Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Roosevelt, Reagan czy Kaczyński - nadchodzą wybory? - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Roosevelt, Reagan czy Kaczyński - nadchodzą wybory?
03-12-2017 02:08   redakcja, Lilia Łada
Kiedy chce się odwrócić uwagę od rzeczy istotnych – zawsze można zaproponować zmianę patrona którejś z głównych ulic na innego. Nie zamierzam jednak dowodzić tu wyższości Reagana nad Rooseveltem czy przypominać faktu, że prezydent Kaczyński zabrał Poznaniowi Nagrodę Gospodarczą Prezydenta RP, więc ulica w centrum mu się nie należy. Owszem, patroni ulic są ważni. Ale jeszcze ważniejszy jest fakt, że zbliżają się wybory samorządowe – pisze w swoim felietonie Lilia Łada.

Propozycja zmiany patrona ulicy zazwyczaj dobrze się sprawdza w sytuacji, gdy się marzy o rozgłosie, zwłaszcza jeśli patron jest kontrowersyjny, a ulica położona w centrum. Dlaczego w centrum? No cóż, osiedlowa uliczka, przy której mieszka kilkunastu właścicieli domków jednorodzinnych na obrzeżach Poznania, z pewnością nie przyciągnie uwagi wielu osób poza mieszkańcami owej uliczki. Ale co innego szerokie arterie w centrum, którymi jeżdżą tramwaje, autobusy i które większość poznaniaków mija w drodze do pracy. Tu zmiany będą widoczne dla każdego, a o to przecież chodzi. Bo jeśli proponowana zmiana nazwy dotyczy wielu osób – a mówimy tu nie tylko o przejeżdżających, ale także mieszkających czy prowadzących firmy przy takich ulicach – to ma się jak w banku wywołanie długiej i burzliwej dyskusji w mieście, na łamach mediów elektronicznych i tradycyjnych.

A skoro dyskusja, to oczywiście z udziałem pomysłodawców, którzy mogą w ten sposób zafunkcjonować na długo w mediach. Bo media, zgodnie ze swoją naturą, będą ich zapraszać do zabierania głosu w tej sprawie. Pomysłodawcy będą więc mogli do przesytu bronić swojego pomysłu, wysuwając przeróżne argumenty, bardzo często nie na temat, no ale przy gorącej dyskusji to normalne, prawda...? Będą mogli też torpedować pomysły oponentów, mówiąc, że są komunistyczne, głupie, albo że świadczą o nieznajomości oczekiwań poznaniaków. Sami natomiast bardzo chętnie będą wyjaśniać poznaniakom na wszelkich dostępnych łamach, czego mianowicie poznaniacy oczekują i dlaczego to właśnie oni wiedzą o tym najlepiej. Głosy krytyczne, nawet bardzo poznańskie, będą ignorowane, a gdy pojawi się ich tyle, że zignorować się nie da, będą przedstawiane jako krytyka ze strony zwolenników dawno minionego ustroju i ideologii. Zresztą nawet lepiej, gdy krytyków będzie więcej, bo dzięki nim temat pożyje dłużej w mediach, a tym samym – polityk, który go stworzył.

Gdy się spojrzy na pomysły dotyczące zmian nazw ulic oraz na argumentację ich zwolenników, trudno oprzeć się wrażeniu, że taki właśnie jest najważniejszy powód rozpoczęcia tej kampanii. Że nie chodzi tu - jak często się zdarza – o odwrócenie uwagi społeczeństwa krzykliwą pyskówką na ten temat od naprawdę ważnych spraw albo niedociągnięć obecnej władzy. Chociaż może i ten powód przemknął jednej czy drugiej osobie przez myśl. Nie do końca chodzi też o próbę wprowadzenia w ten sposób na poznańskie salony – pardon, ulice – ideologii partii rządzącej, chociaż i ten powód nie jest bez znaczenia. Bo przecież fajnie byłoby, gdyby kilkaset tysięcy osób mijając dziennie tabliczkę z nową nazwą nie miało wątpliwości, kto rządzi miastem i czyje prawo jest lepsze.

Ale najważniejszym powodem są zbliżające się wybory samorządowe, które dobrze byłoby wygrać. Żeby tak się stało, trzeba mieć jakiś argument do przekonania wyborców. A co lepiej może do tego przekonać, niż krzykliwa kampania na rzecz zmiany nazwy jednej z głównych ulic miasta? Taki pomysł ruszy całe miasto, a więc i nazwisko pomysłodawcy zapadnie w pamięć wielu, wielu wyborcom. Wraz z przekonaniem, że ten tu radny walczy jak lew!

Oto recepta na skuteczną kampanię przedwyborczą, a przy tym jaką oszczędną! Bo przecież artykuły na temat propozycji zmiany nazwy ulicy to nie reklama czy artykuł sponsorowany, za nie się nie płaci. Tylko czy na pewno taki sposób myślenia jest tym, o co nam chodzi u radnych Stołecznego Miasta Poznania?


Lilia Łada – absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza i dziennikarka lokalnych mediów informacyjnych. Pracowała między innymi w Radiu Obywatelskim i Radiu Merkury, poznańskim oddziale Telewizji Polskiej, „Dzienniku Poznańskim” i tygodniku „Poznaniak”, gdzie była szefem działu kultury. Jej ogromną pasją są media internetowe – była szefem działu kobiecego portalu Tutej.pl, pracowała w Nasze Miasto Poznań, przez trzy lata była także redaktor naczelną portalu CodziennyPoznan.pl.
Ostatnie dwa lata poświęciła mediom z innego punktu widzenia, pracując w biurze prasowym prezydenta Jacka Jaśkowiaka. To znacznie poszerzyło i wzbogaciło jej wiedzę na temat zasad PR oraz funkcjonowania urzędów.
Miłośniczka muzyki operowej, Polskiego Teatru Tańca, dobrych win, bałkańskiej kuchni i rewitalizacji Warty, którą wspiera od lat ze wszystkich.


R E K L A M A

Komentarze (1)

08-12-2017 07:09:52
Negatyw
Byle nie kaczor.
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
04

kwi

do 07-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Poznań Motor Show" - targi motoryzacyjne
TTM - Targi Techniki Motoryzacyjnej

07

kwi

Poznań * Łazarz
Wybory samorządowe

12

kwi

do 14-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Poznań Run Expo" - targi sportowe: bieg | aktywność | motywacja

14

kwi

Poznań * Łazarz
16. Poznań Półmaraton

20

kwi

11:00
Młodzieżowy Dom Kultury nr 3 ul. Jarochowskiego 1
Konkurs Piosenki Przedszkolnej

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: