58
Pieszy Miejski
Jeżeli zaś chodzi o obietnice i gruszki: Drugi Zastępca Prezydenta Maciej Wudarski: Uspokojenie ruchu samochodowego na Głogowskiej, system wydzielonego torowiska tramwajowego, jeden pas ruchu dla aut w każdą stronę. Większa liczba przejść dla pieszych przez Głogowską, przy wydzieleniu jednego pasa ruchu dla aut umożliwia rezygnację z systemu sygnalizacji świetlnej na przejściach. http://lazarz.pl/?id=2&nr=7845 Prezydent Miasta Poznania Jacek Jaśkowiak: Moja ciocia mieszkała na Głogowskiej i nie musiała się męczyć z motocyklistami bez tłumików, samochodami dostawczymi tarasującymi chodnik i samochodami przejeżdżającymi z prędkością 100 km/h. Łazarz był kiedyś najpiękniejszą dzielnicą Poznania. http://lazarz.pl/?id=2&nr=2114 Najważniejszą inwestycją dla Łazarza jest w mojej ocenie Nowa Głogowska. Konieczne jest odciążenie ruchu tranzytowego odbywającego się ulicą Głogowską http://www.lazarz.pl/index.php?id=2... Pierwszy Zastępca Prezydenta Mariusz Wiśniewski: Głogowska jest już spokojną ulicą, na której dominuje ruch pieszych i rowerzystów. Są tutaj szerokie chodniki, kwitną dęby, lipy i niekiedy sosny. Znajduje się tutaj kilka kawiarnianych ogródków, które zachęcają do wypicia porannej kawy http://lazarz.pl/?id=2&nr=9053 Trzeci Zastępca Prezydenta Tomasz Lewandowski: Najwyższy czas by odwrócić priorytety transportowe naszego miasta. Ruch pieszy musi mieć priorytet, a mieszkańcy Łazarza poczucie tego że mieszkają w mieście a nie na przedmieściach w pobliżu autostrady http://lazarz.pl/?id=2&nr=7822
31-01-2018 23:40:52
pyr@
No właśnie, a pan Włodzimierz Nowak, który dzięki bogu nie jest wiceprezydentem Poznania niech zajmie się sprawami osiedla Grunwald Południe, w którym jest radnym. Pani Paulino Suszka, p. Włodzimierzu Nowaku: może zajmijcie się zwężeniem ulicy Grunwaldzkiej od ronda Jeziorańskiego do Junikowa oraz ulicy Grochowskiej, również powinna mieć jeden pas. Od Głogowskiej precz! Nie mieszkacie na Łazarzu, skąd nagle takie zainteresowanie Łazarzem. Czyżby sprawdzacie elektorat i szykujecie się do wyborów samorządowych? Ile to gruszek na wierzbie obiecaliście...?
31-01-2018 23:34:22
Pieszy Miejski
A każdy radny, który wiedząc, że nadzór budowlany stwierdził niezgodność z przepisami szerokości przystanku przy rynku łazarski, że ZDM przyznał, że pasy nie spełniają norm szerokości, znając liczbę wypadków na Głogowskiej (raport ze stanu Głogowskiej do poczytania na stronach Inwestycje dla Poznania, znając zapisy "Radni w swojej długofalowej koncepcji zapisali, kilka koniecznych zmian. Jest pomysł, aby ulicę zwęzić do jednego pasa, a na drugim stworzyć miejsca parkingowe, tak aby samochody zniknęły z chodników. - Takie rekomendacje przekazaliśmy do ZDM. Nie wiemy, czy będzie na to zgoda - zaznacza Łukasz Prymas." z artykułu "Poznań: Głogowska tylko z jednym pasem ruchu? Radni z Łazarza są "za" Karolina Koziolek 7 lutego 2013 Głos Wielkopolski, forsując W1, który niczego nie zmienia moim zdaniem działa wbrew zdrowemu rozsądkowi i próbuje zaklinać rzeczywistość. Przykre to.
31-01-2018 23:23:54
Pieszy Miejski
Tranzyt przez śródmieście jest niezgodny ze strategią miasta i polityką zrównoważonego transportu. Ruch samochodowy trzeba zmniejszać dobra ofertą komunikacji zbiorowej. Ruch samochodowy nie ma się przenosić, a maleć. Kto chce autem jechać z Lubonia wybierać ma Ściegiennego, Hetmańską. Miejsce zamieszkania radnych z RO nie stanowi argumentu w dyskusji. Problemem jest otwarcie Kaponiery, bez której przez parę lat miasto funkcjonowało. Przed otwarciem Kaponiery należało dać obiecane priorytety tramwajom, a nie tzw. warunkowe, które kompletnie nie funkcjonują. Miasto zrobiło sobie PR po otwarciu i obecnie boi się dać priorytet, bo odbyłoby się to kosztem atu(a tak ma się dziać, zgodnie z wymienionym dokumentami i jest to tam napisane wprost) Z raportu, który moim zdaniem powinien być wszystkim dostępny: Należy zauważyć, że obecnie w obszarze analizy po zachodniej stronie ul. Głogowskiej występuje częściowo układ kolizyjny. Sytuacja ta powoduje, że przy konstrukcji wariantów przyjęto, że należy najpierw proponować zmiany po wschodniej stronie ul. Głogowskiej, a następnie przekształcić wzmiankowany powyżej układ kolizyjny w bezkolizyjny.Poza powyżej opisaną kwestią układu opartego o ulice jednokierunkowe należy rozważyć sposób modernizacji ul. Głogowskiej w obszarze analizy. Na potrzeby niniejszego opracowania, założono że należy w każdym z wariantów wyeliminować możliwość lewoskrętów w ul. Berlińskiego i ul. Śniadeckich, Jak również wprowadzić zwężenie ul. Głogowskiej do jednego pasa w kierunku północnym i południowym dla ruchu kołowego. Celem tego działania jest przed wszystkim poprawienie obsługi komunikacją zbiorową, która może stanowić alternatywę dla podróży tranzytowych z południowej części aglomeracji 100 (zwłaszcza po otwarci parkingu P&R na Górczynie). Jednocześnie należy nadmienić, nie wyklucza się całkowicie lewoskrętów wzdłuż ulicy Głogowskiej. Jednakże musi to być poprzedzone dokładniejszą analizą – w skali mikro oraz sporządzeniem rysunków w skali 1:500. Nie ulega wątpliwości, że rozwiązanie takie jest dopuszczalne, jedynie przy zastosowaniu odseparowanych od torowiska pasów dedykowanych do skrętu w lewo, tak, żeby z jednej stronie nie blokować ruchu tramwajowego, a z drugiej nie blokować skrzyżowania jadącym na wprost. W związku z tym długości tych pasów również należy dobrać z rozwagą. Ponadto zakłada się, że należy upłynnić ruch na II ramie komunikacyjnej (tj. ul. Reymonta i ul. Hetmańskiej), dając kierowcom alternatywę względem podróży tranzytem, poprzez: - modernizację skrzyżowania ul. Hetmańska/Reymonta/Grochowska/Arciszewskiego przeznaczając po dwa pasy ruchu dla relacji w ciągu drugiej ramy komunikacyjnej, - przeniesienie przystanku tramwajowego z ul. Hetmańskiej na ul. Reymonta (przystanek zintegrowany autobusowo-tramwajowy), - ewentualne zamknięcie przejazdu ul. Kasprzaka przez ul. Hetmańską dla samochodów osobowych (pozostawienie możliwości przejazdu dla pojazdów komunikacji miejskiej, - poprawienie płynności ruchu na skrzyżowaniu ul. Reymonta i ul. Wyspiańskiego, - poprawienie płynności ruchu na Rondzie Jana Nowaka-Jeziorańskiego (lewoskręty). W kwestii ruchu rowerowego zakłada się wprowadzenie kontraruchu rowerowego na wszystkich ulicach jednokierunkowych z możliwe jak najbezpieczniejszym wprowadzeniem i wyprowadzaniem na skrzyżowaniach. Ponadto, w przypadku projektowania konkretnych rozwiązań opartych na założeniach niniejszej koncepcji należy stosować zestaw rozwiązań ułatwiających poruszanie się i bezpieczeństwo pieszych. W szczególności chodzi o: - poszerzenie chodników w rejonie skrzyżowań i przejść dla pieszych, co pozwala m.in. skrócić przejście pieszych przez jezdnie oraz poprawia widoczność, - budowy miejsc parkingowych w poziomie jezdni (ewentualnie z niewielkim progiem), wyraźnie oddzielonych od chodnika krawężnikiem, względnie stosowanie ograniczników parkingowych, powstrzymujących kierowców od zastawiania chodników, - stosowanie małej architektury i fizycznych blokad uniemożliwiających parkowanie, np. w przepisowej odległości 10 m od przejść dla pieszych, - budowę wyniesionych skrzyżowań oraz progów zwalniających – szczególnie w sąsiedztwie szkół i przedszkoli. Powyższe rozwiązania muszą towarzyszyć zmianom proponowanym we WSZYSTKICH, niżej opisanych wariantach.
31-01-2018 21:25:22
tonny
@poinformowany: Wyjąłeś mi to z ust. Skład Rady Osiedla Stary Grunwald: ...Paulina Suszka-Toboła. Może zajmie się Pani wpierw swoim osiedlem? A zdaje się, że na Starym Grunwaldzie dzieje się sporo - pożary baraków, czyżby miały związek z budową SOR-u i szpitala centralnego?
31-01-2018 19:17:22
poinformowany
Pani Paulina Suszka nie mieszka na Łazarzu tylko na Starym Grunwaldzie.Dlatego nasze problemy jej nie interesują.Zmiany na Głogowskiej to tylko pretekst do zaistnienia w mediach.
31-01-2018 19:09:02
Paulina Suszka
@M Przecież proponowane przez NG zmiany są rekomendowane właśnie przez Politechnikę Poznańską :) btw. merdanie w uliczkach wokół Głogowskiej bez ruszania Głogowskiej to tylko kolejna katastrofa. Tak zawsze się kończą rozwiązania połowiczne.
31-01-2018 18:03:05
M.
@Paulina Suszka, proponuję UWAŻNIE przeczytać stronę 113 raportu. Transport to system naczyń połączonych. Jeżeli zostanie zwężona Głogowska, to samochody cudownie nie znikną. Kierowcy muszą mieć alternatywę dojazdu, chociażby w postaci dobrego transportu zbiorowego, kolei metropolitalnej.
31-01-2018 16:28:46
Paulina Suszka
@M Przecież proponowane przez NG zmiany są rekomendowane właśnie przez Politechnikę Poznańską :) btw. merdanie w uliczkach wokół Głogowskiej bez ruszania Głogowskiej to tylko kolejna katastrofa. Tak zawsze się kończą rozwiązania połowiczne.
31-01-2018 15:33:03
M.
@Paulina Suszka, Głogowska nie jest jedyną ulicą na Łazarzu i nie wszyscy przy niej mieszkają. Rozumiem, że chce Pani uspokojenia ruchu na swojej ulicy, ale chce to Pani zrobić kosztem mojej. Polecam wczytać się w opracowanie PP. Dzięki zaakceptowanym już zmianom na Jarochowskiego, dla mieszkańcy Kasprzaka i Matejki będę mieli zwiększony ruch o ok. 170%. Jeżeli dojdzie do tego zwężenie Głogowskiej, to ze 170% zrobi się 400%. To ma być zwiększenie komfortu życia?
31-01-2018 12:44:21
Paulina Suszka
Internet swoje, RO swoje, a żywi ludzie na ulicach swoje. Ponad 1000 podpisów mieszkańców - zebranych na ulicach Łazarza - pod społeczną inicjatywą Nowa Glogowska, która postuluje zdecydowane zmiany na Głogowskiej: wydzielenie w miejscu jednego pasa ruchu w każdą stronę azyli dla pieszych przy torach, miejsc postojowych dla dostawców i parkingowych dla mieszkańców, osobnej trasy dla rowerów, by nie jeździli po chodnikach, miejsc na ławki i przyuliczną zieleń. Takie ruchy pozwolą bezpiecznie wyłączyć sygnalizację, co natychmiast upłynni ruch samochodowy i zlikwiduje uciążliwe korki. Zmniejszy się hałas i zanieczyszczenie powietrza. Mieszkańcy chcą tych zmian już teraz, a nie po budowie mitycznej Dolnej Glogowskiej (czyli nie wiadomo kiedy) i popierają ideę wprowadzania ww. rozwiązań na zasadzie testów.
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
19

mar

do 21-03-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"SalMed" - Międzynarodowe Targi Sprzętu i Wyposażenia Medycznego
"Labs Expo" - Targi Wyposażenia i Technologii Laboratoryjnych (do 20.03)

20

mar

18:30
Szkoła Podstawowa nr 33 / 33 LO ul. Wyspiańskiego 27
64. sesja (zwyczajna) Rady Osiedla Św.Łazarz
►porządek obrad

21

mar

do 23-03-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Targi polskich win i winnic

17:00
Klub Osiedlowy "Krąg" ul. Dmowskiego 37
Spotkanie literackie “Wyszeptać życie” - wiersze Krystyny Suwiczak

22

mar

do 24-03-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Targi Produktów Łowieckich, Strzeleckich, Militarnych i Survivalowych

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: