Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Mieszkańcy debatowali jakich chcą zmian po rozszerzeniu strefy parkowania na Łazarz {►WIDEO} - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Mieszkańcy debatowali jakich chcą zmian po rozszerzeniu strefy parkowania na Łazarz {►WIDEO}
18-01-2018 07:38   Janusz Ludwiczak
Po brzegi wypełniła się w środowy wieczór aula Szkoły Podstawowej nr 9, w której odbyło się spotkanie konsultacyjne dotyczące rozszerzenia Strefy Płatnego Parkowania na Łazarz.

Ponad 200 osób wzięło udział w spotkaniu dotyczącym planów wprowadzenia Strefy Płatnego Parkowania na Łazarzu. Atmosfera na spotkaniu była gorąca, czasami wręcz burzliwa. Dyskusja rozpoczęła się zanim drogowcy i projektanci przedstawili założenia koncepcji.

"My nie chcemy takich zmian! Dlaczego wszystkie ulice mają być jednokierunkowe? Komu ma służyć strefa, będzie obowiązywać wtedy, kiedy jesteśmy w pracy? Jak będziemy dojeżdżać z Łazarza, naokoło? Dlaczego nie może powstać parking pod Rynkiem Łazarskim" – pytali mieszkańcy.

Podczas spotkania mieszkańcy obawiali się również, że planowane zmiany w organizacji ruchu wprowadzą zamieszkanie komunikacyjne, a kierowcy będą kluczyć "zygzakami" po ulicach, które będą jednokierunkowe na różnych odcinkach. Uczestnicy dyskusji wskazywali również, że miasto chce głównie zarobić na wprowadzeniu strefy płatnego parkowania, która obowiązywać będzie tylko w dni robocze między godz. 8 a 18.

Pierwotnie spotkanie konsultacyjne miało odbyć się w formie warsztatów, ale dyskusja się przeciągnęła. Część osób z nich zrezygnowała. W konsekwencji część ludzi przeniosła się do innej sali, aby uczestniczyć w warsztatach, spotkaniu w małych grupkach. Większość osób pozostała i kontynuowała dyskusję.

Podczas warsztatów można było porozmawiać z dr inż. Szymon Fierek z Wydziału Maszyn Roboczych i Transportu Politechniki Poznańskiej, który jest autorem trzech wariantów koncepcji strefy parkowania, a także z przedstawicielem Zarządu Dróg Miejskich, Miejskiego Inżyniera Ruchu, projektantem przebudowy Rynku Łazarskiego czy przewodniczącym Rady Osiedla Św. Łazarz.

– Metoda warsztatowa jest o wiele bardziej lepsza dla uczestników. Nie każdy ma możliwość zadania pytania na forum. Na warsztatach konsultacje odbywają się w mniejszych grupach, podczas których eksperci mogą rozwiązać wątpliwości, odpowiedzieć na pytania, mieszkańcy mogą sprawdzić mapę, zapytać co ich interesuje – mówi Agata Kaniewska, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich.

Dziś (czyli w czwartek, 18 stycznia) w Zespole Szkół Gimnazjalno-Licealnych przy zbiegu ulic Wyspiańskiego i Jarochowskiego, opodal Areny odbędzie się kolejne spotkanie, dla osób, które nie mogły wziąć udział w środowych konsultacjach.

Wszelkie uwagi, opinie i sugestie dotyczące zmian można do 31 stycznia przesyłać:
• poprzez e-mail na adres: lazarz@zdm.poznan.pl;
• pocztą tradycyjną na adres: Zarząd Dróg Miejskich, ul. Wilczak 17, 61-623 Poznań;
• w formie pisemnej do siedziby ZDM.

– Po zebraniu wszystkich opinii niezależnie jaką formą do nas trafią spotkamy się z projektantami, Miejskim Inżynierem Ruchu i decydentami, którzy mogą mieć wpływ, którzy mogą zmienić przedstawione warianty – wyjaśnia Agata Kaniewska z ZDM.

– Na razie to są koncepcje, pomysły. Pytamy mieszkańców czy chcą strefy, jakich chcą rozwiązań, czy oczekują uspokojenia ruchu czy odpowiada im zmiana kierunków ruchu. Nic nie jest przesądzone. W tym roku mają powstać projektu organizacji ruchu, a wdrażanie strefy płatnego parkowania i elementów uspokojonego ruchu odbywałoby się w latach 2019-2021 – podsumowuje Agata Kaniewska.

A czy strefa płatnego parkowania jest potrzebna na Łazarzu? Jak zaznacza nasz Czytelnik, część uczestników konsultacji przyjechała samochodem i zaparkowała auto przy samym budynku "dziewiątki".

Konsutlacje odbyły sie w Szkole Podstawowej nr 9. Sporo rozmawiano o uporządkowaniu miejsc parkingowych. W tym samym czasie placyk przed szkołą wyglądał jak jeden wielki parking. Przypomnę tylko, że na ten placyk można wjechać wyłącznie przez jedno z dwóch przejść dla pieszych prowadzących do szkoły, czyli łamiąc przepisy. Tak to miejsce wygląda zresztą codziennie, w tym rano, gdy dzieci zmierzają do szkoły. To proszenie się o wypadek – pisze do nas Marcin Napierała.

A co zakłądają zmiany związane z wprowadzeniem strefy płatnego parkowania na Łazarzu? O tym więcej w artykule: Strefa parkowania obejmie Łazarz – jakich zmian chcemy?

Spotkanie konsultacyjne dotyczące wprowadzenia strefy płatnego parkowania na Łazarzu transmitowaliśmy specjalnie dla Państwa na żywo. Poniżej relacje wideo:


R E K L A M A

Komentarze (10)

31-01-2018 14:04:34
dziadek
Przecież nikt tego z radnych nie czyta A ci co to tworzą nabijają sobie kabzę Czy jak będzie strefa parkowania to ubędzie samochodów Pojadą parkować na inne dzielnice nie Chodzi tylko pieniądze Nikt z innych dzielnic nie zostawia tutaj samochodu w naszej dzielnicy tak jak my jeżeli nie potrzebujemy nie zostawiamy samochodu w innej dzielnicy.Bzdura liczy sie tylko kasa kasa i jeszcze raz kasa oczywiście dla wybrańców.
19-01-2018 20:59:19
Ananasek
Wymyślono i rozkolportowano informację, że jest rzekomo tranzyt na małych albo drugorzędnych ulicach Łazarza, np. na Jarochowskiego. Teza ta jest nieprawdziwa. Następnie zlecono wykonanie projektów (ciekawe za ile i z jakich, czyich środków),a potem zaproponowano mieszkańcom Łazarza "konsultacje" latem 2017 r., w okresie urlopowym, proponując "wybór" pomiędzy dwoma wariantami ruchu... jednokierunkowego. FARSA!!! Teraz proponuje się trzy kolejne warianty. Nie wiadomo, dlaczego i po co. Mieszkańcy się tego nigdy nie domagali. Jakie LOBBY za tym stoi? Kto zapłacił panu z Politechniki za wykonanie tych projektów i na jakiej podstawie???!!! NIE CHCEMY TYCH ZMIAN!!! Przypomnę, że w zeszłym roku na ulicach Łazarz wykonano KONTRAPASY ROWEROWE, z których nikt nie korzysta, nie spełniają swojej funkcji, od początku były niepotrzebne, służą za parking. ILE KOSZTOWAŁY ICH PROJEKTY I WYKONANIE? Czy nie jest to NIEGOSPODARNOŚĆ?
19-01-2018 18:53:37
Amicus
W listopadzie przy okazji wyborów samorządowych możnaby zrobić referendum w tej spawie. Wypowiedziałoby się na pewno więcej ludzi niż zgromadzeni w auli sp9
19-01-2018 18:46:26
Amicus
Jestem przeciw jakimkolwiek zmian. Pieniądze z SPP czy z rewolucji komunikacyjnej mozna wydac na remont chodników czy uporządkowanie parkowania (SPP wbrew niektórym opiniom nie porządkuje parkowania)
19-01-2018 12:12:06
józek 45
PROSZĘ SOBIE W TEJ MIERZE ODPOWIEDZIEĆ , CZY MIESZKAŃCY SĄ W OGÓLE ZA TYMI PROJEKTAMI ZMIAN I JAKICH KOL WIEK ZMIAN NA NA ŁAZARZU PRZECIEŻ TO BĘDZIE JESZCZE BARDZIEJ GENEROWAŁO WIĘCEJ SPALIN I DZIAŁAŁO ZDROWOTNIE NA MIESZKAŃCÓW ŁAZARZA,JESTEM KATEGORYCZNIE PRZECIW !!!!
19-01-2018 09:15:07
rocq
@Tomek, Ad.1 Jestem akurat za wprowadzeniem SPP, ale rozumiem głosy przeciwko. Nie wierzę w to, że wprowadzenie strefy znacznie zwiększy rotację i liczbę wolnych miejsc (może lokalnie np. wokół Rynku) ale przemawia do mnie, że będą dzięki temu dodatkowe pieniądze na inwestycje na osiedlu. Od problemu parkowania takiego jak pod szkołą jest SM, a nie strefa. Ad. 2 Rozpoczęcie zmian od zwężenia Głogowskiej to postawienie sprawy na głowie. Wtedy dopiero zacznie się kombinowanie z objazdami przez ulice osiedlowe. Ad. 3 Może dlatego, że tutaj mieszkają? Chcą mieć możliwość sprawnego wyjazdy do pracy i powrotu do domu? Znają swoją dzielnicę i nie mają ochoty na codzienne wycieczki krajoznawcze zygzakiem? Z parkowaniem pod szkołą to jest faktycznie przegięcie. Jakaś zatoczka dla rodziców podwożących dzieci pewnie by się przydała, ale parking chyba nie jest tam potrzebny.
19-01-2018 07:06:03
Negatyw
Jak już niejeden raz wspominałem, jednokierunkowy cyrk nikomu nie wyjdzie na dobre. Aktualnie panuje tam partyzantka w kwestii parkowania. Cwaniaki chcą kolejne miejsca parkingowe z pasów ruchu - oczywiście kosztem płynności. Będą korki, będą kłęby spalin, gdyż auta i tak będą omijać zakorkowaną Reymonta i Hetmańską... (!!!!!).
18-01-2018 20:46:17
Tomek
Nie mogę zrozumieć dlaczego mieszkańcy nie chcą Strefy Parkowania. Przecież to jedyny pomysł na uporządkowanie parkowania, które obecnie wygląda jak pod ta szkoła. Do części propozycji należy odnieść się merytorycznie, część zmodyfikować, ale zmiany są konieczne, choć powinny się zacząć od zwężenia Glogowskiej. Dlaczego o przyszłości dzielnicy mają decydować ludzie, którzy nie znają żadnych przepisów drogowych, co pokazali na załączonych zdjęciach?
18-01-2018 18:50:52
Anonim
Mamy rok 2018 i pod szkołą powinien być parking!!!
18-01-2018 11:46:06
stefan
niezły gnój, zaparkowali jak ostatnie buraki
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
04

kwi

do 07-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Poznań Motor Show" - targi motoryzacyjne
TTM - Targi Techniki Motoryzacyjnej

07

kwi

Poznań * Łazarz
Wybory samorządowe

12

kwi

do 14-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Poznań Run Expo" - targi sportowe: bieg | aktywność | motywacja

14

kwi

Poznań * Łazarz
16. Poznań Półmaraton

20

kwi

11:00
Młodzieżowy Dom Kultury nr 3 ul. Jarochowskiego 1
Konkurs Piosenki Przedszkolnej

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: