Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Tramwaje jeżdżą Hetmańską zbyt szybko? Rodzice uczniów SP77 obawiają się o bezpieczeństwo dzieci - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Tramwaje jeżdżą Hetmańską zbyt szybko? Rodzice uczniów SP77 obawiają się o bezpieczeństwo dzieci
16-02-2017 20:03   Janusz Ludwiczak
Zdaniem rodziców uczniów Szkoły Podstawowej nr 77 tramwaje na ulicą Hetmańską jeżdżą zbyt szybko, nawet 60 km/h. Zagrożeniem dla ich dzieci są również pędzące samochody. W przyszłym tygodniu przeprowadzona ma zostać wizja lokalna z udziałem miejskich służb. Docelowo na przejściu dla pieszych na ul. Hetmańskiej, przy Dmowskiego mają pojawić się także barierki ochronne, podobne do tych na ul. Reymonta przy skrzyżowaniu z Chociszewskiego.

Rodzice dzieci, którzy uczęszczają do Szkoły Podstawowej nr 77 domagają się by na ulicy Hetmańskiej zostało wprowadzenie ograniczenie prędkości zarówno dla samochodów jak i tramwajów, a także, by zamontowane zostały barierki ochronne rozgraniczające wysepki od jezdni i torowiska tramwajowego.

Tramwaje zjeżdżając z górki od strony Głogowskiej jeżdżą zbyt szybko, nawet 60 km/h. Na tej samej ulicy, na odcinku od Kolejowej w kierunku Wildy tramwaje mają ograniczenie prędkości do 30 km/h. Nasze dzieci nie są wstanie też przejść za jednym razem na druga stronę ulicy. Postulujemy, by zamontowane zostały tutaj barierki ochronne i wprowadzone zostało ograniczenie prędkości zarówno dla tramwajów jak i samochodów. Na tym skrzyżowaniu jest zbyt dużo wypadków – powiedziała Monika Popielas z Rady Rodziców Szkoły Podstawowej nr 77.

O poprawie bezpieczeństwa na skrzyżowaniu ulic Dmowskiego i Hetmańskiej rozmawiano w środę podczas posiedzenia Komisji Bezpieczeństwa Rady Miasta.

W przyszłym tygodniu przeprowadzona zostanie wizja lokalna z udziałem Miejskiego Inżyniera Ruchu, Policji, służb MPK, ZDM i ZTM. Popieramy wniosek rodziców o zmniejszenie prędkości, montaż barierek ochronnych i utworzenie bezkolizyjnego lewoskrętu z ul. Dmowskiego (od strony Krauthofera) w Hetmańska – powiedziała Lidia Dudziak, przewodnicząca Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego Rady Miasta Poznania.


R E K L A M A

Komentarze (18)

21-02-2017 18:09:05
Nati
Nie mieszajmy Pani Radnej Lidii Dudziak z urzędnikami, którzy na każdy nasz argument mówili "nie". Z tego co wiem to Pani Dudziak pomogła rodzicom ruszyć tą sprawę dalej. To ona poruszyła nasz problem na Komisji.
21-02-2017 12:35:34
M.
@Beato, paradoksalnie zwiększenie natężęnia ruchu powoduje jego jednoczesne spowolnienie. Tramwaje jeżdżące z prędkością 60 km/h? Niemożliwe - to przejście jest mniej więcej w połowie drogi między stosunkowo blisko położonymi przystankami. Tramwaj nie zdąży się rozpędzić do tej prędkości na tak krótkim odcinku, a musi jeszcze mieć odpowiednio długą drogę hamowania. Co do samego przejścia, ten przystanek nie różni się pod tym względem od innych w Poznaniu czyli zielone światło pali się zbyt krótko. Wchodząc na jezdnię zaraz po zmianie świateł i idąc całkiem szybko (co dla osób starszych oraz dzieci nie jest możliwe) schodzimy z jezdni już na migającym zielonym. To można poprawić. Natomiast osobną kwestią jest kultura jazdy i pieszych. Tak jak samochody nie powinny wjeżdżać zielonym na skrzyżowanie jeżeli nie będą miały szansy z niego na zielonym zjechać, tak piesi nie powinni wchodzić na jezdnię na migającym zielonym, bo zwyczajnie czerwone złapie ich na jezdni. O to już powinni zadbać rodzice i nauczyciele, żeby nauczyć dzieci jak prawidłowo przejść przez jezdnię.
21-02-2017 09:01:37
Maciej
@Beata to,że odpowiedź nie wpasowała się w postrzegania świata rodziców,to wcale nie znaczy,że urzędnicy załamują ręce,bo ich odpowiedzi,w przeciwieństwie do m.in. tu komentujących,zawierały argumenty.Do tego „W przyszłym tygodniu przeprowadzona zostanie wizja lokalna z udziałem Miejskiego Inżyniera Ruchu, Policji, służb MPK, ZDM i ZTM. Popieramy wniosek rodziców o zmniejszenie prędkości, montaż barierek ochronnych i utworzenie bezkolizyjnego lewoskrętu z ul. Dmowskiego (od strony Krauthofera) w Hetmańska – powiedziała Lidia Dudziak, przewodnicząca Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego Rady Miasta Poznania.” - to też załamywanie rąk? O jaką wizję chodzi?Tempo 30 na Hetmańskiej?”Przydałoby się trochę konstruktywnego myślenia”?To dlaczego go nie znajduję w Waszych komentarzach?Skrzyżowanie jest niebezpiecznie,bo ktoś tak napisał - ”Duża ilość wypadków na tym skrzyżowaniu paraliżuje mieszkanców Łazarza”,”Skrzyżowanie bardzo niebezpieczne”?Przedstawcie fakty dotyczące wypadków na tym skrzyżowaniu,bo tylko czytam,że jest ich dużo,ale nikt nie potrafi wskazać ile i w jakim czasie.Bijecie na alarm,a nie potraficie tego sensownie uzasadnić.
20-02-2017 20:57:27
Beata
@Maciej, urzędnicy załamują ręce, tyle wynika z odpowiedzi. Brak całościowej wizji, brak współpracy różnych urzędów. Fakt, że coś nie jest "nowością" , nie powoduje, aby taka sytuacja była bezpieczna dla dzieci i dla dorosłych, szczególnie niezmotoryzowanych, starszych. Zwróć uwagę, że natężenie ruchu z roku na rok wzrasta. Zamiast złośliwości przydałoby się trochę konstruktywnego myślenia i życzliwości wobec tych, dla których bezpieczeństwo pieszych jest ważne. Szukamy kompromisu. Może się przyłączysz?
20-02-2017 11:16:49
Maciej
Czy ktoś z Państwa może odnieść się do oficjalnych odpowiedzi ze strony policji,urzędu miasta czy zarządu dróg miejskich?Tam było napisane wszystko to,czego powinna teraz dotyczyć dyskusja,a nie pytania o rzeczy,na które padła już w nich odpowiedź. @kaa jeśli zielone mają pojazdy jadące ul. Dmowskiego,to jednocześnie zielone mają piesi przechodzący przez skrzyżowanie.To żadna nowość. @asia progi zwalniające na ul. Hetmańskiej?Może od razu niech tam będzie strefa Tempo 30. Przecież tam jest sygnalizacja świetlna i zdecydowana większość wypadków w tym miejscu,wynika z tego,że kierujący pojazdami i piesi,ignorują to co w danej chwili pokazuje. Może likwidacja szkoły w tym miejscu zniweluje wydumane problemy rodziców? ;)
19-02-2017 21:21:44
asia
uważam iż barierki a nawet jestem skłonna powiedzieć aby tam zamontować progi zwalniające i odpowiednie oznakowanie o tym ze jest tak szkoła i przejście przez które uczęszcza bardzo duża liczba dzieci
19-02-2017 21:15:13
kaa
skrzyżowanie jest fatalne niejednokortnie tamtędy przechodzę idą z dzieckiem do przedszkola nie zdołam przejść na jednej zmianie świateł .Bardzo często jest że przechodząc ostatni odcinek samochody skręcające z Dmowskiego w kierunku Hetmańskiej mają już zielone światło a my nawet nie jesteśmy w połowie przejścia
19-02-2017 14:28:40
Anula
Uważam, że barierki nie zaszkodzą, zawsze będzie bezpieczniej i nie powinno to zbyt mocno nadwyrężyć budżetu .
17-02-2017 19:41:49
Maciej
@Mama niektórzy ludzie chodzą do pracy i nie mogę się z niej zwalniać tylko po to,żeby prostować kłamliwe informacje osób rozwieszających ogłoszenie o spotkaniu.Na każdym kroku czytam o wielu wypadkach na tym skrzyżowaniu,a w rzeczywistości to nieprawda.Skoro na ul. Klaudyny Potockiej doszło niedawno do morderstwa,to wg tej logiki,na Łazarzu dochodzi do wielu morderstw,co jest chyba bardziej niebezpieczne,niż szybko jadące samochody.
17-02-2017 16:34:49
Mama
Mógł Pan być w środę w UM,Panie Macieju.
17-02-2017 13:21:23
kasiaT
Skrzyżowanie bardzo niebezpieczne! Auta oraz tramwaje jadą zbyt szybko, nie ma miejsca gdy się stoi pomiędzy torami. Przerażenie człowieka bierze gdy stoi się pośrodku, a przed nosem przejeżdża szybko tramwaj... Należy to zmienić dla bezpieczeństwa wszystkich! Do "as" nie mówimy o kwestii wychowania dzieci, które z domu nie wyniosły odpowiednich zasad, ale o skrzyżowaniu, które jest niebezpieczne!
17-02-2017 10:50:50
Maciej
Co to znaczy,że na tym skrzyżowaniu jest zbyt dużo wypadków? Proszę podać konkretne fakty,takie jak daty tych wypadków,bo ja niestety nie znajduję informacji o tym,żeby to skrzyżowanie było szczególnie niebezpieczne. Kojarzę tylko ten z października 2016 roku,gdy jedna z mam wjechała na żółtym świetle,która zdążyło się zamienić w czerwone i uderzył w jej samochód tramwaj.Kodeks drogowy wyraźnie mówi o zakazie wjeżdżania za sygnalizator,gdy pali się światło żółte i czerwone. Jestem za tym,żeby lewoskręty były bezkolizyjne,bo upłynni to ruch,ale co do barierek,to w pismach,na które odpowiedziała m.in. policja,było wyraźnie napisane,że wydłuży to czas przejścia pieszych. Ktoś ma jakiś personalny zatarg,że zakłamuje rzeczywistość i wywiesza kartki z treścią o znieczulicy urzędników,którzy przecież odpowiedzieli rzetelnie w swoich pismach na uwagi rodziców uczniów SP77?
17-02-2017 10:00:59
appia
Światła są zbyt krótkie dla lewoskrętu Dmowskiego- Hetmańska, tramwaj ma już wtedy zielone, a nie można często opuścić skrzyżowania, w tym wszystkim dzieci, piesi...coś tu jest źle pomyślane. Poza tym niedawno był tu bardzo niebezpieczny wypadek, w którym ucierpiało troje dzieci.
17-02-2017 09:46:29
Anna
@as Codziennie rano zaprowadzam dzieci do szkoły i nigdy nie widziałam, żeby jakikolwiek rodzic szedł z dzieckiem na czerwonym (co w Poznaniu jest rzeczywiście rzadkością). Owszem, widuję tam dorosłych, którzy nie czekają na zielone, ale nie idą oni z dziećmi. Sygnalizacja może byłaby wystarczająca, gdyby kierowcy nie jeździli na "późno-pomarańczowym", a motorniczy częściej by używali hamulca niż dzwonka...
17-02-2017 09:09:06
Sylwia Czapla
Szanowny Panie lub Pani,bo widać brak cywilnej odwagi by się przedstawić. W ostatnich tygodniach włącznik zielonego światła od strony os. Hetmańskiego był zepsuty,dlatego pewnie widział Pan lub Pani dzieci i rodziców dzieci przechodzące na czerwonym świetle,którzy ryzykowali własne zdrowie lub życie. ZDM już usunął usterkę. W 160 bramach na Łazarzu zostały rozwieszone informacje o zebraniu Komisji ds.Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego. Szkoda,ze Pana,Pani tam nie było. Była szansa na polemikę.
17-02-2017 08:55:56
do as
Bachor to może ty jestes! A nasze to są dzieci. Zielone światło nie zawsze jast gwarancją bezpieczeństwa!
16-02-2017 23:45:56
Lucyna W
To skrzyżowanie jest Bardzo Niebezpieczne, przechodzą przez nie dzieci do szkoły jak i dorośli. Prędkość samochodów oraz tramwajów jest stanowczo za duża! !! Duża ilość wypadków na tym skrzyżowaniu paraliżuje mieszkanców Łazarza i nie tylko.Dodatkowe zabezpieczenia (udogodnienia )pozwolą poczuć się bezpieczniej przedewszystkim dzieciom idących do szkoły.Bardzo Dziękujemy osobom zaangażowanym w sprawę Sylwi Czapla,Monice Popielas oraz Radnej Łazarza Lidi Dudziak
16-02-2017 23:23:34
as
Nauczyc bachory ze przechodzimy na zielonym swietle, przeciez tam jest sygnalizacja, no ale jak mamusia jedna z druga idzie na czerwonym to sie potem dziecko uczy...
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
20

kwi

11:00
Młodzieżowy Dom Kultury nr 3 ul. Jarochowskiego 1
Konkurs Piosenki Przedszkolnej

21

kwi

Poznań * Łazarz
Wybory samorządowe - II tura
w godz. 7:00-21:00

22

kwi

Komisariat Policji Poznań-Grunwald ul. Rycerska 2
Znakowanie rowerów
w godz. 12:00-18:00

23

kwi

do 25-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Międzynarodowe Targi Energetyki
"GreenPower" - Międzynarodowe Targi Energii Odnawialnej
"Instalacje" - Międzynarodowe Targi Instalacyjne
"Sawo" - Międzynarodowe Targi Ochrony Pracy, Pożarn

12

maj

Łazarz
Wybory osiedlowe - wybory do Rady Osiedla Św. Łazarz
w godz. 7:00-21:00

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: