Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Na Reymonta i Hetmańskiej ma powstać obwodnica dla rowerów. Głogowską chcą zwęzić do jednego pasa - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Na Reymonta i Hetmańskiej ma powstać obwodnica dla rowerów. Głogowską chcą zwęzić do jednego pasa
29-09-2016 05:28   Janusz Ludwiczak
W ciągu sześciu lat miast chce 150 km nowych dróg rowerowych za 70-130 mln zł. Projekt zakłada m.in. wybudowanie rowerowej obwodnicy w ciągu ul. Reymonta i Hetmańskiej (alternatywnie na Chociszewskiego). Drogi rowerowe mają pojawić się również na Grunwaldzkiej i Głogowskiej. Projekt zakłada zwężenie głównej ulicy Łazarza do jednego pasa ruchu.

W środę władze miasta przedstawiły projekt Wieloletniego Programu Rozwoju Ruchu Rowerowego, który zakłada zwiększenie udziału rowerzystów w ruchu ogólnym z obecnych 4 docelowo do 12%. Według założeń co 10 podróż po mieście ma odbywać się rowerem.

Obecnie w Poznaniu znajduje się ok. 140 kilometrów dróg i pasów dla rowerów. Podstawowym problemem jest brak spójności oraz ciągłości sieci, jak również wpływająca na bezpieczeństwo niezgodność części rozwiązań ze standardami dla infrastruktury rowerowej, a czasem nawet przepisami obowiązującymi w Polsce. Z tego powodu rower nie jest na dzień dzisiejszy masowym środkiem transportu w Poznaniu. Zbyt trudno poruszać się rowerem po mieście np. matce z dzieckiem, która powinna być jednym z głównych adresatów powstającej infrastruktury rowerowej – informuje Hanna Surma, rzecznik prasowy Prezydenta Poznania i Urzędu Miasta.

Projekt Programu Rowerowego Wieloletniego Programu Rozwoju Ruchu Rowerowego na lata 2016-2022 (2025) ma trafić w listopadzie na sesję Rady Miasta Poznania. Wcześniej na jego temat będą mieli okazję wypowiedzieć się mieszkańcy.

Ten program rowerowy, to bardzo dobre narzędzie, dzięki któremu, mając środki, nie będziemy musieli poszukiwać rozwiązań dla kolejnych odcinków tras rowerowych. Pozostanie nam już tylko projektowanie i potem wykonanie – przekonuje Maciej Wudarski, zastępca prezydenta Poznania.

Program składa się z zestawu wzajemnie połączonych korytarzy wraz ze wskazaniem, jak miałaby wyglądać trasa rowerowa biegnąca daną ulicą. To nie są wszystkie trasy, które przydałyby się w Poznaniu. To szkielet, bez którego nie można wyobrazić sobie osiągnięcia dużego udziału rowerzystów w ruchu – dodaje Wojciech Makowski, oficer rowerowy Urzędu Miasta Poznania.

Projekt przewiduje m.in. wybudowanie obwodnicy rowerowej wzdłuż ul. Przybyszewskiego, Reymonta i Hetmańskiej (alternatywnie na odcinku od Arciszewskiego do Głogowskiej - ulicą Chociszewskiego). Droga rowerowa ma pojawić się również na ul. Grunwaldzkiej (co władze miasta już postanowiły) oraz na Głogowskiej, Roosevelta i Moście Dworcowym.

Program to 6 tras radialnym łączących granice miasta, np. wschód-zachód, północ-południe, dwie obwodowe oraz łączniki umożliwiające włączenie się do tego układu. W sumie do wybudowania będzie około 150 km nowych tras. Cały program powinien być realizowany na zasadzie kuli śniegowej. Polega to na tym, że najpierw wykonujemy elementy najmniej konfliktowe, takie jak trasa wzdłuż ul. Kórnickiej, a te trudniejsze, takie jak np. ul. Głogowska zostawiamy na koniec, gdy będzie już więcej rowerzystów i taką decyzję będzie łatwiej podjąć – wyjaśnia Daniel Chojnacki z firmy ko projekty, która opracowała program.

Przypomnijmy, że wybudowanie drogi rowerowej wzdłuż ulicy Reymonta przewiduje projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Droga rowerowa miałaby częściowo prowadzić przez teren obecnych ogródków działkowych.

Droga rowerowa ma pojawić się również na całej długości ulicy Głogowskiej.

"Prowadzenie ruchu rowerowego jednokierunkowymi drogami rowerowymi pomiędzy chodnikiem wraz z słupami trakcyjnymi a równoległym parkowaniem sprowadzonym z dzisiejszego chodnika na jeden z pasów ruchu.
Droga dla rowerów wyznaczona z zawężonej jezdni - 3140 m dł. 1,8 m szer., sprowadzenie parkowania na jezdnię - oznakowanie poziome wraz z urządzeniami brd, przesunięcie wpustów - 38
– czytamy w opisie projektu.

Z założeniami projektu można zapoznać się szerzej na stronie internetowej poznan.pl. Od 5 do 25 października przeprowadzone zostaną konsultacje społeczne. Pisemne uwagi i propozycje będzie można składać drogą elektroniczną na adres: tz@um.poznan.pl.

Dodatkowo, 6 października o godzinie 18:00 w Sali Białej Urzędu Miasta (pl. Kolegiacki 17) odbędzie się spotkanie informacyjne na temat programu.


R E K L A M A

Komentarze (19)

30-09-2016 16:31:10
M.
@mk35, ulice są wyłączane, żeby ułatwić samochodom wjazd/wyjazd z terenów targowych. Wymalowanie kopert niczego nie zmieni.
30-09-2016 13:01:35
albańczyk
@mk35 - zapewne nie jesteś kierowcą. Polecam przejechać się Głogowską w godzinach 15 - 19 między wiaduktem a Kaponierą. Zwężenie do 1 pasa oznaczałoby tragedię. Mimo, że zdecydowaną większość roku poruszam się na rowerze - nie gloryfikowałbym tego środka transportu. Żyjemy w klimacie, gdzie wielu ludzi korzysta jedynie w okresie wiosenno-letnim z rowerów. Druga sprawa to odległości. Nie możemy wymagać, by ludzie przemieszczali się w garniturach po 10km dziennie rowerami. Poza tym, ludzie wożą teczki, torby do pracy, które nijak można czesto zmieścić na rowerze.
30-09-2016 07:45:32
MARAS
A JA PROPONUJĘ NA CAŁEJ DŁUGOŚCI GŁOGOWSKIEJ ZROBIĆ DEPTAK SPACEROWY , OGRÓDKI JORDANOWSKIE ITP. A CI CO MAJĄ SAMOCHODY NIECH JEŻDŻĄ SOBIE INNYMI DROGAMI, ( CO TO KOGO OBCHODZI) ,OCZYWIŚCIE NALEŻY ZLIKWIDOWAĆ TRAMWAJ , BO ZBYT HAŁASUJE I MOŻE ZROBIĆ OCZKA WODNE , BY SĘDZIWI MIESZKAŃCY MIELI BLIŻSZE OBCOWANIE Z PRZYRODĄ!!!!! GRATULUJĘ POMYSŁÓW.
29-09-2016 22:02:25
mk35
@M. Przyznaję, nie natknąłem, być może za rzadko się tamtędy poruszam (standardowy kierunek to Park Wilsona <-> Raszyn). Skoro tak jednak jest, to nie widzę przeszkód, aby po zwężeniu Głogowskiej do jednego pasa wyznaczyć miejsce/miejsca postojowe zarezerwowane dla targowych dostawców, analogicznie do miejsc przeznaczonych dla codziennych dostaw do sklepów. Nie będzie to powodowało całkowitego blokowania Głogowskiej. @Hania Co złego i karygodnego jest w spełnianiu postulatów młodych mieszkańców Poznania?
29-09-2016 19:26:29
ces
Poznaniacy zrozumcie - musicie sprzedać samochody i pedałować do roboty albo bimpami
29-09-2016 17:12:05
M.
@mk35 oczywiście, że ruch podczas demontażu ekspozycji jest ograniczany. Przykładem jest okesowy zakaz skrętu w Śniadeckich dla samochodów innych niż dostawców targowych/wywożących ekspozycje i wyłączenie jednego pasa Głogowskiej w kierunku Śniadeckich (od bramy wyjazdowej z MTP). Nigdy się na taki przypadek nie natknąłeś?
29-09-2016 15:57:58
mk35
@M. Oczywiście, że nikt tramwajem nie będzie dostarczał eksponatów czy bułek do sklepów, ale jakie to drogi dojazdowe do MTP zostały/będą wyłączone? Szczerze mówiąc pierwsze słyszę - mówi się o zmianach w organizacji ruchu na Grunwaldzkiej, Bukowskiej i Głogowskiej, ale nikt nie mówił do tej pory o jakimkolwiek zamykaniu ruchu, chyba że coś przeoczyłem. Jeden pas wystarczy, żeby dojechać na targi nawet większym pojazdem ze sprzętem i eksponatami. Co do drugiej części Twojego komentarza, to jestem zdania, że rowerzyści też chcą sprawnie przejechać przez miasto i dlatego potrzebują przyjaznych ciągów przelotowych wzdłuż głównych ulic, a usilne spychanie na boczne ulice niewiele da. Proponowane pozostawienie obecnego stanu istotnie niewiele zmieni, to znaczy rowerzyści na głównych traktach pozostaną, ponieważ dla wielu osób rower to normalny środek transportu międzydzielnicowego. Zwłaszcza, że w Poznaniu chcąc przejechać nad torami lub rzeką i tak trzeba zahaczyć o główne trasy, a łatwiej i taniej będzie wydzielić na nich infrastrukturę rowerową niż budować odrębne wiadukty/mosty. Oczywiście na autostradach nikt dróg rowerowych budować nie chce, ale znany jest pomysł z Rawicza, aby trasę rowerową wybudować wzdłuż espresówki S5 :)
29-09-2016 15:48:53
as
wypad z ta rowerowa wladza, jak widze tego calego oficera to mi sie niedobrze robi, normalnie wyglad polglowka, a ten jego zwierzchnik Wudarski jakby byl wiecznie nie wyspany
29-09-2016 15:32:43
Hania
Poprostu szkoda slow dla przewidywanych 12% bedzie UM robic wszystko, watpie aby nastapil wzrost do 12% rowerzystow, moze dobije do 8%....a zima co ? zero % rowerzystow. Dajcie spokoj. Prezydent Jaskowiak chce wygrac nastepna ture wyborow dlatego wchodzi w tylek mlodym, na ktorych glosy liczy, za wszelka cene. No i jest nowe stanowisko w UM zapewne za najmniej 5000 zl miesiecznie: Oficerer Rowerowy ???!!! Jakie jeszcze powstaly nowe stanowiska pracy w UM jesli chodzi o rowerzystow ?
29-09-2016 15:12:48
Ja
Doskonały pomysł. Gło już jest zwężona za Górczynem. Obserwowałem Głogowską podczas ostatnich remontów przy Het. Nie korkowała się. Jestem za zwężeniem!
29-09-2016 13:42:22
M.
@mk35 z częścią argumentów mogę się zgodzić, ale nie z "Targi są świetnie położone, że względu na dworzec kolejowy/autobusowy i węzły tramwajowe". Tramwajem nie da się dostarczyć eksponatów, a to samochody dostawcze tuż przed rozpoczęciem targów i po ich zakończeniu stanowią problem. Już teraz wyłącza się dla samochodów osobowych drogi dojazdowe do MTP. Rozumiem ideę budowania ścieżek rowerowych, ale trzeba to robić z głową. Dlaczego nie można wyznaczyć, a właściwie pozostawić (np. Głogowska, Solna, Warszawska) sieci ulic przelotowych, na których samochody będę mogły poruszać się dwoma pasami, a od nich odchodziłyby ulice z uspokojonym ruchem, lepiej dostosowanym dla pieszych i rowerzystów? Za chwilę dojdziemy do wniosku, że i przy autostradach powinniśmy wydzielić ścieżki rowerowe.
29-09-2016 12:53:10
Andrzej
Zwężenie Głogowskiej na wysokości łazarza jest poronionym pomysłem, codziennie ok godz 16 wszystko stoi pomimo "AŻ" dwóch pasów ruchu... Ten Jaśkowiak to chyba faktycznie chce zniszczyć komunikacje w Poznaniu i całkowicie sparaliżować miasto, a dostawcy czy kurierzy mają jeździć tramwajami ;)
29-09-2016 12:51:27
mieszkaniec
Ulica Głogowska pomiędzy Arciszewskiego a Daleką ma jeden pas. http://lazarz.pl/wiesci/pdf/GL05.pdf plany takie snuje się od lat 20stu. Ale nikt nie ma jaj na to by to zrobić. Bo ponoć potrzeba Dolnej Głogowskiej, która to obiecał Jaśkowiak, ale zapomniał.
29-09-2016 12:09:54
mk35
Trzeba po raz kolejny zwracać uwagę, że te rozwiązania nie są przeciw kierowcom, ale mają im ułatwić życie. Im więcej rowerzystów, tym mniej samochodów i więcej miejsca dla tych, którzy muszą jeździć samochodami, bo pracują w wielu miejscach czy codziennie wożą piątkę dzieci i z samochodu muszą korzystać. Wystarczy popatrzeć na przejeżdżające/stojące w korku samochody, żeby zauważyć, że w większości z nich jest jedna osoba, najczęściej w sile wieku, której trzeba zaproponować alternatywę w celu udrożnienia miasta. @ixi A dlaczego nie? Jakie są przeciwwskazania do jazdy rowerem nawet w garniturze? @albańczyk Z uwagi na fakt, że często prawy pas na Głogowskiej jest blokowany przez dostawców, to w praktyce często ta ulica jest jednopasowa i zmiana organizacji ruchu poprzez wydzielenie dróg dla rowerów i miejsc dla dostawców nic nie popsuje. Pomysł z rowerami na wąskich chodnikach (z pozostawieniem dwóch pasów i miejsc parkingowych bez zmian) jest niestety kuriozalny i tylko utrudni poruszanie się po Głogowskiej zarówno rowerzystom, jak i pieszym. @tonny Wystarczy przejrzeć listę inwestycji z ostatnich lat, żeby zobaczyć ile zostało zrobione inwestycji dedykowanych ruchowi samochodowemu. W wielu przypadkach w trakcie ich realizacji w ogóle nie wzięto pod uwagę potrzeb rowerzystów (Most Dworcowy, ul. Roosevelta, ul. Grunwaldzka, wiadukt Antoninek), a w innych inwestycje rowerowe były tylko małym dodatkiem do inwestycji pro-samochodowych (Wiadukt Kosynierów Górczyńskich, Kaponiera, estakada katowicka). Warto zauważyć, że koszt całego 6-letniego planu w najszerszym zakresie, to 130 mln zł, czyli jedna trzecia kosztów przebudowy Kaponiery, czyli zaledwie jednego skrzyżowania. Stosunek nakładów do zysków, które może przynieść ten projekt, jest zdecydowanie wyższy. @Krzyś Targi są świetnie położone, że względu na dworzec kolejowy/autobusowy i węzły tramwajowe. Dlaczego mamy nakłaniać do przyjazdu na targi samochodem i pod nich dostosowywać infrastrukturę, która i tak nigdy nie będzie wystarczająca? I czym Poznań różni się od Asterdamu czy Kopenhagi - ludzie mają po trzy nogi i zapisane w konstytucji prawo do dwóch pasów?
29-09-2016 10:38:52
Krzyś
Chyba kogoś tu powaliło. Będzie horror przy każdych Targach. Dobrze że wybory już za 2 lata. Koniec rządów Jaśkowiaka, Wudarskiego i spolecznikow z Prawa do Miasta. Poznań to nie Amsterdam czy Kopenhaga
29-09-2016 10:14:16
tonny
A co miasto robi dla kierowców? Święte krowy rządzą. Jasne róbmy wszystko dla rowerzystów. Najpierw Grunwaldzka, teraz Głogowska - jeden czerwony pas dla rowerzystów??? NIE NIE NIE!!!
29-09-2016 10:01:02
albańczyk
Poruszam się rowerem po Poznaniu od dawna, ale jestem również kierowcą. Koncepcja zwężenia do jednego pasa ulicy głogowskiej jest kuriozalna. To miasto popada z jednej skrajności w drugą. Na ulicy Głogowskiej jest jedynie newralgiczne miejsce na wysokości Magnolii, na całej pozostałej długości, od wiaduktu po dworcowy da się wydzielić miejsce na chodniku, bez zbędnego zwężania ulicy. Obecnie największym absurdem są wyłapujący policjanci na wysokości targów, gdzie chodnik jest najszerszy....
29-09-2016 09:09:30
ixi
Ta, pracownicy banków będą do roboty na rowerkach zapylać w świątecznych ancugach. Jakoś o alternatywnych do Głogowskiej miejscach parkingowych ciiiiisza.
29-09-2016 09:01:26
Piotr
W końcu! Bardzo dobry pomysł z wyodrębnieniem z pasa drogowego w ulicy Głogowskiej ścieżki rowerowej. W chwili obecnej nie ma jak bezpiecznie na rowerze dostać się z Łazarza do centrum. Jeżeli ktoś ma wątpliwości, czy jest to potrzebne, to wystarczy zobaczyć ilu rowerzystów pojawiło się w centrum po ostatnich zmianach. Uważam, że po śródmieściu powinno się poruszać głównie pieszo, rowerami lub komunikacją miejską. Parkinki park and ride i przesiadki na komunikację publiczną. PS. Ja sam po śródmieściu, pomimo, że mam samochód, poruszam się tramwajami, bo jest to szybsze i wygodniejsze.
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
20

kwi

11:00
Młodzieżowy Dom Kultury nr 3 ul. Jarochowskiego 1
Konkurs Piosenki Przedszkolnej

21

kwi

Poznań * Łazarz
Wybory samorządowe - II tura
w godz. 7:00-21:00

22

kwi

Komisariat Policji Poznań-Grunwald ul. Rycerska 2
Znakowanie rowerów
w godz. 12:00-18:00

23

kwi

do 25-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Międzynarodowe Targi Energetyki
"GreenPower" - Międzynarodowe Targi Energii Odnawialnej
"Instalacje" - Międzynarodowe Targi Instalacyjne
"Sawo" - Międzynarodowe Targi Ochrony Pracy, Pożarn

12

maj

Łazarz
Wybory osiedlowe - wybory do Rady Osiedla Św. Łazarz
w godz. 7:00-21:00

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: