Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Mieszkańcy chcą tramwaju na os. Kopernika i są skłonni porzucić samochody - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Mieszkańcy chcą tramwaju na os. Kopernika i są skłonni porzucić samochody
24-04-2017 07:49   Janusz Ludwiczak
Zarząd Transportu Miejskiego podsumował konsultacje dotyczące budowy nowej trasy tramwajowej w ciągu ulicy Arciszewskiego na os. Kopernika. Aż 73% ankietowanych popiera ten projekt. 63% badanych uznało, że tramwaj skłoniłby ich do rezygnacji z poruszania się samochodem.

O budowie trasy tramwajowej na osiedle Kopernika mówi się przynajmniej od lat 80. Plany zakładają, ze tramwaj miałby jechać od skrzyżowania ulic Reymonta i Hetmańskiej przez szeroki pas rozdziału ulicy Arciszewskiego i dalej ulicą Zamkniętą, przecinając Ściegiennego do pętli w rejonie skrzyżowania ulic Promienistej i Jawornickiej. Dzięki tej inwestycji, która od trzech dekad zapisana jest w Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego moglibyśmy bimbą dojechać również na cmentarz Górczyński.

W Planie zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego dla miasta Poznania na lata 2014 – 2025 osiedle Kopernika zostało uznane za jeden z ważniejszych generatorów ruchu na obszarze miasta, natomiast budowa trasy tramwajowej została uznana za istotną z powodu zwiększenia dostępności tramwaju na tym obszarze. Aktualnie, obszar objęty przedmiotem konsultacji obsługiwany jest komunikacją autobusową. W pewnym oddaleniu, na ulicy Grunwaldzkiej, przebiega trasa tramwajowa – z uwagi na położenie nie obsługuje ona bezpośrednio osiedla, a dotarcie na przystanek wymaga pokonania od 500 m do nawet 1500 m drogi pieszej lub dojazdu autobusem, przy czym przesiadki na żadnym węźle krzyżującym ruch autobusowy z tramwajowym nie są zorganizowane w systemie „drzwi w drzwi” (co powoduje, że atrakcyjność komunikacji miejskiej znacząco spada. Przebieg trasy tramwajowej do osiedla Kopernika został wyznaczony przez obszar gęstej zabudowy mieszkaniowej wzdłuż ulic: Arciszewskiego, Pogodnej i Promienistej – wyjaśnia Agnieszka Smogulecka z Zarządu Transportu Miejskiego.

W ubiegłym roku została opracowana koncepcja nowej trasy tramwajowej. W grudniu Zarząd Transportu Miejskiego przeprowadził konsultacje społeczne z mieszkańcami w sprawie projektu nazwanego "Copernicus".

Niemal trzy czwarte mieszkańców, którzy wzięli udział w konsultacjach dotyczących budowy trasy tramwajowej na os. Kopernika, wspiera tę koncepcję. Jednocześnie prawie 63% osób, które wypełniły ankietę, deklaruje, że powstanie trasy skłoniłoby je do rezygnacji z podróży samochodem i przesiadki na transport publiczny – informuje Zarząd Transportu Miejskiego.

W sumie wypełniono 1295 ankiet. Prawie połowa osób, które wypełniły ankietę (43 proc.) stwierdziła, że autobus jest najbardziej dostępnym w tym rejonie środkiem transportu. Jednocześnie aż 48 proc. stwierdziło, że nie jest zadowolonych z obsługi transportem publicznym rejonu osiedla Kopernika. Prawie 43 proc. nie jest zadowolona również ze stanu obecnej infrastruktury przystankowej.

Podczas konsultacji mieszkańcy zgłaszali uwagi i propozycje. Zostały one poddane szczegółowym analizom. W związku z powyższym, m.in. został zmodyfikowany przebieg trasy tramwajowej w ulicy Pogodnej, tak aby spełniał wymagania funkcjonalne (przede wszystkim pod kątem przewidywanych inwestycji). Przeanalizowano również wariant alternatywny torowiska w ulicy Ściegiennego – wyjaśnia ZTM.

Wiadomo, że na pewno nie powstanie odnoga z ulicy Grunwaldzkiej.

ZTM, przy wsparciu projektanta, przeanalizował możliwość realizacji tego wariantu - została ona odrzucona z uwagi na brak możliwości technicznych podłączenia trasy na węźle Grunwaldzka-Jawornicka, z powodu wybudowanych wiaduktów nad przyszłą III Ramą Komunikacyjną, istniejącą okoliczną zabudowę oraz zapisy miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego (mpzp). Alternatywne rozwiązania dla budowy trasy tramwajowej na ulicy Jawornickiej wraz z włączeniem w ulicę Grunwaldzką, które były analizowane w ramach Projektu Copernicus, zostały odrzucone ze względu na brak możliwości włączenia torowiska w innym miejscu z uwagi na otaczającą (lub planowaną) zabudowę oraz niezgodność ze Studium i mpzp – tłumaczy ZTM.

W badaniu mieszkańcy najczęściej wskazywali, że z osiedla Kopernika podróżują do centrum - w rejon ronda Kaponiera i Mostu Teatralnego (387 głosów) i Starego Rynku (187 głosów), a także na Jeżyce/Ogrody/Smochowice (137 głosów) oraz na Górczyn (107 głosów).


R E K L A M A

Komentarze (0)

Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
04

kwi

do 07-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Poznań Motor Show" - targi motoryzacyjne
TTM - Targi Techniki Motoryzacyjnej

07

kwi

Poznań * Łazarz
Wybory samorządowe

12

kwi

do 14-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Poznań Run Expo" - targi sportowe: bieg | aktywność | motywacja

14

kwi

Poznań * Łazarz
16. Poznań Półmaraton

20

kwi

11:00
Młodzieżowy Dom Kultury nr 3 ul. Jarochowskiego 1
Konkurs Piosenki Przedszkolnej

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: