Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

"Dziesiątka" przez Towarową - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
"Dziesiątka" przez Towarową
26-09-2016 08:10   Janusz Ludwiczak
Zarząd Transportu Miejskiego planuje na stałe zmienić trasę linii tramwajowej nr 10. Po zmianach "dziesiątka" miałaby jeździć przez Most Uniwersytecki i Towarową, zamiast przez Roosevelta i Most Dworcowy.

Projekt ZTM i Rady Osiedla Stare Miasto zakłada stałą zmianę trasy linii tramwajowej nr 10. "Dziesiątka" miałaby jeździć przez Roosevelta, Rondo Kaponiera, Most Uniwersytecki, Towarową, Matyi i Wierzbięcice, zamiast tak jak teraz przez Most Dworcowy.

Opinię w tej sprawie mają wydać rady osiedli. Rada Osiedla Wilda podczas sesji, która odbyła się 15 września wydała negatywną opinię na temat zmiany trasy "10".

Po konsultacjach z mieszkańcami (ankieta w tramwaju linii nr 10: 78 respondentów, ankieta internetowa: 270 respondentów) Rada Osiedla Wilda postanowiła negatywnie zaopiniować proponowaną przez Radę Osiedla Stare Miasto zmianę trasy tramwaju linii nr 10. Ponad 70% ankietowanych mieszkańców opowiedziało się za pozostawieniem trasy przez Most Dworcowy. Dzięki temu podróżujący z Dębca i Wildy mają wygodne połączenie z dworcem PKP i PKS – przystanek na Towarowej znacznie wydłużyłby drogę do dworca, zwłaszcza w obecnej sytuacji, gdy nie ma naziemnego przejścia dla pieszych przez ulicę Matyi na wysokości przystanku „Poznań Główny” po stronie północnej. Podróżujący od strony Wildy straciliby również wygodne połączenie z Targami i punktem przesiadkowym w kierunku Łazarza na Moście Dworcowym – tłumaczy Sylwia Stec, przewodnicząca Zarządu Rady Osiedla Wilda.

Rada Osiedla Św. Łazarz stanowisko w tej sprawie podejmie podczas najbliższej sesji, która odbędzie w środę.

Nie popieram propozycji zmiany trasy linii nr 10. Argumenty: wydłużenie drogi dla pasażerów na dworzec (chyba że będzie druga nitka przejścia przez Matyi), obecnie przystanek "Most Dworcowy" to dobry punkt przesiadkowy w relacji Wilda-Łazarz, system ITS dobrze działa w rejonie przystanku "Most Dworcowy" dając priorytet komunikacji miejskiej, nie ma tego w relacji Towarowa – Św. Marcin co może wydłużyć czas przejazdu. Dodatkowa linia na Św. Marcinie może zakłócić funkcjonowanie tramwajów, które tam kursują – uważa Roman Modrzyński, motorniczy i członek Rady Osiedla Św. Łazarz.

ZOBACZ TAKŻE: "Ósemka" ominie Kaponierę. Z Łazarza pojedziemy przez dworzec i Towarową do centrum


R E K L A M A

Komentarze (6)

27-09-2016 16:56:30
Hania
Nie wiem dlaczego w Poznaniu trzeba na sile psuc to co jest dobre jak miedzy innymi trasa "10"-tki. To sa pomysly ludzi, ktorzy nie sa z Poznaniu, w Poznaniu sie nie rodzili i nie mieszkaja dlugo albo maja przerost chorych ambicji i chca na sile zmieniac na swoja modle.
27-09-2016 08:45:40
Domi
Też mi się wydaje, że źle byłoby zabierać mieszkańcom Wildy dojazd na dworzec. Lepiej tamtędy pokierować np. tramwaj nr 9.
27-09-2016 08:43:49
mieszkaniec
Myślę, że potrzebna jest kładka nad torami łącząca rynki.
26-09-2016 20:49:58
Nie!!!
Most Dworcowy jest miejscem przesiadek dla relacji Wilda - Łazarz. Na Dworcowym łatwiej też jest się przesiąść jadąc z Winograd na Łazarz/ Górczyn bo można to zrobić "drzwi w drzwi" przy trzech liniach (5,8,11). Czas przejazdu zmienionej trasy 10 byłby dłuższy (dodatkowe relacje skrętne) a Wilda straciłaby połączenie z targami. Po co te zmiany? W ZTM się chyba nudzą bo chcą zmieniać coś co funkcjonuje dobrze. Nie rozumiem tego działania aby na siłę skierować jakąkolwiek linię w ul. Towarową, to samo z liniami 5 (mieszkańców prawobrzeża dowozi do Kaponiery - węzła przesiadkowego, szczególnie w kierunku ul. Bukowskiej) i 8 (która po zmianach miałaby omijać Most Teatralny - przesiadki dla Górczyna i os. Warszawskiego w kierunku Jeżyc, Piątkowa, Winograd, Sołacza) o których jakiś czas temu były wzmianki. Tramwaj w ul. Towarowej będzie miał sens kiedy powstaną Wolne Tory.
26-09-2016 20:13:46
Aga
Najlepiej by pasowała 5
26-09-2016 14:43:06
Fhrątz
Sądzę, że lepszym pomysłem byłoby poprowadzenie tą trasą linii nr 2, której przegieb w dużej mierze pokrywa się w centrum z "9" ;)
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
04

kwi

do 07-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Poznań Motor Show" - targi motoryzacyjne
TTM - Targi Techniki Motoryzacyjnej

07

kwi

Poznań * Łazarz
Wybory samorządowe

12

kwi

do 14-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Poznań Run Expo" - targi sportowe: bieg | aktywność | motywacja

14

kwi

Poznań * Łazarz
16. Poznań Półmaraton

20

kwi

11:00
Młodzieżowy Dom Kultury nr 3 ul. Jarochowskiego 1
Konkurs Piosenki Przedszkolnej

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: