Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Ulica Jarochowskiego ma być jednokierunkowa – PROJEKTY ZMIAN {►WIDEO} - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Ulica Jarochowskiego ma być jednokierunkowa – PROJEKTY ZMIAN {►WIDEO}
24-08-2017 13:47   Janusz Ludwiczak
Wprowadzenie jednego kierunku jazdy, wyniesienie skrzyżowań, ograniczenie prędkości do 30 km/h i zakaz skrętu w lewo w ulicę Chociszewskiego – takie plany zakłada wprowadzenie nowej organizacji ruchu na ulicy Jarochowskiego. Do 5 września mieszkańcy mogą nadsyłać uwagi i sugestie dotyczące projektów.

Po brzegi wypełniona była w środę sala, w której odbyło się spotkanie konsultacyjno-informacyjne dotyczące omówienia koncepcji przebudowy ulicy Jarochowskiego.

Przypomnijmy. Rada Miasta Poznania przeznaczyła 3 miliony złotych (1 100 000 zł na ten rok, kolejne 1,9 mln zł na rok 2018) na przebudowę ulicy Jarochowskiego. Plany zakładają remont nawierzchni jezdni, wymianę chodników i nasadzenie nowej zieleni.

W ramach inwestycji miałaby zmienić się również organizacja ruchu - ulica Jarochowskiego byłaby jednokierunkowa.

Sądzę, że byłoby to ciekawe rozwiązanie, które uspokoi ruch na tej ulicy. Samochody poruszałyby się wolnej, dzięki czemu poprawiłoby się bezpieczeństwo dla osób przemieszczających się do i z Parku Kasprowicza, wśród których są rodziny z dziećmi. Dzięki temu rozwiązaniu zyskalibyśmy dodatkowe miejsca parkingowe, których brakuje dla okolicznych mieszkańców i gości przyjeżdżających do Areny. Wprowadzenie takiego rozwiązania wymagałoby przeprowadzenia konsultacji z mieszkańcami – powiedział Filip Olszak, przewodniczący Rady Osiedla Św. Łazarz.

Jednokierunkowa Jarochowskiego to pomysł nie nowy. Do ubiegłorocznej edycji Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego (2017) został zgłoszony projekt "Rowerowy Łazarz i Jeżyce: Obwodnica Rowerowa – zielona Jarochowskiego i Samoobsługowe Stacje Naprawcze - Jeżyce", który przewiduje wprowadzenie ruchu jednokierunkowego na ulicy Jarochowskiego (na odcinkach od Chociszewskiego do Hetmańskiej oraz od Wyspiańskiego do Sczanieckiej). Projekt zakłada również wprowadzenie ograniczenia prędkości do 30 km/h lub nawet do 20 km/h. Oprócz tego przez ul. Hetmańską ma powstać przejazd rowerowy.

W środę w Zespole Szkół Gimnazjalno-Licealnych odbyło się spotkanie zorganizowane przez Radę Osiedla Św. Łazarz, podczas którego Zarząd Dróg Miejskich przedstawił koncepcję przebudowy ulicy Jarochowskiego.

Zmiany zakładają remonty chodników, uspokojenie ruchu, uporządkowanie sposobu parkowania, a także przywrócenie i nasadzenie nowej zieleni. Kiedyś ulica ta była aleją drzew, chcemy przywrócić stan pierwotny – powiedział portalowi lazarz.pl Ireneusz Woźny, zastępca dyrektora ZDM ds. Technicznych.

Obydwa warianty przewidują wprowadzenie jednego kierunku ruchu, jednak jeden z nich zakłada wprowadzenie ruchu dwukierunkowego na wysokości szpitala Św. Rodziny – dodaje Ireneusz Woźny, wicedyrektor Zarządu Dróg Miejskich.

Ruch dwukierunkowy w jednym z wariantów miałby być tylko na odcinku pomiędzy ulicami Sczanieckiej i Niegolewskich oraz od Limanowskiego do Wyspiańskiego. Z kolei drugi wariant zakłada wprowadzenie ruchu jednokierunkowego na całym odcinku, od Chociszewskiego do Wyspiańskiego.

I to mieszkańcy mają się wypowiedzieć, czy będą chcieli się poruszać w kierunku południowym, czyli w stronę Chociszewskiego czy w kierunku północnym, w stronę ulicy Wyspiańskiego. Opinie będzie można przesyłać do Rady Osiedla Św. Łazarz – wyjaśnia Ireneusz Woźny z ZDM.

Zmiany zakładają również wprowadzenie wyniesionych skrzyżowań na skrzyżowaniu ulic Jarochowskiego i Sczanieckiej oraz Jarochowskiego z Limanowskiego, a także wprowadzenie ograniczenia prędkości do 30 km/h. Jak wyjaśnia ZDM realizacja projektu może nastąpić najwcześniej w drugiej połowie 2018 roku.

Poniżej przedstawiamy dwa warianty koncepcji przebudowy wraz z wprowadzeniem nowej organizacji ruchu na ul. Jarochowskiego, na odcinku od Chociszewskiego do Wyspiańskiego. Uwagi, opinie i sugestie do projektów można przesyłać do 5 września (wtorek) włącznie na adres e-mail Rady Osiedla Św. Łazarz: Osiedle_Lazarz@um.poznan.pl.

Koncepcja przebudowy ul. Jarochowskiego (wariant 1) - POBIERZ {PDF}

Koncepcja przebudowy ul. Jarochowskiego (wariant 2) - POBIERZ {PDF}

Koncepcja przebudowy ul. Jarochowskiego (przekroje) - POBIERZ {PDF}

Opis inwestycji (źródło ZDM):
Projekt koncepcyjny przebudowy ul. Jarochowskiego wykonano w dwóch wariantach. Oba warianty zakładają wykorzystanie istniejącego pasa drogowego ulicy wraz z wykorzystaniem istniejących przebiegów krawędzi jezdni i zachowaniem geometrii skrzyżowań.
Koncepcja zakłada:
• wykonanie remontu nawierzchni wraz z wymianą nowych krawężników,
• wykonanie zatok parkingowych oraz nowych chodników,
• uporządkowanie miejsc parkingowych,
• zaprojektowanie strefy tempo 30,
• zaprojektowanie elementów spowalniających ruch w postaci dwóch wyniesionych skrzyżowań (z ul. Limanowskiego i Sczanieckiej),
• wyeliminowanie ruchu tranzytowego poprzez zmiany w organizacji ruchu, na przykład wprowadzenie ruchu jednokierunkowego,
• likwidację sygnalizacji świetlnej w rejonie ul. Limanowskiego,
• pozostawienie stacji rowerów miejskich,
• zaprojektowanie nowych nasadzeń zieleni przyulicznej,
• wprowadzenie dwukierunkowego ruchu rowerowego na zasadzie kontraruchu.

Wariant nr 1:
W celu uspokojenia ruchu i wyeliminowania ruchu tranzytowego na ulicy Jarochowskiego wariant zakłada wprowadzenie jednego kierunku ruchu na odcinku od ulicy Chociszewskiego do ulicy Sczanieckiej. Na odcinku od ulicy Sczanieckiej do ulicy Niegolewskiech samochody będą poruszać się w dwóch kierunkach, podobnie jak na odcinku pomiędzy ulicami Limanowskiego i Wyspiańskiego. Jeden kierunek obowiązywać będzie na odcinku od ulicy Niegolewskich do Limanowskiego.
Wybór wariantu oznacza dojazd do Szpitala Św. Rodziny zarówno od strony ulicy Chociszewskiego jak i Wyspiańskiego.
W wariancie nr 1 zaprojektowano 181 legalnych miejsc parkingowych (w zatokach postojowych oraz przy parkowaniu równoległym na ulicy).
Obecnie znajduje się tu 176 legalnych miejsc parkingowych.

Wariant nr 2:
Wariant nr 2 zakłada wprowadzenie ruchu jednokierunkowego na ulicy Jarochowskiego od ulicy Limanowskiego do Chociszewskiego z nakazem skrętu w prawo w ul. Chociszewskiego. Podobnie jak w wariancie 1 pomiędzy ulicami Wyspiańskiego i Limanowskiego pozostanie ruch dwukierunkowy. Dzięki wprowadzeniu ruchu w jednym kierunku można zaprojektować więcej miejsc postojowych. Zaprojektowano dodatkowe miejsca do parkowania równoległego na wysokości Szpitala Św. Rodziny. Zaplanowano wyznaczenie 199 legalnych miejsc parkingowych w stosunku do obecnych 176 legalnych miejsc parkingowych.
Wariant 2 zakłada dojazd do szpitala tylko od strony ulicy Wyspiańskiego.

Spotkanie poświęcone przebudowie i zmianom na ul. Jarochowskiego transmitowaliśmy specjalnie dla Państwa na żywo. Poniżej relacja wideo:


R E K L A M A

Fot: Janusz Ludwiczak

ZOBACZ TAKŻE: Sprawdzą napełnienie miejsc postojowych. Strefa parkowania na Kolejowej dopiero po przebudowie

ZOBACZ TAKŻE: Wprowadzają "Rowerowy Łazarz" - zmieni się organizacja ruchu na wielu ulicach {PROJEKTY}

Byłeś świadkiem wypadku? Widziałeś dziurę w jezdni? Zamknęli Twój ulubiony sklep? W kranie nie ma wody? Zaginął Twój pies lub kot? Powiadom o tym mieszkańców Łazarza. Masz sprawę, która wymaga naszej interwencji? Wyślij e-mail na Kontaktową Platformę Czytelników: 24@lazarz.pl lub sms/mms: 503 420 675. Twórz razem z nami - by pomóc innym.

Komentarze (20)

02-09-2017 20:51:59
Uwaga:
Wysyłajcie swoje opinie, także PROTESTY PRZECIWKO WPROWADZENIU RUCHU JEDNOKIERUNKOWEGO do: Rady Osiedla Św. Łazarz: Osiedle_Lazarz@um.poznan.pl (Rada Osiedla wyznaczyła czas tylko do 05.9.2017) Do Zarządu Dróg Miejskich: zdm@zdm.poznan.pl Do Zastępcy Prezydenta Poznania, p. Wudarskiego: http://bip.poznan.pl/bip/prezydent-i-zastepcy/
02-09-2017 20:39:16
Brawo Amicus
Amicus ma rację! Dodałbym do tego argument, że na długim odcinku Jarochowskiego, między innymi między Potworowskiego a Sczanieckiej, po stronie zachodniej Jarochowskiego, są de facto dwa chodniki - jeden przy krawężniku, drugi bardziej wgłąb, oddzielony od pierwszego pasmem zieleni. Wystarczy przeznaczyć pierwszy chodnik na miejsca parkingowe,, ustawione prostopadle (a nie jak dotąd równolegle) do ulicy i mamy od razu o ok 30% więcej miejsc parkingowych. Piesi mogą chodzić drugim chodnikiem, za wąskim pasmem zieleni. Chodnik ten trzeba tylko trochę odnowić.
02-09-2017 20:20:32
Amicus
Dokładnie tak! Uporządkować pobocza, gdzie wystają pnie ściętych drzew zabierające miejsca parkingowe. Za pieniądze utworzenia ruchu jednokierunkowego możnaby wyremontować alejki w parku na Arenia (skandal: zrobiono alejki w 1/4 parku i na tym koniec) czy naprawić pofalowane jak Bałtyk w sztormie chodniki okalające park. A po drugie "primo" po co wydawać kasę na konsultacje społeczne - wystarczy przejrzeć komentarze na naszej stronie... to jest właśnie głos Łazarza!!! Ekonomia i mądre wydawanie pieniędzy powinno być cechą poznaniaków. Z tego przecież słynęliśmy, ale jak się patrzy na to co dzieje się w naszym mieście coraz mniej ma wspólnego z "poznańskością"... pozdrawiam!
02-09-2017 13:46:52
Uwaga
Popieram stanowisko Józka45 - wprowadzenie ruchu jednokierunkowego na Jarochowskiego spowoduje horror na Kasprzaka, zwiększy ruch na Bogusławskiego i spowoduje zwiększenie ruchu na małych ulicach poprzecznych (równoleżnikowych): Sczanieckiej, Morawskiego, Stablewskiego, Potworowskiego. Ten pomysł to wyrzucone pieniądze. Konsultacje są fikcją - daje się obywatelom do wyboru między dwoma projektami przewidującymi tylko ruch jednokierunkowy. Obecnie Jarochowskiego jest spokojną ulicą, nie mam korków, zatorów, a wieczorami ruch zanika. Można spowolnić samochody, wprowadzając stosowne ograniczenia, można nasadzić nową zieleń i znaleźć nowe miejsca parkingowe (tak, jest to możliwe), ale NIE NALEŻY WPROWADZAĆ RUCHU JEDNOKIERUNKOWEGO na Jarochowskiego.
02-09-2017 09:52:39
Łazarz
Szanowny Panie JÓZEK45 jeżeli pisze Pan MY MIESZKAŃCY to sądzę że ma Pan podpisy wszystkich mieszkańców pod swoim stanowiskiem! "DODAM DO TEGO PRZECIEŻ NIKT Z TYCH OSÓB RADNYCH OSIEDLA NIE MIESZKA NA ULICY KASPRZAKA, KIEDYŚ Z POCZĄTKU BYŁA JESZCZE JEDNA OSOBA W SKŁADZIE KTÓRA ZMIESZKIWAŁA NA TEJ ULICY I CÓŚ NA TEMAT UL KASPRZAKA MOGŁA BY POWIEDZIEDZ A TAK A PRO PO ,- DLACZEGO TEJ OSOBY JUŻ NIE W RADZIE??? " No i kucha / pomyłka od 30 lat mieszkam przy Kasprzaka i to w najbardziej zakorkowanym i wypadkowym rejonie , oprócz mnie na Kasprzaka mieszka jeszcze jedna osoba z Rady.A dlaczego nie ma w Radzie "jakiegoś" znanego Panu radnego bo : mieszkańcy Go nie wybrali lub nie miał odwagi startować w wyborach i to jest ten INTERES o którym pan pisze. Interes mieszkańców którzy głosowali na konkretne nazwiska w wyborach bezpośrednich .
02-09-2017 01:51:18
józek45
MY MIESZKAŃCY UL.KASPRZAKA,SZCZANIECKIEJ , NIEGOLEWSKICH ORAZ CZĘSIOWO MATEJKI SZĘGÓLNIE ODCINKA GDZIE JEST KOŚCIÓŁ ŚW ANNY POD ŻADNYM POZOREM NIE WYRAŻAMY POPARCIA ŻEBY UL. JAROCHOWSKIEGO BYŁA ULICĄ JEDNOKIERUNKOWĄ, A TO DLATEGO ŻE ULICE TE JUŻ SĄ OGROMNIE OBCIĄZONE RUCHEM SAMOCHODOWYM A SZCZEGÓLNIE UL KASPRZAKA I MATEJKI, GDZIE RUCH SAMOCHODOWY JEST O WIELE WIĘKSZY NIŻ NA ULICY GŁOGOWSKIEJ I ULICY JAROCHOWSKIEGO A PRZECIEŻ MA TU CHODZIĆ GŁÓWNIE O INTERES I ŻYCIE MIESZKANCÓW CIĄGLE PODTRÓWANEJ MAKSYMALNIE ULICY KASPRZAKA = MÓWIMY NIE!!! A RADA OSIEDLA NIECH MOCNO SIĘ ZASTANOWI NAD TYM CHORYM POMYSŁEM -DODAM DO TEGO PRZECIEŻ NIKT Z TYCH OSÓB RADNYCH OSIEDLA NIE MIESZKA NA ULICY KASPRZAKA, KIEDYŚ Z POCZĄTKU BYŁA JESZCZE JEDNA OSOBA W SKŁADZIE KTÓRA ZMIESZKIWAŁA NA TEJ ULICY I CÓŚ NA TEMAT UL KASPRZAKA MOGŁA BY POWIEDZIEDZ A TAK A PRO PO ,- DLACZEGO TEJ OSOBY JUŻ NIE W RADZIE??? KOGO TO JEST INTERES ???
28-08-2017 16:23:30
Zwierzak 79
Mieszkam przy ul jarochowskiego i ciekawe kto zarobi na tej przebudowie na pewno nie mieszkańcy a bezpieczeństwo w Tm i poprzednim roku to kogoś tam potrącony? Nie lepiej by pływalnie by wyremontowali
28-08-2017 07:22:35
Negatyw
Nie dla jednokierunkowej Jarochowskiego. Jak mają auta, niech je sobie parkują na płatnych parkingach w okolicy (!!!). Wysyłajmy zatem maile do UM i gdzie tylko można. Wg mnie, da się jeszcze temat zablokować.
27-08-2017 10:28:32
Łazarzanka
"Wolny" wybór spośród dwóch arbitralnie narzuconych pomysłów - oba zakładają tylko ruch jednokierunkowy. Fikcja konsultacji. Jak w "Alternatywach 4".
25-08-2017 13:59:13
PozLaZ
Popieram wypowiedzi "AMB" i "D", protestujmy przeciwko wprowadzeniu ruchu jednokierunkowego na Jarochowskiego. Wysyłajmy te protesty nie tylko do Rady Osiedla, ale też do ZDM-u i wiceprezydenta Wudarskiego. Można wysyłać mejlowo.
25-08-2017 11:20:28
amb
Obie propozycje maja na celu zrobienie z ul. Jarochowskiego parkingu. Z ograniczaniem ruchu nie maja nic wspolnego bo to powinno byc opracowanie uwzgledniajac ruch na sasiednich ulicach az do Glogowskiej. Co z tego ze moze i Jarochowskiego pojedzie mniej samochodow, jak caly ruch pojedzie Matejki/Kasprzaka, czy tez zwiekszy sie ruch na Szczanieckiej czy Potockiej. Ciekawe czy mieszkancy ww. ulic sa tego swiadomi. Co do miejsc parkingowych Rada przyjmujac za punkt honoru zwiekszenie ich ilosci, zdaje sie nie widziec ze pas drogowy ma swoja pojemnosc i koniec. Upychanie miejsc postojowych kosztem kazdej wolnej przestrzeni daje tylko argument dla ich zwolenikow ze mozna zamienic kazdy chodnik, trawnik itd na parking. Najlepiej to było widać w wypowiedzi Pana z konca sali ktory zdaje sie krzyczec po co nam chodnik (wzdloz parku), zrobmy zamiast niego parking. Na koniec argumenty przeciwko zwiekszaniu ilosci miejsc parkingowych na Jarochowskiego: -ulica jest zabudowana tylko z jednej strony, czyli dla mieszkancow srednio potrzeba mniej niz na innych -kolejne lata pokazuja ze dzielnica sie wyludnia, -wprowadzenie strefu platnego parkowania zmniejszy zapotrzebowanie na mp. -rosnie swiadomosc ze posiadanie samochodu w miescie nie jest priorytetem i w dluzszej perspektywie, tak jak obecnie myslimy o spowalnianiu ruchu samochodowego, tak samo bedziemy dazyli do ograniczania ilosci samochodow i oddawaniu przestrzeni dla pieszych, -obecnie wieczorami, czy popoludniami nie mam problemow zeby zaparkowac w bliskiej odleglosci mojego domu, jesli sa takie problemy za dnia to pewnie dlatego ze Lazarz sluzy obecnie za parking buforowy dla przyjezdzajacych spoza Poznania -kilka lat temu Rada mowila o przywroceniu estetyki ulicy z przywroceniem nasadzen drzew po obu stronach.
25-08-2017 10:51:14
Michał
Świetny pomysł. Nareszcie uspokojony zostanie ruch i zwiększy się liczba miejsc parkingowych. W jakiekolwiek korki nie wierzę, to takie same strachy na lachy jak jednopasmowa Grunwaldzka która miała według sceptyków zablokować pół miasta.
25-08-2017 10:07:46
D
Na Jarochowskiego przynajmniej na odcinku między Szczanieckiej, a Potockiej liczba miejsc parkingowych jest wystarczająca. Nie mam problemu z zaparkowaniem, wiem bo parkuję tam każdego dnia. Pomijam imprezy w Arenie, na które jak słusznie zauważono organizator powinien zorganizować parking (np. wynajmując teren po ś.p. Zabytkowym Energetyku). OK spójrzmy perspektywicznie.... fakt, że teraz miejsc nie brakuje nie znaczy, że nie będzie tak za kilka lat. Moim zdaniem budynki są niskie, po 1 stronie ulicy, nie ma pustych działek więc drastycznie liczba ludności nie wzroście, tym bardziej, że trwa tendencja wyludniania i Poznania, i Łazarza. Oczywiście może zwiększyć się liczba aut na gospodarstwo domowe, ale niekoniecznie. Trendy, kształtowanie i wzrost świadomości mieszkańców nie są tu bez znaczenia, mieszkamy w świetnie skomunikowanym miejscu jeśli chodzi o MPK a i transport rowerowy powoli zyskuje na znaczeniu, prawdopodobnie pokolenie, które "idzie" nie będzie potrzebować tylu samochodów co my. Po co więc robić miejsca parkingowe na wyrost, kosztem pasa zieleni? Bardziej niż miejsca parkingowe potrzebne jest PEŁNE uzupełnienie nasadzeń drzew od strony budynków. To czy drzewo rośnie na Arenie czy przed blokiem ma ogromne bezpośrednie znaczenie dla mieszkańców. Drzewo jest filtrem na jego liściach osiadają zanieczyszczenia, które bez tej bariery trafiają do naszych okien i płuc. Wybór czy potrzebuję pod oknami drzewo czy większą liczbę samochodów grzejących w zimie silniki jest dla mnie oczywisty. Proszę Radę Osiedla by zwróciła na to uwagę.
25-08-2017 07:13:38
Negatyw
Jarochowskiego musi być 2-kierunkowa. Prościej zakazać parkowania autom na chodniku i 3/4 pojazdów wchodzi w światło pasa ruchu. Dziwi mnie fakt, że Straż Miejska nic z tym nie robi... (!!!!!). Przecież tam jest ciężko przejechać nawet. A co dopiero, gdy auta się mijają. Czyli zrobią ulicę jednokierunkową, a bydło nadal będzie nadal tak parkować??!!!!!
25-08-2017 00:33:42
PozLaZ
Zrobią się straszne korki na okolicznych ulicach, gdy Jarochowskiego będzie jednokierunkowa.
24-08-2017 23:04:02
m
O to to "mieszkaniec" chodzi o to żebyście nie jeździli "szybko", tylko bezpiecznie i z poszanowaniem innych uczestników ruchu! a w stronę ronda Obornickiego jedzie 93, a i spacer też zrobi dobrze!
24-08-2017 21:32:49
mieszkaniec
Popieram PozLaZ. Proszę sobie wyobrazić próbę wyjazdu w stronę ronda obornickiego. Zamiast szybko przejechać przez Jarochowskiego będziemy jeździli Kasprzaka, Reymonta, gdzie będziemy stali w korkach. Brawo za pomysł... A na domiar tego drzewo w oknie. Będzie tyle świeżego powietrza co robaków w domu.
24-08-2017 19:57:03
PozLaZ
Ciekawe, że mieszkańcom daje się do wyboru jednokierunkowość z północy, albo jednokierunkowość z południa. A nie jednokierunkowość vs. dwukierunkowość. Te konsultacje to FIKCJA!
24-08-2017 18:53:17
L.Domasłowska
Odpowiedź na pytanie o ul. Kolejową była brutalnie szczera: "sprawa tkwi w PIMie, nie dogadano się, nie ma lobby, nie ma pieniędzy(?), trzeba czekać na wybory...
24-08-2017 15:34:41
poznanianka
No to jest to pewne ,że szybko radni przekazali pieniądze .Ich teren. I ulica zostanie pzebudowana wcześniej od Kolejowej.Niech pan Przewodniczący z panią Lazarz wyjaśnią wg jakiego klucza , albo i nie następuje przebudowa ulic.Bardzo trudno wskazać ulice z wystającymi płytami chodnikowymi.jak na Kolejowej.
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
20

kwi

11:00
Młodzieżowy Dom Kultury nr 3 ul. Jarochowskiego 1
Konkurs Piosenki Przedszkolnej

21

kwi

Poznań * Łazarz
Wybory samorządowe - II tura
w godz. 7:00-21:00

22

kwi

Komisariat Policji Poznań-Grunwald ul. Rycerska 2
Znakowanie rowerów
w godz. 12:00-18:00

23

kwi

do 25-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Międzynarodowe Targi Energetyki
"GreenPower" - Międzynarodowe Targi Energii Odnawialnej
"Instalacje" - Międzynarodowe Targi Instalacyjne
"Sawo" - Międzynarodowe Targi Ochrony Pracy, Pożarn

12

maj

Łazarz
Wybory osiedlowe - wybory do Rady Osiedla Św. Łazarz
w godz. 7:00-21:00

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: